Het offer "feest"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_

Re: Het offer "feest"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:01

echt heel smerig idd.. mijn paard staat bij een boer gestald waar ook schapen/koeien/varkens staan, en er kwamen afgelopen week heel veel marokkanen langs om een schaap mee te nemen, gewoon in de achterbak van de auto Verward

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:06

tjitseee schreef:
echt heel smerig idd.. mijn paard staat bij een boer gestald waar ook schapen/koeien/varkens staan, en er kwamen afgelopen week heel veel marokkanen langs om een schaap mee te nemen, gewoon in de achterbak van de auto Verward

Levend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:16

Uiteraard levend, want er moet levend een mes in!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:21

Ik geloof niet dat mijn tere kinderzieltje er erg onder geleden heeft dat de buurman van mijn ouders regelmatig een kip de kop omdraaide bij hun in de achtertuin.

En dat was toch echt een bejaarde autochtone nederlandse boer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:23

Maar dat was vroeger karl, jij bent toch ook al bijna bejaard? Haha! Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:27

En nogmaals.... het mag gewoon niet. Of vind jij dat Moslims, joden en oude boertjes zich niet aan de wet hoeven te houden?

Wat een lol.... mag mijn halve familie lekker los gaan Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:29

Als ik weet dat mijn buurman een kip dood in zijn tuin geef ik hem meteen aan! Dat zou ik echt niet eccepteren hoor. Ook mijn buurman moet zich aan de wet houden. Ik wil dat niet zien ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:33

En bedankt Faye Huilen

Hij heeft het anders toch tot een jaar of 10 geleden volgehouden.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:38

Tja, Ik vind het hartstikke zielig voor die beestjes die geofferd worden. Je zou eigenlijk respect moeten hebben voor een ander geloof. Maar of ik het nu ook heb? nee. We zitten hier in Nederland en niet in het buitenland waar het allemaal zo makkelijk gaat (in de meeste landen). Ten tweede vind ik het walgelijk dat je dit in het openbaar op hangt. Zielig ook voor het schaap trouwens. Ik vind het dan ook ap normaal dat er rijen voor een slacht huis staan voor dat offer feest (zoals andere bokkers al zeiden). Arme beestjes, maarja er zijn niet alleen maar Nederlanders in Nederland dus we zouden rekening moeten houden met andere geloven en andere mensen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:39

Citaat:
Of vind jij dat Moslims, joden en oude boertjes zich niet aan de wet hoeven te houden?

Ben toch benieuwd...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:21

het is natuurlijk hun traditie, maar ik vind het niet kunnen.
Kunnen jullie er niet iets aan laten doen, ik neem aan dat het ook stinkt ! Scheve mond
Ze kunnen het toch wel ergens anders ophangen daan aan de waslijn ? Nagelbijten / Gniffelen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:26

Wij hebben er ook eentje, het is geslacht door de slager en later hebben we het zelf opgehaald, we hebben het toen even laten hangen in onze ander keuken (we hebben er twee) en toen in stukjes gehakt en in de vriezer gedaan. Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:52

En yousra, hebben jullie er gezellig met z'n allen even naar staan kijken? Hoe het daar hing?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:05

Wat is dat nou weer voor vraag? Rolleyes
Tuurlijk niet! Het moest even hangen zodat al dat bloed eruit ging en toen het niet meer drupte is het in stukjes gesneden en in de vriezer gedaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:06

yousra schreef:
Wat is dat nou weer voor vraag? Rolleyes
Tuurlijk niet! Het moest even hangen zodat al dat bloed eruit ging en toen het niet meer drupte is het in stukjes gesneden en in de vriezer gedaan.

En wat ga je er dan mee doe. Gaat het naar een organisatie die het bedeeld of?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:08

Wat dacht je van eten. Tong uitsteken
We geven ook een stukje aan familieleden die niet genoeg geld hadden om zelf eentje te kopen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:19

yousra schreef:
We geven ook een stukje aan familieleden die niet genoeg geld hadden om zelf eentje te kopen.

