Als ze dit soort onderzoek willen doen,laat ze het lekker op elkaar doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
steeffie schreef:ijslanderfan schreef:Ik kan nergens er iets over vinden, wel wat maar niet de sterkte. Of ik zoek weer met mijn neus.
Ik heb even voor je gekeken of ik het orginele artikel kon vinden (in de universiteitsdatabase) maar die staat niet volledig op internet (niet zo gek ook natuurlijk, met een artikel uit 1967)
ijslanderfan schreef:Dankjewel! Ik kon het ook al niet vinden, zó belangrijk was het dus ook weer niet. Anders had het wel compleet op internet gestaan.
steeffie schreef:ijslanderfan schreef:Dankjewel! Ik kon het ook al niet vinden, zó belangrijk was het dus ook weer niet. Anders had het wel compleet op internet gestaan.
Geen dank
Het heeft alleen niets met belangrijkheid te makenIk zoek in de databasen van wetenschappelijke tijdschriften, en die hebben vaak de artikelen vanaf een bepaald jaargang volledig op internet staan, en van de eerdere artikellen alleen de abstract, hoe belangrijk ze ook geweest zijn
Many schreef:Ik vind het echt walgelijkWaarom moeten er nou weer onschuldige dieren lijden voor zo'n experiment, wat relatief nutteloos is?
Wat ik nu zegt klinkt misschien wel héél erg cru, maar dan heb ik echt liever dat ze misdadigers gebruiken.
Inge_ schreef:Many schreef:Ik vind het echt walgelijkWaarom moeten er nou weer onschuldige dieren lijden voor zo'n experiment, wat relatief nutteloos is?
Wat ik nu zegt klinkt misschien wel héél erg cru, maar dan heb ik echt liever dat ze misdadigers gebruiken.
Ben ik met je eens.
Soet schreef:Many schreef:Ik vind het echt walgelijkWaarom moeten er nou weer onschuldige dieren lijden voor zo'n experiment, wat relatief nutteloos is?
En hier kan het alleen maar mee eens zijn!
Elaine schreef:* Val me niet aan na deze post, ik geef enkel mijn mening*
Heb alleen de beginpost gelezen en een paar van de reacties.
Mijn reactie is niet: aggh wat zielig ofzo, nee ik ben echt gek op de effecte van klassieke conditioneren!
En die stroomschokken doen niet zo'n pijn hoor. Als jij stroomdraad aanraakt doet dat toch ook geen pijn? Het is even vervelend.
Als ze uit die hokken zijn krijgen ze ene koekje en zijn ze het allaan weer vergeten!
Er zijn vele van dit soort tests en ik vind ze geweldig. Ik heb hier boeken staan waarin op elke pagina wel een nieuw soort van deze test word gedaan. Natuurlijk niet allemaal met dieren en stroom, maar wel dit soort dingen.
Door dit soort onderzoeken komen o.a. psychologen nou veel te weten over de werking van de hersenen en daar ben ik toch wel blij mee.
Die hond heeft misschien 2x 5 minuten in zo'n hok gezeten en daar kunnen die psychologen weer boeken vol van schrijven en onderzoeken doen en methodes ontwikkelen ten behoeven van diverse hersenziektes.
Zielig? Nee! Noodzaak? Ja, voor mij wel.
[edit] Even dit nog: Dergelijke stroomstoten doen geen pijn, ook niet die draad die om de wei van je paard zitten. Ze verstijven enkel de spieren en daarop krijg je van nature een schrikreactie. De hond die dus als laatste gewoon op de grong ging liggen, kreeg geen schrikreactie meer en reageerde dus niet op de stroomschokken. Als het pijn deed was hij wel blijven springen[/edit]
Inge_ schreef:Elaine schreef:* Val me niet aan na deze post, ik geef enkel mijn mening*
Heb alleen de beginpost gelezen en een paar van de reacties.
Mijn reactie is niet: aggh wat zielig ofzo, nee ik ben echt gek op de effecte van klassieke conditioneren!
En die stroomschokken doen niet zo'n pijn hoor. Als jij stroomdraad aanraakt doet dat toch ook geen pijn? Het is even vervelend.
Als ze uit die hokken zijn krijgen ze ene koekje en zijn ze het allaan weer vergeten!
Er zijn vele van dit soort tests en ik vind ze geweldig. Ik heb hier boeken staan waarin op elke pagina wel een nieuw soort van deze test word gedaan. Natuurlijk niet allemaal met dieren en stroom, maar wel dit soort dingen.
Door dit soort onderzoeken komen o.a. psychologen nou veel te weten over de werking van de hersenen en daar ben ik toch wel blij mee.
Die hond heeft misschien 2x 5 minuten in zo'n hok gezeten en daar kunnen die psychologen weer boeken vol van schrijven en onderzoeken doen en methodes ontwikkelen ten behoeven van diverse hersenziektes.
Zielig? Nee! Noodzaak? Ja, voor mij wel.
[edit] Even dit nog: Dergelijke stroomstoten doen geen pijn, ook niet die draad die om de wei van je paard zitten. Ze verstijven enkel de spieren en daarop krijg je van nature een schrikreactie. De hond die dus als laatste gewoon op de grong ging liggen, kreeg geen schrikreactie meer en reageerde dus niet op de stroomschokken. Als het pijn deed was hij wel blijven springen[/edit]
Dit onderzoek had geen noodzaak.
steeffie schreef:Dat hoeft niet Gaby, dit was een deel van het artikel, ik neem aan dat het niet alleen maar om dit onderzoek ging