Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Van de site broodjeaap.nl:
Dood door schuld
De ouders van een 9-jarige jongen laten hun zoontje even alleen met de hond. Opeens hoort de vader een luid geschreeuw. Hij rent naar binnen en vindt het jongetje bebloed en ernstig verminkt op de grond, de hond heeft een bebloede bek.
Het is duidelijk de hond heeft het jongetje gegrepen. In het ziekenhuis overlijdt het jongetje aan zijn verwondingen. De hond zal afgemaakt moeten worden.
Nadat de dierenarts de dodelijke injectie heeft toegediend en het beestje over zijn kop aait, voelt hij iets aan de oren van de hond. Bij nader onderzoek blijkt de hond 27 nietjes in zijn oor te hebben.
Waar of niet waar?
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.
Zo goed?![]()
Stelletje pennies hier
faye schreef:Van de site broodjeaap.nl:
Dood door schuld
De ouders van een 9-jarige jongen laten hun zoontje even alleen met de hond. Opeens hoort de vader een luid geschreeuw. Hij rent naar binnen en vindt het jongetje bebloed en ernstig verminkt op de grond, de hond heeft een bebloede bek.
Het is duidelijk de hond heeft het jongetje gegrepen. In het ziekenhuis overlijdt het jongetje aan zijn verwondingen. De hond zal afgemaakt moeten worden.
Nadat de dierenarts de dodelijke injectie heeft toegediend en het beestje over zijn kop aait, voelt hij iets aan de oren van de hond. Bij nader onderzoek blijkt de hond 27 nietjes in zijn oor te hebben.
Waar of niet waar?
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.
Zo goed?![]()
Stelletje pennies hier
faye schreef:Ik zal het voor je uitspellen:
Je gaat naar je adres balk
Je typt in: www.broodjeaap.nl
Dan zoek je bij dieren2
Dood door schuld
En dan zie je bovenstaande tekst.
Als het te moeilijk is hoor ik het wel he?![]()
Sita_ schreef:
* Denkt terug aan de ellenlange discussie van vorig jaar waar 2 Rottweilers een baby hadden doodgebeten..
Deze discussies lossen niks op. Je zal nooit weten wat de precieze oorzaak was.
Ik vind het niveau tegenover elkaar erg zakken.. Als je wil discussieren doe dat dan normaal en ga elkaar geen mening opdringen of elkaar voor pennies uitmaken..
Sluit niet uit dat ik het ook allemaal heel erg vind wat er is gebeurd. Maar ik ben het ermee eens dat Oma beter had moeten opletten. Zij had uiteindelijk toch wel de eindverantwoording tegenover kindje en hond..
Sita_ schreef:Sluit niet uit dat ik het ook allemaal heel erg vind wat er is gebeurd. Maar ik ben het ermee eens dat Oma beter had moeten opletten. Zij had uiteindelijk toch wel de eindverantwoording tegenover kindje en hond..
faye schreef:Sita_ schreef:Sluit niet uit dat ik het ook allemaal heel erg vind wat er is gebeurd. Maar ik ben het ermee eens dat Oma beter had moeten opletten. Zij had uiteindelijk toch wel de eindverantwoording tegenover kindje en hond..
En ook dat is een aaname, misschien heeft de hond wel ineens uit het niets gebeten , je weet het niet he? En zo niet dan is de hond nog gestoord en dus terecht afgemaakt. Hij heeft zijn eigen baas aangevallen of vind je dat ook normaal gedrag en oma's verantwoording?
Sita_ schreef:Die oma had de hond en het kind moeten scheiden. Bij ons komen de honden echt niet bij de kinderen, jonger dan 5, in de buurt als ze elkaar niet goed kennen. En volgens mij dacht ik in de krant gelezen te hebben dat de hond van een oom was.. Hij had de hond daar gelaten en was naar een feestje gegaan.