Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re: Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:43

doom schreef:
Dit is dus niet waar!!!! Haha! ik weet niet hoe jij aan die informatie komt ..
me vriend (hoe minder leuk ik het ook vind) zit in de slachtkuikens ..
dit bedrijf runt hij samen met zijn oom ..
de kippen hebben het alleen de laaste week slecht dan ga ik ook niet heen ..
er komen als ze op gehaalt worden een stuk of 15 mensen dat zijn vaak polen of friesen mensen...
de lichten worden dan uitgezet zodat de kippen blijven zitten en ze minder stress hebben ..
dan worden ze idd in kratten gedaan ..
maar niet opgezogen of wat dan ook ...!
dat wilde ik er even bij vermelde!!
de kuikens die hun binnen krijgen zijn genetisch gefokt zodat ze snel groeien het maakt niet uit wat je ze geeft ze blijven gewoon groeien ..
als de kuikens er aan komen hebben ze ontzettend veel ruimte overal kunnen ze eten en drinken ...
alleen met de laaste week ben ik het niet eens Boos! dan is er te weinig ruimte en kunnen ze niet lopen als ze elkaar niet weg duwen ...
hoe slachtkuikens op tv worden laten zien is absoluut niet waar ..
ze zijn nou eenmaal voor de slacht en daar kunnen we verder weinig aan doen ..
het bedrijf van me vriend ..probeert het voor de kippen in die 5.5 tot 6 weken zo goed mogelijk te laten verlopen die kippen rennen in het rond ..!! Haha!

Nee dta in kratten stoppen verloopt lekker zeker.. Clown Daarbij hebben ze ongelovelijk veel stress en opgepropt in n kratje is ook niet alles.. Kippen zijn enorm stressgevoelig. De reis naar het slachthuis om daar vervolgens aan de poten opgehangen te worden verloopt ook niet gladjes..
Ik heb zelf een paar kuikens van zo'n boerderij grootgebracht, en ze zijn inmiddels alweer bijna anderhalf jaar, gezond, en ze leggen eieren. Tong uitsteken het voer dat aan ze gegeven wordt + dat ze amper kunnen bewegen zorgt ervoor dat ze zo vet worden dat ze nog amper kunnen lopen.. En dit weet ik omdat ik zelf bij dit soort bedrijven langs ben geweest, vanwege mijn agrarische opleding. Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:13

Soet schreef:
Ik denk dat weinig mensen de voorbeelden, in het filmpje aangenaam vinden. Sterker nog ik denk dat weinig mensen dit aceptabel vinden.

Dat hoort gewoon niet, ik heb maar een klein stukje gezien. Geen slachtpartijen etc bekeken. Maar ik weet hoe erg het er er soms aan toe gaat; Vogels die verplicht worden om te eten om lekker dik te zijn etc.

Slachten moet dierwaardig gebeuren: In propere ruimtes (natuurlijk je zult er geen spiegel van maken, dat lukt ook helemaal niet, er worden nog altijd dieren gedood),In een ongestresste situatie, Zonder de geur van 'dood' te ruiker, en voor mij het belangerijkste: het moet VLUG gebeuren.

Ik heb een filmpje van de exursie naar de slager gezien. En daar viel het goed mee, een redelijk propere ruimte,en vlug. De geur van dood was er wellicht wel, en dat paard zat waarschijnlijk wel in de stress. Maar voor te stressen was er practies geen tijd.

Zo moet het zijn naar mijn mening..

Dan heb je niet ons filmpje gezien van de slachterij. Want daar was het schoon, geen doodsgeur en geen stress

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:14

In 2020 is de vleesproductie verdubbeld,hoe triest dat ook is.Maar daar werken alle vlees eters aan mee,ik las laatst een boek en dat ging over kippen.Dat een kip dezelfde ruimte heeft als de grote van het boek wat ik aan het lezen was.Dat is toch triest,maar alle stress die een dier op loopt zit ook in het vlees.En dat vlees eet je dus gewoon op,neem nou kalfs vlees.Dat is zo licht van kleur want ja hoe lichter hoe beter.Die arme drommels hebben ernstige bloedarmoede en net voor dat ze in elkaar zakken worden ze geslacht.Je bent wat je eet zeggen ze wel eens, nee bedankt ik ben blij dat er veel vlees vervangers zijn.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:15

daarom dat ik vegetariër ben geworden, ik kan gewoon geen stuk vlees meer opeten zonder die beelden te zien...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:18

