Chiwawa schreef:Nou... ik vind het maar niets dit topic... ik denk dat weinig mensen zich realiseren dat er weinig burgers zijn, waarschijnlijk zelfs geen, die hieraan iets kunnen doen.
Ik denk dat werkelijk iederéén zich dat wel realiseert. Het is ook niet zo dat ik nou nooit mijn Belgische vrienden meer wil spreken omdat ik alle Belgen stom vind. Ik vind dit gewoon een rare regeling van de regering. Da's heel wat anders.
Citaat:
Er zijn ook bepaalde dingen die in Nederland door het rechtssysteem goedgekeurd zijn, waar ik me niet in kan vinden, maar niemand verplicht mij naar Nederland te gaan!
Tot je op vakantie gaat met een reismaatschappij en je alleen vanaf Schiphol kunt vliegen. Of tot een van je beste vrienden naar Nederland verhuist. Of tot je moeder in Nederland een ongeluk krijgt en daar toevallig 2 weken in het ziekenhuis moet liggen. Of tot je werk over de grens vindt.
Er zijn genoeg redenen die mensen dwingen om naar Belgie te gaan. Om dan te zeggen dat ze dan maar in NL moeten blijven vind k behoorlijk kort door de bocht.
Citaat:
En dat de infrastructuur in België qua wegen niet zo goed is, dat weten we ook, maar met zoveel kilometers snelweg door zo'n klein land is het niet vol te houden. En wees er maar zeker van dat ook ik me blauw betaal op wegenbelasting (en ik heb dan nog een kleine auto) waarop ik GEEN belastingsvoordeel krijg...
Ja, maar wij als Nederlanders dus ook. En dáárom vinden we het nou net zo vervelend dat daar ook die 60 euro nog bij komt. Hoe zou jij het vinden als je óók nogeens moest gaan betalen om in Nederland te rijden?