Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:08

neetje86 schreef:
ja en je wordt sacherijnig, onfunctioneerbaar, gestressed, je wordt dikker (is ook slecht voor je gezondheid) dus stoppen met rokene heeft teveel nadelen voor mij Knipoog

Hi Need Doei!

Op de lange termijn kan ik je alleen voordelen noemen, dus de 'afkick periode' zelf, is toch echt geen excuus meer Tong uitsteken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:32

Maar om weer even on topic te gaan:

Wat zet meer zoden aan de dijk, als het om het stoppen van dierproeven gaat, denken jullie. Actief protesteren tegen dierproeven of stoppen met roken?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:39

Karl66 schreef:
Maar om weer even on topic te gaan:

Wat zet meer zoden aan de dijk, als het om het stoppen van dierproeven gaat, denken jullie. Actief protesteren tegen dierproeven of stoppen met roken?

Ik ben bang dat beiden weinig uithalen Lachen
Er wordt al genoeg geprotesteerd.

Wij kunnen beter zoveel mogelijk 'genots producten' boycotten. Eigenlijk alles dat om de verkeerde redenen op dieren wordt getest; peuken, make up, etc.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:50

Je hebt gelijk schimmelig, we zouden het beste met z'n allen alleen nog in jutezakken rond gaan lopen, alleen zelfverbouwde stampot boerenkool zonder worst eten, alleen nog in 1-kamerwoningen gaan wonen met maximaal 8 vierkante meter per bewoner, die vanzelfsprekend allemaal duurzaam gebouwd zijn. Vanaf nu alleen nog lopend naar ons werk gaan en ons nog enkel met het daardoor veel zuiverdere regenwater wassen.

Mwah, geef mij dan maar een leven met genotsproducten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:02

Karl66 schreef:
Je hebt gelijk schimmelig, we zouden het beste met z'n allen alleen nog in jutezakken rond gaan lopen, alleen zelfverbouwde stampot boerenkool zonder worst eten, alleen nog in 1-kamerwoningen gaan wonen met maximaal 8 vierkante meter per bewoner, die vanzelfsprekend allemaal duurzaam gebouwd zijn. Vanaf nu alleen nog lopend naar ons werk gaan en ons nog enkel met het daardoor veel zuiverdere regenwater wassen.

Mwah, geef mij dan maar een leven met genotsproducten.

Wat heeft dat nou met dierproeven te maken? (''jutezakken, zelfverbouwde stampot, 8m2 per persoon, lopen naar je werk'') Haha! Geen drol geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb het enkel over je genotsmiddelen zorgvuldiger uitkiezen. Er zijn namelijk genoeg merken die geen dierproeven houden.

Kortom: je hoeft helemaal niks te missen, je kunt wel je genotsmiddelen zorgvuldig uitkiezen Pling

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:13

Je weet nooit of er als gevolg van jouw modieuze kleding en de verf op jouw fiets niet een dierensoort uitsterft, dan heb ik het nog niet eens over je leren schoenen, waar een dier voor gedood is. Je auto waar de muggen zich tegen te pletter vliegen (al geef ik toe dat die niet echt knuffelbaar zijn), argongas wat in moderne woningen vrijkomt en waar vast ook wel weer dierproeven voor gedaan zijn. Een leren bankstel is natuurlijk helemaal een schandaal en ga zo nog maar een poosje door...

Wel een beetje consequent blijven he? Haha!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:15

sunshine schreef:
Paraat schreef:
Rokers liggen natuurlijk erg voor de hand als "zwart schaap". Light-frisdranken en de effecten van alcohol worden ook op dieren getest, evenals innname van verkoold vlees, dus BBQ-en heeft ook verband met dierproeven, evenals tandenpoetsen en óók diervoeding is getest op dieren... een harde wereld.

Tandpasta bedoel je dus ? Die heb je ook in dierproefvrije producten.
Niet alles is op dieren getest, maar wel heel veel helaas Verdrietig

En de merken mascara die beweren niet op dieren getest te hebben, hebben ingrediënten die door andere bedrijven wél op dieren getest zijn... we kunnen niet zonder. Het onderwerp van roken is zo klaar als een klontje, het is slecht. En wat te denken van light-frisdranken, snoep en fruitsap in pak? Aspartaam evenals andere zoetstoffen zijn getest op dieren. Dierproeven zijn haast onontbeerlijk in het leven wat we lijden, hoe ver veganistisch dat ook doorgevoerd is.

Verder vind ik ook dat iedereen heeft het recht om dierproeven zielig te vinden. Sommige producten te mijden stelt niemand verplicht alles uit die categorie te mijden.

De redenaties die ik hier soms lees stellen "je mag niet van dieren houden, want je eet vlees." Er is nooit iets simpelweg zwart/wit.
Laatst bijgewerkt door Yabloko op 22-08-06 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Re: Proefdiervrj?Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:17

Shanna schreef:
waarom gebruiken ze daar niet gewoon rokers voor? die zijn toch al bezig met zelfmoord plegen en die vinden het heus niet erg om betaalt of onbetaalt extra sigaretten te roken hoor!

