Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:16

imaudy schreef:
Princess_ schreef:
Lijkt me vreselijk....

Tuurlijk heeft dat beest pijn gehad. Denk je nou echt dat dat beest niks voelt??

Hij voelt misschien 1 seconde iets van het halal slachten. Kep al 3x neergezet dat als het dier pijn heeft geleden ze het niet meer op mogen eten dat is haram.

Daar geloof ik nou niet in... wat interesseert hun dat nou?!
Als het ze al wat zou interesseren zouden ze zo'n manier van slachten niet doen!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:18

ja sommige mensen hebben geen geweten.
maar goed, ik ga op bed. sigaretten zijn op en het is hier hondeweer dus ga niet naar de kroeg fietsen!( even offtopic)

Princess_

Myfairytale schreef:
Als het ze al wat zou interesseren zouden ze zo'n manier van slachten niet doen!

Dat intereseert ze heel veel, het staat in de Koran. Aangezien ze moeten leven naar die regels intereseert het ze wel degelijk. Wat voor manier van slachten raad jij dan aan? Ik heb met mn eigen ogen gezien hoe een geitje werd geslacht (ja ik kan overal tegen) en dat beest lag na die ene snee leveloos op de grond. Hij heeft geen kik gegeven.

Princess_

paardje2005 schreef:
ja sommige mensen hebben geen geweten.
maar goed, ik ga op bed. sigaretten zijn op en het is hier hondeweer dus ga niet naar de kroeg fietsen!( even offtopic)

slaap lekker Tong uitsteken

Frances

hhA ik ga ook slapen aaha morgen weer naar school Tong uitsteken

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:21

Princess_ schreef:
Myfairytale schreef:

Dat intereseert ze heel veel, het staat in de Koran. Aangezien ze moeten leven naar die regels intereseert het ze wel degelijk. Wat voor manier van slachten raad jij dan aan? Ik heb met mn eigen ogen gezien hoe een geitje werd geslacht (ja ik kan overal tegen) en dat beest lag na die ene snee leveloos op de grond. Hij heeft geen kik gegeven.

Geen enkele manier van slachten! Knipoog
Nee, maar als het dan echt moet, dan maar zsm en zoveel mogelijk pijnloos.
Denk dan toch dat die pin het beste werkt...
Ai, dat jij daar tegen kan zeg!! Misselijk sorry..., ikke niet dus!
Maar ook geloof ik het niet helemaal dat zo'n dier niets meer voelt en echt direct dood is.
Ze moeten wel de hele slokdarm,luchtpijp,huid enz. kapot/opensnijden...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:23

ze moeten snel en pijnloos dood zijn, nou dan moet je ze vooral een pin geven. de grootste kans op levend opsnijden is als de pin niet werkt wat heel veel voorkomt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:24

Ok, wat adviseer jij dan? Dacht nl echt dat dat het meest effectieve zou zijn?...
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 24-10-06 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:25

Ik heb er eerlijk ook gezegd ook niet veel praktijkervaring mee en dat wil ik meer dan graag zo houden! Bloos Haha!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:27

Myfairytale schreef:
Maar ook geloof ik het niet helemaal dat zo'n dier niets meer voelt en echt direct dood is.

Ja sorry ik kan overal tegen, krijg er later wel nachtmerries van maar op het moment zelf gaat het goed.

Ik zal nog even iets verduidelijken. Het mes waarmee geslacht word, ik echt vlijmscherp. Scherp genoeg dus om de hele boel in een keer goed open te snijden. Na elke slacht moet het mes geloof ik ook opnieuw geslepen worden. Zo hoort het iig. Ik weet niet waar AH zn halal vlees vandaan haalt natuurlijk Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:27

de moslim manier, in 1 keer de hele ader en slagader door.als je maar 1 doorsnijdt dan blijft er bloed stromen(ook door zijn hoofd) en bloed hij langzaam dood.

maar de allerbeste manier is toch: wachten tot hij zelf dood neer valt.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:30

Tja hoe zit het met mensen die een slagaderlijke bloeding hebben? Voelen vaak geen pijn, raken snel weg en zonder hulp zijn ze zo dood. Dus bij een dier zou dat anders zijn???
Vind dit weer een walgelijke actie van die partij, het gaat niet om het 'redden' van dieren. Puur het zieltjes winnen met zielige verhalen. Bah!!
Ben veel in slachthuizen geweest, heb alle soorten geslacht zijn worden en nee ik heb nog nooit ook maar getwijfeld aan het ineens dood zijn van het dier. Niet met elektro, pin of doorsnijden van de aders.
Laten ze het alsjeblieft bij de AH gaan verkopen, dan hoeven er geen schapen meer gejat te worden uit de wei en geslacht door puur onwetende mensen!! En ja dat gebeurt!!
Heb de opmerking al eerder gehoord, maar als je ziet hoe die mensen met het vlees omgaan na het slachten, dat is pas vies!! Zo hup warm in de auto! Kan zo nooit gezond zijn!!

