Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:13

[/quote]

de bijtdrempel ligt bij de meeste pitbullachtige juist hoger omdat ze van zichzelf al meer kunnen hebben[/quote]

Dat bedoel ik ook, dat de pitbullachtige honden veel minder snel bijten dan de gemiddelde huishond.[/quote]

Hmmm... er zijn mínder pitbulls en pitbullachtigen in Nederland dan bijv. labradors etc. Toch, als er bijtincidenten zijn, zijn het meestal toch de eerstgenoemden die er bij betrokken zijn. Hoe verklaar je dat dan?

Dieptriest vind ik het dat er nu zelfs al vanuit wordt gegaan dat de kinderen iets fout hebben gedaan. Leer nu toch eens te accepteren dat dergelijke honden nu eenmaal meer risico met zich meebrengen dan de doorsnee teckel én dat er bij dergerlijke honden zeer consequente eigenaren nodig zijn. En dat zijn dan geen eigenaren die het stoer vinden om zo'n hond te hebben (en er vervolgens niet mee om kunnen gaan). Maar volgens mij ben ik mezelf aan het herhalen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:25

chevax schreef:
Dancie schreef:
het aantal nietjes is niet belangrijk Knipoog
het gaat erom dat een kind dat niet mag bij een dier.

Zelf ben ik altijd opgegroeid met beesten om me heen en ik heb
geleerd om respect te hebben voor een dier. Ondertussen weet
ik ook dat maar weinig kinderen zo`n opvoeding krijgen. Net als
"agh kind jij krijgt een hamster." en wat gebeurt er met de hamster?
hij is maar even leuk en dan gaan ze hem als speelgoed gebruiken.
maar als ouder ben je ten aller tijden verantwoordelijk voor het
diertje.

Je hebt je hond toch laten castreren omdat hij te dominant voor je was (of verwar ik je nu met iemand anders uit het vorige topic?))

dat was ik hij is nu niet dominant meer helemaal niet ik kan der nu een
oud vrouwtje mee wegsturen en die komt zonder kledingscheuren thuis.
ook met het blaffen in huis bijv. als iemand aanbelt is helemaal veranderd.

zijn dominte kwaaltjes zijn zo goed als weg en zijn ballen ook Tong uitsteken en ik
ben blij dat het gebeurt is ik kan hem nu uitlaten zonder dat ik bang hoef
te zijn door hem meegetrokken te worden. Ook ben ik blij dat de castratie
niet negatief uitgepakt is

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:32

Houd je er rekening mee dat zijn huidige gedrag niet het gevolg is van een veranderde hormoonhuishouding (dat heeft langere tijd nodig), maar waarschijnlijk komt van alle opgedane indrukken van de operatie en de narcose in zijn lichaam? Het kan straks best zo zijn dat hij een terugval krijgt naar zijn oude gedrag, wees daar op berekend.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:34

het is al een tijdje geleden
hij moet nu nog corecter opgevoed worden omdat hij wel gewoon
de weg kwijt is maar aangezien we nu in kwalingen zitten voor een
goede school voor hem komt dit allemaal goed

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:40

Op 11 april jl. is hij gecastreerd... (uit het andere topic gehaald). Het heeft echt wel meer tijd nodig om de hormoonhuishouding op orde te krijgen.

Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:42

Ik heb dit topic doorgelezen en vind zelf ook dat de eigenaar voor een groot deel verantwoordelijk is voor het karakter van een hond. Een pitbull of stafford hoeft niet altijd gevaarlijk te zijn. Ook JR kunnen agressief uit de hoek komen. Het ligt er net aan hoe je je hond behandeld.
Mijn vriend kent een man die op het kamp woont en die ook een stafford had, hij liet hem hele dagen in een hokje zitten en dat beest werd steeds agressiever naar mensen toe. Toen de politie een inval deed ophet kamp liet de man zijn hond los en die hond viel dus iedereen aan, omdat hij hele dagen werd weggestopt en geen mensen zag. Die hond is ook later afgemaakt door de politie.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:43

