CDA wl verplichte test voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 00:23

haha nee dank je ...Haha! i love my city! Knipoog
maar genoeg offtopic anders krijgen we een boze modje Bloos

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:06

de test vanmorgen gelezen

een van de eerste testjes is met een nepkat of ander dier aan een touwtje voor bij trekken, slepen

jaaaaaaaaaaaaaaa en dan mag een hond niet reageren onze boxer (nu overleden) was zo lief deed geen vlieg kwaad al sloeg je haar maar je moet dus echt niet met een kat voorbij komen dan werd ze heel fanatiek

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:08

Mijn jack zou dus ook falen elke keer dat hij een knuffelbeest ziet begint die het spontaan te rijden

Ik denk dat veel honden reageren op een kat

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:10

Clown volgens mij mag dat wel, das soort liefkozing

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:12

tita schreef:

een van de eerste testjes is met een nepkat of ander dier aan een touwtje voor bij trekken, slepen

jaaaaaaaaaaaaaaa en dan mag een hond niet reageren onze boxer (nu overleden) was zo lief deed geen vlieg kwaad al sloeg je haar maar je moet dus echt niet met een kat voorbij komen dan werd ze heel fanatiek

De honden die dát weerstaan verdienen een lintje!!
Haha! Haha! Haha! Dat wordt een compleet fokverbod in Nederland Haha! Haha! Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:36

Ze mogen ook wel reageren, ze mogen zelfs wel angst laten zien op bepaalde onderdelen. Isa doet het slecht op de test waarbij ze door een vreemde over dr kop geaaid wordt, dan probeert ze achter me weg te duiken. Maar dat betekent niet meteen dat ze gezakt is voor de test. Happen, dreigen e.d. naar mensen en echte dieren zijn wat dat betreft ergere dingen. Ik weet niet precies de regels, maar een hond mag een bepaald aantal keren angst laten zien en zelfs paniek. Het gaat er ook om hoe de hond zich daar van herstelt.

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:47

Wat een belachelijk idee zeg...
Alsof je naar aanleiding van schofthoogte kan bepalen of een hond eventueel gevaarlijk is.
Ik kom zat van de onderdeurtjes tegen waarvan ik blij ben dat ze niet wat groter zijn, dan zouden ze namelijk in iets anders hangen dan in mn broekspijp Knipoog

Mischien moeten ze de baasjes testen in plaats van de hond..
Je ziet bij ons in de stad, in het centrum, zat van die allochtone hangjongeren met staffords enzo lopen, op zich schatten van honden, maar deze jongens fokken ze hartstikke op!
Wat voor ras je als eigenaar ook bezit met een goede opvoeding is een hond niet gevaarlijk, tuurlijk blijft het een beest en kan er altijd iets onverwachts gebeuren..
Maar ik ben van mening dat je beter de baasjes kunt testen..
Als je al gaat testen, want ik ben daar echt op tegen... Vork

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:51

Het klinkt misschien wat raar, maar ik denk dat mijn hond de test prima zal doorstaan. Ieder onderdeel duurt niet langer dan 20 seconden en er zitten allemaal dingen bij die in het dagelijks leven ook gebeuren (al word ze dan niet geaait met een plastic hand). Ze reageert nu ook nergens op, al ben ik wel benieuwd wat ze doet als die kat voorbij schiet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:31

tita schreef:

jaaa zo lust ik er ook 10!!!
mijn jack is dus gewend om achter dat soort dingen aan te gaan (jack russel races)
terwijl ze buiten met een echte kat niks doet......ze laat de kat van de buren altijd aan d'r snuffelen en als ze wegrent dan rent de kat van de buren achter haar aan Clown

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:41

Geen enkel probleem voor mijn 2 beaucerons van 47cm, zijn netjes opgevoed en zullen de test met glans doorstaan.

De meeste ellende ondervind ik trouwens aan die kleine rot hondjes, dan loop ik bijv in het bos met mijn honden. Komt er zo'n klein rot hondje met veel kabaal aanzetten. Mijn honden roep ik dan netjes terug en lopen netjes aan de voet en kijken niet om naar het rot keffertje. En dan tillen mensen zo'n hondje ook nog eens op omdat mijn honden wel eens gevaarlijk zouden kunnen zijn, nou dan lach je je toch ook rot.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:20

Ben het er dus echt niet mee eens. De fout licht 9 van de 10 keer bij de baas, dus waarom de hond testen? Ze kunnen beter de bazen testen.

Nog beter, ze moeten een regel maken dat mensen zich goed moeten verdiepen in de aanschaf van dieren (en dat ook echt testen) wat daarbij allemaal komt kijken en dat het niet altijd koek en ei is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:53

*LOL* Hi-fiets-larisch ROFL !!

We hebben thuis 2 duitse doggen, van ongeveer 60 à 70 cm.
Nou, eerlijk waar, die zouden niet eens weten wààr ze zouden moeten bijten Huilen van het lachen
Wat een onzin!