Wel ben ik van mening dat er altijd misstanden blijven ontstaan in grote slachterijen, er werken meestal ook niet de meest slimme mensen aan de slachtlijn en die zien niet altijd meer het dier in hun werk! Daar moet wat aan gedaan worden!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:31

Ben nu echt aan het nadenken over al die zielige beestjes moet ik toegeven....
Normaal denk ik er weinig over na, maar door dit topic....
Het is jammer dat de mens ooit is begonnen met vlees eten, nu is het gewoon de gewoonte geworden. Maar goed ik heb de voedingsstoffen toch nodig, jammer genoeg.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:32

paardje2005 schreef:
de moslim manier, in 1 keer de hele ader en slagader door.als je maar 1 doorsnijdt dan blijft er bloed stromen(ook door zijn hoofd) en bloed hij langzaam dood.

Daarom juist... dan duurt t zo lang... maar als mensen een grote aderlijke bloeding hebben zijn ze toch ook niet direct dood?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:34

als je de slagader doorsnijdt zijn ze redelijk snel dood(maar niet opslag). ik heb niet goed opgelet bij biologie als je de slagader doorsnijdt ben je sneller dood dan als je de ader door snijdt. heeft ermee te maken wel naar het hart toe gaat en welke er weg komt. ik weet niet meer precies welke dat is

voedingsstoffen kun je ook uit andere dingen halen. denk aan noten die zijn heel erg gezond.vooral voor vegetariers

Myfairytale

Princess_ schreef:
Myfairytale schreef:

Ja sorry ik kan overal tegen, krijg er later wel nachtmerries van maar op het moment zelf gaat het goed.

Ik zal nog even iets verduidelijken. Het mes waarmee geslacht word, ik echt vlijmscherp. Scherp genoeg dus om de hele boel in een keer goed open te snijden. Na elke slacht moet het mes geloof ik ook opnieuw geslepen worden. Zo hoort het iig. Ik weet niet waar AH zn halal vlees vandaan haalt natuurlijk Knipoog

Wel fijn op zich dat je er op zo'n moment goed tegen kunt.
Ik kan wat mensen betreft heel veel hebben, maar wat dieren betreft niet. (tsja sorry...)

Princess_

annepanne schreef:
Laten ze het alsjeblieft bij de AH gaan verkopen, dan hoeven er geen schapen meer gejat te worden uit de wei en geslacht door puur onwetende mensen!! En ja dat gebeurt!!
Heb de opmerking al eerder gehoord, maar als je ziet hoe die mensen met het vlees omgaan na het slachten, dat is pas vies!! Zo hup warm in de auto! Kan zo nooit gezond zijn!!

Ben het helemaal metje stukje eens, maar wil dit toch kwooten.

Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt, hup warm in de auto. Ik weet dat bijv. met het slachtfeest het gezin van mijn vriend een geit of whatever het is uitkiest en laat slachten. Zodra het geslacht is en klaar is, nemen ze het mee. Maar dat is niet 2 sec na het slachten Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij maken jullie vreemde mensen mee Tong uitsteken Lijkt me trouwens ook stinken Clown

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:35

Myfairytale schreef:
paardje2005 schreef:

Daarom juist... dan duurt t zo lang... maar als mensen een grote aderlijke bloeding hebben zijn ze toch ook niet direct dood?

goed lezen Knipoog allebei de aders gaan door, ze zegt als er 1 doorgaat dan blijft er bloed stromen. Met 2 hebje dat 'probleem' veel minder.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:36

Princess_ schreef:
Ben nu echt aan het nadenken over al die zielige beestjes moet ik toegeven....
Normaal denk ik er weinig over na, maar door dit topic....
Het is jammer dat de mens ooit is begonnen met vlees eten, nu is het gewoon de gewoonte geworden. Maar goed ik heb de voedingsstoffen toch nodig, jammer genoeg.

