Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:waarom zou ik bij mezelf te raden moeten gaan?
het voelt gewoon niet prettig,en ik denk heus niet dat ik verkracht word ofzo(slaat ook nergens op!)maar daarom kan een mens het toch niet prettig vinden,ieder zit anders in elkaar
Firedancer schreef:Het gevoel van een aanraking kan neutraal zijn, het kan prettig zijn, het kan ook onprettig zijn maar dat moet dan een reden hebben...?
Smystique schreef:Je hoeft jezelf niet zo te verdedigen, maar ga inderdaad met firedancer mee, er is toch een reden voor?
Kaiya schreef:Ik heb er totaal geen problemen mee.
Kijk, als iemand met zijn vinger op mijn schouder staat te tikken vind ik dat irritant ja, maar als iemand een hand op mijn schouder legt oid, heb ik er geen problemen mee, zolang het maar zoiets is.
Als je bijvoorbeeld in de weg staat, en iemand wil langs je, is het voor mij normaal als iemand dan bijvoorbeeld zijn handen op je schouder legt om langs te lopen ofzo, zoiets (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Maar als mensen dan hun handen op je heupen ofzo leggen, dát zou ik dan wel onaangenaam en raar vinden ..
thabs schreef:Ja inderdaad, soms moet je iemand even tegen zn schouder duwen om erdoor te kunnen.
Maar wat ze bij mij op school doen, tja ik snap echt hun bedoeling er niet van..
Het lijkt wel steeds normaler dat mensen je op 'andere plekken' gaan pakken!???
Lusitana schreef:Verder heeft iedereen een soort kolom om zich heen wat je eigen ruimte is waar je niemand in wilt, behalve die je
toelaat (vrienden, verkering).
[...]
Nogmaals, het heeft veel met de intentie te maken, maar als het goed is ken je het verschil tussen een schouderklopje en een mep. En wat is er in hemelsnaam mis met een schouderklopje.
Citaat:Individualisme is zo gewoon geworden in bepaalde gebieden, dat genegenheid iets onwenselijks is geworden. Dat is heel erg. Nog even en dan is het taboe.