magere modellen uit de tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: magere modellen uit de tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 14:38

Ik wil even wat zeggen over die universele maten. Het gaat erom dat dan 40 gewoon L is en niet XXXXXXXL ofzo. En dat het gewoon ook echt 40 is overal. (Nou ja, de Engelsen en Amerikanen zullen wel lekker weigenwijs blijven, die hebben ook nooit aan onze inhouds en lengtematen en gewichten kunnen wennen, hebben het nog over gallons, yards, feet , stone, je gewicht is stenen, nee dát is logisch)

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:40

Ja, dan vergroten ze dus de maten die nu bestaan. Dus wat nu 34 is wordt dan 32. Wat mij betreft, mogen ze dan maat 32 standaard gaan invoeren. Waarmee je weer terug bij af bent.

Niet echt een handig systeem dus.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:47

In frankrijk heb ik sowieso altijd maat 40 Haha!

Wat dat betreft zijn de amerikaanse maten handiger, die werken gewoon in inch, en maat 38 heeft volgens mij niks met 38 cm te maken Knipoog

De BH maten zijn afgelopen jaren trouwens ook al behoorlijk aangepast volgens m'n moeder, die had volgens het systeem van vroeger 2 cupmaten meer dan nu (ook frustrerend hoor) Haha!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:51

Ligt dat er mischien niet aan dat je moeder ouder is geworden? Schijnheilig

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:53

Dieuwke1989 schreef:
Ligt dat er mischien niet aan dat je moeder ouder is geworden? Schijnheilig

Haha nee dat er na 2 zwangerschappen wat minder over was is hierin meeberekend Haha! Dat was overigens ook mijn eerste reactie hoor

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:23

Volgens mij doen de maten er niet al te veel toe. Kijk, als je botstructuur vrij grof is kun je met maat 36 al écht te mager zijn. Ben je fijntjes gebouwd dan kun je met 36 er al best stevig uitzien (ongeacht je lengte). Het zal dus per persoon verschillend zijn denk ik.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:07

Goh,gaan ze nu van maat 32 naar maat 34/36 Rolleyes

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:46

Lusitana schreef:
Ik wil even wat zeggen over die universele maten. Het gaat erom dat dan 40 gewoon L is en niet XXXXXXXL ofzo. En dat het gewoon ook echt 40 is overal.

Als 40 L is, dan is 38 M, en 36 S en 34 XS..
Ok maar.. dan krijg ik toch een probleempje.. want waar blijft 32 dan????

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:50

XXS Haha!

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:53

haha ja ok.. dat is ook nog een optie.. Tong uitsteken
maar of je maat 40 dan L of XXXXXL noemt..
als 32 dan naar XXS gaat dan wordt L (als L 40 is) ook weer als groot gezien.. dus ja..

En mij boeit t weinig of er nu S, XS of voor mijn part D in mijn shirt staat...

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:30

Ik vindt het een heel goed idee... ik heb maatje 36/38 en als ik naar die modelen kijken met maatje 34 voel ik me altijd zoooo dik... hier hebben zeker wel meer mensen last van...
Toppie idee Knipoog

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:39

Ik vind het ook een goed idee. Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:45

ik heb maat 32/34 en ik ben echt niet mager.. dus hangt gewoon van je bouw af ik ben 1.68 en 50 kg maar word ook niet zwaarder wat ik ook eet.. dus jah dat het maat 38 moet zijn vind ik wel onzin want je kan er ook gezond en niet mager uit zien met maat 34

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:08

Volgens mij ging het ook niet om maat 38 maar om een bmi van 18.
En een bmi van 18 is de ondergrens van gezond gewicht dus zo'n vreemde eis is dit toch niet? Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die er toch onder komen zonder dat ze er wat aan kunnen doen, maar het voorkomt wel dat meisjes zich gaan uithongeren om eronder te komen!
En La_Martina: met jouw gewicht en lengte kom je toch op 17,85 uit dus dat is net op de grens. Als je een halve kilo meer zou wegen zit je al op 18 dus zo erg is die grens van 18 toch niet?
Ik vind het in ieder geval een goede zaak!
Normaal gesproken komt iedereen wel boven de 18. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zowel aan de bovenkant als aan de onderkant, maar nu ga je in ieder geval niet de toch al slanke meisjes, aanmoedigen om nog slanker te worden. Als jij toevallig wel onder die grens valt maar verder gewoon gezond eet en al, dan is er toch niets aan de hand?

