Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fienntjen

Re: Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:27

Waar gaat dat nu in godsnaam naartoe! Je bent verondersteld ze gewoon hun gang te laten gaan en ze pakken ze dan nog niet op! Moest iemand in mijn huis rondlopen sla ik denkik wel een vaas op zn hoofd kapot hoor Haha! als ik de moed ervoor heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:29

fienntjen schreef:
Moest iemand in mijn huis rondlopen sla ik denkik wel een vaas op zn hoofd kapot hoor Haha! als ik de moed ervoor heb.

Dat is ook heel wat anders dan iemand in de tuin van je buren......

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:30

Lia_ schreef:
fienntjen schreef:
Moest iemand in mijn huis rondlopen sla ik denkik wel een vaas op zn hoofd kapot hoor Haha! als ik de moed ervoor heb.

Dat is ook heel wat anders dan iemand in de tuin van je buren......

sorry! Khad erover gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:31

Maar ook dan ben je de l..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:37

Ik geef de man groot gelijk.
Als ik een inbreker zou zien lopen, had ik ook even een knuppeltje meegenomen, voor mijn eigen veiligheid.
Stel dat hij gewapend is!
Vervolgens sluiten ze je in een steegje in.
Nou sorry, maar dan zal ik toch echt even met mn knuppeltje zwaaien, je staat daar tenslotte bedreigd in een steeg.

Volgende keer als ik een inbreker zie lopen, vraag ik even of hij binnenkomt, verdedigen mag je, je toch niet meer Nagelbijten / Gniffelen

En okee, de inbrekers liepen in dit geval rond in de tuin van zn buren.
Maar hij ondernam tenminste nog de poging om zn mede-mens te helpen Ja
En als ze je insluiten, wat moet je dan?
Het is óf hun slaan jou, óf jij slaat hun!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:19

Zo vraag je er toch om dat Nederland verloedert.
Je wordt gestraft als je voor de buurman op wilt komen. Iedereen weet toch dat de politie niks kan doen? De dieven zijn dan al "gevlogen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:23

Toevallig denk ik er nog wel eens aan wat ik zou doen als ik snachts iemand hier op het erf zou horen. Maar ik zou ook zeker eerst een wapen (zweep of hooivork oid) grijpen eer ik ging kijken. Dus ik zou altijd de pineut zijn. Maar je kan tegenwoordig niet meer zonder enig verdedigingswapen gaan kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:41

superwoman schreef:

Nee laten we lekker allemaal zelf voor politie en rechter ineen gaan spelen, daar knapt de boel van op! OK dan!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 02:58

Er zijn hier wetten en regels, en daar heb je je aan te houden. Deze man deed dat niet, en is daarvoor gestraft. Je moet ergens een grens stellen, en het is natuurlijk een heel verschil of je iemand een goede mep verkoopt in je eigen huis dat je ze het huis van je buren uit jaagt, ze achterna gaat en een mep verkoopt.
Toch kan ik het niet laten om te hopen dat hij hem goed geraakt heeft Nagelbijten / Gniffelen En ik hoop ook heel erg dat de straf voor de inbrekers hoger uit zal vallen dan voor de man met het stuk hout.

Mijn vader heeft trouwens ook eens zo'n geldstraf moeten betalen. We hadden hier thuis een groot tuinfeest, en tijdens dat feest besloten een stel eikels 2 fietsen en 2 brommers te jatten voor het huis vandaan. Dat werd ontdekt en een aantal feestgangers is ze achterna gegaan. Mijn vader, die al lag te slapen kwam ook zijn bed uit en nam een knuppel mee.
Inmiddels hadden een aantal mensen de dieven al te pakken (en nee, ze waren niet al ernstig beschadigd Haha! ), maar 1 wist met brommer en al te ontkomen en reed naar beneden, de dijk af. Mijn vader smeet een knuppel achter hem waarop een harde *TOK* volgde, hij had hem goed geraakt. Kerel reed daarop met brommer en al tegen de dissel van een geparkeerde trekker-aanhanger op.
Op een paar blauwe plekken en schrammen na was deze kerel nog aardig heel trouwens.
Maar mijn vader heeft dus daarvoor een boete moeten betalen, de kerel bedreigde hem niet, en mijn vader smeet een knuppel naar zijn hoofd.
Toch vind ik dat mijn vader meer recht had om die knuppel te smijten dan de man in het verhaal uit dit topic, deze gast had namelijk nog een brommer onder zijn kont die niet van hem was, en ik geloof niet dat hij van plan was hem terug te geven.
Waarvoor de boete precies was zal ik trouwens nog eens na moeten vragen aan mijn vader, maar volgens mij was het wegens buitenproportioneel geweld..... Maar de wet is dat je het niet mag doen, dus moet je die boete ook betalen.

