Liposuctie dode woog 54 kilo...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Liposuctie dode woog 54 kilo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:41

@Erleyne, je haalt hier haar ouders erbij, maar vind je niet omdat zij volwassen is (21 jaar) dat zij hier zelf volledig verantwoordelijk is? Als ouders zijnde kun je je kind van 21 jaar toch niet meer iets verbieden?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 08:42

Nee dat denk ik ook niet...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:53

Vanessa24 schreef:
@Erleyne, je haalt hier haar ouders erbij, maar vind je niet omdat zij volwassen is (21 jaar) dat zij hier zelf volledig verantwoordelijk is? Als ouders zijnde kun je je kind van 21 jaar toch niet meer iets verbieden?

Ik had het niet over dit specifieke geval, maar over de manier waarop het zelfbeeld van de jeugd in het algemeen ontwikkeld wordt. Media en plastische chirurgen worden van van alles beschuldigd ( ook in het algemeen ), maar de rol van de ouders wordt nergens besproken. Bij hen ligt een groot deel van de verantwoordelijkheid van het zelfbeeld van hun kinderen. Je kan meiden van 21 niets meer verbieden, dat klopt. Maar ik denk dat je zelfbeeld voor een groot deel bepaald wordt door je opvoeding, dus in het 'voortraject' hebben zij zeker wel een rol.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:00

Aha, zo bedoelde je het...
Je hebt er altijd van dat soort 'ouders' die het kind pushen om mooier en beter te worden, maar ik denk dat het meer niet dan wel voorkomt. Ik denk echt dat media en de mensen in je omgeving veel meer van invloed zijn dan ouders.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:04

Dat ben ik niet met je eens. Ouders die hun dochtertje op hun 10de jaar een string aan trekken doen niet echt moeite om het beeld wat uit de media komt te ontkrachten....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:07

Als je weet hoeveel invloed de ouders hebben op zaken als alcoholgebruik, roken ect. dan denk ik dat ze op dit soort zaken ook heel veel invloed hebben. Daarbij gaat het niet alleen om de ouders die hun kind pushen om mooier en beter te worden, maar ook om de ouders die hun kind te weinig aandacht geven, nooit complimenten geven etc. Het reikt veel verder. Ook in hoe je omgaat met de vragen van je kinderen over hun uiterlijk, hoe je zelf als ouder het voorbeeld geeft, wat je aan kleding/make-up toestaat, hoe je reageert op de beelden in de media, etc. Wendy legt het korter uit Haha!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:08

Maar zouden ze die string aan hun kind geven omdat ze het leuk vinden, of omdat hun 10-jarige dochter er sexy uit moet zien?
Overigens vind ik het geen kledingstuk voor een 10-jarige.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:12

De reden doet er misschien niet eens toe. het gaat er meer om wat voor uitwerking het heeft op het kind. Daarom geef ik ook aan, dat het veel verder gaat dat alleen het beeld dat ouders actief op hun kind overbrengen. Soms is het 'iets niet doen' ( in dit geval het beeld in de media ontkrachten ) nog veel erger.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:17

Je legt het mooi uit erleyne Lachen
Zo kan het ook zijn dat een moeder die altijd op dieet is, dit idee overbrengt op haar kind.
De moeder van een vriendinnetje van vroeger deed dat. Die was altijd aan het calorieen tellen, hardlopen etc. Die kinderen deden dat dus ook en dachten dus echt dat ze te dik waren.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:59

Daar moet ik je gelijk in geven, dan hebben ouders ook zeker invloed als het gaat over het zelfbeeld van hun kinderen.
Kinderen kopieëren gedrag, dus als ouders altijd maar aan het lijnen zijn, dan gaan ze dat vanzelf ook doen. Nu plastische chirugie niet langer alleen voor de elite is, grijpen steeds meer mensen daarna.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:31

Ik zat gister in een glossy vrouwenblad te bladeren, en op elke pagina stond een gefotoshopte vrouw nu ik er op ga letten ziet het er zooooo nep en plastic uit Gestoord

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:25

De foto laat een knap meisje zien. Hierdoor krijg je toch reacties zoals goh zij had toch helemaal geen operatie nodig.

