Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Marjon_ schreef:Eerlijk gezegd interesseert het me niet zoveel.
Als je varkensvlees en rundvlees eet, waarom dan geen paard.
En meestal hebben die paarden inderdaad een beter leven gehad als die varkentjes hoor!
kamaron schreef:dan hebben degene die hier geen vlees willen eten omdat dat zo zielig is natuurlijk ook geen van allen een lederen zadel, laarzen, of andere attributen aan hun paard hangen natuurlijk?
promptertje schreef:Mijn voornaamste bezwaar tegen paardenvlees zijn die afgrijselijke slachttransporten door Europa.
Firedancer schreef:promptertje schreef:Mijn voornaamste bezwaar tegen paardenvlees zijn die afgrijselijke slachttransporten door Europa.
Als nou meer mensen hun paarden na de slacht beschikbaar zouden stellen voor consumptie, dan zouden die Europese transporten ook minder zijn. Simpel.
Daarbij durf ik een eenmalig transport van een week, toegegeven dat het verre van fijn is voor die paarden, toch wel tegenover een maandenlange lijdensweg van het gemiddelde kistkalf of kooikip te zetten. Ik weet niet wat erger is hoor!
promptertje schreef:Daarom eet ik alleen biologisch vlees, want ik vind het allemaal erg. Geen moeite met vlees eten, wel met dieronwaardig leven en transport.
promptertje schreef:Daarom eet ik alleen biologisch vlees, want ik vind het allemaal erg.
promptertje schreef:Mijn voornaamste bezwaar tegen paardenvlees zijn die afgrijselijke slachttransporten door Europa. Als die er niet zouden zijn, zou ik er veel minder moeite mee hebben, want in de slachthuizen hier in Nederland is het volgens mij prima geregeld. Maar die horror-transporten
pearl_tje schreef:Ik hoorde het vanochtend op de radio... Na ja wat doe je er tegen.. Gewoon lekker door blijven eten.
Toekie schreef:Als paard je hele leven als afgestompt manegedier in een stand doorbrengen om vervolgens afgedankt bij de slacht te eindigen. Lijkt me niet bepaald een prettig leven. En inderdaad die vreselijke transporten naar Italië. Om maar wat voorbeelden te noemen.