Wat ik me overigens ook nog afvraag, vrienden van ons hebben een alarm op hun huis, het huis ligt redelijk verscholen en heeft maar 1 hele smalle toegangsweg. Zodra daar het alarm gaat worden wij gebeld en moeten wij gaan kijken of er politie nodig is. Tot nu toe is dat 2x gebeurd, 1x was er niets aan de hand, 1x waren de vogels al gevolgen. Maar als wij gaan kijken (altijd met 2), nemen we toch echt een stel knuppels mee.
Mocht er dan een keer iemand zijn en we verkopen diegene een mep, dan zijn wij waarschijnlijk ook bezig met 'voorbedachte rade'? Maar ik ga toch echt niet zonder knuppel.....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:20

Zep schreef:
superwoman schreef:

Nee laten we lekker allemaal zelf voor politie en rechter ineen gaan spelen, daar knapt de boel van op! OK dan!

Dat ben ik ook met je eens.
Helaas is nu wel het feit dat veel mensen bewust de andere kant op kijken bij een misdrijf.
Men is te bang om in te grijpen.
(zowel om een mes tussen de ribben te krijgen, later opgezocht te worden, alswel een straf van de rechter te krijgen)

ér moet gewoon een stukje wetgeving veranderen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:45

ach zep, wellich tdoet het het eens goed als mensen wat meer van zich af durven te bijten! zo word het direct al minder aantrekkelijk OM uberhaupt te gaan stelen...je bedenkt je dan wel een tweede keer eer je die beslissing weer neemt.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:42

Nouuuuuuuuuuuuu sorry hoor.
Maar als er iemand in mijn huis loopt en dat stuk hout is het eerst wat binnen handbereik ligt grijp ik die toch echt !

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:26

Zep schreef:
Het gaat hier om iemand die een stel inbrekers uit zijn huis jaagt, maar vervolgens een stuk hout meeneemt en ze achterna zit. En daarmee is hij een stap te ver gegaan en daar mag hij van mij voor bestraft worden hoor.

Niet mee eens Lachen
Ik vond dat hij dat stuk hout als verdediging tegen 3 mannen die hem insloten in een steegje gebruikte.
Zep schreef:
We weten, heel simpel uit de cijfers, dat strenger straffen de criminaliteit niet terugdringt. Punt. Strenger straffen werkt dus niet. Wat je hierboven beweert klopt dus niet. Dus als je zo'n probleem aan wilt pakken, moet je naar alternatieven gaan kijken.

Dus, inbrekers een kopje koffie aanbeden en hartelijk verwelkomen zou wel helpen denk je Verward

De inbrekers lachen nu alleen maar harder in hun vuistje omdat ze toch vogelvrij zijn, niemand durft tegen ze op te treden.
De politie wacht ook liever op een hoekje totdat ze weg zijn namelijk Scheve mond

Zwartwitje schreef:
Ben ik even blij trouwens dat ik niet voor geweldpleging of aanranding ben aangeklaagd door "mijn" gluurder, die ik, toen hij voor de zoveelste keer achter mn raam stond, gillend schreeuwend en ei-gooiend heb weggejaagd Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb mijn toenmalige vriendje naakt voor het raam gezet Haha!
Hij heeft niet meer gekeken Haha!

QuijoSavan schreef:
hij had de mogelijkheid om het op andere manieren te doen, zoals de politie te bellen.

Ja dat helpt Verward
Tegen de tijd dat de politie er is hadden ze de hele straat ondertussen al leeg kunnen roven Scheve mond
Chans schreef:
Hij had ook kunnen roepen en op die manier bekend maken dat ze gezien waren of het op een andere manier kunnen doen.

Had ie uit het raam moeten gaan hangen: "Sjoe sjoe, scheer je weg, boefjes!" ??
Of op hun schouder tikken: "Jongens, jullie zijn niet mijn buurman, maar dit is wel zijn huis. Wat klopt hier niet? Kom, laten we er even over gaan praten"

Het is dacht ik zo algemeen bekend dat overvallers en inbrekers in paniek kunnen raken als ze plotseling gestoord worden in hun activiteit, waardoor ze alsnog (ongepland) iemand kunnen verwonden of zelfs neerschieten.
Ik zou ook een 'wapen' meenemen, je weet maar nooit Scheve mond
Ik hoorde een verhaal van een (zwangere) vrouw die naar beneden stommelde en de inbreker zonder dat ze het wist betrapte. De inbreker sloeg haar in paniek de trap af Scheve mond

Er worden echt veel te veel inbraken en overvallen gepleegd in Nederland (naar mijn mening) en dit soort berichtgevingen helpen de criminelen niet afschrikken, integendeel Scheve mond

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:36

ligt het aan mij of is 90% achterlijk in dit topic.

