Politie, afentoe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Re: Politie, afentoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:17

Desiree schreef:
Smystique schreef:
Meid denk om je hart ik heb vaak genoeg met de politie in aanraking geweest, van beide kanten dus zowel als slachtoffer en dader.

Ik heb nog nooit een vervelende ervaring gehad. En als je écht de diepte in wilt met deze discussie dan raad ik je eens aan zelf eens mee te lopen met de politie om te kijken wat ze moeten, mogen kunnen en doen.

Hier op bokt zijn mensen die slachtoffer zijn geworden van misdrijven d.m.v. aanranding, verkrachting, molestatie en die konden bij de politie niet terecht. GEen tijd. Zijn dat dan leugenaars?

Ik vind dat wel een heeeeeeeeeel vreemd verhaal... Nagelbijten / Gniffelen
Kan ik me dus helemaal niks van voorstellen.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:19

Citaat:
Ik vind dat wel een heeeeeeeeeel vreemd verhaal...
Kan ik me dus helemaal niks van voorstellen.

vind het ook bijzonder vreemd daarom zei ik al, ik wete niet hoe de melding geweest is en het verhaal etc.

Maar goed,l zal het verder niet ontkennen in de zin dat het niet zo is. Maar tis inderdaad opmerkelijk.

maar dan nog, een paar 'slechte' verhalen maakt niet dat alles maar slecht is hoor.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:19

Ik wil niet vervelend doen.....maar komt je auto dan wel door de APK keuring enzo heen? Lijkt me eigenlijk van niet dan Nagelbijten / Gniffelen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:22

naar aanleiding van dat stukje heb ik een klein stukje proberen uit te leggen..

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:24

Siebjelover schreef:
Ik wil niet vervelend doen.....maar komt je auto dan wel door de APK keuring enzo heen? Lijkt me eigenlijk van niet dan Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij wel Haha! daar letten ze niet op

Mijn lichtjes zijn bijv stuk. Kan in het donker niet zien hoe hard ik rijd.
Dat is nooit opgemerkt bij de APK.

Maar goed, ik kan bijna op de km nauwkeurig voelen hoe hard ik rijd Haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:25

Als mensen graag aangifte doen en het is een strafbaar feit hoort de politie een aangifte op te nemen. Dus vind het vreemd als het om zulke misdrijven gaan dat ze dat niet doen. Men is dat dan gewoon verplicht als de burger erop staat om dit te doen.

En Smystique ik denk niet dat het alleen vrouwen onder elkaar zijn. Het gaat er soms best banketstaaf op (kunnen de mannen op bokt ook aan mee doen), en dat komt bij de mensen die dat beroep uitoefenen (waaronder ik er 1 ben) best banketstaaf over. Ik heb het idee dat de meeste niet weten waar ze over praten. Dus vandaar, loop een dagje mee.
Vandaag begon mijn dienst met een flinke aanrijding op de A67.
Daarna spurte we naar een materieele aanrijding, die mogelijk al weg was of toch een valse melding???
Hierna mensen helpen die niet in een woning konden waar een oud vrouwtje was gevallen....
En vervolgens nog wat meerdere dingen.

We worden zelfs gebeld door de maatschappij waar de meldingen binnen komen van die bejaarden die een pieper om hebben. Als ze daar de hulpverleners niet van kunnen bereiken. Of wij dan willen gaan kijken, natuurlijk willen we gaan kijken. Daar gaan we heen.
Aanrijdingen materieel, alles wat we daarvoor doen is in principe het werk voor de verzekering. Veel werk, niet boeiend voor ons, maar voor de verzekering en de burger doen we dat...

De meeste mensen snappen niet wat het politiewerk betekend. Daarbij kom ik weinig negatieve dingen tegen tijdens mijn werk, sterker nog 90% is altijd positief. Op een aantal muggezifters na. En die zie ik jammer genoeg vaak langs komen op feestjes of forums omdat ze het dan wel durven. Klaag een keer bij degene die je aanspreekt, of klaag een keer op een bureau.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:37

Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor Lachen

maar dat van vrouwen onder elkaar bedoelde ik in zijn algemeenheid hoor, gewoon álle discussies en álle onderwerpen op bokt. Echt wijvenzeikerij Haha!

