Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:58

*wacht op link Haha! *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:58

Van de site broodjeaap.nl:

Dood door schuld
De ouders van een 9-jarige jongen laten hun zoontje even alleen met de hond. Opeens hoort de vader een luid geschreeuw. Hij rent naar binnen en vindt het jongetje bebloed en ernstig verminkt op de grond, de hond heeft een bebloede bek.
Het is duidelijk de hond heeft het jongetje gegrepen. In het ziekenhuis overlijdt het jongetje aan zijn verwondingen. De hond zal afgemaakt moeten worden.

Nadat de dierenarts de dodelijke injectie heeft toegediend en het beestje over zijn kop aait, voelt hij iets aan de oren van de hond. Bij nader onderzoek blijkt de hond 27 nietjes in zijn oor te hebben.

Waar of niet waar?
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.

Zo goed? Rolleyes
Stelletje pennies hier Clown

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:59

Faye Haha! Haha! Haha! laat maar het heeft geen zin verspilde energie

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:59

faye schreef:

Dood door schuld
De ouders van een 9-jarige jongen laten hun zoontje even alleen met de hond. Opeens hoort de vader een luid geschreeuw. Hij rent naar binnen en vindt het jongetje bebloed en ernstig verminkt op de grond, de hond heeft een bebloede bek.
Het is duidelijk de hond heeft het jongetje gegrepen. In het ziekenhuis overlijdt het jongetje aan zijn verwondingen. De hond zal afgemaakt moeten worden.

Nadat de dierenarts de dodelijke injectie heeft toegediend en het beestje over zijn kop aait, voelt hij iets aan de oren van de hond. Bij nader onderzoek blijkt de hond 27 nietjes in zijn oor te hebben.

Waar of niet waar?
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.

Zo goed? Rolleyes

Heb je de link ook?
En stelletje penny's hier? Nors opkijken
Waar slaat dat nou weer op dan?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:00

De link staat er toch boven Clown broodjeaap.nl

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:00

faye schreef:

Dood door schuld

Waar of niet waar?

Zo goed? Rolleyes

Dat verhaal is wel echt, heeft zelfs in de krant op de voorpagina gestaan. Kijk dat noem ik nu eens een doodbrave hond. Die hadden ze gerust bij mij thuis mogen droppen. Bij onze honden zou je niet 1 nietje moeten schieten.
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 03-01-07 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:01

Ik zal het voor je uitspellen:

Je gaat naar je adres balk
Je typt in: www.broodjeaap.nl
Dan zoek je bij dieren2
Dood door schuld

En dan zie je bovenstaande tekst.

Als het te moeilijk is hoor ik het wel he? Haha! Haha!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:01

Oh ja, overheen gelezen... Bloos

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:02

faye schreef:
Ik zal het voor je uitspellen:

Je gaat naar je adres balk
Je typt in: www.broodjeaap.nl
Dan zoek je bij dieren2
Dood door schuld

En dan zie je bovenstaande tekst.

Als het te moeilijk is hoor ik het wel he? Haha! Haha!

Tsja, je kunt ook normaal reageren?!
Dat gedrag vind ik nou erg penny!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:08

Faye niet zo penny doen hoor je lijkt wel een stinkpuber Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Vork

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:17

Hilarisch Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:27

maar weet je wat het nou met bijv. de stafford is, (sorry dat ik jullie gesprekje verstoor Knipoog ) de meeste honden houden niet van het ruige spelen, onze hond kan ook lang niet met alle honden overweg, die houden niet van het ruige spelen, die van ons kan eigenlijk alleen met de hond van mn tante echt spelen (is een newfoundlander) omdat de anderen niet van het ruige houden, ze heeft een week in het pension gezeten, en hun hebben gekeken of ze een geschikte hond hadden om met haar te spelen, die hadden ze niet. dus onze komt ook niet los, alleen als ik echt zeker weet dat er geen andere honden zijn.. want als ze wel gaan spelen, en de andere hond vind het niet leuk meer, en die bijt, en zij bijt terug, is zij ''de gebeten hond'' en dat risico wil ik dus niet nemen, als ik haar mee naar school zou nemen, moet ze een muilkorf om, terwijl de andere honden ook agressief naar de anderen kunnen reageren, ik ga haar dus niet met een muilkorf laten lopen, en neem haar niet mee naar school, alleen omdat ze er zo uitziet moet ze een muilkorf om, en daar pas ik voor..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:33

ik heb op het nieuws gehoor dat de hond van de opa was dus wss zal dit wel een waakhond geweest zijn

ik vind het erg dat de hond is afgemaakt, ze hadden het meisje in de gaten moeten houden

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:09

Dat vind ik dus ook. Maar puur uit nieuwschierigheid: waarom ga je ervan uit dat het een waakhond is omdat hij van de opa was?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:14

Gaaaap

* Denkt terug aan de ellenlange discussie van vorig jaar waar 2 Rottweilers een baby hadden doodgebeten..

Deze discussies lossen niks op. Je zal nooit weten wat de precieze oorzaak was.
Ik vind het niveau tegenover elkaar erg zakken.. Als je wil discussieren doe dat dan normaal en ga elkaar geen mening opdringen of elkaar voor pennies uitmaken..

Dromen

Sluit niet uit dat ik het ook allemaal heel erg vind wat er is gebeurd. Maar ik ben het ermee eens dat Oma beter had moeten opletten. Zij had uiteindelijk toch wel de eindverantwoording tegenover kindje en hond..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:15

Sita_ schreef:
Gaaaap

* Denkt terug aan de ellenlange discussie van vorig jaar waar 2 Rottweilers een baby hadden doodgebeten..

