Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kowloon1 schreef:Vanaf groep 8 vind ik dat je er mee moet beginnen (dat was bij mij ook zo) en dan kun je ook al tienerzwangerschappen vermijden.
ladylay schreef:nou dan denken ze daar echt niet aan hoor ....pffff, echt serieus..ik vind dit echt te ernstig voor woorden...
Citaat:tegenwoordig is het normaal half bloot geklede damews op tv e.d.
dat is echt niet normaal!!!
hildetc schreef:ik zit zelf ook in het onderwijs (juf van groep 4) en ik vind dat er tot bepaalde hoogte open gesproken moet worden over dat er verschillen zijn tussen jongens en meisjes. zolang dit objectief blijft en je niet verder gaat dan nodig is is dit prima. voor de rest vind ik dat het de taak van de ouders is om kinderen in dit onderwerp wegwijs te maken. Ik zal als leerkracht dan ook nooit over onderwerpen als sexuele voorlichting beginnen uit mezelf en als het ter sprake komt probeer ik hier pp een open en objectieve manier mee om te gaan en verwijs ik over het algemeen naar de ouders voor verdere uitleg. dit ook omdat ouders het heel vervelend kunnen vinden dat zulke dingen ter sprake komen op school. Je kunt in dit soort gevallen het stokje beter aan de ouders overdragen is mijn ervaring. maar het blijft een pittig onderwerp wat heel persoonlijk is.
Princess_ schreef:Ik vind dat de ouders bepalen wanneer hun kind moet worden voorgelicht. .
niceboy16 schreef:De kleuterklas vind ik wel erg vroeg, begin er eind groep 6 eens mee, begin groep 7.
_rosita_ schreef:Princess_ schreef:Ik vind dat de ouders bepalen wanneer hun kind moet worden voorgelicht. .
ik niet. ik ben voor openheid, wanneer kinderen iets opvangen en je er geheimzinnig over gaat doen of ee half verhaal op gaat hangen, wordt het alleen maar raar.
ik ben van mening dat je hier best open in kunt zijn tot bepaalde hoogte en dat het niet van de ouders afhangt wanneer dat moment daar is.
als kinderen op school of de buitenschoolse opvang, waar zij onwijs veel tijd doorbrengen, met zulke vragen komen, moet er wat mij betreft niet over gezwegen worden en gewacht worden tot ouders er een keer mee gaan komen
faye schreef:Seksuele voorlichting is de taak van de ouders en niet van de school. Het is pas nuttig als een kind eraan toe is, en niet omdat het nu eenmaal bij een bepaalde klas op het onderwijsprogramma staat. Eerlijk gezegd vind ik het nogal bizar dat de school wel even bepaalt dat er voorlichting gegeven moet worden, terwijl je kind er nog helmeaal niet aan toe kan zijn.
Laat het gewoon bij de ouders!