Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:23

runningkawa schreef:
nee ze zullen vast de gevolgen niet kunnen overzien, maar opgevreten was hij toch al, waarom dan dat dier nog doden?
Dat heeft nut?
Als daarmee dat kind nog te redden was geweest, oke, maar dat haal ik er iig niet uit Lachen

Eens. Ik snap ook echt niet waarom die krokodil dood moest. Het dier heeft gewoon zijn instinct gevolgd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:24

superwoman schreef:
Respect voor dieren moet je op 8 jarige leeftijd wel kennen hoor! Boos!

Ja natuurlijk moet dat. Maar jongens van 9 kunnen echte kwajongens zijn hoor, dan hoef je ze toch niet meteen dood te wensen?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:25

dees_daan schreef:
topsylover schreef:
Wat een dom kind is dat. Echt gewoon ronduit DOM. het is zijn eigen schuld, een kind van 9 kan helder genoeg denken om te weten dat je niet bij krokodillen in een hok moet klimmen. Wel sneu voor die ouders natuurlijk, maarja.
maar het is wel vaag dat ze die krokodil hebben afgeschoten, terwijl het die naar zijn instinct handelde.

lees dan even, ze hebben hem doodgeschoten om zijn ledematen eruit te halen, zodat het jongetje gecremeerd kan worden

en wat heeft dat dan weer voor nut Verward ze gaan hem tog weer verbranden. en er zijn 9 kroko's geweest die het jochie hebben opgevreten dus 1 kroko heeft niet alle ledematen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:35

lijkt me ook naar voor de ouders.
dalijk vraagt iemand of ze kinderen hebben
nee, niet meer. mijn zoon is opgegeten door een krokodil.
Nagelbijten / Gniffelen sneu voor de krokodil. had hem die andere kinderen ook wel gegund.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:37

Ik weet niet wat voor nieuwsberichten er allemaal gaande zijn, maar in het bericht dat ik hier gelezen had, was er maar 1 krokodil die de jongen echt opgegeten had. Anders hadden ze er ook niet maar 1 hoeven doden, lijkt mij.

En en begravenis/crematie heeft alleen nut voor de nabestaanden, maar dat moet je wel respecteren, dat die de overblijfselen willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:38

misschien moeten ze respecteren dat ze een onopgevoed pest joch hadden? Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:41

Diablo schreef:
superwoman schreef:

Ja natuurlijk moet dat. Maar jongens van 9 kunnen echte kwajongens zijn hoor, dan hoef je ze toch niet meteen dood te wensen?

Nu doen ze het bij dieren, straks bij mensen.....
Ik denk niet dat dit het eerste dier is die ze pesten.
Je begint immers niet gelijk met krokodillen Verward

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:46

Diablo schreef:
superwoman schreef:

Vergeet niet dat respect voor dieren lang niet zo ver doorgevoerd is in de meeste landen dan in de westerse wereld. Daar is een dier nog een 'ding' een 'gebruiksmiddel' en geen 'knuffel' of 'gezelschapsdier'. Nu is dat krokodil bij ons ook niet daar niet van Haha! Haha!

Dit verschil heb ik duidelijk gezien in Wageningen aan uni waar we Ethiek hadden en veel over 'dieren' ethiek discussierden. En daar zaten ook Afrikaanse, Zuid Amerikaanse en Chineese studenten die heel andere visie hadden. Die geven niet om dat kip in klein hokje zit, dat is eten voor hun en dat is toch geweldig? Wat kan hun die kip schelen.

Het is wel beetje dom van die jongen en terecht van de krokodil, maar het blijft verschrikkelijk voor nabestaanden natuurlijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:10

Dat is idd wel waar Skipper.
Gelukkig is de "westerse wereld" hard bezig om respect voor dieren en de natuur bij te brengen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:38

superwoman schreef:
Gelukkig is de "westerse wereld" hard bezig om respect voor dieren en de natuur bij te brengen.

Ik hoop maar dat dat sarcastisch bedoeld is. En anders: Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Frusty Gestoord Ziek

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:30

Dubbel.
#Ik dacht aan bijv Brooke hospital, die is goed bezig.
#Maar bijv op het gebied van slachtvee waren/zijn "wij" ook nog aan verbetering toe.

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:34

runningkawa schreef:
misschien moeten ze respecteren dat ze een onopgevoed pest joch hadden? Bloos

haha eens!

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:35

Kimberley77 schreef:
PEKING - Elf krokodillen in een Chinees dierenpark hebben een 9-jarige scholier verslonden. Een dier had de jongen bij zijn kleren gegrepen en hem in de vijver gesleurd. Vervolgens stortte de hele groep zich op de Chinees.

en dan schieten ze er 1 dood die alle ledematen zou hebben?
beetje vreemd Sigaar

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:42

superwoman schreef:
Nu doen ze het bij dieren, straks bij mensen.....
Ik denk niet dat dit het eerste dier is die ze pesten.
Je begint immers niet gelijk met krokodillen Verward

Ik ben het hier mee eens, al begrijp ik idd ook dat respect voor dieren in veel landen nog niet zo hoog op de agenda staat als bij ons.

