Verdonk kan het maar niet laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Verdonk kan het maar niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:21

Euhm alles door gelezen, ik wil zeggen; NL is imo zoiezo te makkelijk zowel voor nederlanders als de niet- Nederlanders, maar goed hier gaat het over de niet Nederlanders, In Denemarken is het zo dat als je daar als nl-er of andere voor hun buitenlander daar wil wonen dat je binnen een bepaalde tijd werk moet hebben., Heb je dat niet en voldoe je niet aan de wetten, normen en waarde van daar wordt je er gewoon weer uitgezet hoor, zoiets zou in Nl ook mogelijk moeten zijn.
Voor de wel Nl-ers die ook steeds over de schreef gaan zou ik toch liever een ander rechtssysteem zien dan het huidige.

edit tikfoutjes
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 11-02-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:21

Zep schreef:
Strenger straffen werkt dus niet als misdaadpreventie. Daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan in landen waar er wel strenger (tot zelfs de doodstraf) gestraft wordt.

De crimineel laat zich voor zijn daad dus niet afschrikken door straf. Blijkbaar spelen er andere motieven en je kunt je beter daarop richten dan alleen maar heel hard te roepen "alle allochtonen eruit en de rest op water en brood"

Da's misschien waar, maar als je verkracht wordt en de dader komt er met 2 jaar cel vanaf, vind ik dat wel een erg lage straf. Het gaat ook nog om rechtvaardigheid. Het slachtoffer heeft levenslang en de dader mag na 2 jaar weer rondlopen. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:24

Als je naar bijv Canda gaat moet je ook een aantal punten halen.
haal dat niet, mag je daar niet komen wonen.
Werk hebben valt daar ook onder

Hier mag iedereen zo maar binnen komen.
Zelfs criminelen
Wil je als crimineel canada in, ben je bij voorbaat al afgewezen

ohh, wat een discriminerend land zeg Tong uitsteken Clown

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:26

Rk dan is dat het zelfde als bij Denemarken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:28

Daar lijkt het wel op Ja

Maar ik heb toevallig kennisen die naar canada gaan en die hebben daar over verteld, vandaar Lachen

Mijn schoonzus, koreaanse, maar wel nl paspoort, zit er ook aan te denken, wil ook weg uit dit land, want vind dat de buitenlanders te veel mogen Haha!
Ow jee zij met spleetoogjes en kleurtje zegt dit Bloos

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:38

Maar rk, Euhm het is toch ook zo? ik bedoel ik vindt ook dat alle raddraaiers aangepakt moeten worden ook de nl-ers maar dan echt aangepakt en voor de mensen die hier heen gekomen zijn uit eigen beweging, omdat er gedacht wordt in Nl kan alles ja die mogen ze van mij terug sturen.. en of dat nou turken marokanen Chinezen Fransen of whatever zijn maakt dan niet uit toch? mogen ze van mij resoluut terug zetten na bijv 3 keer ernstig in de fout.

*bokt liep vast*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:40

Die mening deelt niet iedereen Avanti Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:40

runningkawa schreef:
Hier mag iedereen zo maar binnen komen.
Zelfs criminelen
Wil je als crimineel canada in, ben je bij voorbaat al afgewezen

ohh, wat een discriminerend land zeg Tong uitsteken Clown

Beetje achterhaald he, dat is al jaren niet meer zo. Onze problemen komen vooral van de 2e generatie gastarbeiders die wij hier zelf binnen gehaald hebben, zo goed als nooit van vluchtelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:42

Dat is nog wel zo, alleen in mindere mate.

En ja, die 2 generatie is nog erger.
daarom aanpakken, niet knuffelen als staat
Dat knuffelen moet de fam maar doen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:43

Elinee schreef:
en juist omdat er hier geen plaats voor is, en hun hier inprincipe toch de gast zijn. vind ik uitzetten van criminele buitenlanders een heel goed plan Lachen

te gast? Dus mensen die hier al járen wonen, een leven hier hebben opgebouwd,werk hebben, kinderen etc zijn hier nog steeds te gast? Of zelfs de tweede, derde generatie? Wanneer worden zij dan eindelijk eens gezien als inwoners van Nederland? Ik ben er absoluut voor om alle criminelen ( ongeacht de afkomst overigens )op een eiland te donderen, maar dit soort denkwijzes komen de samenleving niet echt ten goede...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:44

Nee, dat las ik, misschien snappen ze de letters niet ?

Korte samenvatting; ik personal heb geen last van buitenlanders mits aangepast en werk tenzij er medisch een rede is waardoor iem niet kan werken (net als bij nl-ers, gelijke behandeling) en die er echt hard aan werken zo snel mogelijk nl te praten in openbare gelegenheden, de menigte aan buitenlanders die keer op keer de fout in gaan niets doen aan 'problemen' die ze hebben (je kan niet alles op jeugd gooien) ja die mogen terug van mij hoor ? zo goed uitgelegd ? ik hoop het Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:47

In Nederland is het gekker geregeld.
Je mag hier niet werken voor je taalcursus zoveel hebt, maar daar zijn wachtlijsten voor.
Dus zijn er mensen die met de kop tegen de muur stuiteren thuis omdat ze zich dood vervelen.

