Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:Bij de NVVE is er uitstekende informatie om je zaken ook zelf te regelen zonder dat je een ander (lees huisarts) ermee belast. Men gaat er heel makkelijk aan voorbij wat voor een emotionele belasting dit is voor artsen. Die hebben voor bescherming van het leven gekozen. Dan spreek ik nog niet eens over de juridische rompslomp. Ik vind als je een probleem hebt moet je eerst kijken of je het zelf kan oplossen voor dat je bij een ander aanklopt. Uiteraard kan niet iedereen dit dat snap ik ook wel.
MISTRAL94 schreef:Nikka schreef:Bij de NVVE is er uitstekende informatie om je zaken ook zelf te regelen zonder dat je een ander (lees huisarts) ermee belast. Men gaat er heel makkelijk aan voorbij wat voor een emotionele belasting dit is voor artsen. Die hebben voor bescherming van het leven gekozen. Dan spreek ik nog niet eens over de juridische rompslomp. Ik vind als je een probleem hebt moet je eerst kijken of je het zelf kan oplossen voor dat je bij een ander aanklopt. Uiteraard kan niet iedereen dit dat snap ik ook wel.
Pardon? Weet jij wel hoe huisartsen hier tegenover staan? Ik heb tijdens mijn stage veel gehoord over een patient van hem een jong meisje van 18 met kanker. Met zijn hulp is er euthanasie gepleegd. Hij heeft daar een heel goed gevoel over gehad, emotioneel is het zwaar maar kijk eens wat hij heeft kunnen betekenen voor de patient en haar familie.
jaantsje schreef:Ik vroeg speciaal om uitleg omdat deze zin bij mij overkomt alsof het wel mogelijk moet zijn als je alleen bent.
Hoe zie jij er dan tegenaan als het bijv. om een moeder of vader in een gezin gaat?