Maar daarnaast... hoe DOM waren die kinderen!? Dat ze dieren wilden pesten vind ik zeker af te keuren, maar je bent toch ook gewoon te dom om voor de duvel te dansen als je bij krokodillen het hok inklimt? Dan kun je wel 9 zijn, maar dan nog! Dan snap je toch wel dat je het daar niet van kunt winnen?

Ieder kind doet wel domme dingen, maar dit is toch wel verschríkkelijk stom hoor...

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:03

mgoeree schreef:
superwoman schreef:

Ik hoop maar dat dat sarcastisch bedoeld is. En anders: Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Frusty Gestoord Ziek

Hmmm, inderdaad, de toenemende dierenmishandelingen en paarden [dieren] verkrachtingen dan? In Nederland [en meerdere Europese landen] mogen ze nog best wat strenger worden. Ik heb laatst een documentaire gezien over hoe sommige boeren met hun vee omgaan... Om te huilen...!

China gaat niet goed om met dieren, ze zien dieren enkel als 'eten'. Dat is gewoon normaal voor hun, maar dieren bewerken met een mes en verkrachten, gewoon voor de 'fun' in not done bij hun. Gewoon ziek gedrag. Ik praat hun gedrag absoluut niet goed. Maar over sommige Westerse landen, kan ik alleen maar dit zeggen: Praatjes vullen geen gaatjes! In Hong Kong kan je een celstraf verwachten van min. 1/2 jaar als je een die mishandelt, plus een zware geldboete. ... Meerdere mensen die dit op hun geweten hebben, zijn al in de cel gegooid. Dit komt dan ook in de nieuws, zodat mensen het niet zo snel in hun hoofd halen om een weerloos hondje in elkaar te schoppen...Hier kom je af met een berisping Gestoord... Dus nee, respect bijbrengen hier in Nederland gaat niet hard genoeg

Brooke en de de vele andere dierenorganisaties verrichten idd superwerk... Niks anders dan lof Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:21

Dan ben je toch gewoon achterlijk.. Dat beest wordt uit z'n gewone natuurlijk leefomgeving gehaald, in een park gestopt met hekken eromheen zodat wij er met z'n allen naar kunnen kijken, wordt ineens met stokken en stenen geslagen en verdedigt zich dus; Eigen schuld, denk ik zo. Natuurlijk is het logisch dat dat beest wordt afgemaakt aangezien je je als dierentuin zoiets niet kunt veroorloven, maar hoop dat het een waarschuwing is voor toekomstige gekken die over hekken willen klimmen.,

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:01

Ik heb even niet durven te reageren (bang vanwege eventuele venijnige opmerkingen), maar ik vind en heb ook zo geleerd dat je jouw situatie, opvoeding, cultuur niet moet vergelijken met een ander. Jullie bekijken het nu van jullie punt; Westers, Europees, Nederlands. Wij hebben andere normen en waarden meegekregen, dan bijvoorbeeld iemand uit Saudi-Arabië of een land uit Zuid-Amerika. Ik zal eens een voorbeeld geven: in de Westerse wereld is het heel normaal dat je iemand aankijkt als je tegen diegene aan het praten bent. Terwijl als je met iemand uit Zuid-Amerika (weet niet precies welk land ik noem er maar eentje) praat dan kan het gebeuren dat je iemand tegenkomt die tegen jou opkijkt, maar jou juist dan niet aankijkt. Hij heeft gewoon respect voor jou. Dus wat is er nu normaal?? Iemand aankijken of niet? Een ander voorbeeld: in India gaan ze met diep, diep respect om met koeien, terwijl de Westerse wereld ze ziet als een stukje vlees en ze daarnaar ook behandelt, vriendelijk of niet? Wat is er dan normaal???

ALSJEBLIEFT MENSEN PROBEER JE IN TE LEVEN IN IEMAND ANDERS EN PROBEER NIET ALTIJD VANUIT JOUW PERSPECTIEF TE KIJKEN. PROBEER VAN ALLERLEI KANTEN EEN BEPAALDE ZAAK TE KIJKEN. Dit maakt mensen zo star, absoluut niet flexibel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:11

Youko schreef:
Hmmm, inderdaad, de toenemende dierenmishandelingen en paarden [dieren] verkrachtingen dan?

