hoofddoek thuislaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind jij dat een hoofddoek verboden moet worden in de klas?

ja
81 (57%)
nee
52 (36%)
anders, namelijk...
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 142

stalleke

Re: hoofddoek thuislaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:25

Nederland is een vrij land! Dat blijkt wel weer, je mag niet eens je mening plaatsen..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:26

In de grondwet staat dat iedereen recht heeft op vrije meningsuiting, en ook dat er niet gediscimineert mag worden op welke wijze ook. Denk daar maar eens over na, want dat is niet voor niets vastgelegt.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:26

idd stalleke Boos!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:27

buster4ever schreef:
nou dan word t land teminste weer een stuk blanker Haha! Bloos

Ik ben ook licht getint, toch helemaal Nederlands. Ik hoor hier dus ook niet echt thuis volgens jou?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:27

Bealy schreef:
buster4ever schreef:
zal eve vertelle dat in alkmaar een 16 jarig jongetje blanke gister voor ze school dood geslage geschopt is door een buitenlander van 17 Huilen

Waar haal je dit vandaan?

Walgelijk topic dit zeg.

misschien omdat ik in alkmaar woon!...en t gister is gebeurt op t jan arents in alkmaar op t schoolplein
heb met grote dikke koeie letters in de krant gestaan

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:29

Dat dat gebeurd is weet ik ook wel ja. Door een 'buitenlander' ja? Bron?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:29

krant kijk ff in de noordhollands dagblad..naam van de mense stonden erin...maar goed...
kijk geef toe...sinds die buitenlanders in nl zijn gaat nederland alleen maar achteruit mense worde bang drie kwart van die zwarte schijthoofden loopt met een pistool rond of je word neergestoken enkel om je mening
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 24-04-07 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:30

Waarom wordt er altijd naar huidskleur gekeken! Getver daar walg ik echt van!
Ook van getinte mensen die doen alsof iedereen een rascist is. Misselijk

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:32

buster4ever schreef:
krant kijk ff in de noordhollands dagblad..

Ik zie niets over een 'buitenlandse' dader staan? Is die matroos Pepijn 'buitenlands'?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:33

buster4ever schreef:
misschien omdat ik in alkmaar woon!...en t gister is gebeurt op t jan arents in alkmaar op t schoolplein
heb met grote dikke koeie letters in de krant gestaan

Sukkel dat was allesbehalve een buitenlander hoor, Pepijn nog wat heette ie. Met een boksbeugel iemand doodgeslagen omdat zijn vriendje ( overigens wel een buitenlander ) hem dat gezegd had. Houd effe op met haatzaaien en als je niet weet waar je het over hebt

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:34

haat is er al gnoeg gezaait dacht ik zo Knipoog

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:35

En tuurlijk mogen die mensen een hoofddoek dragen, waarom jij wel een pet en hun geen hoofddoek?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:35

Sommige gaan iets te ver, daar ben ik het mee eens.. maar ik vind wel dat je hier gewoon je mening mag uiten!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:42

OM WEER EVEN ONTOPIC TE KOMEN!

ik vind dat een school christelijke school zich aan de christelijke regels mag houden, en dus ook regels mag opstellen over het verbieden van hoofddoeken.

Hierom vind IK dat deze school groot gelijk heeft. Als de ouders graag willen dat hun kind op een school zit waar een hoofddoek is geaccepteerd dan moeten zijn bij inschrijving (of liever nog daarvoor) informatie inwinnen bij de school van keuze.
Openbare scholen mogen (in mijn inzicht) deze regel (nog) niet vast stellen. Openbare scholen meoten toegankelijk zijn voor kinderen van ALLE geloven en geloofsovertuigingen. Deze schoelen moeten hier ook OPEN in zijn.

Wel vind ik dat BURKA'S op straat en in openbare gebouwen verboden mogen worden. Een bivak muts wordt ook niet geaccepteerd

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:47

ma_rie_tje schreef:

ik vind dat een school christelijke school zich aan de christelijke regels mag houden, en dus ook regels mag opstellen over het verbieden van hoofddoeken.

