Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:36

Nathalie schreef:
Ik ga me niet in de discussie mengen over de İslam. Daar schiet je toch niks mee op. Het is nou eenmaal zo dat de meeste mensen niks over de İslam weten en idd cultuur en geloof door elkaar halen.

Maar wat ik wel kwijt wil. Hier in Turkije, zijn OOK priveklinieken opgericht voor jawel, europeanen. Ook zijn hier kerken te vinden, niet veel, maar ze zijn er!!
En ook de Nederlanders, Engelsen of weet ik veel wat die hier wonen, praten graag hun eigen taal en gaan graag met hun landgenoten om.
Maar hier klaagt niemand erover!

precies, dat het is verschil ook tussen die cultuur en onze cultuur. Hier in nederland is iedereen zo nationalistisch..... Nederlanders dit goed Nederlanders dat goed....... Oooo wat zijn wij geweldig... Slapen

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:39

bonney4evver schreef:
En dat geld net voor het geloof. Ik heb er geen problemen mee als mensen uit andere landen hier hun geloof willen uiten, maar het moet gewoon niet te ver gaan.

Ten eerste het gaat niet om het geloof UIT ANDERE LANDEN!!!, er zijn zoveel nederlanders die ook geloven in de islam....en dat zie je niet omdat het van binnen zit en niet van buiten...

maar hoe moeten nederlanders zich dan uiten die ook in de islam geloven, precies die KUNNEN zich niet uiten omdat ze dat raar aangekeken worden. Zeg eerlijk, wat doe jij als je van een nederlands meisje hoor zonder dat je haar verder kent dat ze moslima is???

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:00

Ten eerste: Het is NIET het idee van de moslims zelf!! Laat dat nu eindelijk eens duidelijk zijn!

Ik word zoo boos als ik sommige reacties hier lees...Meeste moslims zitten helemaal niet te wachten op zo'n ziekenhuis.

Ik ken ook geen een Marokkaan/Turk whatever die Zichzelf een vluchteling noemt, wat is dat nou voor bullshit Scheve mond Ken ook weinig 'buitenlanders' die twee paspoorten hebben trouwens.

Daarnaast over de extremisten, die mensen strijden zogenaamd uit naam van hun geloof. Nou dan moeten ze hun geloof eens na-checken want de Islam is geen geweldadige bedoeling. Waaaarom praten mensen over dingen waar ze zich niet eens goed in verdiept hebben. Op tv whatever word alles alleen maar eenzijdig verteld, logisch dat je een slecht beeld krijgt.

En geen kerken in marokko?! Die zijn er genoeg, net zoals synagoges. Jammer dat dit het zoveelste topic is waar weer dezelfde reacties op komen terwijl dingen al 80x zijn uitgelegt.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:29

Het leuke is dat WIJ het uiteindelijk allemaal zelf betalen.Met ons geld word dat ziekenhuis gebouwd voor maar een klein deel van de bevolking als doelgroep.Waarom nemen we niet gewoon zoals altijd gewoon een ziekenhuis met normale regels voor iedereen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:47

valerm schreef:
Het leuke is dat WIJ het uiteindelijk allemaal zelf betalen.Met ons geld word dat ziekenhuis gebouwd voor maar een klein deel van de bevolking als doelgroep.Waarom nemen we niet gewoon zoals altijd gewoon een ziekenhuis met normale regels voor iedereen.

Dat is dus B*llshit want het volgens mij namelijk een particuliere instelling en het initiatief van een zakenman. En das naar mijn inziens niet gek, want overal waar geld te halen valt wordt wat opgericht. Overigens betalen deze nederlandse moslims ook voor de ziekenhuizen waar jij naar toe gaat! Iedere nederlander betaald namelijk belasting ongeacht welke etnische achtergrond er bij zit.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:03

@ Whiz: waar denk jij dat moslims hun belasting van betalen Knipoog (juist.. uitkeringen.. wat... ojee.. toch echt weer is betaald van onze belasting Knipoog ) ik wil niet kort door de bocht zijn, en al helemaal niet discriminerend.. maar sommige dingen zijn nu eenmaal GROTENDEELS waar.. (let op bokkers! GROTENDEELS niet helemaal dus .. geldt dus echt niet voor iedere buitenlander)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:32

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:45

Loesje88 schreef:
@ Whiz: waar denk jij dat moslims hun belasting van betalen Knipoog (juist.. uitkeringen.. wat... ojee.. toch echt weer is betaald van onze belasting Knipoog ) ik wil niet kort door de bocht zijn, en al helemaal niet discriminerend.. maar sommige dingen zijn nu eenmaal GROTENDEELS waar.. (let op bokkers! GROTENDEELS niet helemaal dus .. geldt dus echt niet voor iedere buitenlander)

En waar haal jij vandaan dat iedere moslim een uitkering trekt? Dromen Hier werken 9 van de 10 hoor, weet niet in welke wereld jij leeft.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:58

en voor bokker zoals Princess_ heb ik dus nog wel met HOOFDLETTERS erbij genoemd dat het om grotendeels gaat..

