Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebombarie schreef:DresslOver schreef:Het domste van het hele verhaal vind ik nog dat de mensenrechten organisaties nu gaan liggen zeiken over een oneerlijke rechtszaak! Heeft Saddam die duizenden doden een eerlijke rechtszaak gegeven?? Dus nou moet ie ook niet zeiken! Hangen die gast!
Ja nou.... weet je wat het is...
Heel de rechtszaak is gesponsord door Amerika. De rechters en juryleden zijn getraind door Amerikanen. Dus.. zou het wel eens zo kunnen dat Amerika een behoorlijke vinger in de pap heeft
Als het allemaal door bijv. Nederlanders was gedaan, het sponsoren en trainen, was dan de uitkomst net zo geweest?
Is op zich wel een aardige om eens over na te denken
avanti4ever schreef:ik ben in principe ook tegen maar bij dit soort mensen echt voor!!!! geld ook bij binlade dan ben ik ook voor en zo zijn er nog wel n paar
maar hij gaat nog in beroep...
ophanging is pijnlijk duurt (heb ik ergens gelezen ongeveer 2 minuten voor je echt dood bent...
yousra schreef:missmiekie schreef:
lIJden neem ik aan, want als hij weer iets gaat lEIden, dan hebben we hetzelfde effect als zijn dictatorperiode en dat is niet zo best....
Sorry, ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel.
Foutjes maken is menselijk.
missmiekie schreef:[***] schreef:Die ophanging vind ik eigenlijk te erg, want je bent dan zelf ook slecht bezig, hij moet gewoon levenslang krijgen en veel leiden.
lIJden neem ik aan, want als hij weer iets gaat lEIden, dan hebben we hetzelfde effect als zijn dictatorperiode en dat is niet zo best....
missmiekie schreef:Ariebombarie schreef:
Ja nou.... weet je wat het is...
Heel de rechtszaak is gesponsord door Amerika. De rechters en juryleden zijn getraind door Amerikanen. Dus.. zou het wel eens zo kunnen dat Amerika een behoorlijke vinger in de pap heeft
Als het allemaal door bijv. Nederlanders was gedaan, het sponsoren en trainen, was dan de uitkomst net zo geweest?
Is op zich wel een aardige om eens over na te denken
Ik denk dat hij bij elk land hetzelfde was geweest hoor, behalve dan als je volgelingen van hem in de jury/rechter had gestopt... JPB heeft toch niet voor niets ook namens Nederland(want dat doet ie eigenlijk was premier) gezegd dat hij vindt dat het de enige echt goede straf voor zo'n misdadiger vindt... Ik weet het niet, ik denk dat er sowiezo doodstraf uit was gekomen, aangezien dat daar is toegestaan....
Ariebombarie schreef:
Europa heeft gezamelijk zich uitgesproken tegen de doodstraf. Verbaasde me dan ook dat JP het goed keurde eigenlijk. Dus misschien was de straf wel anders uitgevallen als een Europees land het 'onder controle' had gehad?
Pipo schreef:Ariebombarie schreef:
Europa heeft gezamelijk zich uitgesproken tegen de doodstraf. Verbaasde me dan ook dat JP het goed keurde eigenlijk. Dus misschien was de straf wel anders uitgevallen als een Europees land het 'onder controle' had gehad?
Hij had die uitspraak gewoon niet mogen doen......
steeffie schreef:Ik ben ook niet zo'n fan van de doodstraf..
Voor mijn gevoel komt hij er dan nog makkelijk af. Lekker de rest van zijn leven opsluiten, geen contact met mensen, bewakers die anti-saddam zijn
Bovendien loop je zo ook het risico om een martelaar van hem te maken bij zijn volgelingen, dat lijkt me toch een stuk minder als hij "gewoon" de cel in gaat..
Die opmerking van Balkenende vond ik niet kunnen..Nederland is als land tegen de doodstraf, dan kan je zoiets als premier niet zeggen vind ik..
avanti4ever schreef:missmiekie schreef:Dat ligt er maar net aan, ik denk dat het een minder prettig gevoel is inderdaad, maar op het moment dat je het beseft(na een paar seconden) ben ik al dood. Het duurt geen 2 minuten, vroeger duurde het wel 8 minuten voordat je uiteindelijk dood ben, maar tegenwoordig hebben ze allerlei methoden waarbij je kan berekenen hoe je iemand het snelst dood krijgt via opgangen(heeft te maken met gewicht, lengte, leeftijd etc) *Laatst heeft onze geschiedenisleraar een hele les hierover gegeven, aangezien we slavernij moesten bestuderen en ophangen daar een vaak voorkomende straf was*
hoe quoten jullie meerder stukjes of delen apart??
en euhm nou ik weet nog nn jaar og 12 geleden werd er iem opgehangen een nederlander in een of ander land en toen werd er op de radio gezegt ;dat t meer dan 2 min duurde maarja ook heb ik t ergens gelezen ,misschien zijn de technieken veranderd?? ieder geval bij hem mag t van mij wel een dag duren en dan mogen ze van mij ook nog in zn knieschijven schieten enz ik vindt een paar seconde dan wel te kort hoewel de minuut voor die moet hangen en ze de stoel wegtrekken?? gaat dat nogzo? ook wel eng voor hem zou zijn
ik ben echt ANTIgeweld normaal gesproken maar dit soort mensen pffft
Bealy schreef:Ik ben principieel tegen de doodstraf. Ik heb het commentaar van Balkenende gezien bij Buitenhof gisterochtend (het was toen net bekend), ik wist niet wat ik hoorde.