Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:14

Karl66 schreef:
Het enige probleem Lusitana, is dat de VS een vrije pers kent (vrijer dan in Nederland, waar journalisten gegijzeld worden om hun bronnen vrij te geven). Aangezien de verkiezingen in de VS voor een groot deel om binnenlandse zaken draait en de pers zonder problemen kan publiceren wat ze wil publiceren, is het echt onzin om te roepen dat de VS de MO-problematiek gebruikt om de interne problemen te verdoezelen.

Aimee, als geschiedkundige zou jij moeten weten dat je je mening moet kunnen onderbouwen, ik wacht nog steeds op enige onderbouwing. Misschien kan je dan ook gelijk onderbouwen waarom Israël niet als een democratie wordt gezien.

Ik kan je vertellen dat ik een vriendin heb wiens broer een hoge militaire positie in Amerika heeft en die heeft zich kapot gelachen over wat er naar buiten komt via de pers, dus laten we niet doen alsof de pers daar de waarheid spreekt. Dat ze kunnen publiceren wat ze willen, staat niet gelijk aan dat ze ook maar meteen de waarheid vertellen, hè Knipoog

Verder zeg ik niet dat ze alleen hun binnenlandse problemen willen verdoezelen, maar vertelde je ik alleen maar wat oa de binnenlandse problemen zijn. Dus dat ze ook wel even de hand in eigen boezem mogen steken.

Natuurlijk willen ze ook gewoon landje veroveren en de wereld in totaliteit bezitten, evenals de planeten waarvan ze denken gebruik te kunnen maken.
Als gezegd, ze denken dat ze de maan bezitten omdat ze er een vlag op hebben gezet. Ze vechten niet alleen op aarde, maar ook in de ruimte en zorgen voor een hoop destructie en vervuiling.

Er vallen altijd heel veel onnodige doden in Amerika´s vechtpartijtjes. Het zijn allemaal vaders, broers, zonen, echtgenoten, geliefden die de oorlogen uitvechten voor de hoge heren. De wapen industrie moet blijven draaien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:45

Aimee schreef:
Karl66 schreef:
Aimee, als geschiedkundige zou jij moeten weten dat je je mening moet kunnen onderbouwen, ik wacht nog steeds op enige onderbouwing. Misschien kan je dan ook gelijk onderbouwen waarom Israël niet als een democratie wordt gezien.

Waarom zou ik? Hier kom ik iemand tegen die de geschiedenis een beetje omdraait, terwijl ik thuis lekker m'n boeken kan bestuderen en voor me zelf wel weet wat m'n onderbouwing is. Zou je ook kunnen doen... zelfs een beetje Googlen zou je al helpen te weten dat de democratie van Israël omstreden is.

Aimee, jij bent tot nu toe degene die alleen maar met meningen komt zonder ze te onderbouwen, ik had van een studente kunstgeschiedenis toch wel iets anders verwacht.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:49

Karl66 schreef:
Aimee, jij bent tot nu toe degene die alleen maar met meningen komt zonder ze te onderbouwen, ik had van een studente kunstgeschiedenis toch wel iets anders verwacht.

Ik heb wel onderbouwing gegeven, echter neem jij dat niet voor waar aan... dat ontneemt mij de zin verdere argumentatie op te gaan schrijven. Lijkt me mijn goed recht en heeft niets met mijn studie te maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:59

Tja als jouw idee over een onderbouwing is om dingen te roepen als "Tjemig, heb je een paar dagen", "Ik omschrijf het maar even kort, het is de schuld van de VS", "Als je een ander topic opent, dan wil ik daar wel op ingaan".