en ik leef als je het wilt weten in een flat met minstens 5 buitenlandse gezinnen, overigens hebben ze allemaal prachtige auto's en dure kleding.. alleen werkt geen van alle.. (ja de kinderen, bijbaan na school.. maar lijkt me niet dat ze daarvan een mercedes kunnen kopen voor paps..? ) dus in die wereld leef ik..

niet 9 van de 10.. in een moslim gezin is het heel normaal dat alleen de man werkt (vrouw blijft thuis voor kids en huishouden) wat inhoud dat dus niet 9 van de 10 kúnnen werken.. Knipoog

@Bealy: ik heb verder niets tegen op die mensen ofzo, en zeg ook niet dat zíj dat ziekenhuis willen, ik weet best dat dit het plan is van een Nederlander die er veel geld in ziet... daarom zeg ik.. ik ben niet tégen moslims.. maar wel tégen het PLAN van een moslimziekenhuis... that's all

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:17

Loesje88 schreef:

edit: je bedoelt geen moslims maar buitelanders. Anders zouden moslims hun uitkering uit hun eigen zak betalen (aangezien genoeg nederlanders moslim zijn).

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:18

Loesje88 schreef:
en ik leef als je het wilt weten in een flat met minstens 5 buitenlandse gezinnen, overigens hebben ze allemaal prachtige auto's en dure kleding.. alleen werkt geen van alle.. (ja de kinderen, bijbaan na school.. maar lijkt me niet dat ze daarvan een mercedes kunnen kopen voor paps..? ) dus in die wereld leef ik..l

van een uitkering kunnen ze dit ook niet betalen hoor Knipoog

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:07

Jeetjemina zeg Scheve mond zijn ze helemaal gek geworden Lips are sealed
Tegen niemand aanvallend bedoelt, maar ik vind dat moslims zich maar aan onze cultuur moeten aanpassen, zij [komen] in Nederland, dan moeten ze zich maar aanpassen aan de cultuur in dat land.
En als die aparte ruimtes/eten en zo toch nodig zou zijn zou dat ook in een normaal ziekenhuis erbij kunnen... toch? om daar nou een heel apart ziekenhuis voor te bouwen...

Moslimscholen en moskeeen vind ik ook al zo overdreven, ga dan gewoon naar Turkije terug Scheve mond je woont hier in Nederland.

xxx

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:13

Loesje88 schreef:
en voor bokker zoals Princess_ heb ik dus nog wel met HOOFDLETTERS erbij genoemd dat het om grotendeels gaat..

en ik leef als je het wilt weten in een flat met minstens 5 buitenlandse gezinnen, overigens hebben ze allemaal prachtige auto's en dure kleding.. alleen werkt geen van alle.. (ja de kinderen, bijbaan na school.. maar lijkt me niet dat ze daarvan een mercedes kunnen kopen voor paps..? ) dus in die wereld leef ik..

niet 9 van de 10.. in een moslim gezin is het heel normaal dat alleen de man werkt (vrouw blijft thuis voor kids en huishouden) wat inhoud dat dus niet 9 van de 10 kúnnen werken.. Knipoog

@Bealy: ik heb verder niets tegen op die mensen ofzo, en zeg ook niet dat zíj dat ziekenhuis willen, ik weet best dat dit het plan is van een Nederlander die er veel geld in ziet... daarom zeg ik.. ik ben niet tégen moslims.. maar wel tégen het PLAN van een moslimziekenhuis... that's all

Nou sorry hoor, maar bijna alle moeders van moslim die ik ken (en dat zijn er best veel) werken, wat in jou buurt gebeurt geld niet voor heel nederland hoor. En dus ben ik het NIET met je eens, en al helemaal niet met je grotendeels.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:13

Laat het nou een niet-moslim zijn die het plan bedacht heeft (hij ziet geld!) en laten de moslims er nou helemaal niet op zitten te wachten...

Misschien moet je het topic eens doorlezen? Edit: _Marleen_ dus
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 09-10-06 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:14

_Marleen_ schreef:
Tegen niemand aanvallend bedoelt, maar ik vind dat moslims zich maar aan onze cultuur moeten aanpassen, zij [komen] in Nederland, dan moeten ze zich maar aanpassen aan de cultuur in dat land.
En als die aparte ruimtes/eten en zo toch nodig zou zijn zou dat ook in een normaal ziekenhuis erbij kunnen... toch? om daar nou een heel apart ziekenhuis voor te bouwen...

Moslimscholen en moskeeen vind ik ook al zo overdreven, ga dan gewoon naar Turkije terug Scheve mond je woont hier in Nederland.

xxx

Zoveelste keer, het is niet hun idee Gaaaap

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:52

maargoed.. volgens mij is dit een eeuwige discussie.. @Princess_ jij hebt duidelijk ''betere'' voorbeelden om je heen dan ik, en het is ook zo dat je mening deels gevormd wordt door je omgeving.. dus dat wij van mening veschillen kan prima..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:02

Superplan!

