[***] schreef:Dat is dus het punt van de rechte partijen, door oa kinderopvang gratis te maken komt er meer geld voor zorg, gaan er meer mensen werken, ook in de zorg.
Dus de PVDA is nu rechts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Dat is dus het punt van de rechte partijen, door oa kinderopvang gratis te maken komt er meer geld voor zorg, gaan er meer mensen werken, ook in de zorg.
Dorée schreef:Het is zo ideologisch om te denken dat iedereen maar gelijk is en moet zijn. Ik vind het ook meer dan terecht dat mensen die er hard voor werken ook meer geld hebben dan iemand anders. In de meeste gevallen komt dat geld er niet zomaar namelijk!
Avanti schreef:Even op de site van Wilders gekeken er zie er goede punten instaan.
-Rechten van het dier in de Grondwet
-Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
-Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
-Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
-Afschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan Brussel.
-4.Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
-Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.
-Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
1.-Afschaffen dubbele nationaliteit
2.-Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
3.-Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Het is voor mij nu wel duidelijk, zijn alleen maar een paar puntje's waarvan ik denk pfff zoals nog steeds zeuren over de euro.
tita schreef:stemwijzer zei bij mij geert wilders nou ik voel me een beetje rascist
[***] schreef:Als je echt zo voor dierenrecht bent koop dan biologisch vlees ook al is het duurder, koop geen dieren bij broodfokkers en fok zelf ook niet in het wilde weg met hondjes, katjes, shetlanders e.d., wordt lid van de dierenbescherming oid, maar stem niet op een partij voor dieren. Het wordt toch niet serieus genomen, integendeel.
Zelfde pleidooi een beetje voor de zorg e.d.
Een beter milieu begint bij jezelf. Ik zal er zelf ook aan denken, de enorme invloed van stemmen geloof ik niet zo in.
CCCCorine schreef:Dorée schreef:Het is zo ideologisch om te denken dat iedereen maar gelijk is en moet zijn. Ik vind het ook meer dan terecht dat mensen die er hard voor werken ook meer geld hebben dan iemand anders. In de meeste gevallen komt dat geld er niet zomaar namelijk!
Wat is volgens jou dan het criterium voor hard werken? Ben je een harde werker als je veel gestudeerd hebt en daardoor werkzaam bent in een (zeer) goed betaalde functie? Of is de witgoedbezorger, die zich dagelijks een ongeluk sjouwt een harde werker?
[***] schreef:Raar dat je aanneemt dat biologische vleeskoeien niet gewoon in de wei staan en gewone vleeskoeien wel. Kistkalveren en mestvarkens in ieder geval niet, en ik weet niet of je weet hoe vleeskippen en konijnen erbij zitten. .
[***] schreef:Idd off topic, maar mijn punt was gewoon dat je op het moment in de media benaderd wordt van: als je VVD stemt doe je niks voor de samenleving, als je geen D66 stemt doe je niks voor het milieu, als je geen SP stemt gaat het mis met de maatschappij...alsof het deze keer met de verkiezingen anders wordt. Als iedereen weer zit is er niks veranderd en als je dus wat aan het milieu oid wilt doen lijkt de stemkeuze mij van weinig invloed.
Dorée schreef:Ik ben het echt helemaal eens met uitspraken van o.a. [***] en Machie.
Het is zo ideologisch om te denken dat iedereen maar gelijk is en moet zijn. Ik vind het ook meer dan terecht dat mensen die er hard voor werken ook meer geld hebben dan iemand anders. In de meeste gevallen komt dat geld er niet zomaar namelijk! Bovendien betalen zij al evenredig veel belasting.
En de Partij voor de Dieren? Laat me niet lachen, er moet heel wat meer bestuurd worden in Nederland dan alleen op de dieren te letten. Heel erg dom en naief om op zo'n partij te stemmen.
Ik twijfel tussen VVD en CDA.
SDKuiper schreef:Ik ga helemaal niet stemmen