Als je er vanuit gaat dat de meeste modellen minimaal 1,72 zijn dan betekent dat, dat ze niet minder dan 54 kilo mogen wegen.
Dat lijkt me toch echt geen hoog gewicht voor die lengte en dan pas je nog steeds wel in maatje 34 hoor Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:19

ik heb 10% vet... tenminste dat had ik vorig jaar en ik ben weinig veranderd.. maar niet mager... Maar nee ik moedig anorexia niet aan hoor.. vind het juist een verschrikkelijk iets..
Je hebt inderdaad van die skinny modellen.. maar je hoeft niet skinny te zijn met een maatje 34

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:23

Nee dat klopt: maar daar ging het toch ook niet om? Je hoeft toch alleen maar een bmi te hebben van minimaal 18? Dat maatje 38 heb ik nergens gehoord. Want je kunt met 38 nog heel mager zijn als je lang bent, en je kunt met 38 ook nog vrij stevig zijn als je wat kleiner bent. Zover ik gehoord hebt maakt het dan ook niet uit wat voor een maat je hebt maar ging het alleen om de bmi van 18+.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:08

Dus als ik het goed begrijp gaan ze de maatjes verlagen aan de amerikaanse maten zodat het lijkt alsof je een minder grote maat hebt? :S
Of zie ik dat nu heel verkeerd?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:26

ik snap er niks meer van...
maar ja sinds wanneer betekend het dat als je maatje 34 hebt dat je mager bent Verdrietig
ik vind het een beetje oppervlakkig. wie kan er nou iets van zeggen elk lijf is anders en ik had het idee da die graatmagere modellen eerder 164 hebben oftewel een kindermaat.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:44

Er zijn ook mensen die maat 164 passen en niet graatmager zijn ik pas ook 164, 32, of XS/XXS

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:22

Ik vind stevigere vrouwen juist vaak veel mooier als dunne vrouwen. Als je de vriendin leest dan staat er vaak reclame in over de vriendin XL en die vrouw die op de voorpagina staat wat een ontzettend mooie vrouw vind ik dat zeg!Echt een flinke vrouw maar toch hartstikke vrouwelijk én sexy!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:29

_loekie_ schreef:
Dus als ik het goed begrijp gaan ze de maatjes verlagen aan de amerikaanse maten zodat het lijkt alsof je een minder grote maat hebt? :S
Of zie ik dat nu heel verkeerd?

De maten worden gewoon zoals ze waren voor de gratenpakhuis mode en ik snap niet waarom en nummer of een letter een probleem is en waarom mensen zonodig moeten vergelijken of in een bepaald nummer of letter willen passen. Draag gewoon wat je lekker zit! Wat maakt het uit wat er op het label staat. Je hoeft niet mager te zijn als je maat 34 hebt en je hoeft niet dik te zijn als je maat 44 hebt. Ieder heeft zijn eigen bouw.
En voor de catwalk gaan ze nu mensen zoeken met een bepaalde bouw. Die valt in meer dan 18 bmi (en maat 38 volgens de krant hier) en een "gezond uiterlijk".
Het is altijd zo geweest dat je voor model aan bepaalde eisen moest voldoen en nu zijn het gewoon andere eisen. Als je graatmager wilt zijn of bent, moet je dat helemaal zelf weten, alleen kun je dan geen model worden. Er zullen heus wel kleren op de markt blijven voor de mensen met kleinere maten , hoor! Die zijn dan gewoon xs, xxs, en xxxs, dat was vroeger ook al zo.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:59

Ik zag dat deze maand nog in dit toppic is gereageerd, dus ik reageer ook nog even.

Ik hoorde hier laatst ook wat over, en ik vind het echt super dat er eindelijk eens verandering in gaat komen!
Ik ga nu even dit toppic doorlezen Vork

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:54

Ik vind goede regel Ja

Maar dat betekend dat ik nooit model zou kunnen worden. En sommige mensen kunnen écht niet dik worden. Maar er zijn teveel meisjes die te weinig eten om controle over hen zelf te krijgen enm graag dun willen worden/ veel meisjes zien dun zijn als perfect zijn. Zelf zie ik liever iemand met wat rondingen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:30

Slanke modellen horen wel op de catwalk bij de grote merken dat is niet anders en vind ik ook terrecht.
De jurken worden op die maten gemaakt, en is is representatiever.
Maar ik vind het goed dat ze magere modellen weigeren, meisjes die zichzelf uithongeren vind ik niét op de catwalk horen.
Feit is dat je ook magere meisjes hebben die niet aan kunnen komen. Wat dan ?
Pech is pech ?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:35

Goeie actie Haha! Het moet maar eens afgelopen zijn met die graatmagere botverpakkingen op de catwalk! Te veel meisjes willen ook zo zijn en verpesten daar een hele hoop mee!
Wie weet wordt ik, met mijn maat 42, over een paar jaar ook wel model Tong uitsteken Is mollig zijn helemaal in Haha!