Ja, is idd jammer, maar er zullen idd wel goede voedingsstoffen inzitten, al vraag ik me dat tegenwoordig wel wat meer af... met al die chemische zooi enz.
Nee, ik ben niet zo'n biologische geitenwollen sok! Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:37

Ze raken vrij snel weg en voelen bovendien geen pijn. Vind het belangrijk dat er daarom goed opgeleide slachters dit doen, dan gaan ze het iig niet zelf doen!! (en ja ook dat gebeurt!)

@princess_ tja een slachterij bezoeken op zo'n moment is echt geen aanrader.. Het meest dierlijke in de mens komt dan los!! Er wordt overal doorheen gestampt en idd het dier wordt zelf uitgezocht.
Ook alles wordt meegenomen! Stukken wat wij als slachtafval weggooien eten ze gewoon op! Tja zal wel kunnen dan..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:37

Hmm, ik heb het vanavond op Radar gezien en eet er echt geen biefstukje meer of minder om hoor Wat een gezever van die Pvdd toch weer, een van de grootste onzinpartijeen ooit. En ja, ik ben een enorme dierliefhebber, maar een BN'er partij die alleen dingen over dieren weet hoort niet in de tweede kamer thuis.

Okay, over Halal slachten? Waarom niet? Goed, die manier die ze in het slachthuis lieten zien met die ondersteboven getilde (levende) koe vond ik lomper om te zien dan de kogel door de kop, maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. De kogel verdoofd het dier omdat het (meteen?) hersendood is, de aorta die doorgesneden is doet er misschien 3 seconden langer over. Who cares? Het beest is een of anderzijds dood, en volgensmij lijdt het evenmin. Bij een doorgesneden ader komen er een hele hoop hormonen vrij waardoor het beest verdoofd raakt en vervolgens in shock raakt en overlijdt, zelfde principe als de kogel, alleen volgens half Nederland weer dieronvriendelijk omdat het 3 seconden langer duurt.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 24-10-06 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:38

Ja, ok, dat zal idd wel zo zijn dat als ze allebei door zijn dat t dan sneller gaat...
Maar dan toch nog... Bloos

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:39

Het bovenste deel van mijn post is nog een antwoord op Myfairytale, maar kwam er niet tussen...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:39

Dioxide schreef:
Hmm, ik heb het vanavond op Radar gezien en eet er echt geen biefstukje meer of minder om hoor Wat een gezever van die Pvdd toch weer, een van de grootste onzinpartijeen ooit. En ja, ik ben een enorme dierliefhebber, maar een BN'er partij die alleen dingen over dieren weet hoort niet in de tweede kamer thuis.

Okay, over Halal slachten? Waarom niet? Goed, die manier die ze in het slachthuis lieten zien met die ondersteboven getilde (levende) koe vond ik lomper om te zien dan de kogel door de kop, maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. De kogel verdoofd het dier omdat het (meteen?) hersendood is, de aorta die doorgesneden is doet er misschien 3 seconden langer over. Who cares? Het beest is een of anderzijds dood, en volgensmij lijdt het evenmin. Bij een doorgesneden ader komen er een hele hoop hormonen vrij waardoor het beest verdoofd raakt en vervolgens in shock raakt en overlijdt, zelfde principe als de kogel, alleen volgens half Nederland weer dieronvriendelijk omdat het 3 seconden langer duurt.

Oei, ben heel erg blij dat ik dat niet gezien heb!!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:40

annepanne schreef:
Ze raken vrij snel weg en voelen bovendien geen pijn. Vind het belangrijk dat er daarom goed opgeleide slachters dit doen, dan gaan ze het iig niet zelf doen!! (en ja ook dat gebeurt!)

@princess_ tja een slachterij bezoeken op zo'n moment is echt geen aanrader.. Het meest dierlijke in de mens komt dan los!! Er wordt overal doorheen gestampt en idd het dier wordt zelf uitgezocht.
Ook alles wordt meegenomen! Stukken wat wij als slachtafval weggooien eten ze gewoon op! Tja zal wel kunnen dan..

Ik begreep van mijn vriend dat het er gewoon rustig aan toegaat. Of het moet liggen aan de slachter waar hun heengaan?
Van dat slachtafval dat wist ik wel Misselijk Ranzig.

Indd het gebeurt ook door amateurs. Maar het geit slachten in de tuin of op zolder komt wel minder vaak voor dan men voor doet komen Knipoog