Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:03

Soet schreef:
Nu het hier toch over racisme gaat: MRIIIS word jij vaak (negatief) aangesproken om je kleurtje?

Nog nooit gebeurt Lachen Maarja; Woon in Rotterdam; Zo multiculti als het maar wezen kan Haha!
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 29-04-07 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:04

Juulja schreef:
ach ik moet er soms wel om lachen. mijn zus zat in nederland in de klas (ze is zo blank als je maar wezen kan) en toen werd ze eruit gestuurd en toen riep ze naar de leraar "HET IS OMDAT IK ZWART BEN HÈ!" Clown

Whaha *LOL*

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:46

Haha juulja Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen Leerkracht; 'Uunk?'

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:01

Nou ik vind wel dat veel mensen, een groepje van 'dat', groepje van 'zus', groepje van 'zo' over een lijn trekken.
Mijn oom is doodgereden door turken.. dus mijn vader redeneerd dat elke turk ÉN marokaan zo is. Dat vind ik zo erg he! Er zitten hartstikke veel goedzakken tussen! Alleen de 'slechterikken' maken het rot voor iedereen.
Wat ik ook laf vind is dat het alleen turken, marokanen en antillianen ( ofzo? Haha! ) zijn. Terwijl er ook duitsers in ons land lopen, en dat is ook net onkruid want je vind het overal! ( niet banketstaaf hoor Knipoog ) En duitsers praten net zo goed tegen elkaar in Nederland, terwijl ze misschien ook al een tijdje in nederland zijn..
Waarom is het niet erg als duitsers het doen, en turken en marokanen wel?
Zeker omdat je ze niet kan verstaan.. en dat is het juist! Lekker boeiend, meeste huisvrouwen met hoofddoek verstaan jou ook lekker niet Haha! dus wat is nou het probleem?
Eigelijk moet je ze gewoon lekker laten praten en laten doen..

En wat hier iemand zei, dat ze bang was voor een groepje marokanen.. Het is omdat je bent bang gemaakt.. denk ik. Want de meeste kijken en roepen, maar doen niks hoor Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:42

Ben het eigenlijk wel met je eens, Malibu Knipoog

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:14

ja zo is het toch Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:21

Eigenlijk wel, ja Knipoog

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:43

er heeft jaren en jaren een jongen bij mij op school gezeten en die is echt heel donker, hij heeft nederlandse ouders, (hij is geadopteerd) en ik heb hem nog nooit horen klagen dat hij gediscrimineerd word. en dat word hij volgensmij ook niet. en dat komt volgenmsij gewoon omdat hij lekker fries praat met andere friezen, dezelfde interesses heeft, en zich normaal gedraagt
ik geloof best dat je als donker iemand beter je best moet doen, om geaccepteerd te worden..
maar ik erger me ook vaak dood aan de 'turken, marrokanen' omdat ze altijd maar denken dat ze je de kleren van het lijf mogen kijken, en vanalles naar je mogen roepen en fluiten. en ze schreeuwen vaak zo, en hebben andere ideeen over vrouwen dan nederlanders..
we hebben in het verleden op mijn werk heeeeel veel gezeur gehad met buitenlandse inleners... en die hebben we nu niet meer.. alles recht praten wat krom is, veel gelieg.. we waren er echt spuug zat van!!
ik heb poolse, en engelse buren,,, nooit last van ze..
ik denk gewoon dat bepaalde bevolkingsgroepen niet goed in de nederlandse cultuur passen. mijn ex-schoonmoeder gaat bijvoorbeeld naar denemarken op vakantie, omdat ze bijvoorbeeld de italianen veel te druk vind. dat komt gewoon door de cultuur.. niks mis mee..

als je hier in nederland bent,, gedraag je dan ook als een nederlander!
vind alleen wel dat wij nederlanders soms maar eens wat minder gediscrimineerd moeten worden.. ipv veel buitenlanders die nederland maar naar hun hand willen zetten, met al hun moskeeen en ramadam en aparte ideeen. en wij moeten maar een cultuur stad hebben, en overal en nergens dingen realiseren voor hun, ik moet me als christen ook niet in een islamitisch land vertonen.. of zonder hoofddoek, lekker in een korte broek met shirtje..dan heb ik ook een kogel door mn kop

nederland moet wel nederland blijven!! en geen islamitisch land worden!

