'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:32

ik hoorde het vanochtend. Echt erg. Ik vond de programma's altijd erg leuk van hem. Het was misschien wel te verwachten dat hij dood zou gaan met zijn gevaarlijke stunts met dieren. Hij nam soms wel veel risco's.

Ik denk dat hij liever zo is gestroven dan bv door een auto ongeluk wegens zijn passie voor dieren.

Ik heb op vakantie ook een pijlstaartrog gezien en naar mijn doen niet agressief.

En dit staat ook op internet
Voor de mens is de Atlantische pijlstaartrog niet gevaarlijk hoewel hij net als alle andere pijlstaartroggen een pijnlijke steek kan geven met zijn giftige angel aan de punt van zijn staart. Omdat de rog niet agressief is zal dit alleen gebeuren als je op hem stapt
Laatst bijgewerkt door miekelover op 04-09-06 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:32

Schrok me ook echt dood toen ik het hoorde. Het was allemaal zo plotseling..
Ik vond hem een grappige vent, deed het altijd heel leuk in z'n programma's.
Echt zo triest..

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:33

Wuis schreef:
Zal er nog wat over op animal planet komen?
Misschien een speciaal programma ofzo over zijn leven, dat heeft hij toch wel verdiend..

ik verwacht het eigenlijk wel.. of iig ergens wel dat hij een nagedachtenis op tv krijgt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:33

Ik hoorde het ja, bahbah .. Scheve mond

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:34

Ik hoorde het vanmorgen op de radio..
Ik dacht bij mezelf, dat is vast die blonde overdreven gast!

Ik vond hem altijd zo ontzettend druk in zijn programma's!
Dat neemt niet weg dat het heel erg is dat zijn werk hem fataal geworden is. Maar ik denk dat hij op geen mooiere manier had kunnen sterven, namelijk tussen het geen wat zijn lust en zijn leven was!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:34

Jeetje, ik lees het net op internet. Wat erg!!! Ik kon altijd wel lachen/genieten van zijn programma's...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:35

Ik ben sprakeloos...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:35

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:40

Erg jammer, ondanks zijn controversiële werkwijze mag het duidelijk zijn dat zijn toewijding voor natuurbehoud onvervalst was. Overigens is zijn vrouw al een hele tijd geleden op de hoogte gesteld middels de Tasmaanse politie. Zijn manager was erg geëmotioneerd toen hij een persconferentie gaf over het gebeuren. Het blijft een tragisch ongeval. Pijlstaartroggen zijn over het algemeen totaal niet agressief en vallen alleen aan uit verdediging. Over het 'te dichtbij komen' of provoceren van het dier kan alleen gespeculeerd worden. Pijlstaartroggen kunnen een bereik van wel twee en een halve meter hebben, dus daar niet van. Het was een bijzonder iemand, of je hem nou kon uitstaan of niet.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:42

miekelover schreef:
Ik heb op vakantie ook een pijlstaartrog gezien en naar mijn doen niet agressief.

En dit staat ook op internet
Voor de mens is de Atlantische pijlstaartrog niet gevaarlijk hoewel hij net als alle andere pijlstaartroggen een pijnlijke steek kan geven met zijn giftige angel aan de punt van zijn staart. Omdat de rog niet agressief is zal dit alleen gebeuren als je op hem stapt

Hij was precies in zijn hartstreek gestoken, misschien is dat het verschil ? Normaal niet gevaarlijk maar nu elkaar op een fout moment tegengekomen, steek in de hartstreek wat hem dus fataal werd...

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:43

er is al een serie over zijn leven met vrouw en dochter....in de voorstukjes die je ziet op tv (animal planet geloof ik) zag je hijzelf, vrouw en dochter in een tentje ergens in een woestijn en dat ze een vogelspin aan dochterlief op de hand gaven...en over haar handen lieten lopen...hij zat er wel bij om de spin steeds weer terug te pakken...maar stel je voor dat zo'n spin wel ineens zo'n klein hoepie bijt.... Verward

Ik zat met verbazing te kijken naar dat voorstukje.... had altijd veel respect voor hem wat ie allemaal kan/kon.... maar je plaatst je peuter toch niet bewust in zo'n situatie.... Blond

Maar hoe dan ook.... 44 jaar is veeeel te jong en het is super sneu voor de familie en vrienden die hij achterlaat..... zo'n iemand verdiend de dood toch echt niet!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:44

jeetje wat erg... Ik vond zijn programma's altijd wel leuk. En hij was zelf grappig, zo hyperactief Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:46

@Sanex en miekelover: het is inderdaad zo dat pijlstaartroggen niet agressief zijn. In totaal is het twee keer eerder voorgekomen in Australië dat een persoon overleed door de prik van een pijlstaartrog in de hartstreek. Je hart raakt dan in shock waardoor het verkrampt en het verder voorgezien houdt. Een soortgelijk incident is geloof ik in 1938 eens met een vrouw gebeurd. De berichtgeving in Nederland is wat beperkt, dus als je er meer over wil weten zou je op Australische websites kunnen kijken, daar geven ze ook links met informatie over dergelijke ongevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:50

Het moest er een keer van komen. Deze man leefde al jaren op het randje.
Ik vond het altijd wel een grappige man, tot de actie met zijn kind. Toen had hij het helemaal gedaan.