Hierom vind IK dat deze school groot gelijk heeft. Als de ouders graag willen dat hun kind op een school zit waar een hoofddoek is geaccepteerd dan moeten zijn bij inschrijving (of liever nog daarvoor) informatie inwinnen bij de school van keuze.
Openbare scholen mogen (in mijn inzicht) deze regel (nog) niet vast stellen. Openbare scholen meoten toegankelijk zijn voor kinderen van ALLE geloven en geloofsovertuigingen. Deze schoelen moeten hier ook OPEN in zijn.

Wel vind ik dat BURKA'S op straat en in openbare gebouwen verboden mogen worden. Een bivak muts wordt ook niet geaccepteerd

Ik zit op een christelijke school waar ook mensen met hoofddoeken geacepteerd worden..waarom? Omdat volgens mij één van de basisregels van het christelijk geloof is dat je respect moet hebben voor je naaste ongeacht afkomst geloof nationaliteit. Ben zelf totaal niet gelovig trouwens maargoed

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:47

Yentl_ schreef:
haat is er al gnoeg gezaait dacht ik zo Knipoog

Door mensen als jij ja Knipoog Goedbezig

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:51

Dankjewel Vvincent!
kan nog wel even doorgaan hoor, woon immers toch in Rotterdam Knipoog

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:53

mwah het is een uiting van geloof
het is toch net iets anders dan een pet

GabberGill

als het waarde voor deze mensen heeft gaan ze naar hun eige land toch. De hoofddoekjes horen niet in nederland klaar.

Vvincent

Ja en omdat je uit Rotterdam komt mag je lekker generaliseren, discrimineren en hele volken over één kam scheren he? Dwaas.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:55

ja, dat klopt Knipoog
sorry hoor, maar is jouw het sarcasme in mijn vorige post niet opgevallen?

Vvincent

Dancie schreef:
als het waarde voor deze mensen heeft gaan ze naar hun eige land toch. De hoofddoekjes horen niet in nederland klaar.

En dat beslis jij?

GabberGill

Nee maar als je in rotterdam woont weet je wel wat voor mongolen er rondlopen

dat beslis ik niet maar heeft 1 geloof bij ons een hoofddoekje nee toch

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:56

dat zijn al die buitenlanders niet wij

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:56

Vvincent schreef:
ma_rie_tje schreef:

Ik zit op een christelijke school waar ook mensen met hoofddoeken geacepteerd worden..waarom? Omdat volgens mij één van de basisregels van het christelijk geloof is dat je respect moet hebben voor je naaste ongeacht afkomst geloof nationaliteit. Ben zelf totaal niet gelovig trouwens maargoed

Maar als een school bepaalde basis regels heeft, dan heeft deze school dat en hoor je deze te respecteren.
Mijn nichtje (van 6) zit op een christelijke school waar ook kidneren emt een hoofddoek zitten. In een erg prettige wijk zit ze niet op school, en de wijk is alleen maar "minder christelijk" geworden.
Deze van oorsprong "christelijke" school moet steeds meer plaats maken voor het Islam. Dit is natuurlijk NIET de bedoeling. Om dit soort dingen tegen te gaan, en op het eigen geloof door te kunnen gaan moet er een grens getrokken worden.

Als ik het goed heb was er tijdens een vergadering (mn schoonzus is "klasse moeder" en zit in de ouderraad) door een aantal (islamitische) mensen gezegd dat ze meer educatie op het gebied van islam willen.
Naar mijn mening (ook al kunnen andere die kort door de bocht vinden) is dit HEEL ERG fout.
De islamitische oduers doen hun kinderen BEWUST op een christelijke school (en nee, deze mensen zijn niet achtelijk, dus weten wel degelijk dat het een christelijke school is waar de kids zitten) maar moeten dan niet verwachten dat het onderwijs ook gericht wordt op het islam.

Dit gaatverder dan het hoofddoekje, maar kijk nou is in turkije en marokko.
Ik ben op vakantie geweest in de binnenlanden van turkije, en hier zie je alleen de oudere vrouwen met een hoofddoekje (als je ze al ziet) en dit is niet vanwege het geloof, maar van wege de zon op hun hoofd (de mannen hadden ook een soort doeken om hun hoofd gebonden).
Dus echt puur om het geloof, ik weet het niet, waarom gebeurd het in het land van herkomst dan niet?
Laatst bijgewerkt door Mri op 24-04-07 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt