Karin schreef:Net als die 3% leerlingen met een moslimachtergrond, die wél welkom zijn op deze school.
Fijne boodschap krijg je dan mee als leerling...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Net als die 3% leerlingen met een moslimachtergrond, die wél welkom zijn op deze school.
chevax schreef:Maar dat is niet de reden die de school opgeeft. Zoals ik het lees, is ze wél geschikt, máár Moslim.
katiavl schreef:Als ik een betaalde opleiding mocht doen, of een kans op een beter betaalde job zonder risico
katiavl schreef:Ik snap gewoon niet discriminatie gebeurd overal, een vriendin van mij kreeg haar plaatsje ook niet omdat ze van een andere afkomst was zoals ik al zei met het joodse geloof.
Ze was nieuwsgierig en had is info gevraagd bij het discriminatie punt.
Ze konden of wouden niets doen, maar hiervoor staat de wereld op zen kop?
Snap ik gewoon niet, ze konden evengoed nee zeggen hun volste recht en niks aanbieden
katiavl schreef:Ik snap gewoon niet discriminatie gebeurd overal, een vriendin van mij kreeg haar plaatsje ook niet omdat ze van een andere afkomst was zoals ik al zei met het joodse geloof.
Snap ik gewoon niet, ze konden evengoed nee zeggen hun volste recht en niks aanbieden
sarabande schreef:Het woord jodenschool bezorgd me koude rillingen. Wat bedoel je hiermee, een Orthodoxe Joodse school of een school waar joodse kinderen in het algemeen opzitten.
In Antwerpen bestaat een grote Orthodox joodse gemeenschap, die scholen zijn niet toegankelijk voor niet joodse mensen en als het kan niet eens voor niet orthodox joodse mensen. Dat is een onderdeel van het geloof, niet joden zijn treife en wanneer zij eten gemaakt hebben mag een Orthodoxe jood dat niet meer eten (even in een notendop de regels zijn veel uitgebreider.)
Antwerpen zal daar weinig tegen beginnen ze zien niet graag de hele gemeenschap met hun zo specifieke handel die ook veel touristen trekt verdwijnen.
Dus ik zie het verband met het onderwerp van dit topic helemaal niet dat niet gebaseerd is op strenge regels in de bijbel, maar imo op kleinzielig vooroordeel
Shadow0 schreef:Wat mij betreft: ik heb me al veel vaker druk gemaakt over de strengreligieuze bijzondere scholen en zal dat nog wel even blijven doenDat heeft niets te maken met het wel of niet moslim-zijn van de persoon, maar met het beleid van de religieuze scholen.
katiavl schreef:En sarabande ik denk dat ik genoeg ken van de joodse samenleving in antwerpen, en hoe het gaat op de scholen. Aangezien ik er jaren tussen heb gezeten
katiavl schreef:nee ze maakte haar niet druk om, ze wou gewoon eens testen wat hun reactie was in zo een stelling
slimmerik schreef:Euhhh "Christelijke" grondslag??
Laat me niet lachen !!!!
Arabesk schreef:slimmerik schreef:Euhhh "Christelijke" grondslag??
Laat me niet lachen !!!!
Wanneer wordt het onderwijs nou gewoon eens openbaar net als in Frankrijk. Geen scholen op basis van geloof, dat doe je maar in je vrije tijd.
Arabesk schreef:Wanneer wordt het onderwijs nou gewoon eens openbaar net als in Frankrijk. Geen scholen op basis van geloof, dat doe je maar in je vrije tijd.
katiavl schreef:Omdat mensen er nog steeds voor kiezen, veel vinden het onderwijs daar beter