Triest voor de nabestaanden!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:53

Het klinkt heel cru, maar ik vind dit een manier van sterven die wel bij hem past! Buiten tussen de dieren zijn, dat was zijn passie. Het was erg dubbel geweest als hij juist door een krokodil gegrepen zou worden (dat zijn tenslotte de dieren die hij volledig kende) en het was ook niet iemand die op zijn tachtigste achter de garaniums in het bejaardenhuis zich op zijn gemak zou voelen. Zo'n unieke man moet niet ineens doodgevonden worden door een hartaanval oid, hij verdiende een unieke manier om te sterven.

Wel heel erg jammer dat hij niet nog een paar jaar extra mooie televisie heeft kunnen maken.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:53

Too bad..... Scheve mond

Ik keek er graag naar op zaterdagochtend met een lekker bakkie. Ben benieuwd of z,n programma's uitgezonden blijven worden. Hij heeft er zat gemaakt.

Schuld?.... tja, dat blijft achteraf gel*l. Het is gebeurd, klaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:55

ik zie het ook zo dat deze manier van sterven echt bij hem past! Ik denk ook dat hij niet anders dan zo had willen gaan. Dieren waren zijn lust en leven

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:56

Best bizar toch... Ga je al jaren met de meest gevaarlijke beesten om, gebeurt nooit iets en uiteindelijk wordt een vís je dood Nagelbijten / Gniffelen Ik vond het op tv een vervelende man en vond zijn programma's ook niet leuk maar het is wel rot dat hij dood is...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:57

Jeetje zeg, die man is echt een begrip.

Triest dat hij is overleden, maar niet geheel verbazingwekkend.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:03

rommie schreef:
Best bizar toch... Ga je al jaren met de meest gevaarlijke beesten om, gebeurt nooit iets en uiteindelijk wordt een vís je dood Nagelbijten / Gniffelen Ik vond het op tv een vervelende man en vond zijn programma's ook niet leuk maar het is wel rot dat hij dood is...

zo'n vis kan anders wel 1,5/2 meters worden en is zeer giftig
Laatst bijgewerkt door hallow op 04-09-06 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:07

Sorane schreef:
Het moest er een keer van komen. Deze man leefde al jaren op het randje.
Ik vond het altijd wel een grappige man, tot de actie met zijn kind. Toen had hij het helemaal gedaan.

Triest voor de nabestaanden!

Triest voor de man zelf ook...

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:10

Ik lees dat veel van jullie het een irritante man vonden. Dit verbaasd mij eigenlijk. Het was een man die leefde voor zijn passie, dieren hielp, en zijn passie wilde delen met de mensen thuis. En dan word dat in dank afgenomen dat hij overdreven en irritant was? Hij was gewoon altijd erg enthousiast. Ik vind het heel erg jammer dat hij op deze manier heeft moeten sterven. Ook voor zijn gezin, familie en collega's. Gelukkig kunnen zij wel zijn goede werk voortzetten in het reservaat.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:11

ik ben absoluut geen fan, ergerde me mateloos aan die kerel, vind het wel vreselijk sneu voor zijn kinderen...en idd..44 is gewoon veel te jong

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:12

Ik geloof best dat sterven tijdens het uitoefenen van je passie, niet de rotste dood is. Maar als je pas 44 bent? En twee jonge kinderen achterlaat...?
Het was een supergepassioneerd man, die veel voor de beestjes overhad Ja Ik vond zn documentaires altijd erg leuk !

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:13

odetteke schreef:
Het klinkt heel cru, maar ik vind dit een manier van sterven die wel bij hem past! Buiten tussen de dieren zijn, dat was zijn passie. Het was erg dubbel geweest als hij juist door een krokodil gegrepen zou worden (dat zijn tenslotte de dieren die hij volledig kende) en het was ook niet iemand die op zijn tachtigste achter de garaniums in het bejaardenhuis zich op zijn gemak zou voelen. Zo'n unieke man moet niet ineens doodgevonden worden door een hartaanval oid, hij verdiende een unieke manier om te sterven.

Wel heel erg jammer dat hij niet nog een paar jaar extra mooie televisie heeft kunnen maken.

ik vind het niet echt cru klinken.. hij is gestorven door een dier maar zou het altijd wel zien als zijn eigen fout.. hij zou het dier nooit wat verwijten.
Trouwens is hij gestorven op de meest prachtige plek.. het is echt schitterend onder water.
Nou beter dat dan in een donker kamertje .. toch?