Saddam krijgt doodstraf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Saddam krijgt doodstraf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:01

ik ben in principe ook tegen maar bij dit soort mensen echt voor!!!! geld ook bij binlade dan ben ik ook voor en zo zijn er nog wel n paar
maar hij gaat nog in beroep...

ophanging is pijnlijk duurt (heb ik ergens gelezen ongeveer 2 minuten voor je echt dood bent...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:02

Ariebombarie schreef:
DresslOver schreef:
Het domste van het hele verhaal vind ik nog dat de mensenrechten organisaties nu gaan liggen zeiken over een oneerlijke rechtszaak! Heeft Saddam die duizenden doden een eerlijke rechtszaak gegeven?? Dus nou moet ie ook niet zeiken! Hangen die gast!

Ja nou.... weet je wat het is...
Heel de rechtszaak is gesponsord door Amerika. De rechters en juryleden zijn getraind door Amerikanen. Dus.. zou het wel eens zo kunnen dat Amerika een behoorlijke vinger in de pap heeft Knipoog
Als het allemaal door bijv. Nederlanders was gedaan, het sponsoren en trainen, was dan de uitkomst net zo geweest?
Is op zich wel een aardige om eens over na te denken Knipoog

Ik denk dat hij bij elk land hetzelfde was geweest hoor, behalve dan als je volgelingen van hem in de jury/rechter had gestopt... JPB heeft toch niet voor niets ook namens Nederland(want dat doet ie eigenlijk was premier) gezegd dat hij vindt dat het de enige echt goede straf voor zo'n misdadiger vindt... Ik weet het niet, ik denk dat er sowiezo doodstraf uit was gekomen, aangezien dat daar is toegestaan....

avanti4ever schreef:
ik ben in principe ook tegen maar bij dit soort mensen echt voor!!!! geld ook bij binlade dan ben ik ook voor en zo zijn er nog wel n paar
maar hij gaat nog in beroep...

ophanging is pijnlijk duurt (heb ik ergens gelezen ongeveer 2 minuten voor je echt dood bent...

Dat ligt er maar net aan, ik denk dat het een minder prettig gevoel is inderdaad, maar op het moment dat je het beseft(na een paar seconden) ben ik al dood. Het duurt geen 2 minuten, vroeger duurde het wel 8 minuten voordat je uiteindelijk dood ben, maar tegenwoordig hebben ze allerlei methoden waarbij je kan berekenen hoe je iemand het snelst dood krijgt via opgangen(heeft te maken met gewicht, lengte, leeftijd etc) *Laatst heeft onze geschiedenisleraar een hele les hierover gegeven, aangezien we slavernij moesten bestuderen en ophangen daar een vaak voorkomende straf was*

yousra schreef:
missmiekie schreef:

lIJden neem ik aan, want als hij weer iets gaat lEIden, dan hebben we hetzelfde effect als zijn dictatorperiode en dat is niet zo best....

Sorry, ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel. Knipoog
Foutjes maken is menselijk. Knipoog

Het was vooral om je te pesten Haha! Ik snap wat je bedoelt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 06-11-06 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:03

missmiekie schreef:
[***] schreef:
Die ophanging vind ik eigenlijk te erg, want je bent dan zelf ook slecht bezig, hij moet gewoon levenslang krijgen en veel leiden.

lIJden neem ik aan, want als hij weer iets gaat lEIden, dan hebben we hetzelfde effect als zijn dictatorperiode en dat is niet zo best....

Sorry, ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel. Knipoog
Foutjes maken is menselijk. Knipoog

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:15

IK ben tegen de doodstraf, levenslang (zeker in een gevangenis in Irak) zou beter zijn.
De gevangenissen in Irak lijken niet op die in nederland, dood door ophanging, gaat inderdaad mits goed uitgevoerd erg snel, maar ik heb altijd geleerd dat je nooit datgene mag doen wat je veroordeeld, dus ook niet doden.

Dat hij berecht word voor de overige daden is alleen maar goed, zeker voor de nabestaande, iedereen moet toch zijn/ haar verhaal kunnen doen, en dit zijn dan nog de gebeurtenissen die relatief makkelijk te bewijzen zijn, alle andere daden word hij niet voor berecht.

Wat wel zo is, is dat het een erg politiek getint proces is geweest, dat is weer jammer, maar was vanwege de oorlog waarschijnlijk moeilijk te voorkomen geweest

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:51

missmiekie schreef:
Ariebombarie schreef:

Ja nou.... weet je wat het is...
Heel de rechtszaak is gesponsord door Amerika. De rechters en juryleden zijn getraind door Amerikanen. Dus.. zou het wel eens zo kunnen dat Amerika een behoorlijke vinger in de pap heeft Knipoog
Als het allemaal door bijv. Nederlanders was gedaan, het sponsoren en trainen, was dan de uitkomst net zo geweest?
Is op zich wel een aardige om eens over na te denken Knipoog

Ik denk dat hij bij elk land hetzelfde was geweest hoor, behalve dan als je volgelingen van hem in de jury/rechter had gestopt... JPB heeft toch niet voor niets ook namens Nederland(want dat doet ie eigenlijk was premier) gezegd dat hij vindt dat het de enige echt goede straf voor zo'n misdadiger vindt... Ik weet het niet, ik denk dat er sowiezo doodstraf uit was gekomen, aangezien dat daar is toegestaan....

