Maar dat is geloof ik volledig off topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:@Lusitana, rokers hebben geen invloed op de gezondheid van hun collega's om de simpele reden dat roken op de werkplek verboden is. Ik vind het ook onzin om mensen vanwege hun gewicht, haarkleur, schoenmaat of weet ik wat niet aan te nemen. Maar ik zie dus ook niet in waarom je dan een roker niet zou aannemen. Gewoon vantevoren afspreken wat acceptabel is, namelijk als je wilt roken doe je dat maar in je pauze, en verder niet mekkeren.
Karl66 schreef:
@Fitzroy, met dezelfde insteek kan je beter een nietroker weigeren die vindt dat z'n pauze belangrijker is dan de klanten en beter een roker aannemen die pas om 4 uur zijn lunch met eerste sigaret neemt, omdat er dan tijd voor is.
Angeliek schreef:'Directeur Marlboro weigert roker!'
Dat zou leuk zijn
Ik vind niet dat je een roker mag weigeren. Zolang de roker zich aan dezelfde pauzes houd die andere werknemers ook hebben, dan is het geen punt. Maar als de roker idd meer pauze wil, dan kan ik me erin verplaatsen als hij word geweigert.
En geloof mij maar, ook een zware roker kan 2 uur zonder sigaret. Als je maar wat te doen hebt!
Fitzroy schreef:Karl66 schreef:
@Fitzroy, met dezelfde insteek kan je beter een nietroker weigeren die vindt dat z'n pauze belangrijker is dan de klanten en beter een roker aannemen die pas om 4 uur zijn lunch met eerste sigaret neemt, omdat er dan tijd voor is.
Het jammere voor je is, dat ik die mensen niet ken. Rokers vinden hun sigaret zo belangrijk dat daar het nodige voor moet wijken.
Wat me ook opvalt (althans bij ons in het bedrijf) is dat alleen de lagere werknemers roken. Nu zal ik ook wel weer heel Bokt over me heen krijgen maar bij ons is dat echt opvallend. En ja, dat weet ik, ik werk nl. bij P&O dus weet precies hoe iedereen ingeschaald is![]()
Als mensen roken in hun pauze heb ik er ook totaal geen probleem mee. Alleen een verstokte roker komt daar niet mee uit, omdat je dan alleen de lunchpauze hebt. En 1 sigaret tussendoor is wel erg weinig
Fitzroy schreef:Karl66 schreef:
Het jammere voor je is, dat ik die mensen niet ken. Rokers vinden hun sigaret zo belangrijk dat daar het nodige voor moet wijken.
Wat me ook opvalt (althans bij ons in het bedrijf) is dat alleen de lagere werknemers roken. Nu zal ik ook wel weer heel Bokt over me heen krijgen maar bij ons is dat echt opvallend. En ja, dat weet ik, ik werk nl. bij P&O dus weet precies hoe iedereen ingeschaald is![]()
Als mensen roken in hun pauze heb ik er ook totaal geen probleem mee. Alleen een verstokte roker komt daar niet mee uit, omdat je dan alleen de lunchpauze hebt. En 1 sigaret tussendoor is wel erg weinig
Equinecoach schreef:Als een werkgever een roker mag weigeren vind ik dat ook lelijke, dikke, te dunne, niet sportende, naar zweetstinkende, roodharigen, snorren, baarden, raar geklede en fiat panda rijdende mensen ook geweigerd mogen worden!!
Citaat:Als een werkgever een roker mag weigeren vind ik dat ook lelijke, dikke, te dunne, niet sportende, naar zweetstinkende, roodharigen, snorren, baarden, raar geklede en fiat panda rijdende mensen ook geweigerd mogen worden!! !
geit schreef:ja en ik vind het beetje jammer dat alle rokers zo over 1 kam worden geschoren.
ik ben een zware roker maar als ik aan het werk ben kan ik wel even die paar uurtjes zonder mijn peuk,want dan staat mijn hooft bij het werk en niet bij dat sigaretje wat ik anders wel gerookt had.
Karl66 schreef:Ook het roken in een kantine is wettelijk niet toegestaan. Tenzij er een speciale rokersruimte in het bedrijf is, ben je verplicht om buiten te gaan staan roken. Natuurlijk kan je als bedrijf dat negeren, maar er is controle op en de boetes zijn stevig.