Barmat schreef:
Omdat het voor "ons" (klinkt ook weer zo banketstaaf, maar dan snap je wel wat ik bedoel) ook niet naar de zin wordt gemaakt snap je?
Het is het hele principe wat mij stoort - men bouwt een moskee en dat moet maar kunnen, men opent allerlei hallal winkels en dat moet maar kunnen, men komt naar NL toe en er wordt van alles voor de mensen geregeld etc etc etc.
Zoals ik in mn eerste post al zei: ik vind het gewoon "too much" Er is imo niets mis met je aan te passen aan het land waar je wilt wonen, niet alleen de lusten, maar ook de lasten. En als jij dan niet over het rente-verhaal kunt heenzetten, dan is dat jouw keuze. Dan koop je maar géén huis! Dan blijf je maar huren.
Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat als de nieuwe nederlander iets wil, het gelijk geregeld wordt, terwijl de autochtone nederlander de hele bimbam aan regels en wetten moet volgen, of hij/zij het er mee eens is of niet.
Ik heb niets tegen allochtonen, maar ik verwacht van hen hetzelfde als ik van mijn autochtone medemens ook verwacht.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.
Je hebt het wel duidelijk uitgelegd, maar ik ben het niet met je eens. Ik heb helemaal geen 'last' van de speciale voorzieningen (hoewel halal-winkels e.d. voor iedereen toegankelijk zijn) en vind ook niet dat dingen voor 'hen' beter of sneller geregeld worden.