Oke een beetje overdreven..
maar verder ben ik het met je eens.
Dit word ook al wel gedaan, maar dan op een andere manier.
Sigaretten worden getest op rokers om te kijken wat ze ervan vinden..
(smaak enz..)

Helaas word dit met de rest niet gedaan.
Ik ben roker.
En ik zou het helemaal niet erg vinden om aan z'n onderzoek mee te doen.
Ik zou er niet eens geld voor willen hebben..
Maar liever mij dan die arme dieren die geen NEE KUNNEN ZEGGEN!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:21

Karl66 schreef:
Je weet nooit of er als gevolg van jouw modieuze kleding en de verf op jouw fiets niet een dierensoort uitsterft, dan heb ik het nog niet eens over je leren schoenen, waar een dier voor gedood is. Je auto waar de muggen zich tegen te pletter vliegen (al geef ik toe dat die niet echt knuffelbaar zijn), argongas wat in moderne woningen vrijkomt en waar vast ook wel weer dierproeven voor gedaan zijn. Een leren bankstel is natuurlijk helemaal een schandaal en ga zo nog maar een poosje door...

Wel een beetje consequent blijven he? Haha!

*Kijkt uit linker ooghoek de bank nog eens goed na* Vingers aflikken Nee, geen leer

Naja, vind het ''dragen van leer, of het toepassen voor andere doeleinden'' wel weer iets anders dan ''het houden van dierproeven'', maar zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. De koe wordt opgegeten, dus dan kun je de huid net zo goed gebruiken (of denk ik nu een beetje simpel) Clown

Dierproeven op muggen dan maar? Daar zit ik niet zo mee, ook niet als je overweegt ze 'rook in de ogen te blazen', of lippenstift op te smeren (hoewel je een steek toch al zag zitten) Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:53

Waarom zou je die koe moeten eten? Vlees heb je niet nodig en die koe wordt dus dood gemaakt voor jouw eetgenot. Als we daar nou eens met z'n allen mee stoppen, dan scheelt dat een hoop geslacht. Maar dan moet je natuurlijk wel kunststofschoenen gaan dragen anders schiet het nog niet op.

Wat is het verschil tussen het ene en het andere dier? Een insect is niet knuffelig en dus is het niet erg of zo? Lijkt me een beetje hypocriet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:26

Karl66 schreef:
Waarom zou je die koe moeten eten? Vlees heb je niet nodig en die koe wordt dus dood gemaakt voor jouw eetgenot. Als we daar nou eens met z'n allen mee stoppen, dan scheelt dat een hoop geslacht. Maar dan moet je natuurlijk wel kunststofschoenen gaan dragen anders schiet het nog niet op.

Wat is het verschil tussen het ene en het andere dier? Een insect is niet knuffelig en dus is het niet erg of zo? Lijkt me een beetje hypocriet.

Er is wel degelijk verschil tussen een koe en een mug (vind niet dat ik dat uit hoef te leggen overgens, dan vind je mij maar hypocriet Haha! )
Ikzelf eet zoveel mogelijk vega, helaas ben ik zo niet 'opgevoed', altijd at ik vlees mee gewoon met de pot. Tegenwoordig eet ik ongeveer 1 x per twee weken vlees, zeker omdat vlees ook niet zo goed voor je is.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat er 'een hoop onnodig geslacht wordt', daar ben ik het helemaal mee eens. Die stapel kun je ook terug dwingen, maar da's wel weer een keus die iedereen voor zichzelf moet maken. Zoiets kun je niet collectief afdwingen Pling

*Nu gaan we wel heel erg off topic* Dromen

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:07

Pff, ben ik dan de enige malloot die geen vlees omdat ik het zielig vind, terwijl ik heus wel weet dat daarom nog geen koe minder geslacht wordt? Ik verbaas me over de instelling van veel mensen. Ik weet ook wel dat 1 persoon niet de hele wereld kan veranderen maar toch.... misschien ben ik naief

On-topic: het ziet er vreselijk uit en is in mijn ogen niet te vergelijken met dierproeven op medische basis. Wat achterlijk dat bekende feiten nog eens extra onderzocht moeten worden.

Waarom gaat geld toch immer voor dieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:13

picobello schreef:
Pff, ben ik dan de enige malloot die geen vlees omdat ik het zielig vind, terwijl ik heus wel weet dat daarom nog geen koe minder geslacht wordt? Ik verbaas me over de instelling van veel mensen. Ik weet ook wel dat 1 persoon niet de hele wereld kan veranderen maar toch.... misschien ben ik naief

On-topic: het ziet er vreselijk uit en is in mijn ogen niet te vergelijken met dierproeven op medische basis. Wat achterlijk dat bekende feiten nog eens extra onderzocht moeten worden.

en samen met de andere vegetariërs worden toch best wel een paar koeien bespaart!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:21

schimmelig, als je je beter geinformeerd had, weet je ook heel goed dat er genoeg dierporoeven op oa fruitvliegen gedaan worden Lachen Op muggen ook wel hoor. Welk middel helpt ertegen dat wij mensen niet meer geprikt worden door muggen Scheve mond

