12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:42

Jeetje wat erg Scheve mond
Wel veel zeg de laatste tijd , wat de reden ook is , ik vind het niet verantwoordelijk om iemand van 12 jaar alleen naar huis te laten fietsen in de schemering/donker. Ik ben 16 jaar en mijn ouders willen ook niet hebben dat ik alleen in het donker fiets.. of ik moet heletijd bellen of alles goed gaat etc. anders mag ik het echt niet ! Scheve mond
Wat erg zeg ! sterkte voor de bekenden , als die hier zijn Lachen

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:47

Als een 12-jarig meisje niet in het donker kan/mag fietsen, dan kan dat met iemand van 18 net zo goed niet. Hetzelfde kon een ouder iemand overkomen.

Wel is het verschrikkelijk en erg vreemd....

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:51

Klopt het dat ze haar lichaam niet gevonden hebben op de weg rechtstreeks naar huis? Lag haar fiets wel op die route? Misschien hebben ze haar van haar fiets afgetrokken en in een auto meegenomen en daarna (dood) eruit gegooid?

Ik vind het echt verschrikkelijk.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:55

het zou kunnen maar lijkt me niet. wel kan het zijn dat ze dit weggetje een klein stukje heeft genomen om zo over een bruggetje te gaan om over landskant te fietsen. dus over de kade.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:56

daffene dat kan inderdaad ook nog ja

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:58

ik denk dat haar iets heel vreselijks is overkomen. En zeker niet dat het een ongeluk was.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:58

Een ongeluk lijkt mij ook heel erg sterk

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:59

jeetje wat erg! en nu kom ik net terug van kleren kopen in de stad om kwart over 5... voel ik me ook niet meer veilig zo sterkte aan de familie! Ach gut

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:00

MSQuincyTE schreef:
Een ongeluk lijkt mij ook heel erg sterk

zeker gezien de vindplaats van de fiets/ de vindplaats van het lichaam/ de toestand van het lichaam/ en dat ze geidentificeerd moest worden aan de hand van kleding.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:03

Bij een ongeluk kan er ook heel wat verminkt worden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:05

@Manie....laat mij dan maar spastisch zijn in jouw ogen....maar ik bedank hartelijk om de rest van mijn leven te leiden met een enorm schuldgevoel omdat ik nalatig geweest ben voor wat betreft mijn verantwoordelijkheid.

en @Yvonniej....jou volg ik niet helemaal:
Yvonniej schreef:
Ik vind ook als het de bedoeling was geweest dat het meisje over de valtherdijk of de dreef zou fietsen het onverantwoord is. Maar door msk en dan door 2e mond moet opzich best te doen zijn!

en vervolgens ben je met het volgende weer eens
manie schreef:
Ik ben in ieder geval blij dat mijn ouders nooit zo spastisch met dit soort zaken zijn omgegaan.
Als 12 jarige mocht ik rustig op de fiets naar mijn pony (via 5 km bosrijkgebied) ook al was het donker/schemerig.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:06

MSQuincyTE schreef:
Bij een ongeluk kan er ook heel wat verminkt worden.

Ja maar het is onwaarschijnlijk dat bij een ongeluk de fiets 3 km verderop ligt. En het lichaam in een weiland ligt. Dus eerst krijg je de weg dat de berm (breed) dan een greppel en dan pas het weiland. Nee een ongeluk? Ik geloof het niet meer.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:08

Nee dat ik ook niet Yvonniej

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:09

@Djuno
Geen wonder dat je het niet vat als je maar beperkt leest of quote!

manie schreef:
Ik ben in ieder geval blij dat mijn ouders nooit zo spastisch met dit soort zaken zijn omgegaan.
Als 12 jarige mocht ik rustig op de fiets naar mijn pony (via 5 km bosrijkgebied) ook al was het donker/schemerig.
En in die tijd bestonden geen mobieltjes oid.
Verder is mij ook nooit angst aangepraat van huis uit, wel verstandige adviezen uiteraard.
Maar het is echt onzinnig om te roepen dat je de kids altijd maar moet brengen en halen.
Wie zegt niet dat ze bij een vriendje/vriendinnetje thuis niks vreselijks meemaken??
Ik ken de omgeving waar dit gebeurt is erg goed en als het meisje gewoon van de manege naar huis fiets is het echt geen onverantwoordelijke actie.

met het dikgedrukte ben ik het eens. Een kind alleen over een compleet afgelegen weg in het donker vind ik niet zo'n goed plan. Maar dat was dus niet de logische route voor het kind

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:13

@Yvonniej....dat was onduidelijk omdat je je in eerste instantie bij de gehele post aansloot.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:15

nee want zoals je in een eerdere post had kunnen lezen vond ik het op de valtherdijk onverantwoord in het donker. En ik kan er ook niet uit opmaken dat er gezegd word door manie dat het daar niet gevaarlijk is.
Maar dat de normale route door 2e mond niet gevaarlijker is als andere plaatsen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:17

manie schreef:
En in die tijd bestonden geen mobieltjes oid.
Verder is mij ook nooit angst aangepraat van huis uit, wel verstandige adviezen uiteraard.
Maar het is echt onzinnig om te roepen dat je de kids altijd maar moet brengen en halen.
Wie zegt niet dat ze bij een vriendje/vriendinnetje thuis niks vreselijks meemaken??
Ik ken de omgeving waar dit gebeurt is erg goed en als het meisje gewoon van de manege naar huis fiets is het echt geen onverantwoordelijke actie.

