Kanker als scheldwoord op tv.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Kanker als scheldwoord op tv.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:57

BabsieJana schreef:
Nee ik vloek niet, omdat ik gelovig ben!

ik gebruik die woorden allemaal niet.

Dat vind ik knap Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:59

Beroepsklagers heb je altijd, maar sommige mensen zou een beetje inlevingsvermogen niet misstaan.

Begrip en respect komt van twee kanten. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Knipoog

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:03

Wendy schreef:
BabsieJana schreef:

Dat vind ik knap Lachen

vloek jij wel dan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:07

BabsieJana schreef:
vloek jij wel dan?

Ik doe het liever niet, maar af en toe wel ja.
Meestal als er iets niet helemaal wil lukken Bloos

Verder eigenlijk bijna nooit, scheldwoorden ook niet, maar ik stoor me er dus niet heel erg aan als een ander het wel doet.
Dat iemand de ziekte waaraan mijn vader is overleden gebruikt als scheldwoord, zie ik los van mijn eigen situatie.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:11

Ik scheld nóóit met kanker. Als ik een woord hoor neem ik het vaak snel over.. Kanker dus ook. Maar als ik het wil uitspreken slik ik het snel weg. Nee, vreselijk! Het doet me denken aan mijn dierbaren die er door gestorven zijn, maar ook aan onbekenden die het hebben/hadden. Je hoort er zó vaak over. Het is een @*$& ziekte.. Als mensen er mee schelden zeg ik er meestal wel wat van. Vooral als ze het tégen mij hebben, of een vriendin dan ontplof ik écht!!

Die mensen zouden het zelf moeten krijgen.. denk ik dan. Maar dat gun ik niemand, die ziekte..

En ja, ik vloek wel. Heb ik verder geen problemen mee. Of ik nou ships of oliebol zeg.. daar maak ik geen verschil in. Met tifus scheld ik ook niet, niet zozeer om dezelfde reden, maar omdat het wat minder gezegt word..

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:35

Ik vind het een beetje triest van mensen die met kanker spotten, waarom zou je een scheldwoord moeten kiezen dat zo erg is? Ik bedoel, is shi.t niet goedgenoeg? Daar zal je niet veel mensen mee kwesten. En als je iemand wilt uitschelden (wat op zichal niet eens nodig is), is dan stommerd niet genoeg?

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:50

Wendy schreef:
BabsieJana schreef:
vloek jij wel dan?

Ik doe het liever niet, maar af en toe wel ja.
Meestal als er iets niet helemaal wil lukken Bloos

Verder eigenlijk bijna nooit, scheldwoorden ook niet, maar ik stoor me er dus niet heel erg aan als een ander het wel doet.
Dat iemand de ziekte waaraan mijn vader is overleden gebruikt als scheldwoord, zie ik los van mijn eigen situatie.

Ja het is wel los van je eigen situatie, maar toch erger ik me dr wel aan.
vind het gewoon niet leuk als ze dat zeggen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:58

Ik zeg wel eens kanker; het is heel nor,aal hier in in de stad

Niet alleen negatief word het gebruikt, maar ook bijvoorbeeld kankervet!

Ik heb er niet echt problemen mee ook al is mijn opa eraan overleden en ken ik meer mensen die kanker hebben

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:05

Het is iedereen zijn eigen mening hoe die persoon er tegenaan kijkt.
maar ik hou dr niet van als mensen dat zeggen, en Je kwetst sommige mensen er ook echt mee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:08

Nee, ik scheld nooit met ziektes.
Probeer ook zoveel mogelijk het gebruik van "jezus! let nou eens op!" o.i.d. te verminderen.
Ik vloek wel, daar niet van. Maar ik probeer wel genuanceerd te vloeken. Lijkt tegenstrijdig, maar volgens mij kan het wel.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:10

ik vind die mensen zo zielig die dat woord gebruiken.. ze zouden het zelf eens moeten krijgen. dan snap je waarom het niet leuk is Boos!