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:37

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:44

Schimmelig schreef:
Karl66 schreef:

Er is wel degelijk verschil tussen een koe en een mug (vind niet dat ik dat uit hoef te leggen overgens, dan vind je mij maar hypocriet Haha! )
Ikzelf eet zoveel mogelijk vega, helaas ben ik zo niet 'opgevoed', altijd at ik vlees mee gewoon met de pot. Tegenwoordig eet ik ongeveer 1 x per twee weken vlees, zeker omdat vlees ook niet zo goed voor je is.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat er 'een hoop onnodig geslacht wordt', daar ben ik het helemaal mee eens. Die stapel kun je ook terug dwingen, maar da's wel weer een keus die iedereen voor zichzelf moet maken. Zoiets kun je niet collectief afdwingen Pling

*Nu gaan we wel heel erg off topic* Dromen

Leg uit, een dier is een dier met evenveel rechten. Dat het vervelende stekers zijn heeft daar verder weinig mee te maken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:50

Machie schreef:
schimmelig, als je je beter geinformeerd had, weet je ook heel goed dat er genoeg dierporoeven op oa fruitvliegen gedaan worden Lachen Op muggen ook wel hoor. Welk middel helpt ertegen dat wij mensen niet meer geprikt worden door muggen Scheve mond

Weet ik wel hoor Pling
Op muggen kun je alleen weinig anders testen, dan mugwerende middelen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:52

@ Karl:
Het verschil tussen een koe en een mug leek mij wel duidelijk, toch? Haha!
(OMG, ik ga hier op in) Tong uitsteken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:57

Maar waarom vind jij dat er wel op muggen of andere insecten getest mag worden?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:12

Waarom ik vind dat er wel op muggen getest mag worden? Lachen

Nouuuu.
Muggen verspreiden nu voornamelijk vervelende ziektes (HIV, malaria, West-Nijlziekte, knokkelkoorts, gele koorts, nu toevallig Blauwtong in NL) en dragen dus weinig positiefs bij.

Misschien is het in de toekomst mogelijk om muggen een soort van 'remedie' te laten verspreiden, dus i.p.v dat ze je doodziek maken, dragen ze een soort van ''vaccin'' bij zich.
Voor zulk soort oplossingen zijn er ook proeven op muggen nodig, dat soort tests vind ik wel verantwoord. Dat is zo'n beetje mijn voornaamste reden. Zo zou je voor een wereldwijd probleem, een goede oplossing kunnen maken (my humble opinion) Bloos

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:46

Ah, juist ja. Ratten en muizen verspreiden ook vervelende ziektes (de pest oa) dus idd proeven op deze dieren kunnen dan. Ze dragen tenslotte ook weinig positiefs bij. Verward
Vind het een rare redenatie.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:46

picobello schreef:

Nee hoor, ik ben ook nog vegetariër Haha!

Ik vind dit echt een rare discussie worden, er worden echt belachelijke dingen aangehaald. Afleiding van het oorspronkelijke onderwerp oid?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:55

caranthir schreef:
Ah, juist ja. Ratten en muizen verspreiden ook vervelende ziektes (de pest oa) dus idd proeven op deze dieren kunnen dan. Ze dragen tenslotte ook weinig positiefs bij. Verward
Vind het een rare redenatie.

Pest, die ziekte doet er tegenwoordig nog maar weinig toe. Ratten en muizen zijn geen muggen! Ze steken je niet ongewenst. Een muis of rat zal ook nooit zonder reden zomaar een mensen aanvallen, of bijten. Ik vind jouw redenatie een beetje raar, wat ratten en muggen kun je niet vergelijken Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:56

fourth schreef:
picobello schreef:

Nee hoor, ik ben ook nog vegetariër Haha!

Ik vind dit echt een rare discussie worden, er worden echt belachelijke dingen aangehaald. Afleiding van het oorspronkelijke onderwerp oid?

Wat vind je precies belachelijk? Haha!
Ik vind het wel interessant. Zo leer je weer eens iets bij, toch? Lachen

ON-topic: ik blijf erbij dat 'testen op dieren' toegestaan moet blijven, behalve voor genotsmiddelen (zoals make-up en sigaretten)

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:21

Laat ik eerst zeggen dat ik in principe ook voor dierproeven ben.
Wat ik alleen een vreemde redenatie vind is dat je dieren mag gebruiken voor proeven, omdat ze vervelende ziektes verspreiden en nutteloos zijn. Ratten vind ik ook nutteloos en ze verspreiden ook ziekten (de pest is in Afrika nog steeds een probleem) en er zullen vast een hoop andere dieren met hetzelfde zijn of zelfs mensen Tong uitsteken
Ik vind dat je altijd bij een dierproef naar alternatieven moet kijken en of de proef noodzakelijk is. Ik denk niet dat een mug van veel bewust is, maar hij zal ongetwijfeld ook enige pijn voelen of iig ongemak.