dit bovenstaande klinkt misschien heel racistisch, maar zo ben ik niet want ik vind wel dat iedereen een kans verdient,, want ik weet, aan mijzelf mankeert uiteraard ook vanalles...
Laatst bijgewerkt door Soetekind op 30-04-07 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:45

Malibu_ schreef:
Nou ik vind wel dat veel mensen, een groepje van 'dat', groepje van 'zus', groepje van 'zo' over een lijn trekken.
Mijn oom is doodgereden door turken.. dus mijn vader redeneerd dat elke turk ÉN marokaan zo is. Dat vind ik zo erg he! Er zitten hartstikke veel goedzakken tussen! Alleen de 'slechterikken' maken het rot voor iedereen.
Wat ik ook laf vind is dat het alleen turken, marokanen en antillianen ( ofzo? Haha! ) zijn. Terwijl er ook duitsers in ons land lopen, en dat is ook net onkruid want je vind het overal! ( niet banketstaaf hoor Knipoog ) En duitsers praten net zo goed tegen elkaar in Nederland, terwijl ze misschien ook al een tijdje in nederland zijn..
Waarom is het niet erg als duitsers het doen, en turken en marokanen wel?
Zeker omdat je ze niet kan verstaan.. en dat is het juist! Lekker boeiend, meeste huisvrouwen met hoofddoek verstaan jou ook lekker niet Haha! dus wat is nou het probleem?
Eigelijk moet je ze gewoon lekker laten praten en laten doen..

En wat hier iemand zei, dat ze bang was voor een groepje marokanen.. Het is omdat je bent bang gemaakt.. denk ik. Want de meeste kijken en roepen, maar doen niks hoor Knipoog

laat ze maar? ze moeten gewoon hun kop houden,, net als nederlandse mannen! een vrouw is niet een stukje geil vlees of een voorwerp, waar ze hun teksten maar naar kunnen roepen!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:54

tinaaz schreef:

laat ze maar? ze moeten gewoon hun kop houden,, net als nederlandse mannen! een vrouw is niet een stukje geil vlees of een voorwerp, waar ze hun teksten maar naar kunnen roepen!![/quote]

Nou, idd. Een beetje respect graag!
Ik kan me zó boos maken over dat "geroep", dat ik ze het liefst gelijk @#$@&*% Boos!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:59

haha de klas lag in een deuk en de leraar wist niet wat hij moest zeggen Haha!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:19

@ Tinaaz: Nederland wordt echt geen Islamitisch land, vind ik een beetje overdreven hoor Lachen
Verder hoef je als donker iemand meestal echt niet meer je best te doen om geaccepteerd te worden hoor; Ik in ieder geval niet Lachen

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:33

Heel veel mensen ergeren zich.. maar waar is dat voor nodig? Je moet gewoon niks van aantrekken, zolang je dat doet erger je niet!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:42

Ik erger me eraan als ze niet eens proberen om normaal nederlands te praten. Ik vind zelf ook dat Nederland zich soms wel heel erg aanpast aan alle "buitenlanders"

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:57

Malibu_ schreef:
Heel veel mensen ergeren zich.. maar waar is dat voor nodig? Je moet gewoon niks van aantrekken, zolang je dat doet erger je niet!

Waar is het voor nodig dat zij commentaar geven op mij of op een ander?
Dat zij zo nodig "dingen" moeten roepen?
Ik vind dat aso en respectloos!

Dat hoef je niet te accepteren.... Frusty

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:41

Natuurlijk is het asociaal en respectloos, maar wat kun je er eigenlijk aan doen? Je er niets van aantrekken is het beste, denk ik...

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:56

MRIIIS schreef:
Ireentjuh schreef:
Andersom wordt er inderdaad net zo hard gediscrimineerd!

Gisteren had ik ook zo'n rare situatie bij de bus.. Ik wilde op het station instappen om naar huis te gaan. De deuren gingen heel even open en direct daarna weer dicht voor en achter. Wat bleek, een gezin (met 2 kleine kinderen) van "noord-afrikaanse afkomst" was stiekem achter ingestapt bij de haagse markt en had geen kaartje gekocht. Op het station wilden ze weer uitstappen, maar de buschauffeur had dit door gehad en deed de deuren pas open als ze betaald hadden. Het duurde even en op een gegeven moment werd de man behoorlijk agressief en begon te schelden omdat hij het discriminatie vond!
Zoiets is toch ook idioot?? Iedereen moet betalen voor de bus!