Is ook veel gezonder om geen vlees meer te eten,toen ik stopte met het eten van vlees begon ik heel erg te ontgiften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:22

en ik at geen vlees en heb van 3 doktoren te horen gekregen dat ik er toch echt weer mee moest beginnen
Eerst luisterde ik niet, wilde niet.
Nog wat meer vervangers..
Maar toen nummer 3 het ook zei kon ik er niet meer omheen...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:23

Ik heb er ook geen problemen mee, ben nog altijd fit en gezond hehe Vingers aflikken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:26

Probleem is niet dat de mens vlees eet, maar dat er teveel mensen zijn en het vleesaanbod dus drastisch omhoog moet...
Daarbij als de dieren goed gehouden worden zonder pijn en stress afgemaakt kunnen worden heb ik geen problemen met vlees eten
Scharrelvlees is ook steeds meer te verkrijgen Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:27

Waarom moest je vlees eten dan van die doktoren?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:28

Ik zou graag mijn mening plaatsen maar ik durf simpelweg niet naar het filmpje te kijken Bloos . Kan daar heel slecht tegen.
Ben zelf geen vegetariër maar we eten niet dagelijks vlees. Ik heb er geen behoefte aan en vind het ook niet nodig om elke dag een lap vlees op mijn bord te hebben.
Laatst bijgewerkt door Suus op 10-03-07 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:28

Omdat de dingen die daar inzitten nodig zijn en ik ze dus niet uit vitamine en mineralen enz haalde

helaas, want ik vind een stuk vlees gewoon niet lekker
Je maakt me er echt niet blij mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:43

runningkawa schreef:
en ik at geen vlees en heb van 3 doktoren te horen gekregen dat ik er toch echt weer mee moest beginnen
Eerst luisterde ik niet, wilde niet.
Nog wat meer vervangers..
Maar toen nummer 3 het ook zei kon ik er niet meer omheen...

dit zelfde heb ik nu na 9 jaar geen vlees eten
ik kwam ook tekort

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:48

Ik had dat filmpje van de tros gekeken, omdat ik dacht dat dat minder erg zou zijn er hier niet al te schokkende beelden werden vertoont, maar deze heb ik al snel weer weggeklikt.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:46

Marloez schreef:
doom schreef:
Dit is dus niet waar!!!! Haha! ik weet niet hoe jij aan die informatie komt ..
me vriend (hoe minder leuk ik het ook vind) zit in de slachtkuikens ..
dit bedrijf runt hij samen met zijn oom ..
de kippen hebben het alleen de laaste week slecht dan ga ik ook niet heen ..
er komen als ze op gehaalt worden een stuk of 15 mensen dat zijn vaak polen of friesen mensen...
de lichten worden dan uitgezet zodat de kippen blijven zitten en ze minder stress hebben ..
dan worden ze idd in kratten gedaan ..
maar niet opgezogen of wat dan ook ...!
dat wilde ik er even bij vermelde!!
de kuikens die hun binnen krijgen zijn genetisch gefokt zodat ze snel groeien het maakt niet uit wat je ze geeft ze blijven gewoon groeien ..
als de kuikens er aan komen hebben ze ontzettend veel ruimte overal kunnen ze eten en drinken ...
alleen met de laaste week ben ik het niet eens Boos! dan is er te weinig ruimte en kunnen ze niet lopen als ze elkaar niet weg duwen ...
hoe slachtkuikens op tv worden laten zien is absoluut niet waar ..
ze zijn nou eenmaal voor de slacht en daar kunnen we verder weinig aan doen ..
het bedrijf van me vriend ..probeert het voor de kippen in die 5.5 tot 6 weken zo goed mogelijk te laten verlopen die kippen rennen in het rond ..!! Haha!

