Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Dancie schreef:het aantal nietjes is niet belangrijk
het gaat erom dat een kind dat niet mag bij een dier.
Zelf ben ik altijd opgegroeid met beesten om me heen en ik heb
geleerd om respect te hebben voor een dier. Ondertussen weet
ik ook dat maar weinig kinderen zo`n opvoeding krijgen. Net als
"agh kind jij krijgt een hamster." en wat gebeurt er met de hamster?
hij is maar even leuk en dan gaan ze hem als speelgoed gebruiken.
maar als ouder ben je ten aller tijden verantwoordelijk voor het
diertje.
Je hebt je hond toch laten castreren omdat hij te dominant voor je was (of verwar ik je nu met iemand anders uit het vorige topic?))
chevax schreef:
chevax schreef:En wat is het punt dat je duidelijk probeert te maken?
CherokeeChum schreef:Beschermen door uitroeien........Extinct is forever.
ThePast03 schreef:CherokeeChum schreef:Beschermen door uitroeien........Extinct is forever.
Geen verkeerde info geven aub, dit ras wordt niet uitgeroeid maar mag in Nederland alleen niet meer gefokt en gehouden worden.e huidige constructie is een sterfhuisconstructie, dat deze formulering niet in jouw straatje past maakt hem niet minder waar.....
In Amerika en bijvoorbeeld Belgie zijn er nog exemplaren genoeg om te voorkomen dat ze uitsterven.
*Ook in Belgie lopen nog nauwelijks echte rond.wel zat mensaggressieve kruisingen.
Dat ze zinloos worden afgemaakt heeft alles te maken met de mensen die ze ondanks een verbod sinds 1993 toch kopen.
*Het afmaken is zinloos en kort door de bocht, het kan ook anders.
* Niet iedereen laat de staat voor zich denken,te hard rijden mag ook niet,en vormt een veel groter gevaar,duizenden doden per jaar door onverantwoord gedrag,alle snelle auto;s verbieden?
En in Duitsland hebben ze ook jarenlang geprotesteerd tegen wat jij nu als voorbeeld noemt en betalen ze in bepaalde deelstaten ook extreem veel meer belasting dan houders van andere rassen.
*Klopt tot ze het diploma halen en dan niet meer,super systeem! gelijk invoeren!
Hoezo discriminatie.
CherokeeChum schreef:e huidige constructie is een sterfhuisconstructie, dat deze formulering niet in jouw straatje past maakt hem niet minder waar.....
* Niet iedereen laat de staat voor zich denken,te hard rijden mag ook niet,en vormt een veel groter gevaar,duizenden doden per jaar door onverantwoord gedrag,alle snelle auto;s verbieden?:+
chevax schreef:Maar dat staat toch los nu van de discussie? Natuurlijk zijn er kinderen die uitlokken, ongetwijfeld. Maar dat verklaart alle bijtincidenten met pitbullachtigen? Ik snap echt niet waarom er niet kan worden toegegeven dat die honden toch een groter risico vormen.