avanti4ever schreef:@shadow dat kindje ging dus vrijwel direct na de 'bevalling' dood?
of wat hoeveel weken was dat meisje/vrouw?
Ivm privacy deel ik die informatie liever niet. Ik denk ook niet dat het relevant is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
avanti4ever schreef:@shadow dat kindje ging dus vrijwel direct na de 'bevalling' dood?
of wat hoeveel weken was dat meisje/vrouw?
katiavl schreef:Toen dat ik in het secundair zat, hebben we een enquete gemaakt over abortus.
Heb spijt dat ik hem ooit gemaakt heb.
Resultaten voor jongere 15-18.
De helft gebruikte geen behoedsmiddelen en was van idee. Als der ooit een foutje is. Hebben we nog altijd abortus
runningkawa schreef:Ik vind een kloppend hartje
zenuwen gewoon aanwezig met de 8! weken, voor mij meer dan genoeg.
Het is een compleet mensje om te zien.
Een onschuldig mensje dat leeft!
Laat staan de weken daarna, waarna het nog steeds weg gehald mag worden.
Ik heb op school een filmpje gezien van een abortus, word je niet blij van hoe dat gaat.
Laat ik de detals besparen, die stonden in de edit.
katiavl schreef:neen, dat weet ik niet eigelijk, hoe die gedachten zo bij de jongere komt.
ouders, onderwijs ik zou het niet weten.
abortus moet niet verboden worden, maar ik vind dat sommige mensen er te licht met omgaan omdat ze daar op kunnen terugvallen.
Urielle schreef:Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar ik vind zelf niet dat alle vrouwen de mogelijkheid tot abortus ontnomen moet worden omdat een aantal pubers (en ook volwassenen) er te lichtvaardig mee omspringen. Voor een ander is ook moeilijk te bepalen wat een goede reden is om abortus te plegen. In het boek 'Veilig Zwanger' zit een hoofdstukje over abortus en daar staat het verhaal van een vrouw die zwanger raakte, relatie sprong af en zij wilde het kind uit haar lijf want stel dat het op haar ex leek? Ik vond (en vind) dat een slechte reden. Een kind is zichzelf en aangezien ik nog elke dag geniet van het babysnoetje van mijn Gioya kan ik me niet voorstellen dat er iemand niet blij is met zo'n baby of dat niet schattig vindt, ongeacht wie de vader is. Maar voor die vrouw was dat dus heel reeel. Wie bepaalt de grens van dit kan wel en dat kan niet?
EDIT: reactie op Katiavl
Urielle schreef:Nee, maar ik probeer vanuit jouw opmerking de discussie gaande te houden
runningkawa schreef:Ben je oud genoeg om grote mensen spelletjes te spelen, draag je ook maar de consequenties ervan.
Verkrachting vind ik de enige uitzondering.
runningkawa schreef:Ik heb zelf ook geen kinderwens.
Heb daarom ook geen kinderen.
Ben ondertussen 32 en dat gevoel word eerder sterker dan minder.
Maar mocht ik zwanger worden, kan ik me dan weer niet voorstellen dat ik het weg zou laten halen.
Ik geloof namelijk dat bepaalde dingen in je leven gebeuren om een reden. En dan zal het wel de bedoeling zijn dat er bij ons een kindje komt.
katiavl schreef:inderdaad mijn keuze om het niet te doen is eerder een persoonlijke en een geloofskeuze.
Want ik zie de foetus als een levend wezen