Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Re: Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland won

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:27

delerium schreef:
Jumpfreak schreef:

Haha :p K had inderdaad al t gevoel dat er iets niet klopte, wss gewoon niet goed bij nagedacht. (zie ook wel een beetje geiriteerd.. Cool )

Je bedoelt (denk ik);
-Ik (eventueel 'k Had)
-het/'t
-"ws" maar nog veel liever gewoon "waarschijnlijk"
-geïrriteerd

En dan ga ik het even niet hebben over hoofdletter- en interpunctiegebruik van wat er tussen haakjes staat.

Hier ga ik maar niet op in. Bij deze 2 regeltjes heb ik misschien inderdaad niet zo perfect op mijn spelling gelet, maar als je denkt dat je iets kunt aanmerken op mijn spelling over het algemeen, dan zit je er toch echt VER naast.
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 19-01-07 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:30

delerium schreef:
Kan iemand even uitleggen waarom TS onzin uitkraamt?

Amen.
Het spijt me, maar degene die het nu voor haar opnemen.. waarom?
Niemand is haar echt aan het afkraken hoor. Ik vind persoonlijk dat ik haar echt niet aanval. Ik vind alleen dat ze een uitspraak doet waar ik het totaal NIET mee eens ben en die me ook best boos maakt omdat ze duidelijk niet beseft hoe goed we het hier hebben.
Maargoed, ik heb het gehad met dit topic, het loopt weer half uit op geruzie en daar heb ik geen zin in.
TS, het spijt me als ik iets heb gezegd wat je heeft gekwetst. Maar je hebt zelf al toegegeven dat je titel niet echt goed is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:01

wij vallen haar aan? zij valt mij aan over de pm, waarom? geen idee, dus zo braaf is de ts ook niet hoor....

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:28

Karl66 schreef:
Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over emigreren versus in Nederland blijven. Ik wil dus verder geen opmerkingen meer zien over de TS, haar leeftijd of haar schrijfstijl.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:39

LuvdaTossa schreef:
Maar dan zorg ik wel dat ik met mijn oude dag hier weer in Nederland ben Haha!

Ja precies, wel optimaal profiteren van de sociale zekerheden hier he?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:38

Jumpfreak schreef:
Hier ga ik maar niet op in. Bij deze 2 regeltjes heb ik misschien inderdaad niet zo perfect op mijn spelling gelet, maar als je denkt dat je iets kunt aanmerken op mijn spelling over het algemeen, dan zit je er toch echt VER naast.

Huilie Scheve mond
Ik heb geen idee hoe je normaal gesproken spelt en om je de waarheid te zeggen; het boeit me ook niet. Alleen denk ik wel dat als je commentaar op de spelling van anderen geeft en vervolgens zulke missers maakt er de humor ook wel van in moet kunnen zien.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:44

Prima. Ik zal er dan wel om lachen.

Ik hoop dan maar voor jou TS, dat jullie vaak op vakantie gaan! Lachen
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 19-01-07 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:48

Hallo Lovers kunnen we weer vriendjes zijn en on topic blijven...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:01

IKbenEllen schreef:
LuvdaTossa schreef:
Maar dan zorg ik wel dat ik met mijn oude dag hier weer in Nederland ben Haha!

Ja precies, wel optimaal profiteren van de sociale zekerheden hier he?

Nou wie moet er nou aardig blijven Koe

Ja, omdat ik er dan gewoon voor betaal Haha! Mocht ik verhuizen dan ga ik niet naar dat land verhuizen om veel te verdienen en een geweldig leventje te hebben, maar om andere mensen tot dienst te zijn en vrijwilligers werk o.a. te doen. Ik kan vanuit mijn luie stoel wel wat geld naar Afrika doneren, maar echt de handen uit de mouwen steken is wat anders. Mijn leven gaat er materieel niet vooruit als ik die kant op ga, maar dat is mijn speerpunt ook niet. En misschien wil ik wel helemaal niet meer terug naar Nederland. De toekomst zal het wel uitwijzen Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:20

Sorry, dan heb ik in jouw geval niets gezegd! (nou weer vriendjes?)

Maar ik vind het zeer storend als mensen hier in Nederland af zitten te geven op van alles en nog wat en vervolgens zelf wel optimaal willen profiteren van de sociale zekerheid.
Voorbeeld: afgeven op buitenlanders en zelf onterecht in de WW.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:28

We gaan weer gezellig mensen.