Europa heeft gezamelijk zich uitgesproken tegen de doodstraf. Verbaasde me dan ook dat JP het goed keurde eigenlijk. Dus misschien was de straf wel anders uitgevallen als een Europees land het 'onder controle' had gehad?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:50

zo'n vent mogen ze stukje voor stukje in mooitjes hakken van mij, ik ben ook geen fan van doodstraf, maar deze heeft het echt verdient!! deze man heeft zoveel moorden op zijn naam staan dat geen enkele straf zwaar genoeg is tegenover zijn daden!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:55

Ik ben voor vierdendelen!
Hupsakee weg ermee!

Ik vind gewoon dat ie moet lijden...zeker na hetgeen wat ie heeft gedaan!!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:05

Ik ben principieel tegen de doodstraf. Ik heb het commentaar van Balkenende gezien bij Buitenhof gisterochtend (het was toen net bekend), ik wist niet wat ik hoorde.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:06

jeuhhh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:12

Ariebombarie schreef:

Europa heeft gezamelijk zich uitgesproken tegen de doodstraf. Verbaasde me dan ook dat JP het goed keurde eigenlijk. Dus misschien was de straf wel anders uitgevallen als een Europees land het 'onder controle' had gehad?

Hij had die uitspraak gewoon niet mogen doen......

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:56

Als ze nu precies weten hoe kort het kan zijn voor iemand dood is door ophanging, zullen ze ook weten hoe alng het kan duren.... ik stel voor dat ze voor die laatste optie gaan: lekker langzaam! Veel pijn en angst hebben is t enige dat ik deze man nog toe wens!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:16

Pipo schreef:
Ariebombarie schreef:

Hij had die uitspraak gewoon niet mogen doen......

O echt helemaal met je eens!! Ja

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:17

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Dat ze daar zo lang over hebben moeten doen.. was in mijn ogen binnen 2 seconden al beslist

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:18

Ik ben ook niet zo'n fan van de doodstraf..
Voor mijn gevoel komt hij er dan nog makkelijk af. Lekker de rest van zijn leven opsluiten, geen contact met mensen, bewakers die anti-saddam zijn Extreme duivel

Bovendien loop je zo ook het risico om een martelaar van hem te maken bij zijn volgelingen, dat lijkt me toch een stuk minder als hij "gewoon" de cel in gaat..

Die opmerking van Balkenende vond ik niet kunnen..Nederland is als land tegen de doodstraf, dan kan je zoiets als premier niet zeggen vind ik..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:20

steeffie schreef:
Ik ben ook niet zo'n fan van de doodstraf..
Voor mijn gevoel komt hij er dan nog makkelijk af. Lekker de rest van zijn leven opsluiten, geen contact met mensen, bewakers die anti-saddam zijn Extreme duivel

Bovendien loop je zo ook het risico om een martelaar van hem te maken bij zijn volgelingen, dat lijkt me toch een stuk minder als hij "gewoon" de cel in gaat..

Die opmerking van Balkenende vond ik niet kunnen..Nederland is als land tegen de doodstraf, dan kan je zoiets als premier niet zeggen vind ik..

Hmm, heb toch het idee dat hij vanuit de cel nog kan regeren. Zijn aanhangers aan kunnen zetten tot rellen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:26

inderdaad oOmarijeOo, hij kan maar beter er niet meer zijn, dan kan hij ook geen verdere narigheid meer verspreiden vanuit zijn cel...opgeruimd staat netjes!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:29

Dat is wel zo, maar het moet toch wel te regelen zijn dat hij geen contact meer heeft met andere mensen?? Kan hij ook geen ideeën meer verspreiden..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:30

dit is helaas door veel corrupte agenten, beveiliging niet altijd mogelijk om alles waterdicht te behouden...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:34

[

[/quote]
Dat ligt er maar net aan, ik denk dat het een minder prettig gevoel is inderdaad, maar op het moment dat je het beseft(na een paar seconden) ben ik al dood. Het duurt geen 2 minuten, vroeger duurde het wel 8 minuten voordat je uiteindelijk dood ben, maar tegenwoordig hebben ze allerlei methoden waarbij je kan berekenen hoe je iemand het snelst dood krijgt via opgangen(heeft te maken met gewicht, lengte, leeftijd etc) *Laatst heeft onze geschiedenisleraar een hele les hierover gegeven, aangezien we slavernij moesten bestuderen en ophangen daar een vaak voorkomende straf was*

hoe quoten jullie meerder stukjes of delen apart??

en euhm nou ik weet nog nn jaar og 12 geleden werd er iem opgehangen een nederlander in een of ander land en toen werd er op de radio gezegt ;dat t meer dan 2 min duurde maarja ook heb ik t ergens gelezen ,misschien zijn de technieken veranderd?? ieder geval bij hem mag t van mij wel een dag duren en dan mogen ze van mij ook nog in zn knieschijven schieten enz ik vindt een paar seconde dan wel te kort hoewel de minuut voor die moet hangen en ze de stoel wegtrekken?? gaat dat nogzo? ook wel eng voor hem zou zijn
ik ben echt ANTIgeweld normaal gesproken maar dit soort mensen pffft

