Soet schreef:Nu het hier toch over racisme gaat: MRIIIS word jij vaak (negatief) aangesproken om je kleurtje?
Nog nooit gebeurt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Soet schreef:Nu het hier toch over racisme gaat: MRIIIS word jij vaak (negatief) aangesproken om je kleurtje?
Juulja schreef:ach ik moet er soms wel om lachen. mijn zus zat in nederland in de klas (ze is zo blank als je maar wezen kan) en toen werd ze eruit gestuurd en toen riep ze naar de leraar "HET IS OMDAT IK ZWART BEN HÈ!"
Malibu_ schreef:Nou ik vind wel dat veel mensen, een groepje van 'dat', groepje van 'zus', groepje van 'zo' over een lijn trekken.
Mijn oom is doodgereden door turken.. dus mijn vader redeneerd dat elke turk ÉN marokaan zo is. Dat vind ik zo erg he! Er zitten hartstikke veel goedzakken tussen! Alleen de 'slechterikken' maken het rot voor iedereen.
Wat ik ook laf vind is dat het alleen turken, marokanen en antillianen ( ofzo?) zijn. Terwijl er ook duitsers in ons land lopen, en dat is ook net onkruid want je vind het overal! ( niet banketstaaf hoor
) En duitsers praten net zo goed tegen elkaar in Nederland, terwijl ze misschien ook al een tijdje in nederland zijn..
Waarom is het niet erg als duitsers het doen, en turken en marokanen wel?
Zeker omdat je ze niet kan verstaan.. en dat is het juist! Lekker boeiend, meeste huisvrouwen met hoofddoek verstaan jou ook lekker nietdus wat is nou het probleem?
Eigelijk moet je ze gewoon lekker laten praten en laten doen..
En wat hier iemand zei, dat ze bang was voor een groepje marokanen.. Het is omdat je bent bang gemaakt.. denk ik. Want de meeste kijken en roepen, maar doen niks hoor
tinaaz schreef:En wat hier iemand zei, dat ze bang was voor een groepje marokanen.. Het is omdat je bent bang gemaakt.. denk ik. Want de meeste kijken en roepen, maar doen niks hoor
Malibu_ schreef:Heel veel mensen ergeren zich.. maar waar is dat voor nodig? Je moet gewoon niks van aantrekken, zolang je dat doet erger je niet!
MRIIIS schreef:Ireentjuh schreef:Andersom wordt er inderdaad net zo hard gediscrimineerd!
Gisteren had ik ook zo'n rare situatie bij de bus.. Ik wilde op het station instappen om naar huis te gaan. De deuren gingen heel even open en direct daarna weer dicht voor en achter. Wat bleek, een gezin (met 2 kleine kinderen) van "noord-afrikaanse afkomst" was stiekem achter ingestapt bij de haagse markt en had geen kaartje gekocht. Op het station wilden ze weer uitstappen, maar de buschauffeur had dit door gehad en deed de deuren pas open als ze betaald hadden. Het duurde even en op een gegeven moment werd de man behoorlijk agressief en begon te schelden omdat hij het discriminatie vond!
Zoiets is toch ook idioot?? Iedereen moet betalen voor de bus!
Ik ken ook hele lieve en aardige allochtonen, maar met een groepje marrokaanse jongeren kijk ik wel uit.. niet omdat ik wil discrimineren, maar meer omdat ik daar eigenlijk gewoon "bang" voor ben.[/
Je discrimineert niet, maar kijkt wel uit voor een groepje Marrokaanse jongeren? Waar slaat dat op dan?En als je Nederlandse jongeren in een groepje ziet staan?
MRIIIS schreef:@ Tinaaz: Nederland wordt echt geen Islamitisch land, vind ik een beetje overdreven hoor
Verder hoef je als donker iemand meestal echt niet meer je best te doen om geaccepteerd te worden hoor; Ik in ieder geval niet
Ellebel schreef:Ik heb blijbaar een racistische hondLoop laatst met dat beest over straat, zegt een marokkaans pubertje uit de buurt:'ja dat is echt een vette racistenhond"
![]()
Ik had het niet meer, wat een halve zool
zoetiej schreef:Dat is wel waar Russel. Je ziet echt geen buitenlander in zijn eentje tegen een lonsdaler zeggen dat hij wordt gediscrimineerd.
russel schreef:En daar heb je maar 1 hond voor nodig, een racistenhond, nieuw ras![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()