en om nogmaals even op deze post terug te komen:

wat in huis bij iemand anders of op school gebeurd heb ik niet de controle over.....en kan ik ook niet voorkomen.
Maar daar waar ik wel evt. dingen kan voorkomen, omdat ik weet dat daar gevaar loert, zal ik niet nalaten om mijn verantwoording daarin te nemen.
En nee...ik praat mijn kinderen geen angst aan....dat doet de maatschappij wel waar deze vreselijke dingen gebeuren en die zij zien op het nieuws. Ik bied ze bescherming en een veilige baken.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:18

Over de valtherdreef fietsen dagelijks kinderen in haar leeftijd naar school in Emmen.
Zo 'onveilig' is deze weg dus ook weer niet.

En Djono ik begrijp dat je geen schuldgevoel wilt hebben, maar 'het gevaar' kan overal op de loer liggen.
Je kunt je kinderen nou eenmaal niet tegen alles beschermen.

Het stoort mij enorm dat mensen roepen dat deze moeder onverantwoord bezig is en dat ze tegelijkertijd roepen dat hun kinderen niet in het donker mogen fietsen.
Met andere woorden ze veroordelen deze moeder voor het feit dat haar dochter een of andere idoot tegen is gekomen!
Dat is toch de wereld op z'n kop

edit: typo
Laatst bijgewerkt door manie op 14-12-06 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:19

kinderen nemen angst van ouders wel over! Maar jij word ook niet persoonlijk aangevallen toch?

En er zijn genoeg meer dingen die je niet kunt voorkomen. Maar je weet ook nooit wat er bij een vriendje in hun gebeurd waar jou kind toevallig speelt. Of op een school,zoals we laatst allemaal hebben kunnen lezen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:31

Yvonniej schreef:
kinderen nemen angst van ouders wel over! Maar jij word ook niet persoonlijk aangevallen toch?

En er zijn genoeg meer dingen die je niet kunt voorkomen. Maar je weet ook nooit wat er bij een vriendje in hun gebeurd waar jou kind toevallig speelt. Of op een school,zoals we laatst allemaal hebben kunnen lezen.

en dat vind ik geen slecht ding in dit geval....
En die angst waar jij het over hebt brengen wij (als ouders) sowieso wel over....wat denk je bijv. in de vorm van "je mag nooooooit met een vreemde meegaan" of meer van dat soort dingen.
Dat deden mijn ouders ook bij mij, doe ik bij mijn kids...en zullen mijn kids later ook bij die van hun doen.

En nee....ik voel mij niet persoonlijk aangevallen....vertel gewoon hoe ik erover denk Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:38

manie schreef:
Over de valtherdreef fietsen dagelijks kinderen in haar leeftijd naar school in Emmen.
Zo 'onveilig' is deze weg dus ook weer niet.
edit: typo

Euhm, als ze naar school gaan doen ze dat meestal met 2 of meer. En is daar meer verkeerd en volk.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:41

Ik kwam eerder regelmatig uit school (na 16.00 uur) en moest dan alleen door het valtherbos.
Als alle dorpsgenoten al vrij zijn, staat je niks anders te doen als alleen naar huis fietsen.
Mogelijk is dit meisje ook rond die tijd daar geweest.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:43

Ik woon in Drenthe en zit in Drenthe op school. Daar is dit het gespreksonderwerp van de dag. Ergaan uiteraard een heleboel verhalen rond, enkele scholieren kenden het meisje.

er word gezegt dat ze ernstig verminkt was, de vader zou in drugs dealen en de moeder was prostitue een familiedrama. Ook word er gezegd dat ze een omweg had genomen omdat ze nog snoep wou gaan halen bij de winkel.

Best eng dat er zou dichtbij huis dergelijke dingen gebeuren...
Vind het wel enigzins onverantwoordelijk dat de ouders hun dochter in het donker langs die route lieten fietsen, oké natuurlijk zijn de ouders niet de schuld van de dood, maar in deze tijden gebeuren er zulke rare dingen dat je gewoon het zekere voor het inzekere moet nemen vind ik...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:34

daffene schreef:
Klopt het dat ze haar lichaam niet gevonden hebben op de weg rechtstreeks naar huis? Lag haar fiets wel op die route? Misschien hebben ze haar van haar fiets afgetrokken en in een auto meegenomen en daarna (dood) eruit gegooid?

Dit was inderdaad een afwijkende route naar haar huis.

Het is diep triest...

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:19

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het zo lang moet duren voordat je meer bekend maakt, zag het op het nieuws van rtl4 ook dat het wel erg vreemd was, dat er nog niet meer openbaar gemaakt wordt.

Lijkt me dat de mensen daar in de omgeving alleen maar banger en banger worden, ik heb al zoiets van getverdegetver, en dan zit er nog iets van 40 km tussen.