Maar ik werk zelf in de hulpverlening en hoor ook vaak negatieve dingen dat we te laat ingrijpen of zelfs niet. Wat mensen niet weten is dat wij ook gebonden zijn aan wetten en regels en soms gewoonweg niets mogen doen.
Maar dat willen mensen niet horen hé?

Ze willen sensatie, ze willen elkaar napraten, elkaar versterken etc. Maar hoe het wiel écht in elkaar zit, daar waagt maar weinig mens zich aan. Want dan moet je je openstellen en misschien zelfs wel je verkeerde opvattingen bijstellen.

En dat is moeilijk want dan ben je kwetsbaar.

Dus tsjah Lachen

Ik heb respect voor de politie, in die zin dat er nog mensen zijn die het werk willen uitoefenen ondanks al die negatieve publiciteit. En ik geloof dan ook zeker dat ze veel vaker goed werk verrichten dan dat ze er een rommeltje van maken.

mensen die altijd afgeven op de politie doen er veel verstandiger aan om te gaan protesteren in DenHaag o.i.d. Pak dan met je grote mond het echt probleem aan.

Maar goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:39

Ik vind het niet meer dan terecht dat je bekeurd wordt als je te hard rijdt.

Laatst wordt er bij de school tegenover mijn huis ingebroken. Ik bel dus netjes de politie om dat te melden. Na een half uur (!!!) was er nog geen agent te bekennen. Dan heb ik zoiets van haal die bermtoeristen daar weg en zet die op zaken als inbraken etc.

Ik ben 1 keer echt pissig geweest op een agent. Deze hield me staande in een niet gekeurde auto. Op zich wel terecht, was het niet voor het feit dat ik die auto bij een klant ophaalde en naar onze zaak reed voor de keuring. De beste klant kwam net terug van een jaar Peking. Maar volgens de agent was het allemaal geen smoes. Ik had maar groene platen op de auto moeten zetten. Dat is leuk was het niet voor het feit dat het zondag was. Voor de muggenzifters onder ons. Die auto moest maandag morgen op 8 uur aanwezig zijn en dat kon de klant niet halen.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:41

Nou ik vind je reactie super Smystique.
En gelukkig is mijn werk positief en krijg ik grotendeels positieve reacties. Anders zou ik het werk NOOIT volhouden. En ja we proberen overal zo snel mogelijk te zijn, maar ja kan niet altijd overal zijn. Je loopt ook regelmatig achter de feiten aan jammer genoeg.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:46

Citaat:
En ja we proberen overal zo snel mogelijk te zijn, maar ja kan niet altijd overal zijn. Je loopt ook regelmatig achter de feiten aan jammer genoeg.

idd en volgens mij hangt er ook veel samen met hoe er gemeld wordt en hoe de meldingen doorkomen?

tenminste dat heb ik geleerd met bedrijfshulpverlening, dat het écht essentieel is om een goede melding te geven.

Citaat:
Ik ben 1 keer echt pissig geweest op een agent. Deze hield me staande in een niet gekeurde auto. Op zich wel terecht, was het niet voor het feit dat ik die auto bij een klant ophaalde en naar onze zaak reed voor de keuring. De beste klant kwam net terug van een jaar Peking. Maar volgens de agent was het allemaal geen smoes. Ik had maar groene platen op de auto moeten zetten. Dat is leuk was het niet voor het feit dat het zondag was. Voor de muggenzifters onder ons. Die auto moest maandag morgen op 8 uur aanwezig zijn en dat kon de klant niet halen

tsjah, soms is dat maybe een beetje flauw. Maar hoevaak horen ze deze reden niet als smoes?