Supermarkten liggen vol met vlees hoor.
Ik vind t gewoon walgelijk dat je in huis een dier leeg laat bloeden; echt ziek!
Dat zou hier verboden moeten zijn!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:49

ik ben getrouwd met een turkse man en weet nu wel aardig hoe het allemaal gaat.

het stiekeme slachten thuis mag dus niet in nederland en mijn schoonvader gaat dan ook naar de andere kant nan nl om daar bij een slachthuis/veemarkt een koe/schaap uit te zoeken of...geld te verzamelen en dan naar de moskee te brengen..zodat er in turkijke voor het geld arme mensen geholpen kan worden..

ieder mens die een inkomen heeft moet zoveel procent geven.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:52

ShirleyA schreef:
yousra schreef:

Ik vind t gewoon walgelijk dat je in huis een dier leeg laat bloeden; echt ziek!

het vlees in supermarkten zijn niet tradioneel geslacht en de meeste moslims eten ook niet ''ons'' vlees.
het is geen halal vlees.

inderdaad word het dier verdeeld onder verschillende familieleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:53

ShirleyA schreef:
yousra schreef:

Waarom is dat walgelijk? Omdat je het dan zelf doet?

Als je je vlees in de supermarkt koopt gebeurd dat op een soortgelijke manier, maar dan hoef je er zelf niet bij te zijn en het niet onder ogen te zien.. lekker makkelijk, niet dan? Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:57

Ja WildWings lekker makkelijk! Maar zo gaat dat hier in NL en zo is dat geregeld en ik vind het goed geregeld zo. Zo moet t ook blijven.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:00

casanova schreef:
het vlees in supermarkten zijn niet tradioneel geslacht en de meeste moslims eten ook niet ''ons'' vlees.
het is geen halal vlees.

Onzin! Dat proef je echt niet hoor en je kan niet altijd alles maar ophangen aan een geloof.
Als ons vlees niet goed genoeg is tja dan maar niet. Maar dat wil niet zeggen dat die moslims die ons vlees slecht vinden dan maar hun eigen regeltjes gaan maken. Regels zijn er nl voor iedereen, en voor iedereen t zlefde. Daar moeten ze zich aan houden of besluiten dat dit geen land is voor ze..... Die keus is vrij. Maar een beetje doen wat je zelf wil gaat niet.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:03

casanova schreef:
of...geld te verzamelen en dan naar de moskee te brengen..zodat er in turkijke voor het geld arme mensen geholpen kan worden..

ieder mens die een inkomen heeft moet zoveel procent geven.

Dat vind ik zelf een mooier gebaar. Dat zie ik meer als een offer voor de armen.

Maar hier moeten we toch ook een percentage inleveren v ons salaris.....
Zo zorgen ook wij voor de minder bedeelden.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:07

ShirleyA schreef:
casanova schreef:
het is geen halal vlees.

Onzin! Dat proef je echt niet hoor en je kan niet altijd alles maar ophangen aan een geloof.
Als ons vlees niet goed genoeg is tja dan maar niet. Maar dat wil niet zeggen dat die moslims die ons vlees slecht vinden dan maar hun eigen regeltjes gaan maken. Regels zijn er nl voor iedereen, en voor iedereen t zlefde. Daar moeten ze zich aan houden of besluiten dat dit geen land is voor ze..... Die keus is vrij. Maar een beetje doen wat je zelf wil gaat niet.

ieder heeft rechtop hun eigen geloof en mogen dus gewoon halal-vlees kopen als ze willen,er zijn genoeg islamitische slagerijen in nederland.
dat ze het in eigen huis doen is verboden,mag absoluut niet,heel onhygienisch.ben ik helemaal mee eens.

en nee je proeft het verschil in halal en niet-halalvlees niet...maar daar gaat het ook niet om.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:08

Kdacht dat het vlees voor de armen was?
Nuja heb een leuk verhaaltje over offeren in mijn profiel Haha!