Dat wilde ik net zeggen, Ann. Dancie, ik ken je verder niet, maar (met alle respect, hoor), volgens mij zit je eigenlijk wel in de categorie die niet precies weet er bij komt kijken om een dergelijke hond te hebben. Dat bedoel ik niet vervelend, alhoewel het waarschijnlijk wel zo overkomt. Maar de ene keer zeg je dat het zo'n brave hond is die graag met kinderen speelt, de andere keer kun je er zelf niet met fatsoen mee over straat, de volgende keer moet hij worden geopereerd omdat hij anders té dominant is. Ben je zelf niet bang dat je ooit in een situatie komt zoals die waar dit topic over gaat? Want in mijn ogen zijn het toch vaak de bazen die niet goed leiding geven aan een dergelijke hond.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:46

Ik ben het met je eens, Chevax. Ik zocht nog naar een nette omschrijving van een bepaald type eigenaar zonder te kwetsend te worden. Bij die van jou sluit ik me helemaal aan. Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:48

nee daar ben ik niet bang voor de leiding tegenover onze hond is goed alleen de dominantie speelt bij hem een grote rol. Kijk ik ben zelf bijna 17 dus voor mij is het lastig om hem te corrigeren. Daar wordt ik nu prima mee geholpen zodat we een prima hond aan krijgen. Turrlijk begrijop ik jullie reacties, maar ik heb een heerlijke hond iedereen vindt hem vreselijk lief in de buurt. Elk klein kind in de buurt kent hem. Het is dus in het echt een vreselijke lieverd.

De dominantie is alleen het punt en dat had hij alleen tegenover de reuen die die niet kent. Nu laten we hem zoveel mogelijk met andere honden omgaan van klein tot groot.
eraan hebben.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:56

Goed dat je het zo opvat, Dancie. Ik hoop in ieder geval van ganser harte dat je gelijk hebt en dat je hond inderdaad een ontzettende goedzak is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:59

ik weet het wel zeker Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:35

chevax schreef:

de bijtdrempel ligt bij de meeste pitbullachtige juist hoger omdat ze van zichzelf al meer kunnen hebben[/quote]

Dat bedoel ik ook, dat de pitbullachtige honden veel minder snel bijten dan de gemiddelde huishond.[/quote]

Hmmm... er zijn mínder pitbulls en pitbullachtigen in Nederland dan bijv. labradors etc. Toch, als er bijtincidenten zijn, zijn het meestal toch de eerstgenoemden die er bij betrokken zijn. Hoe verklaar je dat dan?

Dieptriest vind ik het dat er nu zelfs al vanuit wordt gegaan dat de kinderen iets fout hebben gedaan. Leer nu toch eens te accepteren dat dergelijke honden nu eenmaal meer risico met zich meebrengen dan de doorsnee teckel én dat er bij dergerlijke honden zeer consequente eigenaren nodig zijn. En dat zijn dan geen eigenaren die het stoer vinden om zo'n hond te hebben (en er vervolgens niet mee om kunnen gaan). Maar volgens mij ben ik mezelf aan het herhalen.[/quote]

Ik heb niet gezegd dat de kinderen hier fout zijn. Kijk, een hond die uit het niets kinderen aanvalt, hoort niet thuis in deze wereld, ongeacht het ras.

Ik lees trouwens niet vaak dat er pitbulls bijten hoor. Wel Rottweilers e.d. en die zijn hier erg veel hoor. Alleen, helaas, vaak bij de verkeerde baas en ik denk dat ze er daarom meer bij betrokken zijn. Eigenaren van bijv. een Golden en een Pitbull zijn toch vaak heel verschillend, dat weten we allemaal. De laatste groep gebruikt zijn hond toch vaak als statussymbool en stoer te doen, dat is meestal niet zo met de gemiddelde huishondenbezitter. En als het niet de mensen zijn die stoer willen doen (volgens jou) zijn het in ieder geval mensen die zich niet genoeg verdiepen in het ras wat ze nemen.

Dus ja, deze honden zullen vast vaker bijten, maar dat is niet de schuld van de honden denk ik (tenminste niet in alle gevallen), maar van de baas. En dáár zit het probleem.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:50

En juist om onder andere de honden te beschermen en bijtincidenten te voorkomen, zijn die honden verboden. Desondanks zijn er toch mensen die willens en wetens een dergelijke hond willen en nogmaals, negen van de tien keer zijn dat mensen die uit totaal verkeerde overwegingen zo'n hond aanschaffen en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:53

En zo blijft de cirkel rond. En blijft dit type hond een slechte naam houden, ondanks vele excuses en uitvluchten van 'liefhebbers'. Erkennen dát er problemen zijn is een 1e stap in de goede richting, denk ik.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:05