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:32

Ik vind dat ze niet zo'n test voor honden moeten doen, maar voor iedereen die een hond heeft of wil aanschaffen....
Als een hond agressief is ligt dat echt niet aan de hond zelf, maar aan hun baasjes!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:07

En hoe gaan ze het dan doen met erf en terein honden die je hebt voor de bewaking?? Vallen die onder een andere catorie, of hebben die een aangepaste test, die honden zijn getraind voor de bewaking, en horen niet te kwispelen naar vreemden!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:58

Poehee schreef:
En hoe gaan ze het dan doen met erf en terein honden die je hebt voor de bewaking?? Vallen die onder een andere catorie, of hebben die een aangepaste test, die honden zijn getraind voor de bewaking, en horen niet te kwispelen naar vreemden!

Behoren die niet onder de klasse van werkhonden?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:59

Misshien moeten ze ipv de honden te testen, die hondeneigenaren te testen.... Fout ligt nl. 9 van de 10 keer bij de mens... Hamer
Ik denk niet dat het werkt... En al die mensen die er bang voor zijn? Misschien moeten zij maar wat voorlichting krijgen, ben het onderhand wel zat dat de dieren altijd de schuld krijgen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:11

Ik vind dit echt het belachelijkste idee dat ik ooit heb gehoord.
9 van de 10 keer ligt de fout bij de baas. Die kunnen ze beter testen!

ook moeten ze mensen verplichten aan een soort test voordat ze aan een hond of ander huisdier beginnen. de meeste mensen schaffen een dier aan zonder dat ze er verstand van hebben.

en van die 'vechthonden' zijn heus niet agressief als ze maar de juiste opvoeding hebben en een eigenaar die de baas is over hen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:12

het gaat toch niet over vechthonden, gewoon over grote honden omdat zij doorgaans de meeste schade aanrichten, en door deze test kan je ook de eigenaar achterhalen. Dus zie eigelijk het verband niet in Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:28

daarom staat 'vechthonden' ook tussen haakjes.

Veel mensen zien grote honden namelijk al 'vechthonden' (honden die sneller agressief zouden zijn), neem bijvoorbeeld: herders, dobermanns, rottweilers, staffords e.d.
Geloof me, die doen niet veel kwaad met de goede opvoeding. Ze kunnen beter die tests uitvoeren op de bazen en de mensen die een hond willen aanschaffen. Daar bereiken ze veel en veel meer mee!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:31

Heb niet alles gelezen sorry. Eff een reactie op de begin post.

Wat een onzin! Mijn grote hond is het liefste dier wat er bestaat in tegenstelling tot mijn kleine scharminkel! Waarom alleen grotere honden testen? Clown Vreemd...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:39

ja ook dat nog, sommige kleine hondjes zijn nog veel erger. Als ze dan zo graag willen testen moeten ze alles testen. groot of klein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:26

LiNdA1986 schreef:
daarom staat 'vechthonden' ook tussen haakjes.

Veel mensen zien grote honden namelijk al 'vechthonden' (honden die sneller agressief zouden zijn), neem bijvoorbeeld: herders, dobermanns, rottweilers, staffords e.d.
Geloof me, die doen niet veel kwaad met de goede opvoeding. Ze kunnen beter die tests uitvoeren op de bazen en de mensen die een hond willen aanschaffen. Daar bereiken ze veel en veel meer mee!

Dat is niet helmemaal waar. Sommige rassen zijn zo doorgefokt dat er wel degelijk agressieve honden met karakterfouten uit komen. Rottweilers bijvoorbeeld. Je moet verdomd goed weten bij welke fokker je zo'n hond weg haalt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:54

Ik vind het niet eens zo'n slecht idee hoor! Als die test tenminste betrouwbaar is en er geen honden onterecht als gevaarlijk worden bestempeld.
Wie een lieve grote hond heeft heeft toch niks te vrezen dan?
Dat sommige honden niet betrouwbaar zijn dankzij hun eigen baas is heel erg sneu, maar toch zie ik zo'n hond op straat dan liever met een muilkorf lopen dan een kind/kat/ander dier verscheuren.

Maar van mij mag er dan ook een verplichte cursus bij voor iedereen die een hond neemt en een vergunning oid voor "gevaarlijkere" rassen.
Die grens van 40 cm. is wel een beetje raar ja, maar het is nou eenmaal zo dat een beet van een stafford/rottweiler oid over het algemeen meer kwaad kan dan een beet van een of ander klein keffertje.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:57

Ergens is het niet zo streng in nederland hoor je moet geen muilband dragen de hond toch Tong uitsteken
En mag je met alle honden binnen integenstelling tot in noorwegen Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 01:21

Ik wil graag een muilkorf zien voor alle honden buiten! Ik ben doodsbang voor de beesten! 3 keer gebeten en al een aantal keer een hond in de staart van mijn paard gehad (hoera voor het immense losloopgebied in mijn wijk! Clown) .
Ik zou ook alle honden eigenaren verplicht op hondentraining willen zien. Want het ligt idd vaak aan de baasjes, dus dan maar extra controle. Maar goed dat is niet haalbaar helaas!
(bij deze wil ik nu alvast mijn schoonzus opgeven voor die verplichte test Nagelbijten / Gniffelen, Zij spoort niet, dus de hond ook niet)