Ik zou zeggen, lees je eigen posts eens terug.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:03

Ik zou zeggen... lees eens minder selectief want ik heb wel degelijk onderbouwing gegeven, alleen kom jij met allemaal dingen die historisch niet kloppen.... tja, als ik daar zelf antwoord op ga geven is het jou woord tegen het mijne... dat wil dus zeggen dat ik literatuuronderzoek moet gaan doen en daar heb ik niet zoveel problemen mee, maar wel als het de moeite niet waard is omdat iemand niet eens snapt wat geschiedenis precies is. Dan doe ik liever literatuuronderzoek naar iets waar ik wat aan heb, voor m'n studie dus.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:04

Aimee, ik snap precies wat geschiedenis is en dat is beslist niet een ononderbouwde mening geven. Probeer voor de gein eens één onderbouwing van jezelf te quoten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:28

Ik heb nergens geschreven dat geschiedenis het niet onderbouwen van een mening is.... ik heb je wel al eerder uitgelegd wat geschiedenis wel is en vervolgens spreek je jezelf vreselijk tegen. Voor mij dus de moeite niet meer waard om op in te gaan Doei, doei

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:33

Zo, van die redenatie snap ik helemaal niks... Tong uitsteken
Even teruglezen of ik erachter kan komen Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:00

Welke redenatie snap je niet Cer?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:07

Over dat laatste welles-nietes spelletje van jou en Aimee. Geeen idee wat dat met het onderwerp te maken heeft... Na doorlezen had ik het idee dat jullie beiden wel toelichting hebben gegeven maar geen haarbreed toegeven.. kan.

Verder vind ik dat er wel heel erg gegeneraliseerd wordt tov de amerikanen... Moet je es in een topic over moslims proberen Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:10

Cer schreef:
Over dat laatste welles-nietes spelletje van jou en Aimee. Geeen idee wat dat met het onderwerp te maken heeft... Na doorlezen had ik het idee dat jullie beiden wel toelichting hebben gegeven maar geen haarbreed toegeven.. kan.

Verder vind ik dat er wel heel erg gegeneraliseerd wordt tov de amerikanen... Moet je es in een topic over moslims proberen Knipoog

Pfff lees de topic's over moslims er maar eens op na.. Daar wordt niet anders gedaan dan generaliseren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:15

ja Whiz, my point exactly.. en daar wordt t discriminatie genoemd. Snap je?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:16

Cer schreef:

Dat was het punt wat ik probeerde te maken Bloos

Er zijn veel meer kanten aan dit verhaal en het is veel te ééndimensionaal om alleen de amerikanen overal de schuld van te geven.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:16

Cer schreef:
ja Whiz, my point exactly.. en daar wordt t discriminatie genoemd. Snap je?

Neeh generalisatie. vooroordelen.. etc etc.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:34

Ik denk dat je in dit verband "de Amerikanen" het beste kunt lezen als "de Amerikaanse regering" . Niet het hele land staat achter wat ze uitspoken. Net zo als dat Moslims niet achter extremisten staan.
Je hebt het in deze discussie over bepaalde groepen (en regeringen), niet de hele bevolking.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:45

Misschien zou het dan ook slim zijn om "de amerikaanse regering" te schrijven ipv Amerika.

Nog los van het feit dat dat niks verandert aan het feit dat het nogal onzinnig is om de amerikaanse regering overal de schuld van te geven. Het is lekker gemakkelijk, het betekent dat je niet meer hoeft na te denken, maar het is meestal een ontzettende simplificatie van de werkelijkheid als je één partij overal de schuld van geeft.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:49

Ze hebben niet overal schuld van, maar zijn bepaald niet onschuldig.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 02:57

Maar een behoorlijke groep mensen beweren heel wat anders in dit topic.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:13

Dat geloof ik niet, ik denk dat veel posters zich gewoon concentreren op een ding en niet alles aan halen.

Maar dit is allemaal off topic. Bloos

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 03:28

Maar in deze discussies is het juist belangrijk om de zaken van verschillende kanten te bekijken. Anders kom je nooit verder dan een welles-nietes spelletje.

En zo off-topic lijkt de discussie mij niet, het gaat nog steeds over de schuldigen aan een mogelijke derde wereldoorlog.