Dat vind ik nou ook. Je kunt wel steeds (tegen beter weten in) blijven roepen dat er niks aan de hand is, de praktijk wijst iets anders uit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:24

Hmmm ik riep eigelijk als eerste dat je de schuld niet op de kinderen moogt steken, nouw is het huis naast ons verbouwd geweest en is er een stuk waar je gewoon in onze tuin kan zien wel met afrastering. Mijn hond loopt graag buiten in de tuin met zijn bal en blaft niet dus niemand heeft daar last van.
Zit ik beneden hoor ik onze hond piepen zie ik die rotkinderen van nieuwe buren gewoon stenen naar mijn hond gooien, en nog geen kleintjes ook. Boos!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:37

En wat is het punt dat je duidelijk probeert te maken?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:38

chevax schreef:
En wat is het punt dat je duidelijk probeert te maken?

Dat ik niet geloofde in kinderen die uitlokken en dan een beet krijgen, en nu begrijp dat het wel bestaat

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:05

Maar dat staat toch los nu van de discussie? Natuurlijk zijn er kinderen die uitlokken, ongetwijfeld. Maar dat verklaart alle bijtincidenten met pitbullachtigen? Ik snap echt niet waarom er niet kan worden toegegeven dat die honden toch een groter risico vormen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:05

dat word wel toegegeven,alleen vormt zo'n hond een groter risico icm een baas die er alleen maar 'stoer' mee wil doen.

ik ben ook gecharmeerd van deze rassen,maar niet om er stoer mee te doen.
ik heb er zelfs geeneen(ik heb nu een lief mager vuilnisbakkie)
en áls ik er een in huis zou nemen zou dat zeker niet zijn om stoer te doen.

ik vind het zielig dat honden(en gebeten mensen en kinderen)de dupe worden van slechte baasjes.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:21

Beschermen door uitroeien........Extinct is forever.

IMO is het veel beter om hondeneigenaren op te voeden,en het houden van honden aan regels te binden.
Begin eerst met alle honden,te registreren en te indentificeren.
Als je dat op de rit hebt,alle weerbare rassen op de leeftijd van
een jaar verplicht een examen maatschappelijk aanvaardbaar gedrag laten afleggen, samen met de geregistreerde eigenaar.
Een examen waar in dingen voorkomen die in het dagelijks leven ook voorkomen,zoals een markt bezoeken,aangebonden zijn en geaaid worden door een vreemde,etc gevolgd door een theorie examen,hond en wet,hond en opvoeding,hond en verzorging.
Het diploma,staat dan tevens voor de plichten die de eigenaar jegens de samenleving heeft,en word tevens een intentie verklaring waarin de eigenaar,verklaard hoofdelijk aansprakelijk te zijn voor de acties van zijn dier. Zodoende kan niemand meer onder zijn verantwoording uit.
Voor foute bazen is een weerbare hond dan ook een stuk minder interressant. Voor honden die zakken voor het examen,kun je dan verplicht stellen,een muilkorf en onvruchtbaar maken.
Als het probleem bij de baas ligt kan je ingrijpen door een houdverbod voor die persoon.
In Duitsland doet men dit al zo'n 10 a12 jaar in sommige deelstaten en het werkt prima.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:25

CherokeeChum schreef:

Geen verkeerde info geven aub, dit ras wordt niet uitgeroeid maar mag in Nederland alleen niet meer gefokt en gehouden worden.
In Amerika en bijvoorbeeld Belgie zijn er nog exemplaren genoeg om te voorkomen dat ze uitsterven.

Dat ze zinloos worden afgemaakt heeft alles te maken met de mensen die ze ondanks een verbod sinds 1993 toch kopen.

En in Duitsland hebben ze ook jarenlang geprotesteerd tegen wat jij nu als voorbeeld noemt en betalen ze in bepaalde deelstaten ook extreem veel meer belasting dan houders van andere rassen.
Hoezo discriminatie. Clown

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:42

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:

Geen verkeerde info geven aub, dit ras wordt niet uitgeroeid maar mag in Nederland alleen niet meer gefokt en gehouden worden.

Plinge huidige constructie is een sterfhuisconstructie, dat deze formulering niet in jouw straatje past maakt hem niet minder waar.....

In Amerika en bijvoorbeeld Belgie zijn er nog exemplaren genoeg om te voorkomen dat ze uitsterven.

*Ook in Belgie lopen nog nauwelijks echte rond.wel zat mensaggressieve kruisingen.