En volgens mij kom je met crimineel verleden Nederland ook niet in, hoor.
Tenzij je misdaad was dat je in het geheim samenzweerde tegen Saddam Houssein, of zo. Dat noemen ze politieke vluchtelingen.
Ofwel, zwart/wit is het nooit. Knipoog

Over die nederlanders die hier al jaren wonen, derde generatie, nl paspoort: wil Nederland zijn problemen elders droppen? Daar werkt geen enkel land aan mee, vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:48

In andere landen moet je de taal al beheersen voordat je erin mag
Zouden ze hier ook mee moeten beginnen.

de meeste 2e generatie hebben dubbel paspoort
Dat moet men eerst afschaffen, wil je nederlander zijn of wil je dat niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:51

runningkawa schreef:
In andere landen moet je de taal al beheersen voordat je erin mag
Zouden ze hier ook mee moeten beginnen.

de meeste 2e generatie hebben dubbel paspoort
Dat moet men eerst afschaffen, wil je nederlander zijn of wil je dat niet.

Heb jij wel eens door wijken in Amerikaanse steden gelopen waar men alleen maar Braziliaans, of Spaans of, of Chinees, of Italiaans of zelfs Arabisch spreekt.
Na een aantal generaties lost dat op, maar niemand stoort zich daaraan, of noemt die mensen zooi.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:51

Mensen met een dubbel paspoort noemt men tegenwoordig mensen met 2 nationaliteiten, wat i.m.o. gewoon niet kan
De mensen met 2 nationaliteiten moeten een keuze maken, het Nederlandse paspoort behouden en zich volledig aanpassen aan de normen en waarden die hier in Nederland gehanteerd worden of het Nederlandse paspoort vervalt en men gaat terug naar het land van herkomst en komt nooit meer terug.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:52

Dubbel paspoort vandaag nog afschaffen.
Maar dat is een fout van de NL regering, die maakt dat mogelijk. Dat kan vandaag nog rechtgezet worden.
Is alleen handig voor de crimineel of soc. zekerheidsfraudeur.

Welke landen zijn dat die taalbeheersing vragen voor immigratie, Runningkawa?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:55

sronnie schreef:
Mensen met een dubbel paspoort noemt men tegenwoordig mensen met 2 nationaliteiten, wat i.m.o. gewoon niet kan
De mensen met 2 nationaliteiten moeten een keuze maken, het Nederlandse paspoort behouden en zich volledig aanpassen aan de normen en waarden die hier in Nederland gehanteerd worden of het Nederlandse paspoort vervalt en men gaat terug naar het land van herkomst en komt nooit meer terug.

Dat ben ik helemaal met je eens. Niet uit het oogpunt van kunnen terugsturen, maar meer uit het oogpunt van ze zelf een gedwongen keuze laten maken zodat men zich daarna ook volledig in kan zetten voor het land van de keuze.
Ik denk dat heel veel mensen dan bewuster met hun Nederlanderschap om zouden gaan, het blijft dubbel en vrijblijvend nu, dat is voor niemand goed.
Helaas kan dat niet zolang Marokko dwars blijft liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:55

Iig Canada

Sarabande, ik noem de criminele zooi, niet de mensen die wel hun best doen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:56

randalinpony schreef:
Welke landen zijn dat die taalbeheersing vragen voor immigratie, Runningkawa?

Wilde ik ook al vragen, volgens mij Nederland Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:57

nee, die vraagt het pas achteraf, althans dat beetje wat er sind kort gevraagd word kun je echt geen nL noemen.
Is ook niet te merken aan wat hier is. Ze l*llen gewoon hun eigen taal

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:58

runningkawa schreef:
Iig Canada

Sarabande, ik noem de criminele zooi, niet de mensen die wel hun best doen

Je had het over buitenlandse zooi.
Al die Nederlanders die naar Canada emigreerden hebben de taal daar geleerd, niet zo moeilijk die krijg je hier op school.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:59

runningkawa schreef:
nee, die vraagt het pas achteraf, althans dat beetje wat er sind kort gevraagd word kun je echt geen nL noemen.

Nederlanders die al 2 generaties in o.a. Canada wonen praten ook Nederlands, hebben zelfs Nederlandse dorpen en vieren Koninginnedag etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:59

Citaat:
Je mag hier niet werken voor je taalcursus zoveel hebt, maar daar zijn wachtlijsten voor

Hier doelde ik dus op
In Canada moet je eerst de taal beheersen, dan mag je komen.
En ook werk hebben.
Enkele beroepen zijn uitgesloten, ben je verpleegster mag je er zo komen omdat die daar veel gevraagt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:00

Toevallig de nederlanders hebben engels op school, maar dat geld niet voor iedereen die daar heen wil Lachen

sarabande, in eerdere berichten kon je duidelijk zien dat het om criminelen ging, blijf dat niet herhalen omdat andere het zo graag anders willen lezen je je daarmee onderuit willen halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:02

sarabande schreef:
runningkawa schreef:

Nederlanders die al 2 generaties in o.a. Canada wonen praten ook Nederlands, hebben zelfs Nederlandse dorpen en vieren Koninginnedag etc.

Klopt, onder hun eigen mensen
Maar op straat niet, wordt daar niet getollereerd.
Je moet echt niet in de winkel aan komen, ikke niet verstaan, want dan heb je gewoon pech