Ontopic:
Geweldig vakantie land, dat wel. Maar de taal is mij te moeilijk. Bovendien, het leven daar is écht niet zo gemakkelijk. En nog even wat, de politiek in Frankrijk en omstreken is nog veel erger dan hier in Nederland. Dus wat dat betreft blijf ik lekker in Nederland en zoek die lekkere warme landen lekker op met vakantie enzovoorts Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:23

A_lette schreef:
We gaan weer gezellig mensen.

Ontopic:
Geweldig vakantie land, dat wel. Maar de taal is mij te moeilijk. Bovendien, het leven daar is écht niet zo gemakkelijk. En nog even wat, de politiek in Frankrijk en omstreken is nog veel erger dan hier in Nederland. Dus wat dat betreft blijf ik lekker in Nederland en zoek die lekkere warme landen lekker op met vakantie enzovoorts Knipoog

Jaa die taal, best ingewikkeld Tong uitsteken

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:20

Nou ik kan je zeggen: 't leven bevalt me in frankrijk wel beter dan in Nederland!
Alleen het winkelen hier is echt .. vervelend Haha!
Het eten is hier verre van goedkoop, ja dat wel, en lekkerder is het ook niet echt (vooral niet als je op school eet) maar toch vind ik het hier leuker. Ze hebben gewoon (waar ik woon) een andere sfeer. de mensen zijn beleefder.
Maar alles duurt hier zóóóóóoooo lang, (om dingen voor elkaar te krijgen) de mensen doen hier alles op hun gemakje. in nederland is het vaak zo: "nu veel werken, geld verdienen, en na mijn pensioen ga ik wel leuke dingen doen"en hier leven ze nu al, en na hun pensioen ook nog.
Go frankrijk! (en nederland, ofcourse Clown )

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:21

Die taal leer je zó

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:22

Citaat:
LuvdaTossa schreef:

Maar dan zorg ik wel dat ik met mijn oude dag hier weer in Nederland ben

dit was ik nog even vergeten:
op je oude dag kan je hier niet eens meer zijn (hangt er vanaf hoe oud je bent trouwens) want tegen die tijd staat nederland onder water Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:28

Kir_Ples schreef:
Welshcobfan schreef:
Je spelling is echt behoorlijk onder de maat. De grammatica is ook niet altijd even correct en de komma's worden zo nu en dan vergeten. Ik zou nu maar beginnen aan de franse taalles, misschien vind je dat makkelijker.
Het eten is in Frankrijk zeker niet goedkoper, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. In Nederland valt het best mee. Ben je uberhaupt wel eens in Frankrijk geweest? Voor een ijsje betaal je enorm veel, vaak het dubbele als in Nederland. Tevens kan het weer daar ook echt Hollands zijn. De natuur in Frankrijk valt ook tegen: veelal bestaat het uit heel veel landbouwgrond en weilanden.

Jaa ik ben wel eens en Frankrijk geweest en ik vond het echt helemaal geweldig Haha!

uhu.. meid, zoek eerst een info voordat je zomaar van alles op het net klapt...
je komt echt niet geloofwaardig over..
doe navraag!
wat jij allemaal zegt klopt van geen kanten!!
zo rooskleurig is het allemaal niet..
je moet echt wel iets goed bestuderen voordat je hals over de kop wil vertrekken en zulke uitspraken doet..

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:32

Afgezien van het bizarre weer in dit land ben ik wel erg blij dat ik hier geboren ben!
Tuurlijk zijn er minpuntjes, bijvoorbeeld als de zorgverzekeraar zijn premies verdubbeld of dat een volle tank benzine bijna niet meer te betalen is, maar er zijn zoveel dingen die wel goed geregeld zijn!

Frankrijk is een mooi land. Persoonlijk vind ik de mentaliteit van sommige Fransmannen tegenover buitenlanders minder (uitzonderingen daar gelaten...)

Tegen de TS zou ik willen zeggen: probeer eens een tijdje daar te gaan studeren bijvoorbeeld. Van je eigen centjes rondkomen en kijken of het dan nog steeds bevalt. Als je het niet naar je zin hebt in Nederland houdt niemand te toch tegen om te emigreren? (wel eerst 18 worden he Knipoog )
Ik hou het wel bij vakanties, ik blijf lekker in ons kikkerlandje!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:04

