Sullie97 schreef:Ik heb even niet durven te reageren (bang vanwege eventuele venijnige opmerkingen), maar ik vind en heb ook zo geleerd dat je jouw situatie, opvoeding, cultuur niet moet vergelijken met een ander. Jullie bekijken het nu van jullie punt; Westers, Europees, Nederlands. Wij hebben andere normen en waarden meegekregen, dan bijvoorbeeld iemand uit Saudi-Arabië of een land uit Zuid-Amerika. Ik zal eens een voorbeeld geven: in de Westerse wereld is het heel normaal dat je iemand aankijkt als je tegen diegene aan het praten bent. Terwijl als je met iemand uit Zuid-Amerika (weet niet precies welk land ik noem er maar eentje) praat dan kan het gebeuren dat je iemand tegenkomt die tegen jou opkijkt, maar jou juist dan niet aankijkt. Hij heeft gewoon respect voor jou. Dus wat is er nu normaal?? Iemand aankijken of niet? Een ander voorbeeld: in India gaan ze met diep, diep respect om met koeien, terwijl de Westerse wereld ze ziet als een stukje vlees en ze daarnaar ook behandelt, vriendelijk of niet? Wat is er dan normaal???
ALSJEBLIEFT MENSEN PROBEER JE IN TE LEVEN IN IEMAND ANDERS EN PROBEER NIET ALTIJD VANUIT JOUW PERSPECTIEF TE KIJKEN. PROBEER VAN ALLERLEI KANTEN EEN BEPAALDE ZAAK TE KIJKEN. Dit maakt mensen zo star, absoluut niet flexibel.
Dan nog lijkt het me dat een kind van 9, waar ook ter wereld, genoeg verstand moet hebben om te weten dat je NIET over hekken in dierentuinen mag klimmen en al helemaal niet om vervolgens de dieren te gaan treiteren.
Jammer voor het jochie en de ouders, maar ik kan hier totaal geen medelijden mee hebben.