Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fienntjen schreef:Moest iemand in mijn huis rondlopen sla ik denkik wel een vaas op zn hoofd kapot hoorals ik de moed ervoor heb.
Lia_ schreef:fienntjen schreef:Moest iemand in mijn huis rondlopen sla ik denkik wel een vaas op zn hoofd kapot hoorals ik de moed ervoor heb.
Dat is ook heel wat anders dan iemand in de tuin van je buren......
superwoman schreef:Zo vraag je er toch om dat Nederland verloedert.
Zep schreef:superwoman schreef:Zo vraag je er toch om dat Nederland verloedert.
Nee laten we lekker allemaal zelf voor politie en rechter ineen gaan spelen, daar knapt de boel van op!
Zep schreef:Het gaat hier om iemand die een stel inbrekers uit zijn huis jaagt, maar vervolgens een stuk hout meeneemt en ze achterna zit. En daarmee is hij een stap te ver gegaan en daar mag hij van mij voor bestraft worden hoor.
Zep schreef:We weten, heel simpel uit de cijfers, dat strenger straffen de criminaliteit niet terugdringt. Punt. Strenger straffen werkt dus niet. Wat je hierboven beweert klopt dus niet. Dus als je zo'n probleem aan wilt pakken, moet je naar alternatieven gaan kijken.
Zwartwitje schreef:Ben ik even blij trouwens dat ik niet voor geweldpleging of aanranding ben aangeklaagd door "mijn" gluurder, die ik, toen hij voor de zoveelste keer achter mn raam stond, gillend schreeuwend en ei-gooiend heb weggejaagd
QuijoSavan schreef:hij had de mogelijkheid om het op andere manieren te doen, zoals de politie te bellen.
Chans schreef:Hij had ook kunnen roepen en op die manier bekend maken dat ze gezien waren of het op een andere manier kunnen doen.
Edding3000 schreef:ligt het aan mij of is 90% achterlijk in dit topic.
Edding3000 schreef:Echter zou ik er hoogstwaarschijnlijk ook achteraan gaan en ze de te_ring inmeppen
Edding3000 schreef:ligt het aan mij of is 90% achterlijk in dit topic.
Het ligt heel simpel.
Als er mensen in je huis zitten en jij gaat naar beneden mag je jezelf verdedigen.
Als jij achter die gasten aangaat om ze te batsen is dat gewoon een misdrijf.
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit niet snappen.
Echter zou ik er hoogstwaarschijnlijk ook achteraan gaan en ze de te_ring inmeppen (achterlijke censuur hier op bokt).
Nicolletje schreef:Had ie uit het raam moeten gaan hangen: "Sjoe sjoe, scheer je weg, boefjes!" ??
Of op hun schouder tikken: "Jongens, jullie zijn niet mijn buurman, maar dit is wel zijn huis. Wat klopt hier niet? Kom, laten we er even over gaan praten"
nickyu schreef:
ja als ze jou aanvallen mag je je zelf verdedigen
Pion schreef:nickyu schreef:
ja als ze jou aanvallen mag je je zelf verdedigen
Ik zou daar niet op wachten
Hun zijn ongewenst, hun zijn sowiso al verkeerd bezig.
Dan vind ik dit ik genoeg recht heb om even met mijn knuppel te zwaaien, moeten ze maar niet langskomen...!
faye schreef:Er is een hele simpele oplossing. Direct na het slaan naar de politie gaan en zeggen dat je aangevallen werd en dus teruggemept hebt