Whiz schreef:Wajong is voor mensen onder een bepaalde leeftijd. Dus voor oudere echt 100% zelfstandige mensen hebben ze wel weer een andere uitkering.
Inderdaad heel veel instanties, en natuurlijk zijn daar een hoop regels aan verbonden. Maar dat vind ik persoonlijk niet meer dan normaal. En als je het te veel werk vind om het aan te vragen dan is dat een probleem van die persoon zelf. Het is niet alleen met uitkeringen een krime om aan te vragen. Ga maar eens andere dingen aanvragen via een weg vol met ambtenaren. Dat gaat al net zo moeilijk. Als je echt een uitkering nodig hebt dan ben je toch ook bereid om er wat voor over te hebben?!
Trouwens ik zeg helemaal niet dat het iemand zijn eigen schuld is, dat maak jij ervan. Ik zeg lauter en alleen dat het in nederland niet zo hoeft te zijn. Er zijn trouwens ook nog genoeg instanties die deze mensen helpen een uitkering aan te vragen. Of te kijken bij welke betalingen ze vrijstelling kunnen krijgen.
De Wayong is voor mensen met een handicap, of speciale uitzonderingen. Bijstand kom je dus ook niet meer zomaar in hoor, heb je geen recht op als je even geen werk kunt vinden of wat dan ook.
Een oude vriendin van mij had een relatie, al jaren, kregen een kindje, relatie ging nog kapot tijdens de zwangerschap. Zij kwam op strata te staan, bleef doorwerken tot aan haar bevalling, woonde op een kamertje van 3 bij 5, ze kreeg een huisje toegwezen met veel geluk en toen?
Toen kon ze geen drie dagen werken bij haar baas, dat werden er 2 of 4 en dat is niet mogelijk voor een alleenstaande moeder. 2 is te weinig, want daar kan de huur niet van betaald worden en alle andere vaste lasten, 4 is teveel, want an moet het kindje naar een creche, waar ze niet in aanmerking kwam voor subsidie, want een aanvullende uitkering hadz e geen recht op, want ze had gewoon sollicitatieplicht (logisch hoor daar niet van) op een fulltime baan, welke inging op het moment dat haar zwangerschapsverlof verliep.
De bijstand heeft haar dus goed laten zakken op deze manier. De regels zijn wel zo verscherpt, regels zijn regels, maar verrot is het wel als je zo komt te zitten en al was het maar voor tijdelijk een aanvullende uitkering..maargoed, ik ben daar mss wat lomp in. Geen 1 subsidie heeft zij recht op etc en nee, ze verdiend niet veel dat ze daarbuiten komt te vallen.
Dit is maar een voorbeeld van hoe of wat en zo beginnen de schulden wel, waardoor er dus de kans bestaat aan de grond te komen zitten..Kijk als mensen zich in schulden steken doordat ze boven hun stand leven, eigen schuld dikke bult en dat heeft dan ook niets met armoede te maken imo..