Cowboy55 schreef:Adriana schreef:De paus heeft voor tv zijn excuus aangeboden... terwijl heel veel mensen dachten dat hij dat nooit zou doen...
Wat me wel opvalt is dat er gesproken wordt over hoe het er nu aan toe gaat in het Christendom (voor het gemak de Westerse wereld) en over Islam/Moslim cultuur. Maar zijn die 2 wel te vergelijken? Is de Westerse cultuur niet ontzettend anders in vergelijking met de Islamitische cultuur?
De beelden die ik van de Islamitische cultuur te zien krijg zijn andere beelden dan die ik van mijn eigen cultuur ken. Mannen en vrouwen die gelijkwaardig over straat lopen, die op een gelijkwaardige manier aan een baan kunnen komen, die gezellig met elkaar naar de kroeg kunnen gaan, die beide mogen stemmen. Maar voor een deel was deze gelijkwaardigheid er 100 jaar geleden ook nog niet in Nederland... wij nemen alles voor vanzelfsprekend aan omdat we opgegroeid zijn in deze tijd, maar 100 jaar terug was de situatie wel anders...
De Islamitische wereld kan er over 100 jaar ook heel anders uitzien, als ze daar zelf voor open staan.
Zeg jij nou, dat als zij 100 jaar heeeeeeeeeel erg hun best doen, zij misschien wel net zo geweldig kunnen worden als wij?
geweldig?