Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orion1996

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:03

Pitbulls zijn verboden in nederland. Was het eigenlijk wel een pitbull? Koe

http://www.understand-a-bull.com/Findth ... ll_v3.html

Het maakt trouwens niet uit of het een pitbull was of een chihuahua.

De baas had de hond vast moeten houden, kan het dier ook de fout niet in gaan
1.omdat die zo is
2.omdat zijn hersenen bepaalde dingen vertonen
3.omdat die honger had
4.omdat hun spijkerbroek hem niet aanstond
5.omdat ze zijn oma beledigden
6.omdat hij wilde spelen
7.omdat die zo door de baas is opgevoed
8.omdat die bij de geboorte heeft ondertekend zich als een vechthond te zullen opstellen
enz
enz

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:06

Tuurlijk, ze vallen allemaal niet onder die wet, en worden allemaal onterecht afgemaakt.... Waarom in godesnaam toch die dieren fokken? Ik ken ook iemand met zo'n kruising, hoe ouder ik dat dier zie worden, hoe meer hij op een pit gaat lijken. Was een ongelukje dat nest, maar waarom niet meteen bij de geboorte afspuiten? Nu worden mensen verliefd op zo'n hond, geven erom en dan moet hij straks alsnog dood.

Over het slaan, ja ik zou van mijn hond eisen hond dat hij dan niet bijt, net als ik van mijn hengst eis dat hij niet dekt als ik dat niet wil. Slecht he, misschien moet ik hem ook maar laten gaan als hij op de merrie van een ander wil springen....

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:07

weetje,,
Onze buren hadden een hond,, nooit kwaad in de zin.
Naar puppycursus en traiining geweest.
hond volwassen.
lief karakter.
Komt er een meisje die hem aait, hond draait zich om een neemt zo een hap uit haar gezicht,, ze kan nog maar met 1 oog zien,, heel der neus is kapot en overal littekens,
hond afgemaakt.

ik bedoel maar,, honden zijn niet altijd te vertrouwen, ookal denk je van wel!

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:08

KiWiKo schreef:
mijn buuf heeft nu ook zo een 3 maand oude kruising die op de lijst staat............ ik heb mijn klompen al uit het vet gehaald, want als het enigsinds zo opgevoed wordt als de kids....... dan gaat dat niet goedkomen

ik geloof am stef met nog wat

Daar zeg je het precies goed Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:10

Caira schreef:
Tuurlijk, ze vallen allemaal niet onder die wet, en worden allemaal onterecht afgemaakt.... Waarom in godesnaam toch die dieren fokken? Ik ken ook iemand met zo'n kruising, hoe ouder ik dat dier zie worden, hoe meer hij op een pit gaat lijken. Was een ongelukje dat nest, maar waarom niet meteen bij de geboorte afspuiten? Nu worden mensen verliefd op zo'n hond, geven erom en dan moet hij straks alsnog dood.

Over het slaan, ja ik zou van mijn hond eisen hond dat hij dan niet bijt, net als ik van mijn hengst eis dat hij niet dekt als ik dat niet wil. Slecht he, misschien moet ik hem ook maar laten gaan als hij op de merrie van een ander wil springen....

wat een vergelijking ook.. een hond tot moes slaan of een hengst dat op een merrie wil springen... Verdrietig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:12

Het bijten was volgens jouw een instinct kwestie, het dekken van een hengst is dat ook. So whats the difference?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:12

Caira schreef:
Het bijten was volgens jouw een instinct kwestie, het dekken van een hengst is dat ook. So whats the difference?

de situatie

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:13

waarom is dat een rare vergelijking??? LIma....

beide is instinct

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:13

Het gaat om het gedrag van het dier, in welke situatie dan ook.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:16

Caira schreef:

tja ik heb dus duidelijk een andere manier van denken...
nee tuurlijk laat je niet je hengst zomaar een merrie bespringen... maar dat is ook niet zichzelf verdedigen!!

jij verlangt dus blijkbaar van je hond dat hij/zij zich zo onderdanig gedraagt dat hij niks doet terwijl hij (zoals jij zelf beschrijft) geslagen wordt met de grootste boomstam...
ik accepteer het wel (als ik een eigen hond zou hebben) dat hij zichzelf dan verdedigt!! (dus bijten) die van mij hoeft dan niet als een slaafje te leven...

maar even over de hond van dit bericht: ja de eigenaar had moeten voorkomen dat hij de kinderen als speeltje kon gaan zien door ze achter na te kunnen rennen...

nog ff een reactie op iemand anders (sorry weet zo ff niet meer wie) bij een ongewenst nestje kun je tot de 42ste dag een spuitje halen bij de DA zodat er een abortus volgt.. dit scheelt veel afmaak leed (ook voor pasgeboren pups)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:17

Caira schreef:

ik vind de situatie toch wel erg belangrijk..
ik zou ook niet willen dat een hengst mijn merrie dekte... maar dat is uit eigen belang

maar als mijn hond tot moes geslagen word mag hij van mij diegene grijpen... omdat dat in het belang van de hond is

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:18

helemaal mee eens!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:20

met dien verschil dat als jouw hengst jouw merrie dekt er dan niet echt een ernstig gezondheidsprobleem is.

als jouw hond iemand goed bijt wel Lachen

Mijn hond mag nooit grijpen tenzij is hem daarvoor aanwijzingen geef

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:21

het zoveelste ongeluk alweer.... Scheve mond
En tja, waarom sommige mensen nog steeds pits fokken? Omdat sommigen helaas de lol nog inzien van pitbull gevechten. net als pas weer in rotterdam..