Dat ze zinloos worden afgemaakt heeft alles te maken met de mensen die ze ondanks een verbod sinds 1993 toch kopen.

*Het afmaken is zinloos en kort door de bocht, het kan ook anders.

* Niet iedereen laat de staat voor zich denken,te hard rijden mag ook niet,en vormt een veel groter gevaar,duizenden doden per jaar door onverantwoord gedrag,alle snelle auto;s verbieden?

En in Duitsland hebben ze ook jarenlang geprotesteerd tegen wat jij nu als voorbeeld noemt en betalen ze in bepaalde deelstaten ook extreem veel meer belasting dan houders van andere rassen.
*Klopt tot ze het diploma halen en dan niet meer,super systeem! gelijk invoeren!
Hoezo discriminatie. Clown

Ik vind dit geen discriminatie,discrimineren doen ze hier in NL,daar hebben ze er over nagedacht en een oplossing gevonden die werkt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:52

CherokeeChum schreef:
Plinge huidige constructie is een sterfhuisconstructie, dat deze formulering niet in jouw straatje past maakt hem niet minder waar.....

* Niet iedereen laat de staat voor zich denken,te hard rijden mag ook niet,en vormt een veel groter gevaar,duizenden doden per jaar door onverantwoord gedrag,alle snelle auto;s verbieden?:+

Als deze honden niet meer gefokt en gekocht worden wordt er geen hond meer afgemaakt.
Dat is de keihare realiteit en om daar woorden al sterfhuiscontructie bij te gaan halen vind ik erg triest.

Je kunt tegen deze wet zijn, was ik ook in 1993 maar dat rechtvaardigd niet dat mensen toch dit soort honden blijven kopen en daarmee het risico nemen op zinloos inslapen.
Dat zijn de enige echte schuldige.

Voor de honderste keer: Er had toen de wet er in 1993 kwam geen hond afgemaakt hoeven worden, zelfs de pups die nog in moeders baarmoeder zaten hebben gewoon oud kunnen worden.

Er zijn een heleboel mensen tegen de wet, alhoewel ik hem in de loop der jaren wel beter ben begrepen als ik zie wat voor onverantwoorde mensen dit soort honden kopen (zijn nu niet bepaald verantwoorde mensen die honden kopen met het risico op zinloos onslapen) maar ik denk dat iedere hondenliefhebber zijn prioriteit heeft liggen bij het zinloos inslapen.
En dus graag liever ziet dat de zogenaamde liefhebbers zich wat meer bezig zouden houden met het geven van de juiste voorlichting en eens de ware schuldigen zouden aanwijzen van dit leed, de kopers dus!
En wat minder bij elk incident beginnen te schreeuwen dat het vast aan de mens, ander hond, kind of wat dan ook zal liggen.
En niet gelijk naar allerlei andere rassen zou beginnen te wijzen, je zal er van versteld staan als ik je zou vertellen welke rasvereniging zich het eerst meldde om te helpen toen een aantal jaren terug de zogenaamde bijtlijst ter sprake kwam.
Denk niet dat die nog een keer staan te springen na al dat gewijs naar andere hondenliefhebbers en hondenrassen....
Om maar niet te spreken over de vergelijkingen van WOII die ik ook weleens tegengekomen ben.

Denk dat er heel wat meer sympathie zou komen als daar eens over nagedacht zou worden.
Dan worden mensen ook niet zo vreslijk moe van elke keer hetzelfde gedoe in elk topic waar ook maar een pitbullachtige wordt genoemd.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:08

chevax schreef:
Maar dat staat toch los nu van de discussie? Natuurlijk zijn er kinderen die uitlokken, ongetwijfeld. Maar dat verklaart alle bijtincidenten met pitbullachtigen? Ik snap echt niet waarom er niet kan worden toegegeven dat die honden toch een groter risico vormen.

Eigenlijk verklaart dat wel veel bijtincidenten met pitbullachtigen...
Ze hebben nu eenmaal een stempel gekregen en mensen verafschuwen deze honden. Dus zullen ze eerder stenen gooien naar bijv een stafford dan een labrador... En wat krijg je dan: juist! pitbullachtigen die kinderen bijten Verward

Maar een golden of een labrador of juist een JR zullen allemaal een grote kans maken om te bijten in dit soort situaties, alleen zijn het vaak de pitbulls die de dupe worden van deze mensen, de media en de RAD!