Ik ben juist al een aantal keer gematst door de politie (o.a. bellen in de auto)

Ik ben ervan overtuigd dat je bejegening naar de agent toe een heleboel invloed heeft op hoe jezelf behandeld wordt (en logisch ook)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:48

Smystique schreef:
Siebjelover schreef:

Volgens mij wel Haha! daar letten ze niet op

Mijn lichtjes zijn bijv stuk. Kan in het donker niet zien hoe hard ik rijd.
Dat is nooit opgemerkt bij de APK.

Maar goed, ik kan bijna op de km nauwkeurig voelen hoe hard ik rijd Haha!

ooh? toch raar dat ze daar niet op letten Verward maar goed...Politie mannen kunnen soms zooo overdrijven...zo hysterisch doen...

Wij moesten keer mn zus ophalen in de stromende regen. Dus met de auto naar Meppel rijden en dr fiets achterop de auto en nummerbord erop. Hing het nummerbord wat scheef. Was een ventje die net bij de politie zat die ons dik op de bon slingerde....hoeveel het was weet ik niet meer maar we werden er niet blij van Boos!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:52

Het is inderdaad hoe je de melding doet. Klein voorbeeld. Er wordt gebeld met de melding wij gaan zo ergens meubels uit een huis halen. Dan wordt er door de centralist gezegd, sorry maar daar komen wij niet voor, wij zijn geen verhuisbedrijf.
Vervolgens belt de tegenpartij op en zegt er staan hier 5 personen voor de deur die meubels komen halen en ik ben bang dat het uit de klauwen loopt. En dan komt de politie wel. Ene partij vind het vreemd omdat toen ze ons belde dat de centralist zei dat we er niet voor zouden komen en de volgende belt en er staan meteen 2 auto's voor de deur.
Snap wel dat mensen het niet snappen, maar op dat moment is het ook de keuze van de centralist. De politie op straat doet alle meldingen in opdracht van de meldkamer (centralist).

Ik behandel mensen tijdens mijn werk zoals ik zelf behandeld wil worden, dus verwacht ook van de burger dat zij mij ook zo behandelen. En echt waar met bekeuringen is niemand het eens, maar als ik mijn motivatie vertel dan zijn de meeste het toch met me eens en gaan ze zelfs met een bedankt en fijne dag verder....
In de ogen van de meeste hier misschien vreemd, maar het is toch echt zo. Deze mensen zijn vaak ook redelijk en trekken hun grote bek niet meteen open.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:06

Solide schreef:
Het is inderdaad hoe je de melding doet. Klein voorbeeld. Er wordt gebeld met de melding wij gaan zo ergens meubels uit een huis halen. Dan wordt er door de centralist gezegd, sorry maar daar komen wij niet voor, wij zijn geen verhuisbedrijf.
Vervolgens belt de tegenpartij op en zegt er staan hier 5 personen voor de deur die meubels komen halen en ik ben bang dat het uit de klauwen loopt. En dan komt de politie wel. Ene partij vind het vreemd omdat toen ze ons belde dat de centralist zei dat we er niet voor zouden komen en de volgende belt en er staan meteen 2 auto's voor de deur.
Snap wel dat mensen het niet snappen, maar op dat moment is het ook de keuze van de centralist. De politie op straat doet alle meldingen in opdracht van de meldkamer (centralist).

Ik behandel mensen tijdens mijn werk zoals ik zelf behandeld wil worden, dus verwacht ook van de burger dat zij mij ook zo behandelen. En echt waar met bekeuringen is niemand het eens, maar als ik mijn motivatie vertel dan zijn de meeste het toch met me eens en gaan ze zelfs met een bedankt en fijne dag verder....
In de ogen van de meeste hier misschien vreemd, maar het is toch echt zo. Deze mensen zijn vaak ook redelijk en trekken hun grote bek niet meteen open.