Caira

En mijn hengst mag niet dekken tenzij ik hem daarvoor aanwijzingen geef...

Limanade

KiWiKo schreef:
met dien verschil dat als jouw hengst jouw merrie dekt er dan niet echt een ernstig gezondheidsprobleem is.

wat als jouw paard in het weiland door een onbekenden word mishandeld... zou je dan ook willen dat je paard niks deed?? of had je dan stiekum gehoopt dat je paard diegene zo'n rotschop gaf dat hij in het ziekenhuis ligt??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:23

LimaGentle schreef:
Caira schreef:

ik vind de situatie toch wel erg belangrijk..
ik zou ook niet willen dat een hengst mijn merrie dekte... maar dat is uit eigen belang

maar als mijn hond tot moes geslagen word mag hij van mij diegene grijpen... omdat dat in het belang van de hond is

En degene die jouw hond (per ongeluk) 'slaat' is je driejarige buurjongetje die de bezem wil pakken en deze laat vallen op jouw hond. O gut nou heb je hem net geleerd dat hij mensen mag pakken als ze hem slaan...

KiWiKo

ik had het zeker wel gehoopt........... alleen die banketstaaf van mij houd keurig zijn pootjes op de grond Lachen

maar mijn honden lopen nooit zonder toezicht los, mijn paard daarin tegen wel.

En als mijn honden los lopen en ze worden geplaagd, dan heeft de plager te maken met mijn maat 38 klompen, maar moeten de honden zich niet laten verleiden tot bijten

Caira

LimaGentle schreef:
KiWiKo schreef:

wat als jouw paard in het weiland door een onbekenden word mishandeld... zou je dan ook willen dat je paard niks deed?? of had je dan stiekum gehoopt dat je paard diegene zo'n rotschop gaf dat hij in het ziekenhuis ligt??

Dan nog mag mijn paard niets doen, want zo is hij niet opgevoed. Volgende keer is het een kleuter die in zijn staart hangt!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:25

Citaat:
En degene die jouw hond (per ongeluk) 'slaat' is je driejarige buurjongetje die de bezem wil pakken en deze laat vallen op jouw hond. O gut nou heb je hem net geleerd dat hij mensen mag pakken als ze hem slaan...

sorry hoor maar deze vergelijking slaat nergens op... Ach gut
een bezem laten vallen of een hond in elkaar slaan is toch wel even iets anders...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:26

Is dat zo??? Wil je me dan even haarfijn uitleggen wat het verschil is voor de hond? Beide dingen veroorzaken namelijk pijn bij de hond.

orion1996

Als je kind op straat wordt getreiterd en in een hoek wordt gedreven en in elkaar wordt geslagen mag hij niks terug doen, want je wilt niet dat je kinderen geweldadig worden.

Als je hond op straat wordt getreiterd en in een hoek wordt gedreven en in elkaar wordt geslagen mag hij niks terug doen, want je wilt niet dat je hond geweldadig worden.

Is dit niet gewoon hetzelfde? Waarom sta je het van je kind toe als die 1 tik uitdeeld om van het getreiter af te zijn en je hond moet gelijk worden afgemaakt?
(dit gaat dus niet over de kinderen uit het krantenartikel, maar puur als vergelijk)

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken??? Bloos
Laatst bijgewerkt door orion1996 op 20-02-07 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Citaat:
Dan nog mag mijn paard niets doen, want zo is hij niet opgevoed. Volgende keer is het een kleuter die in zijn staart hangt!

tuurlijk... Ach gut
en als straks je kind aangevallen word door iemand met een mes.. moet je kind ook maar gewoon blijven staan en alles over zich heen laten komen???

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:27

Caira schreef:
Is dat zo??? Wil je me dan even haarfijn uitleggen wat het verschil is voor de hond? Beide dingen veroorzaken namelijk pijn bij de hond.

een bezem die omvalt veroorzaakt niet zoveel pijn als dat je met een stok op een hond keihard in gaat meppen...

of het moet een chiwafwaf zijn.. Knipoog die is gelijk plat als er een bezem op valt Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:28

Citaat:
sorry hoor maar deze vergelijking slaat nergens op... Ach gut
een bezem laten vallen of een hond in elkaar slaan is toch wel even iets anders...

net zoals het iets anders is als een groep kinderen in paniek wegrent en het tot moes slaan van een hond?

wat een rare vergelijkingen houden jullie er op na Lachen