Nee dta in kratten stoppen verloopt lekker zeker.. Clown Daarbij hebben ze ongelovelijk veel stress en opgepropt in n kratje is ook niet alles.. Kippen zijn enorm stressgevoelig. De reis naar het slachthuis om daar vervolgens aan de poten opgehangen te worden verloopt ook niet gladjes..
Ik heb zelf een paar kuikens van zo'n boerderij grootgebracht, en ze zijn inmiddels alweer bijna anderhalf jaar, gezond, en ze leggen eieren. Tong uitsteken het voer dat aan ze gegeven wordt + dat ze amper kunnen bewegen zorgt ervoor dat ze zo vet worden dat ze nog amper kunnen lopen.. En dit weet ik omdat ik zelf bij dit soort bedrijven langs ben geweest, vanwege mijn agrarische opleding. Lachen

Daar heb je gelijk in dat dat in kratten stoppen niet altijd goed gaat ...
meestal zijn die polen erg makkelijk ..
me vriend heeft er een keer een pool uitgeschopt omdat een kip aldoor ontsnapte en uit die krat vloog toen heeft die pool hem dus een rotschop gegeven beestje klapte zo hard tegen de muur dat hij is dood gegaan ..
maar je wel om moet denken is dat het ook snel moet gebeuren ..
vanwege het gewicht van de kip kan de kip ook weinig hebben met het hart etc ...
wij hebben zelf ook een paar slachtkuikens naja kippen inmiddels rond lopen ..
en je moet ze echt weinig eten geven want ze groeien gigantisch snel uit hun voegen ..
Overal het slachthuis heb ik niks te zeggen dat weet ik ook allemaal niet ..
weet dat ze door een stroombad gaan met de koppen ...ik weet ook niet echt wat ik daar van moet vinden ...
maar over het bedrijf zelf ..
op TV en dergelijk laten ze alleen de laaste week zien dan kunnen de beesten niet meer lopen idd ..
en als ze lopen lopen ze kreupel omdat ze te zwaar zijn voor hun pootjes ..
ik praat het niet goed hoor want ik heb ook een opleinding dierverzorging achter de rug ..
maar als de boeren net zo veel betaald krijgen zoals nu op een kleiner gedeelte als op een groter gedeelte dan doen ze dat graag voor de beesten maar ook voor hun is het veel fijner werken Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 13:10

dank je wel voor je uitleg Daphnezz ...dat je het woord god niet als zodanig mocht schrijven wist ik niet...weer wat geleerd.
Dank je wel trouwens voor je uitleg Ja

Ik ben mij er ter degen van bewust dat het getoonde filmpje uit Amerika voor bepaalde partijen enorm veel "zieltjes"kan winnen.(neemt natuurlijk niet weg dat het een walgelijke vertoning blijft)...
Daarom ben ik ook blij dat iemand als jij hier ook op reageerd en bereid is om het uit te leggen hoe het werkelijk hoort te gaan.
Het zou mooi zijn als er ook nog iemand zou zijn met het Moslimgeloof die zijn kant van het verhaal wil vertellen en uit wil leggen wat de preciese gedachtengang is en ook wil vertellen hoe het eigenlijk hoort te gaan.
Voor zover ik weet zijn het Joodse- en het Moslingeloof de enige 2 die ritueel slachten of zijn er misschien nog meer waar dit voor geld??

Ook is het erg informatief hoe het er op de kuikenmesterij aan toegaat,zijn er misschien nog meer mensen die eigen ervaringen neer willen zetten??