Maar stel dat ze nu wel lelijk en te dik was geweest dan is het misschien wel begrijpelijker dat ze zich wil laten opereren.

Daar ligt misschien wel het echte probleem. In de bladen draait het te veel om uiterlijk. Lelijke mensen tellen niet meer mee je wordt geacht zo mooi mogelijk te willen zijn en daar ver voor te gaan.

Denk dat de manier waarop je wordt opgevoed inderdaad heel veel invloed heeft.

Hoorde laatst een moeder tegen een meisje van 4 al zeggen nee je krijgt nu geen snoepje meer want je bent al te dik.

Nu vind ik wel dat ouders moeten voorkomen dat 4 jarigen te dik worden maar niet op deze manier. Want dit lijkt mij behoorlijk funest voor een positief zelfbeeld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:29

ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vind bij dergelijke operaties dat je zelf kiest voor het risico

borstverkleinende operaties vind ik daarentegen anders, daar kunnen mensen lichamelijk en psychisch enorm veel baat bij hebben
of flaporen, of andere zaken waardoor kinderen of volwassenen enorm mee worden gepest.

maar een liosuctie en een borstcorrectie.. mm dat is puur voor het mooie geweest, dan kies je zelf het risico voor complicaties.
bl;ijft treurig voor de familie,maar ze heeft er zelf voor gekozen.
aan elke operatie zit nu eenmaal een risico

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:53

Maar mensen kunnen bij een erge flubber buik ook psycisch baat hebben bij een correctie
Mensen die niet in een badpak durven, of moeite hebben met een t-shirt.
Dus waar leg je de grens van dit is wel erg, maar dat niet?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:06

met een flubberbuik wordt je niet zo gepest, ik vind flaporen, of cup e een stuk erger dan een flubberbuik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:10

Owja??

Enig idee hoe leuk het is als mensen vragen of je zwanger bent?

Dus nee, daar ben ik het niet mee eens.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:11

Maar het gaat er toch niet om of je er mee gepest wordt of niet? Het gaat erom of je vrede hebt met jezelf op de manier waarop je eruit ziet. Dat is voor iedereen persoonlijk. Een flubberbuik is net zo erg als flaporen, beide dingen kunnen de mensen behoorlijk schaden in hun zelfbeeld.
Bovendien zijn liposuctie en borstoperatie's (vergrotend of verkleinend) niet alleen voor het mooie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:14

dan verschillen wij van mening , kawa,

een dikke buik kun je zelf een hoop aan doen, sportschool bijvoorbeeld, daarmee kun je een buik een heel eind mooier van vorm krijgen

maar goed, waar het mij op neer komt, is dat ik vind dat mensen die het voor het mooie doen, zelf het risico nemen iets eraan over te houden.

mensen die psychisch er zwaarb onder lijden, dat vind ik een andere zaak.

ik ben ook 10 kilo aangekomen door medicijnen, geen haar op mijn hoofd die eraan zal denken om die kilo's die als zwembandjes om mijn buik zitten, via een operatie weg te laten halen

dat risico is het mij niet waard, ik vind het niet mooi, maar na afbouw van die medicijnen hoop ik dmv sporten toch wel mijn oude figuur terug te krijgen, zo niet dan is dat pech

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:16

Als je psychische problemen hebt met je borsten, flubberbuik, flaporen etc. dan zul je erg blij zijn dat er een operatie is waarmee je er wat aan kunt doen.

Maar die psychisce problemen komen ergens vandaan. Als er niet zoveel druk van buitenaf zou zijn over perfecte lichamen en als je bent opgegroeid met een positief zelfbeeld dan had je die psychische problemen waarschijnlijk helemaal niet.

Karin gaf aan dat ze opmerkingen kreeg over haar borsten van wildvreemden. Dat wildvreemden menen opmerkingen over je borsten te moeten maken is toch belachelijk. Zelfde met vreemden die informeren of je zwanger bent.

Ben je nu toevallig iemand die toch al onzeker is en door je omgeving niet veel bevestiging hebt gekregen dan kan ik mij voorstellen dat je door opmerkingen van anderen en de bladen psychische problemen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:19

ik heb zelf ee n flubber buik, mijn moeder en oma ook
Dat is dus gewoon mijn bouw
Zelfs toen ik 52 kg woog, een veel te laag bmi voor mijn lengte, had ik een dikke buik
En nee, oefeningen hielpen niet.

