Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:Daar is niet aan te ontkomen! Cultuur is het geheel van normen en waarden. En wie waren/ zijn van oorsprong degenen die het meest te zeggen hadden? Wie er onder andere recht spraken? Juist, de hoge geestelijken!
Shadow0 schreef:Ik geloof niet dat elke Nederlander dat doet, dus voor je dat veralgemeniseert heb je in Nederland ook nog wel wat werk te doen.
Het olé-paella-publiek komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. (-> Luister Harry Jekkers)
Miss_Maya schreef:Ik vind dus dat zij hun naar ONS moeten aanpassen
Shadow0 schreef:Erleyne: ik vind het een hele boeiende en dappere poging om nuance en inhoud aan te brengen. Maar gelukkig kost het nog geen 5 minuten (om precies te zijn heeft het 2 minuten gekost) om aan te tonen dat de mensen die het echt eens moeten lezen, dat niet doen.
Misser schreef:Miss_Maya schreef:Ik vind dus dat zij hun naar ONS moeten aanpassen
Correct Nederlands leren hoort daar zeker ook bij?
Sorry, kon het niet laten...
Shadow0 schreef:Snoevie: je bedoelt dat de immigranten onze taal goed moeten leren voordat wij dat doen?
Snoevie schreef:alleen vind ik wel dat je er als immigrant(waar vandaan dan ook)wel moeite voor mag doen
Shadow0 schreef:Snoevie schreef:alleen vind ik wel dat je er als immigrant(waar vandaan dan ook)wel moeite voor mag doen
Waarom 'zij' wel en 'wij' niet?
Snoevie schreef:ik zeg toch niet dat wij er geen moeite voor moeten doen???
Citaat:ik word een beetje moe van mensen die dan direct denken dat ik discrimineer.......je mag ook echt niks meer zeggen
Shadow0 schreef:Snoevie schreef:ik zeg toch niet dat wij er geen moeite voor moeten doen???
Maar als iemand geen punten, komma's of hoofdletters gebruikt, het over 'intrigeren' heeft als 'integreren' bedoeld wordt, of 'hun hebben' typt, dan wordt op z'n minst de indruk gewekt dat iemand die moeite niet doet.Citaat:ik word een beetje moe van mensen die dan direct denken dat ik discrimineer.......je mag ook echt niks meer zeggen
Ik heb het woord 'discrimineren' niet gebruikt.