Groetjes,Tinky

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:17

ahh die eendjes Huilen Huilen heb hem nog niet helemaal gekeken hoor

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:23

Nou, dit is dus een filmpje wat ik niet uit kan kijken. Gatver. Ik ben ook blij dat wij thuis niet zo met onze dieren omgaan want dat zou ik niet kunnen.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:32

wat een k.u.t lui, ik eet never nooit meer ritueel vlees

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:49

doom schreef:
Daar heb je gelijk in dat dat in kratten stoppen niet altijd goed gaat ...
meestal zijn die polen erg makkelijk ..
me vriend heeft er een keer een pool uitgeschopt omdat een kip aldoor ontsnapte en uit die krat vloog toen heeft die pool hem dus een rotschop gegeven beestje klapte zo hard tegen de muur dat hij is dood gegaan ..
maar je wel om moet denken is dat het ook snel moet gebeuren ..
vanwege het gewicht van de kip kan de kip ook weinig hebben met het hart etc ...
wij hebben zelf ook een paar slachtkuikens naja kippen inmiddels rond lopen ..
en je moet ze echt weinig eten geven want ze groeien gigantisch snel uit hun voegen ..
Overal het slachthuis heb ik niks te zeggen dat weet ik ook allemaal niet ..
weet dat ze door een stroombad gaan met de koppen ...ik weet ook niet echt wat ik daar van moet vinden ...
maar over het bedrijf zelf ..
op TV en dergelijk laten ze alleen de laaste week zien dan kunnen de beesten niet meer lopen idd ..
en als ze lopen lopen ze kreupel omdat ze te zwaar zijn voor hun pootjes ..
ik praat het niet goed hoor want ik heb ook een opleinding dierverzorging achter de rug ..
maar als de boeren net zo veel betaald krijgen zoals nu op een kleiner gedeelte als op een groter gedeelte dan doen ze dat graag voor de beesten maar ook voor hun is het veel fijner werken Haha!

Helaas als de diertjes meer ruimte enzo krijgen blijft de stress van het slachten er altijd.
Net als scharrelvlees, dat eet ik ook niet om die reden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:38

Wat ritueel slachten betreft: Vroeger waren er geen schietmaskers en was het doorsnijden van de hals de minst pijnlijke manier om een dier dood te maken. Met het bloeden verloor het dier het bewustzijn en tenslotte het leven.
Andere manieren om dieren te doden zorgden ervoor dat er bijvoorbeeld misgemept kon worden, of dat het bloed niet uit het vlees kon lopen, waardoor het vooral in een warm klimaat, snel bedierf.

Ik heb geen teksten gevonden in de Bijbel over het eruitsnijden van de slokdarm en de luchtpijp, terwijl het dier nog leeft. Het is volgens de Bijbel zelfs verboden om vlees uit een levend slachtdier te snijden, het dier moet eerst dood, en dan mag je erin snijden (ok behalve de halssnede voor het leegbloeden..)

Zelf vind ik doden zonder te schieten niet meer van deze tijd.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 01:07

Ik ben ook tegen ritueel slachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:40

Het is idd gewoon niet meer van deze tijd
Vroeger trokken ze bij de mens ook een kies zonder verdoving
Met geluk wat sterke drank Lachen
Dat doen we toch ook niet meer.
Waarom dan bij dieren in een welvarend land wel?

Kijk dat ze in de romboe van africa het zo nog doen, prima, overleven heet dat.
Maar dat is hier allemaal niet meer aan de orde.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:14

Heb het filmpje niet bekeken, wil graag slapen vannacht Verdrietig

Vind het ook absoluut geen plaats hebben in deze maatschappij. Het hoort niet in onze cultuur en ik vrees dat ik toch wat kort-door-de-bocht ben als ik van mening ben dat iemand dat weet als ze hier komen wonen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:25

weetje wat ik nou zo raar vind, alleen de slechte dingen laten ze zien, waar zijn de beelden van die dieren die een fijn leven heeft gehad?

Dit is hun ding, het hoort bij hun geloof, wij onze klompen, hun ritueel slachten.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:31

PrinCessRomy schreef:
Dit is hun ding, het hoort bij hun geloof, wij onze klompen, hun ritueel slachten.

dat is lekker makkelijk zeg!
alles moet wijken voor het geloof, maakt niet uit wat je met dieren, mensen of wie dan ook uitvreet... nee dat is ons geloof, respect daarvoor!

doeiii.... dat vind ik wel zo makkelijk! geloven prima, maar kijk ook eens verder dan je neus lang is en de eigen interpretatie van wat er in de 'geloofsboeken' staat doet ook niet veel goeds Boos!