En ja, als ik het geld had liet ik vandaag die lelijke buik weg halen.
Ik schaam me in een t-shirt
Ik zal nooit gaan zwemmen

Dat jij er tegen kan, mooi Ja
De een heeft ook geen moeite met een maat F
De ander laat het zelfs maken.
Waarom mag iemand met maat F ze dan wel weg halen, moet die er ook maar tegen kunnen
Dat is toch krom?
Borsten wel, buik niet...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:27

Dat je dingen niet doet omdat je je buik te lelijk vind is eigenlijk best erg. Eigenlijk zou je moeten denken ik vind het leuk om te zwemmen dus ga ik zwemmen. Kan mij niet schelen wat een ander van mijn buik vind.

Eigenlijk zou het nu wel interessant zijn om te weten hoe je moeder en oma omgingen met hetzelfde probleem. In de tijd van je oma werden de foto's in de bladen nog niet gefotoshopt en lag er volgens mij nog veel minder nadruk op het uiterlijk.

Dus als het goed is zou zij dus minder problemen met haar buik moeten hebben dan jij.
Als dat zo is dan is wel bewezen dat de media dus grote invloed hebben op je zelfbeeld.

Natuurlijk heeft verschil in karakter daar ook nog invloed op.

Verhaal gaat natuurlijk niet meer op als je oma en moeder zich destijds ook al erg schaamden voor hun buik.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:28

Vroeger telde uiterlijk natuurlijk ook heel erg mee, maar was er meer natuurlijke schoonheid. Tegenwoordig is er een perfecte schoonheid.. daar valt niet tegenop te boksen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:33

Nu vind ik zwemmen in het algemeen niet leuk, mijn moeder ook niet.

Van mijn oma weet ik niet, maar mijn moeder is ook altijd bezig geweest de buik eraf te krijgen (zonder resultaat) Dus daar zal ik die tik ook wel van hebben Lachen
Mijn moeder is erg sportief, loopt zo 20 km is niet te dik enz (lopen doet ze omdat ze dat leuk vind, niet voor af te vallen) dus zo kort door de bocht, het gaat er wel af is dus echt niet zo.
En dat heb ik zelf ook ervaren.

Persoonlijk kijk ik eigenlijk nooit in bladen, dus kan niet zeggen dat ik het daar van heb, maar vind dat geflubber gewoon zelf lelijk, spuug lelijk
Ik heb ook uitstekende oren en tanden die naar voren staan.
En dat boeit me dan helemaal weer niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:36

Ik vind trouwens dat de meeste mensen bij die make-over programma's aan het eind zo ontzettend veel op elkaar lijken...allemaal dezelfde plastic uitstraling met een andere haarkleur steeds Haha!

Ik denk enerzijds dat het niet verkeerd is om mensen voor een operatie een gesprek met een psycholoog te laten hebben om een idee te krijgen of dat ene lichaamsdeel zorgt voor een laag zelfbeeld, of dat een laag zelfbeld zorgt voor een vertekening van de werkelijkheid. Als iemand zich nou echt ergert aan zijn schaamlippen of buikwand en na de operatie iemand zich weer goed voelt is dat ok, maar als de persoon 2 weken later er weer staat voor een botoxinjectie, 3 maand later voor de flaporen en 5 maand later voor een ooglidcorrectie lijkt me dat niet goed.... vooral niet als de operaties bekostigd worden door leen van frisia

Anderzijds.. waarom zou een marijke helwegen niet 2x per jaar onder het mes mogen gaan voor het nodige onderhoud Clown Als zij daar zonodig zoveel geld aan wil besteden moet ze dat vooral doen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:38

En wat ziet dat mens eruit zeg! Haha!
Maar je hebt wel gelijk Odetteke, misschien dat er een soort van verslaving optreedt, of dat mensen een beeld van zich zelf gaan vormen waarin ze er perfect uitzien en dat beeld ook niet meer loslaten voordat het zover is.