Ik geloof niet dat je hier van normaal geaccepteerd gedrag kan spreken....
Dit wordt algemeen als zéér ziekelijk gedrag gezien.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:15

Sullie97 schreef:
Ik heb even niet durven te reageren (bang vanwege eventuele venijnige opmerkingen), maar ik vind en heb ook zo geleerd dat je jouw situatie, opvoeding, cultuur niet moet vergelijken met een ander. Jullie bekijken het nu van jullie punt; Westers, Europees, Nederlands. Wij hebben andere normen en waarden meegekregen, dan bijvoorbeeld iemand uit Saudi-Arabië of een land uit Zuid-Amerika. Ik zal eens een voorbeeld geven: in de Westerse wereld is het heel normaal dat je iemand aankijkt als je tegen diegene aan het praten bent. Terwijl als je met iemand uit Zuid-Amerika (weet niet precies welk land ik noem er maar eentje) praat dan kan het gebeuren dat je iemand tegenkomt die tegen jou opkijkt, maar jou juist dan niet aankijkt. Hij heeft gewoon respect voor jou. Dus wat is er nu normaal?? Iemand aankijken of niet? Een ander voorbeeld: in India gaan ze met diep, diep respect om met koeien, terwijl de Westerse wereld ze ziet als een stukje vlees en ze daarnaar ook behandelt, vriendelijk of niet? Wat is er dan normaal???

ALSJEBLIEFT MENSEN PROBEER JE IN TE LEVEN IN IEMAND ANDERS EN PROBEER NIET ALTIJD VANUIT JOUW PERSPECTIEF TE KIJKEN. PROBEER VAN ALLERLEI KANTEN EEN BEPAALDE ZAAK TE KIJKEN. Dit maakt mensen zo star, absoluut niet flexibel.
Dan nog lijkt het me dat een kind van 9, waar ook ter wereld, genoeg verstand moet hebben om te weten dat je NIET over hekken in dierentuinen mag klimmen en al helemaal niet om vervolgens de dieren te gaan treiteren. Nagelbijten / Gniffelen Jammer voor het jochie en de ouders, maar ik kan hier totaal geen medelijden mee hebben.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:52

superwoman schreef:
Youko schreef:
Hmmm, inderdaad, de toenemende dierenmishandelingen en paarden [dieren] verkrachtingen dan?

Ik geloof niet dat je hier van normaal geaccepteerd gedrag kan spreken....
Dit wordt algemeen als zéér ziekelijk gedrag gezien.

Ja, dat begrijp ik. Maar er wordt enkele keren naar voren gebracht dat China niet bepaald diervriendelijk is [ivm het afschieten van de krokodil]. En daar ben ik het mee eens. Wat ik probeer te zeggen is, dat China behoorlijk achter loopt met wbt mensen-en dierenrechten. Over het algemeen ziet de chinese bevolking dieren puur alleen maar als eten. Mijn reactie is puur op een post van een medebokker waarin naar voren gebracht wordt dat de Westerse wereld respect probeert bij te brengen voor dieren en de natuur.

Ik bedoel, ze hebben niet anders gehandeld dan Nederland. Nederland heeft toch ook een aantal aggressieve pitbull-achtige honden afgemaakt niet zo lang geleden? Het neemt uiteraard niet weg dat het kind gewoon dom bezig was geweest. Maar om nou te zeggen dat het helemaal zijn eigen schuld is? Ben ik niet mee eens...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:16

Lekker joh
Die andere kids moesten zeker aanzien hoe hun vriendje verslonden werd. Die zulle ndat nog wel een tijdje op hun netvlies hebben staan

Met een beetje verstand klim je niet bij kroks! Volgens mij besef je als 9 jarige heus wel dat krokodillen doden........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:20

respect of niet
je bent gewoon olie dom als je een krokodil pest
Waar je dan ook woont, kijkt dat dier niet naar Lachen
Ow westers, hap, ooh zuid amerikaan, laat ik dan maar niets doen Tong uitsteken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:26

runningkawa schreef:
respect of niet
je bent gewoon olie dom als je een krokodil pest
Waar je dan ook woont, kijkt dat dier niet naar Lachen
Ow westers, hap, ooh zuid amerikaan, laat ik dan maar niets doen Tong uitsteken

*LOL*

Idd !
Sorry hoor, maar ik vind het toch echt zijn eigen schuld, hoe hard dat dan ook klinkt !

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:00

laat dit hopelijk een waarschuwing zijn. klinkt hard. het is natuurlijk hartstikke erg!! het zou je kind maar zijn, pff

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:13

in de dierentuin in blijdorp vind ik de krokos al vreselijk eng ik zou er nooit bij in de buurt komen hoor echt niet.

Niet toen ik klein was en nu nog niet. Haha! ze zijn heel mooi en ik vind ze heel indrukwekkend maar over een hek klimmen om ze te gaan pesten Scheve mond neej daar heb ik noog nooit over nagedacht.