Euro of liever Gulden????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulden of Euro?

Poll eindigt op

Gulden
123 (58%)
Euro
86 (41%)

Totaal aantal stemmen: 209

joostvangestel

Re: Euro of liever Gulden????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:51

Shadow0: klopt ook, maar toch is het pas echt verschrikkelijk voor de mensen die vóór de Euro ook al geen vakantie konden veroorloven. Die zijn er namelijk ook legio.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:03

Ik denk dat de gulden goedkoper was voor de nederlanders, maar de euro is wel makkelijker, gezien vakantie enzo.
Ik vind het lastig om te kiezen tussen euro en gulden .

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:11

Gulden terug.. gulden terug.... gulden terug

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:45

Veel mensen vergeten dat de verhogingen met de Euro dubbel op gaan, zo ook de vaste lasten of de inflatie correctie die hier aan vast gekoppeld zijn.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:28

Veel mensen vergeten dat de verhogingen met de Euro dubbel op gaan, zo ook de vaste lasten of de inflatie correctie die hier aan vast gekoppeld zijn.

inderdaad ja en dat is ...juist ....on-eerlijk
Hadden ze eerder mogen zeggen was ik er vet op tegen geweest maar ze hadden het alleen maar over de voordelen bij het invoeren van de euro.

Simpel vb: zonnenbank vroeger 10 gulden vandaag de dag 10 euro! hallooow en zo zijn er nog veeeeelen vb te noemen

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:35

Euro!
Ik ben wel van de jongere generatie die maar half-bewust de vorige munt heeft meegemaakt.

De reden dat ik kies voor de euro is dat het handiger is in het buitenland. Je moet dan niet altijd geld wisselen/afhalen waarmee je, eens je terug thuis bent, met de rest blijft zitten.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:37

doe mij maar de gulden terug Ja .. wat vroeger 5 gulden kosten kost nu 5 euro, terwijl je salaris wel verminderd is!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:38

gulden!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:41

DaanxBien schreef:
Hallo .
niet om het een of ander maar ik blijf het zeggen dingen waren goedkoper toen de gulden er was.
een paar vraagjes aan jullie.
Rekenen jullie nog steeds om in de gulden als jullie in de winkel staan?
ALS er een stemming zou komen in nederland om de gulden terug te laten komen wat zouden jullie dan stemmen?
Ja of nee?

ik zelf reken nog steeds om ik kan er niks aan doen maar ik blijf het doen.
ik zou ja zeggen om de gulden terug te laten komen.

maar iedereen heeft een andere mening natuurlijk.

ik reken ook nog (automatisch) om. hoewel veel mesne me voor gek verklaren of zeggen dat hoef je nu niet meer te doen! ik blijf het toch doen.
en ja ik wil de gulden wel terug!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:44

Ghani schreef:
Ik denk dat de gulden goedkoper was voor de nederlanders, maar de euro is wel makkelijker, gezien vakantie enzo.
Ik vind het lastig om te kiezen tussen euro en gulden .

vakantie is maar voor een week ofzo, maar het is idd wel een voordeel. je heoft niet geld om te wisselen waar je ook nog extra voor betaald.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:52

Ik stem op de oude vertouwde gulden...
"vroegah" betaalde ik voor een mixje in de kroeg rond de 5 gulden nu betaal ik 6 euro,en dan durven er nog mensen te zeggen dat de prijzen gelijk zijn gebleven??? laat me niet lachen,
nog een voorbeeld: een halfje wit bij de bakker,vroeger 1,10 gulden nu 1,20 euro.
een Levi spijkerbroek:vroeger 160,- gulden nu rond de 90,- euro
Dus de conclusie voor mij is:de gulden terug,de regering der uit en het kwartje van kok eindelijk terug naar de bevolking!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:02

valine schreef:
nog een voorbeeld: een halfje wit bij de bakker,vroeger 1,10 gulden nu 1,20 euro.

Ik dacht, ik ga eens kijken. En joh, bij ons zijn de halfjes wit gesneden 49 ct! Mijn tip van de week (helemaal gratis, zowel 0 euro als 0 gulden): zoek een bakker die je niet zo afzet Pling

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:01

Ik heb na enige twijfel toch voor de gulden gekozen. Ik vind het zo ontzettend duur geworden, dat weegt niet echt op tegen het voordeel dat ik er in meerdere landen mee kan betalen. Lachen

Ik zou wel nu niet meer alwéér willen wisselen, terug naar de gulden. De prijsstijging is nu al geweest en zal denk ik hiermee niet verholpen worden. Verder ben ik wel vrij aardig aan de euro gewend, dus ik reken niet vaak meer terug.