Nou idd.. Een goede bejegening is het halve werk.. om maar effe in jargon taal te blijven he!
Ik werk ook zo Solide in die 6 jaar is er nog maar een enkeling geweest die boos op mij was.. De meeste snappen het wel. Zo niet dan gaan ze maar in beroep. Op dat moment kies ik er voor om iemand een prent te geven of om iemand aan te houden!! (nou is dat laatste natuurlijk niet aan de orde in dit topic maar dat was effe als voorbeeld)

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:09

Ik heb nog nooit een klacht gekregen.
Ooit wel een bezwaarschrift maar ook sporadisch.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:13

Het blijft mensenwerk en ja je weet dat je niet te snel mag rijden.
Volgens mij krijgen we gewoon slecht weer.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:14

Hahaha dat zal het zijn jaantsje.... het weer, daar klaagt men ook altijd over. Dus de politie is vergelijkbaar met het weer Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:53

Solide schreef:
Dus de politie is vergelijkbaar met het weer Haha! Knipoog

Ja, je kunt er altijd over praten en het is nooit goed Haha!
Is het warm dan willen we regen, maar regent het dan willen we de zon terug.
Schrijft een agent een boete uit dan is het onterecht, maar bellen we en komen ze wat laat (om iemand anders een boete te geven?) is het ook niet goed.

Een boete voor te snel rijden is altijd je eigen schuld en het maakt niet uit of dat voor 1 km/uur of voor 50 km/uur is, de grens is duidelijk aangegeven en die ken je. Je teller geeft ten eerste een hogere snelheid aan dan je rijdt èn er gaat een correctie af. Krijg je een boete omdat je 55 reed waar 50 de maximum snelheid is, dan zal je teller op of over de 60 gestaan hebben. Eigen schuld dus.
Fietsen zonder licht? Wees maar blij dat je 'gepakt' wordt want voor een automobilist ben je zonder verlichting vrijwel onzichtbaar. Als een boete voorkomt dat je aangereden wordt omdat je volgende keer wèl je licht in orde hebt ben je achteraf dankbaar (op het moment van de boete niet, dat begrijp ik ook wel).
Met je scooter op een stoep staan om te kletsen? Zet hem dan af, scheelt ook weer voor het milieu en maakt ook duidelijk dat je niet meteen zonder helm vertrekt 'zodra meneer/mevrouw agent weg is.

Tjonge zeg, als iedereen zich òfwel aan de regels houdt òfwel een boete accepteert als logisch gevolg van eigen handelen zou er niet zoveel gezeik over "de" politie zijn.
Wordt volwassen en gedraag je daar naar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:19

wat betreft de wijzer plaat... jah sorry hoor, laat dat ding dan maken of zorg dat je met een andere auto rijd, je hoort je gewoon aan de snelheid te houden

Toydoll schreef:
Of je krijgt een boete voor het OP DE STOEP ZITTEN!!!! Goh, hoe verzinnen ze het? Nou mensen, nu weet je het, na 9 uur savonds mag je in Almere niet op de stoep zitten, krijg je een boete voor van 50 euro!

uuuuh ik wil niet moeilijk doen hoor.. maar parkeren op de stoep (of uberhaubt maar met je wielen erop rijden) is hartstikke verboden, waar dan ook, op welk tijdstip dan ook....

Wat betreft het zonder licht fietsen ook groot gelijk, in het donker val je als fietser voor automobilisten gewoon amper op. en wat betreft die kabeltjes... daar hebben ze tegenworodig van die lampen voor die je er voor en achter op kunt klikken en die je als je je fiets wegzet eraf kunt halen. Perfecte oplossing toch...

mensen afentoe.. lopen op allerlei plekken de kantjes eraf en zijn te lui om zich aan de regels te houden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:24

Tja je kent de regels... eigen schuld dikke bult...
je hebt meer dan 3 km te hard gereden, de correctie is er immers afgegaan...
Zoals iemand al eerder zei: wie zijn gat brand, mag op de blaren zitten Knipoog

en ja ik heb ook mijn rijbewijs en ja ik houd me netjes aan de snelheid (en bedankt cruise control Nagelbijten / Gniffelen)

