Bonaire schreef:Maar als God ervoor kan zorgen dat deze mensen zo'n ongeval overleven, waarom hebben mensen in de wereld dan nog steeds honger? En waarom overlijdne er nog steeds duizenden mensen aan een ziekte als kanker? Een beetje standaard voorbeelden, weet ik.
Ik heb daar wel mijn antwoord op. Ik denk niet dat goden ook maar iets doen. Zeker niet selecteren.
Ik denk dat beschermengelen kunnen voorkomen dat er mensen doodgaan onder bepaalde omstandigheden als die mensen nog een missie hebben.
Een heel bizar verhaal, wat ik al een paar keer verteld heb, is het verhaal van de Russische die in het verkeerde vliegtuig zat, omdat ze dezelfde naam had als een andere passagier. Vliegtuig stort neer. 1 overlevende:
die mevrouw. Ze had niet in dat vliegtuig moeten zitten. Kijk dat vind ik bizar, je kunt het een wonder noemen, maar ik noem het een actie van haar beschermengel. Want het is niet zo dat een god nou persee al die andere passagiers doodwilde, want hij kan niet bepalen wie er in dat vliegtuig gaat zitten en ook geen vliegtuig laten neerstorten.
Weet je dat er ook een fenomeen is dat er bij rampen altijd minder mensen op die plek waren dan normaal? Dat is wetenschappelijk bewezen, maar slecht te verklaren. Maar ook daar heb ik dan zoiets van: beschermengelen aan het werk, die de mensen net even tegenhielden op weg daarheen.
Dan denk ik weer niet dat god persee die ramp heeft veroorzaakt om een zooitje mensen weg te vagen, maar dat de ramp gewoon gebeurt, maar een aantal gespaard worden.
Het gaat dus meer om het sparen van levens, dan nemen.
Verder geloof ik stevig in reïncarnatie, dus ook die heel jong sterven, komen gewoon weer terug. Ik treur niet om doden. Ze komen net zo vaak terug als nodig.
Als god werkelijk kon selecteren, lijkt het dan niet logisch die wetenschappers laten sterven die bv kernwapens hebben bedacht/ontwikkeld en klonen enzo?
We zijn allemaal verantwoordelijk voor wat we doen met ons eigen leven en de aarde. Het is maar mooi makkelijk om het aan een god over te willen laten om alles op rolletjes te laten lopen.
Ik had het in een ander topic nog over Fatima, zal het even opzoeken, ook wel leuk om hier te melden.
Citaat:
.... (over katholieke feestdagen in Portugal)...Oja, Fatima is natuurlijk ook belangrijk, de 13de van elke maand, maar vooral de 13de Mei heb ik begrepen. Het is belachelijk wat een poppenkast dat is geworden. Over commercie gesproken (het is een winstgevend "bedrijf" geworden!).
Ik geloof niet dat Maria nou juist verschenen was opdat ieder maar kon verdienen aan merchandising enzo...
Haar werkelijke boodschap (voorzichtiger met de aarde omspringen, want het gaat niet goed) wordt nog steeds niet gehoord.
Maar men verwacht wel wonderen van haar en dat wensen uitkomen als ze naar Fatima gaan.
Er gaat trouwens ook nog een groot deel heen als dank voor iets byzonders dat in hun leven gebeurd is.