Ontvoerde Nederlandse kinderen vluchten naar ambassade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ontvoerde Nederlandse kinderen vluchten naar ambassade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:24

Desiree, dat is een goed stukje, helder en veel meer dit soort ervaringen van vrouwen op tv gezien in docu's of gelezen, dus algemener dan mensen wellicht verwachten.

Deze ontvoeringszaak geeft mij nogal het "not without my daughter" gevoel. Als een der kinderen al autistisch is dan zal het andere kind zich dubbel betrokken en verantwoordelijk voelen. Ook vergeten we dat kinderen vanuit een probleemrelatie/gezin sneller rijp/volwassen en pienterder zijn dan kinderen vanuit een warm nest. Vergeet niet dat die kinderen, zeker het ene kind al veel gezien en heeft moeten meemaken. Het huwelijk van haar ouders is niet voor niets op de klippen gelopen. Ze hebben vaak een 6e zintuig ontwikkeld om mensen te lezen en te begrijpen. Dat kinderen de cultuur van een ouder leren ontdekken en te begrijpen is iets wat op een natuurlijke en vriendelijke manier moet gaan en op die leeftijd zijn kinderen in spannende omgevingen niet graag zonder hun moeder, dus ik trek wel de conclusie dat die kinderen daar tegen hun wil zitten.

Als paps uit een liberale familie komt en westerse ideeen erop na houdt, zou dit niet zo een probleem geworden zijn en zouden die kinderen ook niet gevlucht zijn. Niet voor niets dat die kinderen deze aktie ondernomen hebben en dat het kind een foto van de ambassade heeft gekregen. Goed voorbereid op mogelijke problemen die mogelijk zouden kunnen gaan spelen, kennelijk heeft Mams de kinderen goed voorbereid. Als er een liefdevolle vader in het spel was, dan had hij de kinderen niet ontvoerd, dan hadden ze lekker een zomervakantie bij oma's gehad.

Syrie is een ander land dan Tunesie, zeker als je al een moslimvriend hebt, zou je dat moeten weten. Tot nu toe ken ik nog maar een gelukkig huwelijk tussen een hollandse vrouw en een moslim man uit een arabisch land. 4 van deze huwelijken die ik ken zijn problematisch gestrand tot aan schuiladressen toe. De culturen liggen zo ver uit elkaar dat het een moeilijke manier is om samen te leven, zeker ook als de schoonfamilie vanuit het midden-oosten zijn druk gaat zetten. Als er kinderen komen, gaat het ineens alleen maar om de kinderen, de vrouw is dan niet meer belangrijk lijkt het wel en de agressie is dan behoorlijk, iets wat wij niet kennen en niet willen.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:02

Ik weet ook wel dat Syrie een ander land is als Tunesie. En dat het daar er anders aan toe gaat. Helemaal mee eens. Ik reageer alleen zo heftig omdat ze hier praten over alle moslimlanden, alle moslims en alle arabische mannen.
Ben me er ook echt wel van bewust dat arabische mannen uit het midden-oosten andere leefswijze op na houden maar dat heeft niks te maken met het moslim geloof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:16

itisi73 schreef:

Ben me er ook echt wel van bewust dat arabische mannen uit het midden-oosten andere leefswijze op na houden maar dat heeft niks te maken met het moslim geloof.

Juist wel, namelijk met hun interpretatie van het geloof!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:33

Laat maar.......................................................!!!!!!!!!!!!!!!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:34

zucht Slapen Slapen Slapen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:08

faye schreef:
itisi73 schreef:

Ja idd! Anders geloof, andere (geloofs)overtuiging, andere levenswijze. Moslims kijken anders tegen bepaalde dingen dan christenen.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:20

Hun interpretatie heeft niks te maken met wat profeet Mohammed in de Koran heeft gepredikt.
Dat noemen hun dan "volgens ons geloof" maar heeft niks te maken met het "juiste" moslim geloof!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:26

faye schreef:
itisi73 schreef:

Waarom niet? Is toch het zelfde geloof? Dat ze het anders interpreteren voor hun gemak, houdt in dat het voor vrouwen en dan voor westerse vrouwen bijna onmogelijk is om een vrij leven te hebben. Hun geloof dicteert hun hoe ze met vrouwen om moeten gaan. De mooie en goede dingen die het geloof ook zeker heeft, valt daarmee in de schaduw.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:33

Dus jullie beweren dan dat de islam niet deugt, omdat mensen de Koran niet op de juiste manier interpreteren?

DAn kunnen we dus ook stellen dat katholieken hetzelfde zijn als streng gereformeerden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:37

Ik zeg niet dat de islam niet deugt, maar dat de islam zeker in bepaalde landen op een verkeerde manier wordt geinterpreteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:42

Als de Koran zo wordt geinterpreteerd dat er haat en verderf van komt en onder het mom van Islamgeloof, dan ja dan durf ik te stellen dat Islam geloof dan niet deugd, alleen jammer dat het dan niet een andere naam krijgt, zoals in Nederland. Zwarte kousen is ook een Christen geloof maar is niet Katholiek, wordt wel als zo specifiek aan geduid en de islam dan weer niet. Dat blijft islam heten. Juist daarom is er 2-deling en juist daarom komen er dit soort discussies.

Als de Gereformeede kerk dingen predikt uit naam van god en de Katholieke kerk deze dingen juist weer niet en er komt bloedvergieten uit, dan zijn we boos op de Gereformeerden en niet op de Katholieken. Das het verschil.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:52

faye schreef:
Ik zeg niet dat de islam niet deugt, maar dat de islam zeker in bepaalde landen op een verkeerde manier wordt geinterpreteerd.

Dat is waar. Maar dat is niet de schuld van de islam. Dat ligt aan de mensen die de islam misbruiken.

Ook binnen de islam zijn stromingen Russel, die te vergelijken zijn met gereformeerd en katholiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:30

Ja dat klopt maar zo wordt dat niet genoemd en dan is het voor de buitenwacht niet duidelijk, waardoor de ware islam er voor wordt aangekeken. Jammer ook dat de fanatieken die bloed willen zien, de islam als naam noemen in hun daden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:53

Nou niet alleen bloed zien hoor russel, ook de manier waarop de islam in veel landen geinterpreteerd wordt in de behandeling van en bestaansrecht van vrouwen vind ik zeer verwerpelijk. Dus het ligt toch wel wat breder.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:11

ja maar de chriselijke kerk heeft diezelfde verwerpelijke daden op de naam staan. GElukkig gaan de mensen er nu anders mee om. Er komt wel ooit een tijd dat islamieten dat ook grotendeels kunnen. Er zijn er al een paar uit voornamelijk westerse landen die het ook kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:36

Ja maar Desiree dat is toch al heel lang geleden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:58

heel, heeel, heel, heel ,heeeel erg lang geleden Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:11

Ik zeg toch dat de Islam achter loopt!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:36

Wat zou er nou verder met die kinderen gebeuren dan?