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:29

dan heb je dus duidelijk minder geluk dan mijn broer
-1: verkeerde datum op boete ; boete vervalt
-2: verkeerde naam op boete ; boete vervalt
-3: hij zou een bekeuring krijgen voor bumperkleven, geen gordel en iets van gevaarlijk rijgedrag. blijkt de agent een zoon van de broer van onze oma te zijn, krijgtie weer alleen een waarschuwing!

hem zouden ze eens goed moeten pakken ipv 3km te hard Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:35

Laatst reed ik op een donkere weg, komt best veel verkeer over die weg. Fiets er iemand zonder licht op die weg, maar er naast is een fietspad. Ik zag hem op het laatste nippertje, dus ik roep uit mijn raampje, "wil je dood". Krijg ik de reaktie, Huh??? Nou sorry hoor, hoe zou zo iemand reageren als hij een boete krijgt, vraag ik mij dan af.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:37

larrylurex schreef:
Te hard rijden = boete mee eens

Maar.....

Een tijdje terug probeerde een agressieve motorrijder mij te wurgen en te slaan door mijn autoruit.
(alleen omdat ik hem duidelijk maakte dat hij gevaarlijk inhaalde op een weg waar dat niet mocht)
Vervolgens heeft hij mij klem gereden door keihard te remmen vlak voor mijn auto.
Resultaat: ik heb hem (niet zo hard) geraakt. Hij gooide zijn motor op de grond onder mijn bumper en begon als een wilde te slaan en greep naar mijn keel......

Ik heb totaal in paniek 112 gebeld (die pas na 20 min. aan kwam kakken)
Jammer voor mij had hij al zijn handen uit mijn raampje getrokken want de politie kon hem daardoor niet op heterdaad betrappen.

Er zijn getuigen gehoord (en vervolgens zijn hun adressen kwijt geraakt of zo......want de politie ontkende de volgende dag dat ze er waren) EN de agent constateerde rode plekken op mijn hals.

Weet je wat de uitslag was van mijn aangifte?????????

ONVOLDOENDE BEWIJS Gestoord EN.....
ik moest eigenlijk volgens de wet ZIJN schade betalen die hij opzettelijk had toegebracht.
Hamer

Uiteindelijk heeft zijn verzekering GEEN claim ingediend omdat zijn verhaal als leugenachtig werd ervaren. Maar eigenlijk wil ik hiermee iedereen erop wijzen dat het recht zeker in Nederland niet zegevierd in dit geval Lips are sealed

Ik vond die bekeuring voor 'stoepje zitten' al belachelijk, maar hier gaan gewoon mijn haren van overeind staan. Het lijkt wel of de onschuldigen altijd als boosdoener aangezien worden en de daders vrijuit gaan.... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:41

Als ik jouw was zou ik een klacht indienen over het politie optreden. Ik denk dat er iets niet goed is gegaan en dan wordt het opnieuw in behandeling genomen.

Het recht is eigenlijk vaak niet fair. Maar om jouw zaak behoorlijk behandeld te hebben is wel fair.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:55

russel schreef:
Laatst reed ik op een donkere weg, komt best veel verkeer over die weg. Fiets er iemand zonder licht op die weg, maar er naast is een fietspad. Ik zag hem op het laatste nippertje, dus ik roep uit mijn raampje, "wil je dood". Krijg ik de reaktie, Huh??? Nou sorry hoor, hoe zou zo iemand reageren als hij een boete krijgt, vraag ik mij dan af.

ik zou op zo'n reactie ook als eerste zeggen: huh:? Als iemand naar mij schreeuwt: wil je dood? dan zou ik ook echt denken van: hoe bedoeld ze dat nou weer???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:04

Welshcobfan schreef:
russel schreef:

ik zou op zo'n reactie ook als eerste zeggen: huh:? Als iemand naar mij schreeuwt: wil je dood? dan zou ik ook echt denken van: hoe bedoeld ze dat nou weer???

Ach ja vast, zonder verlichting op de rijbaan van een donkere weg ipv fietspad en dan denk je huh??? Blond Ik had die vent dus bijna plat gereden. Verward