_loekie_ schreef:Dus als ik het goed begrijp gaan ze de maatjes verlagen aan de amerikaanse maten zodat het lijkt alsof je een minder grote maat hebt? :S
Of zie ik dat nu heel verkeerd?
De maten worden gewoon zoals ze waren voor de gratenpakhuis mode en ik snap niet waarom en nummer of een letter een probleem is en waarom mensen zonodig moeten vergelijken of in een bepaald nummer of letter willen passen. Draag gewoon wat je lekker zit! Wat maakt het uit wat er op het label staat. Je hoeft niet mager te zijn als je maat 34 hebt en je hoeft niet dik te zijn als je maat 44 hebt. Ieder heeft zijn eigen bouw.
En voor de catwalk gaan ze nu mensen zoeken met een bepaalde bouw. Die valt in meer dan 18 bmi (en maat 38 volgens de krant hier) en een "gezond uiterlijk".
Het is altijd zo geweest dat je voor model aan bepaalde eisen moest voldoen en nu zijn het gewoon andere eisen. Als je graatmager wilt zijn of bent, moet je dat helemaal zelf weten, alleen kun je dan geen model worden. Er zullen heus wel kleren op de markt blijven voor de mensen met kleinere maten , hoor! Die zijn dan gewoon xs, xxs, en xxxs, dat was vroeger ook al zo.