Ik ken ook hele lieve en aardige allochtonen, maar met een groepje marrokaanse jongeren kijk ik wel uit.. niet omdat ik wil discrimineren, maar meer omdat ik daar eigenlijk gewoon "bang" voor ben.[/

Je discrimineert niet, maar kijkt wel uit voor een groepje Marrokaanse jongeren? Waar slaat dat op dan? Verward En als je Nederlandse jongeren in een groepje ziet staan?

Het klinkt misschien heel dom, maar dat heb ik ook een beetje. Ik ben absoluut geen racist, maar als ik in het donker fiets en ik zie een groepje marrokanen staan, fiets ik vaak toch wel even om. Maar dat heb ik ook als ik lonsddalers zie staan. Of gewoon een grote groep jongens. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:57

Gelukkig woon ik niet meer in de stad, want dit is al jaren aan de gang.

Er zijn kleurlingen die gewoon in een gekleurd jasje zitten en zich er niet gefrustreerd onder voelen, met die mensen zul je nooit dit soort dingen krijgen, die roepen dit ook niet, daar gaat men mee om, daar kan men mee om gaan, daarvan zie je niet eens dat ze gekleurd zijn.

Wat er nu gebeurd, is het de jonge generatie die het gettosyndroom heeft? Iets uit Amerika overgewaaid of zo?

Vroeger kende ik het ook wel hoor, voelden sommigen zich meteen aangesproken, meteen er boven op en daarmee gooiden ze de deur dicht voor zich zelf.

Maar laten we eerlijk zijn, racisme is wel gegroeid onder bepaalde groepen in de maatschappij. Zeker weten dat je als kleurling wel kunt zien aan iemands ogen en gedrag dat die discrimineert. Maar dan wel jammer dat juist diegenen die dat niet doen er mee worden afgestraft door dit rotte gedrag. Maar tegen die durven ze wel. De echte racist laat het niet op zich zitten.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:00

Dat is wel waar Russel. Je ziet echt geen buitenlander in zijn eentje tegen een lonsdaler zeggen dat hij wordt gediscrimineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:01

MRIIIS schreef:
@ Tinaaz: Nederland wordt echt geen Islamitisch land, vind ik een beetje overdreven hoor Lachen
Verder hoef je als donker iemand meestal echt niet meer je best te doen om geaccepteerd te worden hoor; Ik in ieder geval niet Lachen

Nee, hoor daarvoor is het platteland nog veel te plattelaands, de randstad is maar klein, de rest van Nederland is plattelaand en die zijnte gebrand om niet te veranderen...... Heel boktnu boos Clown , maar dat is de mening van een randstadtse in een echt boerendurp dat dicht tegen een stad aan zit, maar alles wat stads is verafschuwd. Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:02

Ellebel schreef:
Ik heb blijbaar een racistische hond Gestoord Loop laatst met dat beest over straat, zegt een marokkaans pubertje uit de buurt:'ja dat is echt een vette racistenhond" Gestoord Haha! Ik had het niet meer, wat een halve zool

Bwhahahahahaha Clown hahah omg Tong uitsteken
En waarom dan *LOL*

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:02

zoetiej schreef:
Dat is wel waar Russel. Je ziet echt geen buitenlander in zijn eentje tegen een lonsdaler zeggen dat hij wordt gediscrimineerd.

Nee maar dat is ook spek in een honden nest gooien! Clown Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:06

En daar heb je maar 1 hond voor nodig, een racistenhond, nieuw ras Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Clown

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:16

Ik vind het vreselijk irritant als 'kleurlingen' meteen een slachtofferrol aannemen op het moment dat er iets gebeurt wat hen niet aanstaat. Denk aan die jongens die uit de klas werden gestuurd. Heel irritant dat soort dingen! Want de leraar deed niets fout.

Ik vind, dat als je hier naar Nederland komt, je je ook moet aanpassen aan de cultuur. Of je er tenminste in dient te verdiepen.

Als ik een groepje mannen zie staan in het donker, dan fiets ik om. Groepen mannen vertrouw ik niet... dan maakt het voor mij niet uit van welke afkomst ze zijn.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:40

russel schreef:
En daar heb je maar 1 hond voor nodig, een racistenhond, nieuw ras Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Clown

De mijne dus blijkbaar Haha!