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:43

avanti4ever schreef:
missmiekie schreef:

hoe quoten jullie meerder stukjes of delen apart??

en euhm nou ik weet nog nn jaar og 12 geleden werd er iem opgehangen een nederlander in een of ander land en toen werd er op de radio gezegt ;dat t meer dan 2 min duurde maarja ook heb ik t ergens gelezen ,misschien zijn de technieken veranderd?? ieder geval bij hem mag t van mij wel een dag duren en dan mogen ze van mij ook nog in zn knieschijven schieten enz ik vindt een paar seconde dan wel te kort hoewel de minuut voor die moet hangen en ze de stoel wegtrekken?? gaat dat nogzo? ook wel eng voor hem zou zijn
ik ben echt ANTIgeweld normaal gesproken maar dit soort mensen pffft

Ik kan het je nog sterker vertellen, het record(ja het record hoe snel je iemand van de cel tm het ophangen en het dood zijn) staat op 8 seconde, geloof mij maar dat dat heeeeeel vlug is.. dat is dus geen 2 minuten zoals vroeger..

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:54

Ik vind het niet te geloven dat de doodstraf nog uitgevoerd wordt! Dit hoort volgens mij echt niet bij deze tijd, het is niet voor niks in de meeste landen afgeschaft, ik kan er met mijn verstand niet bij. Bovendien komt hij er zo wel erg makkelijk vanaf.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 02:11

Aangezien ik volledig tegen de doodstraf ben vind ik de straf ook niet gepast. Levenslang was imo beter geweest.
Kan me dan ook wel een beetje boos maken over wat Balkenende heeft gezegd over deze straf, dat had hij absoluut niet mogen doen.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 02:39

Bealy schreef:
Ik ben principieel tegen de doodstraf. Ik heb het commentaar van Balkenende gezien bij Buitenhof gisterochtend (het was toen net bekend), ik wist niet wat ik hoorde.

Ik snap ook werkelijk niet dat die poedersuiker media er amper woorden aan vuil maakt. Balkenende keurt, middels een omweg weliswaar, de doodstraf niet alleen goed;

Premier Balkenende vindt het doodvonnis dat over Saddam Hussein is uitgesproken "een oordeel dat past bij het schrikbewind"
(...)
Balkenende voegde eraan toe dat Nederland tegen de doodstraf is. ,,De doodstraf hoort eigenlijk niet.''

Dames ende heren, ons aller premier spreekt zichzelf tegen. Het hoort niet, maar mag wel? Het wordt toch echt tijd om gauw al dat verstand uit het achterwek te graaien en af te vragen wat goedkeuring voor de doodstraf nog in de westerse wereld doet.
En nog belangrijker, maak van Saddam geen martelaar maar een bajesklant voor de rest van zijn leven (met praatgroepen, verplichte begeleiding mbt. zijn bewind en alle dwangverpleging voor handen).

Gelukkig kan het ook anders:
HELSINKI - De Finse voorzitter van de Europese Unie heeft Irak zondag opgeroepen de doodstraf tegen de voormalige president Saddam Hussein niet ten uitvoer te brengen. In een verklaring stelt de Finse voorzitter dat ‘de EU in alle zaken en onder alle omstandigheden tegen de doodstraf is’

De Spaanse premier Jose Luis Rodriguez Zapatero wees op de oppositie van de Europese Unie tegen de doodstraf. “Net als elke politiek leider moet Saddam Hussein verantwoording afleggen voor zijn acties. Maar de doodstraf wordt niet overwogen door de Europese Unie en wordt in ons land niet goed begrepen.”

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 08:13

Er worden tegenwoordig nog 10-tallen mensen veroordeeld tot de doodstraf, in Irak, maar nu het opeens om Saddam Hussein gaat, gaat de EU zich ermee bemoeien, waar is de EU al die tijd bij andere(misschien zijn dat WEL onschuldige)mensen geweest??

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:48

Mwah, Saddam krijgt de strop. doodstraf = doodstraf, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je een spuitje krijgt of het vuurpeloton of de strop. De strop is redelijk "humaan" mits goed uitgevoerd. Bij de val breekt meteen je nek, dus voel je er daarna niks meer van.

De keuze is alleen moeilijk: ik ben principieel tegen de doodstraf, die lost namelijk geen bal op. Bij zo'n beest als Saddam jeuken de vingers echter wel. Ik denk dat er beter een soort van alternatieve straf gedaan moet worden. Saddam heeft honderdduizenden slachtoffers op zijn geweten. Gezien zijn leeftijd moet hij nog blij zijn als hij nog 5000 dagen leeft. Voor de rest van zijn leven moet hij dan 20 nabestaanden per te woord staan, dan ziet hij ook eens wat hij heeft aangericht.

Ik geloof dat dat een heel passende straf zou zijn en meteen ook een manier voor de nabestaanden om eens oog in oog te staan met die misdadiger.