Echt heel goed voor de de-integratie. En de keuze Rotterdam is echt subliem. Met wat goede wil kunnen we alle moslims van Nederland in die stad kwijt. Het merendeel zit er toch al. Zwarte scholen zijn er al in overvloed. Moskeën genoeg! Van de 10 buurtwinkels zijn er 9 "halal". Probeer in een wijk als Bloemhof maar eens een karbonade te kopen.......Dus ik vind het een perfect plan. Alle moslims lekker bij elkaar.... Een soort Istanbul in Nederland, waarom niet? Het enige wat dan nog ontbreekt is een grens rond de stad.

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:50

pardon? nederland is al klein zat;) laika
en @ princess.. denk dat jij met oogkleppen oploopt ofzo,
ken genoeg marokkanen , en geen 1, maar dan ook geen 1 van hun ouders werkt, maar ze rijden wel allemaal in een dikke mercedes.,. maar blijf jij ze vooral goed vinden,.. nog even, en er wonen meer buitenlanders dan nederlanders in dit land.
en 9 van de 10 werkt he van ouders.>? wil wel even weten waar je dat statistiek vandaan heb gehaald, en als deze statischtiek waar is., hebben ze dat cker gedaan in friesland ofzo....

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:03

BE-LA-CHE-LIJK! Scheve mond

Maarja, ik ben sowiezo tegen al die 'buitenlandse' dingen hier in Nederland.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:45

_Marleen_ schreef:

xxx

ISLAM IS GEEN CULTUUR (paasei he hoe vaak moet dat nog gezegd worden!!!) ga studeren dan begrijp je er misschien nog iets van waar het over gaat i.p.v. maar wat in het rond te gaan blaten.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:47

Laika schreef:
Superplan!

Echt heel goed voor de de-integratie. En de keuze Rotterdam is echt subliem. Met wat goede wil kunnen we alle moslims van Nederland in die stad kwijt. Het merendeel zit er toch al. Zwarte scholen zijn er al in overvloed. Moskeën genoeg! Van de 10 buurtwinkels zijn er 9 "halal". Probeer in een wijk als Bloemhof maar eens een karbonade te kopen.......Dus ik vind het een perfect plan. Alle moslims lekker bij elkaar.... Een soort Istanbul in Nederland, waarom niet? Het enige wat dan nog ontbreekt is een grens rond de stad.

Weetje wat ik dan zo hypocriet vind, wel lopen te zeiken dat er zoveel halal winkels zijn (wat is daar mis mee?!?!) maar ondertussen wel die winkels binnen stappen omdat ze er zulke lekkere dingen hebben. Blijf dan ook uit de turksebakker, en eet dan ook geen turksbrood als je het er zo op tegen heb. trek daar dan ook die grens en blijf lekker je stampotten eten

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:49

Ja, wat is er mis met die winkels? Ik doe al mijn boodschappen bij de Turkse Supermarkt. Superspul en nog betere service. Ja

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:49

tottaly schreef:
ken genoeg marokkanen , en geen 1, maar dan ook geen 1 van hun ouders werkt, maar ze rijden wel allemaal in een dikke mercedes.,. maar blijf jij ze vooral goed vinden,.. nog even, en er wonen meer buitenlanders dan nederlanders in dit land.
en 9 van de 10 werkt he van ouders.>? wil wel even weten waar je dat statistiek vandaan heb gehaald, en als deze statischtiek waar is., hebben ze dat cker gedaan in friesland ofzo....

nogmaals, van een uitkering kun je geen dikke mercedes kopen dus ik begrijp jou relatie tussen een uitkering en een dikke auto niet. En ben jij zo goed bevriend met die mensen dat jij weet dat ze geen werk hebben. wie weet hebben ze wel thuiswerk.....

En ik denk dat er al meer buitelanders in nederland wonen, aangezien er ook een hoop belgen, duitsers, fransen, engelsen etc. etc. in nederland wonen, of bedoelde jij toevallig zwartjoekels???

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:51

Bealy schreef:
Ja, wat is er mis met die winkels? Ik doe al mijn boodschappen bij de Turkse Supermarkt. Superspul en nog betere service. Ja

daar is niks mis mee, maar het is gewoon een stukje nationalisme wat nederlanders hebben. niet zozeer tegen buitelanders maar tegen het zwarte volk. Want als er een vlaamse patatzaak staat roepen ze ook niet dat ze die maar in belgie moeten opzetten.....

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:56

loutjuh schreef:
tottaly schreef:

nogmaals, van een uitkering kun je geen dikke mercedes kopen dus ik begrijp jou relatie tussen een uitkering en een dikke auto niet. En ben jij zo goed bevriend met die mensen dat jij weet dat ze geen werk hebben. wie weet hebben ze wel thuiswerk.....

En ik denk dat er al meer buitelanders in nederland wonen, aangezien er ook een hoop belgen, duitsers, fransen, engelsen etc. etc. in nederland wonen, of bedoelde jij toevallig zwartjoekels???

op dit moment de "zwartjoekels" maar thuiswerk? haha,, neee... niet bepaald;)