Deze discussies lossen niks op. Je zal nooit weten wat de precieze oorzaak was.
Ik vind het niveau tegenover elkaar erg zakken.. Als je wil discussieren doe dat dan normaal en ga elkaar geen mening opdringen of elkaar voor pennies uitmaken..

Dromen

Sluit niet uit dat ik het ook allemaal heel erg vind wat er is gebeurd. Maar ik ben het ermee eens dat Oma beter had moeten opletten. Zij had uiteindelijk toch wel de eindverantwoording tegenover kindje en hond..

Afgod Amen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:44

Sita_ schreef:

En ook dat is een aaname, misschien heeft de hond wel ineens uit het niets gebeten , je weet het niet he? En zo niet dan is de hond nog gestoord en dus terecht afgemaakt. Hij heeft zijn eigen baas aangevallen of vind je dat ook normaal gedrag en oma's verantwoording?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:51

Faye.. Ik word zó ontzettend moe van jou he.. Met al jou verstand over honden.. Weer die mening van het afmaken van die hond ed opdringen. Heb ik ergens gezegt dat ik dat normaal gedrag vind? Nee dus..

Die oma had de hond en het kind moeten scheiden. Bij ons komen de honden echt niet bij de kinderen, jonger dan 5, in de buurt als ze elkaar niet goed kennen. En volgens mij dacht ik in de krant gelezen te hebben dat de hond van een oom was.. Hij had de hond daar gelaten en was naar een feestje gegaan.

Bij oud en nieuw is de situatie voor een dier heel anders. Ze zijn gestresster door al het geknal buiten. Mensen zijn dan uitgelatener en kinderen kunnen ook ander gedrag tonen. Zeker na zo'n jaarwisseling. Kindjes zijn moe en huilerig en de honden helemaal gestressed.. Dit had voorkomen kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 03-01-07 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:51

faye schreef:
Sita_ schreef:

En ook dat is een aaname, misschien heeft de hond wel ineens uit het niets gebeten , je weet het niet he? En zo niet dan is de hond nog gestoord en dus terecht afgemaakt. Hij heeft zijn eigen baas aangevallen of vind je dat ook normaal gedrag en oma's verantwoording?

Mee eens... Toen ik klein was hadden wij een Bull terrier. Op een dag waren we in het bos en ik rende samen met de hond vooruit. Ik struikelde en viel, waarna de hond me meteen in mijn gezicht greep.. Uit het niets, en om niets.. Dus zo zeggen dat oma maar beter op had moeten letten vind ik erg kort door de bocht.

En ook ik heb slechte ervaring met een pitt. Er was er 1 onsnapt en die ging achter onze dwergpoedel aan.. Die liep gelukkig los en kon net hard genoeg wegrennen waarop de pitt onze aangelijnde hond greep. Dit was gelukkig een Airedale terrier, die zelf nooit een gevecht zou beginnen, maar doordat ie gegrepen werd terugvocht. Hij heeft de pitt toen goed toegetakeld. Terwijl hijzelf alleen maar 2 gaten in zijn poot had (daar waar die pitt hem greep en bleef vasthouden totdat we een emmer water over zijn hoofd gooide) had de pitt een gescheurd oor, en op vele plekken bijtplekken.. Tja het blijft een Terrier he Haha!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:54

Ik mis echt desiree in dit topic Haha! Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:55

Da nnog, met een emmer water, vind ik heel knap. Was ook een verhaal van een hond die door een pittbull werd gegrepen, en daar kwam de brandweer voor. Hebbn hem met de brandslang geprobeert weg te spuiten, lukte niet, en toen hebben ze een brekijzer gepakt, en hem op zijn hoofd moeten rammen tot hij halfgaar wegliep..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:56

Precies Mariska, ik bedoel maar, het kan zomaar ineens uit het niets gebeuren.

En Sita, ja oma had beter op moeten letten, maar dan nog, de hond mag de baas nooit en te nimmer aanvallen. Eerder stond geschreven dat de hond van opa was, dus heeft hij echt de baas aangevallen. Zo'n hond is een gevaar, die moet dus inderdaad dood.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:56

Sita_ schreef:
Die oma had de hond en het kind moeten scheiden. Bij ons komen de honden echt niet bij de kinderen, jonger dan 5, in de buurt als ze elkaar niet goed kennen. En volgens mij dacht ik in de krant gelezen te hebben dat de hond van een oom was.. Hij had de hond daar gelaten en was naar een feestje gegaan.

Jij doet ook aannames door te zeggen dat oma het kind en de hond gescheiden had moeten houden en hiermee dus aangeeft dat de hond bij het kind was (met opzet) en dat oma dus aansprakelijk is. Vind dat een flinke speculatie! Weet jij soms wat er gebeurd is?

Ik ben een keer in mijn ass gebeten door een hond die in de garage zat. Iemand was zo grappig om de deur niet goed op slot te doen. Kan hier dus net zo het geval geweest zijn.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:59

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar vraag me af waarom een 5jarig kindje niet in haar bed ligt om half 5 's ochtends...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:59

Iedereen speculeert hier.. En ik mag dat ineens niet?
Ik weet ook niet wat er hier gebeurt is.. Maar dan is alles wat iedereen zegt speculaties.. Zou dit, zou dat..

Wat moet ik dan zeggen? Had de eigenaar van de hond hem maar thuis moeten laten.. Denk dat dat nog het beste geweest zou zijn..