Het ligt heel simpel.
Als er mensen in je huis zitten en jij gaat naar beneden mag je jezelf verdedigen.

Als jij achter die gasten aangaat om ze te batsen is dat gewoon een misdrijf.
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit niet snappen.

Echter zou ik er hoogstwaarschijnlijk ook achteraan gaan en ze de te_ring inmeppen (achterlijke censuur hier op bokt).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:42

Supertje, ik mag jouw pa wel Haha!
En als ik zie dat er inbrekers bij de buren zijn ga ik er ook op af, niet met een knuppel maar met een momentsleutel. Kan ik altijd nog zeggen dat ik de wielmoeren van mijn auto nog even wilde aandraaien en ik toen wat aparts zag bij de buren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:42

Edding3000 schreef:

Wat is dit nou weer voor een opmerking Scheve mond

Helemaal als je zelf ook nog dit erachteraan zegt:
Edding3000 schreef:
Echter zou ik er hoogstwaarschijnlijk ook achteraan gaan en ze de te_ring inmeppen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:47

Het is op zich best logisch wat die man deed als je stijf van de adrenaline staat. Maar dat wil niet zeggen dat het dan ook maar moet mogen. En die wet veranderen lijkt mij niet zo'n goed idee en ik denk dat de meeste mensen die een keer in elkaar gemept zijn dat vinden.

En ik denk dat de rechter behoorlijk rekening met de omstandigheden heeft gehouden, 150 euro boete is nou niet bepaald een stevige straf voor iemand met een stuk hout bewerken. Daar staan echt veel hogere maximumstraffen op. Wat trouwens gelijk weer bewijst dat minimumstraffen niet al te zinnig zijn, want dan was heel populistisch politiek Nederland weer te hoop gelopen omdat deze man minstens een jaar cel had gekregen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 02:25

Edding3000 schreef:

Het ligt heel simpel.
Als er mensen in je huis zitten en jij gaat naar beneden mag je jezelf verdedigen.

Als jij achter die gasten aangaat om ze te batsen is dat gewoon een misdrijf.
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit niet snappen.

Echter zou ik er hoogstwaarschijnlijk ook achteraan gaan en ze de te_ring inmeppen (achterlijke censuur hier op bokt).

ja als ze jou aanvallen mag je je zelf verdedigen ..zelf verdediging heet dat
maar dan moeten zij dus wel eerst jou iets doen en dat moet je naderhand ook nog kunnen bewijzen ..

verder mag je niks doen dan ze vriendelijk verzoeken (al dan niet met lege handen ) je huis weer te verlaten ..

heb 1 x met een mes op iemand zijn strot gestaan en politie gebeld , dat was naat ik helemaal lens geslagen en getrapt was
ik mocht blij zijn dat er tegen mij geen aangifte is gedaan ...

sorrie maar ik vind het een kromme wet met te veel haken en ogen in het voordeel van de "echte" slechterikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:24

Nicolletje schreef:
Had ie uit het raam moeten gaan hangen: "Sjoe sjoe, scheer je weg, boefjes!" ??
Of op hun schouder tikken: "Jongens, jullie zijn niet mijn buurman, maar dit is wel zijn huis. Wat klopt hier niet? Kom, laten we er even over gaan praten"

Biertje? Clown

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:23

ag joh jullie overdrijven ferm.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:59

nickyu schreef:

ja als ze jou aanvallen mag je je zelf verdedigen

Ik zou daar niet op wachten Nagelbijten / Gniffelen
Hun zijn ongewenst, hun zijn sowiso al verkeerd bezig.
Dan vind ik dit ik genoeg recht heb om even met mijn knuppel te zwaaien, moeten ze maar niet langskomen...!

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:04

Pion schreef:
nickyu schreef:

ja als ze jou aanvallen mag je je zelf verdedigen

Ik zou daar niet op wachten Nagelbijten / Gniffelen
Hun zijn ongewenst, hun zijn sowiso al verkeerd bezig.
Dan vind ik dit ik genoeg recht heb om even met mijn knuppel te zwaaien, moeten ze maar niet langskomen...!

tja dat vind jij.
als ik vind dat ik miljonair ben, ben ik het ook niet Tong uitsteken.
De feiten liegen er gewoon niet om, en de feiten zijn dat het niet mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:16

Er is een hele simpele oplossing. Direct na het slaan naar de politie gaan en zeggen dat je aangevallen werd en dus teruggemept hebt Haha!

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:48

faye schreef:
Er is een hele simpele oplossing. Direct na het slaan naar de politie gaan en zeggen dat je aangevallen werd en dus teruggemept hebt Haha!

ja, vooral de zaak frauderen Tong uitsteken.

Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:58

Ik wel! Ik ga zeker niet zonder wapen op tuig af en als zij de boel verdraaien kan ik dat beter Tong uitsteken