Ik hou van mn Nederland Haha! .
Ik vind het fijn dat er zoveel vrijheid is in Nederland. Dat ik een eind aan mijn leven mag maken als ik langdurig pijn heb, maar dat het niet persé hoeft. Je hebt in ieder geval de keuze.
Ik hou van Amsterdam ik kan gewoon uren mensen kijken daar heerlijk Haha! . Ik vind het gaaf dat softdrugs legaal is.
Ik vind het heerlijk dat ik én op een boerderij woon, maar toch binnen 10 minuten in de bewoonde wereld ben (en niet met een vliegtuigje boodschappen hoef te doen Tong uitsteken ).
Ik vind het goed dat we kritisch mogen zijn naar bijvoorbeeld de politiek zonder dat we door dezelfde politiek "spoorloos verdwijnen" (en dat er gekken rondlopen die andere doodschieten, dat vind ik niet iets Nederland eigen. Gekken heb je overal.)
Ik vind het hip dat veel Nederlanders zoveel talen spreken zodat bijna elke toerist geholpen kan worden.
Nee doe mij maar Nederland, want Frankrijk is ook niet alles. Laten we maar zo zeggen; Het gras is altijd groener aan de overkant.
Het enige land waar ik ooit nog naartoe zou emigreren is Engeland. Omdat engels zo sexy klinkt Knipoog .
En als je wilt emigreren... ik hou je echt niet tegen Haha!
Laatst bijgewerkt door Lest op 21-01-07 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:04

Ik ben hier geboren en getogen, nederland is mijn thuis & mijn trots, goed er zijn genoeg minpunten, maar ik ben een echte hollander, en mij krijg je met geen miljoen + huis naar spanje of iets Haha!. Ja het is hier duur, ja de huizen zijn niet super groot, ja je komt nog net rond in de maand, maar toch blijf ik hier.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:46

Ik vind niet dat we het recht hebben om zielig te gaan doen.
We hebben nog altijd een dak boven ons hoofd en kunnen iedere dag eten & drinken.
Dát is in eerste instantie het belangrijkste.
Als je kijkt naar de rest van de wereld, dan hebben we het goed en mogen we niet zeuren.

Emigreren zou ik niet willen.
Maar ik ben wel van plan om veel meer van de wereld te gaan zien.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:37

Kir_Ples schreef:
zoveel recheltjes alles is zo duur

Ja, als je zo slecht Nederlands schrijft, zou ik er ook aan denken te emigreren Knipoog

Tja, ik wil ook wel naar een land waar ik 50000 Euro per maand krijg voor niksdoen, altijd de zon schijnt, een weide van 100 hectare achter deur met stalknechten, een butler, een kok, tuinman, enz enz.

Hmm, dat land bestaat geloof ik niet Tong uitsteken

Nederland is zo gek nog niet, anders woonden er hier geen 350 mensen per vierkante kilometer. En ik mag het weten, ik ben nog minder dan een jaar geleden naar Nederland geremigreerd. En hoewel je af en toe een punthoofd krijgt van de ambtenaren, de zeurpieten en de betweters is het nog steeds Nederland Koe

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:32

Je krijgt toch een AOW -gat als je een aantal jaren in het buitenland hebt gewoond of niet Verward

Dan heb je er weinig aan om met je 65e terug te komen, kun je beter van de zon blijven genieten Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:42

Ja we zijn gestoord dat we zoveel aan onderwijs en dat soort zaken uitgeven als autochtone 14 jarige meisjes al niet kunnen spellen maar wel kunnen klagen. Inderdaad, te triest voor woorden....

In Frankrijk moet je trouwens Frans spreken. Dat is ook een best lastige taal Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 01:00

kir_igor, sorry maar je lijkt wel een beetje een zeurmiep Clown
Zou je op curacoa wonen dan vond je het waarschijnlijk te warm, in Ierland te regenachtig, in Afrika te weinig vreten.. mijn hemel wees blij dat je in Nederland woont. Je denkt toch niet dat er mensen naar Nederland toekomen omdat het zo'n sh*tland is? Clown

Sommige mensen beseffen nog niet helemaal wat voor geluk ze hebben hier geboren te zijn (en niet in bijv. ergens in een 'derde-wereld-land') geloof ik. Clown

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:55

Ik vind nederland een fijn land. Absoluut niets te klagen. Wij hebben het behoorlijk goed, en alles is goed geregeld. Alleen het weer he hahaha. Maar ja we kunnen niet alles hebben..

Ik vind nederland fijn, goed geregeld en natuurlijk heb je hier en daar wat minpuntjes maar dat heb je overal.

Ik zou er nooit weggaan, misschien ooit een 2e huisje maar zonder mijn nederlandje kan ik niet hoor.