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:45

Ik vloek niet en ik gebruik het woord kanker niet, en ook geen andere ziektes.
soms komt er weleens het woord tyvus uit me mond rollen. maar dat bedoel ik dan ook zeker niet.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:53

Wendy schreef:
BabsieJana schreef:

Dat vind ik knap Lachen

Ik ook! Ik ben dan ook wel gelovig, maar ook ik vloek wel eens met GVD en (al) de andere.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:21

Ik vloek alleen als ik me heel erg bezeer ofzo en dan in het Nederlands, het bekende GVD. Komt weinig voor. Scheldwoorden ken ik haast niet en ze liggen zeker niet voor in mijn mond. Een enkele keer zeg ik uit teleurstelling of verbazing een woord dat te vertalen is met f*ck. Maar als ik me er van bewust ben zeg ik een lettertje anders en dan betekent het niks. Of ik zeg "fogo" dat is gewoon "vuur" ook niks byzonders.

Maar op zich zijn scheldwoorden natuurlijk "ontworpen" om iemand opzettelijk te kwetsen. Dat doe ik niet snel. En ik zeg ook niet wat een ### ding. Dan zeg ik wat een "rotding" of eerder gewoon "argh!"

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:04

Ik ben tegen schelden met ziektes, maar mensen die schelden met ziektes weten zelf niet eens waar ze het over hebben voor hun is het enkel een woordje. Mijn Vader en mijn opa zijn er aan dood gegaan, als iemand in mijn omgeving met kanker scheld komt dat ook behoorlijk pijnlijk aan.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:20

@ veirl: Ik snap niet dat als je gelovig bent. dat je dan nog vloekt. maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:36

Hmm, ik ben niet eens gelovig en ik vloek zélden (een uitzondering daargelaten, maar dan is het ook echt nodig, ofzo)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:56

Romytjuuh schreef:
Ik ben tegen schelden met ziektes, maar mensen die schelden met ziektes weten zelf niet eens waar ze het over hebben voor hun is het enkel een woordje. Mijn Vader en mijn opa zijn er aan dood gegaan, als iemand in mijn omgeving met kanker scheld komt dat ook behoorlijk pijnlijk aan.

Ik ben het niet met jouw eens, ik heb een hele tijd gehad dat ik absoluut niet het woord kanker wou horen en laat staan dat ik er ZELF mee zou schelden!
Ik heb mijn Opa, oma, een oom, en 2 moeders van 2 vriendinnen van mij en een aantal kennissen dood zien gaan aan deze ziekte.
Maar de laatste tijd heb ik zelf allerlei problemen en ben ik HEEL anders gaan denken over bepaalde dingen,
als ik nu eens goed boos ben scheld ik heel vaak met kanker, alleen ik scheld absoluut niet met kanker als er iemand bij is, echt alleen als ik alleen ben.

ik zie geen verband tussen het schelden met kanker en de ziekte zelf, tenzij je er voor zegt "krijg ... o.i.d...
Ik bedoel stel dat iedereen nu stopt met schelden met kanker.. dankrijgen echt niet minder mensen deze ziekte hoor.
Ik snap natuurlijk wel dat je iemand kunt kwetsen als je met dit woord scheld waar iemand bij is die iemand verloren heeft aan deze ziekte.
maar ik heb me hier gewoon vanaf gezet en zoals ik al zei scheld ik gewoon aleen met kanker als ik alleen ben en me woede kwijt moet.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:34

Jolandaa_ schreef:
ik vind die mensen zo zielig die dat woord gebruiken.. ze zouden het zelf eens moeten krijgen. dan snap je waarom het niet leuk is Boos!

Mijn broertje had ook kanker, schelde er ook mee...

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:21

atilla schreef:

ik zie geen verband tussen het schelden met kanker en de ziekte zelf, tenzij je er voor zegt "krijg ... o.i.d...
Ik bedoel stel dat iedereen nu stopt met schelden met kanker.. dankrijgen echt niet minder mensen deze ziekte hoor.

Daar gaat het ook helemaal niet om, het gaat om de confrontatie. Ik heb ook iemand verloren aan kanker en vind het ook niet altijd even fijn om dan weer er iemand mee te horen schelden. Maar goed, over het algemeen trek ik me er niet zoveel van aan. En tja... als je er mee wilt schelden moet je dat maar doen.

Maar verband tussen de ziekte en het schelden zie ik wel. Want als je zegt kankerslet, dan wens je (onbewust) toch wel iemand wat toe vind ik.