Taïda geslaagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Taïda geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:22

Fitzroy schreef:
Ze had meteen zonder al die poespas haar diploma in Sarajevo mogen halen. Ze heeft zichzelf al die ellende weer op de hals gehaald door hier perse te willen blijven.
Imo had ze die energie beter kunnen stoppen in het leren voor haar VWO-examen en dan had ze die 9-ens misschien wel gehaald.

Ten eerste vind ik het niet zo raar dat ze hier wilde blijven en zeker niet dat ze daarvoor heeft gevochten.
Ten tweede had ik begrepen dat ze niet een gelijkwaardig diploma kon halen in Sarajevo, in ieder geval niet in hetzelfde tijdsbestek.
Ten derde vind ik dit er eigenlijk helemaal niet toe doen.... het gaat er nu om of ze welkom is om te komen studeren, niet of ze nou wel of niet haar VWO-diploma in Nederland had moeten halen.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:33

yousra schreef:
Maar Nederland had wel economische problemen en ze kwamen te kort aan werknemers.

Dat was vóórdat de Turken en Marokkanen kwamen. Wegens arbeiderstekort hebben ze Zuid-europeanen naar Nederland gehaald, Grieken, Italianen, Spanjaarden etc. Turken en Marokkanen zijn op eigen houtje gekomen.

Overigens vind ik dat ook nog wel weer een apart punt... ik las van de week een artikeltje over nieuwe arbeiderstekorten en het weer moeten toestaan van arbeiders uit het buitenland halen.
Dat verbaasde me nogal.....

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:37

Dat is niet waar, ik ben ook een Marokkaan en m'n opa is hier gekomen om te werken, omdat ze mensen zochten en zo nog vele andere Marokkanen en Turken.
Laatst bijgewerkt door Liberte op 17-06-06 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:40

Erg off-topic maar de eerste gastarbeiders die op het bedrijf van mijn vader kwamen werken waren idd Turken en Marokkanen. Ik geloof dat alleen de Spanjaarden iets eerder waren.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:40

Aimee schreef:
Fitzroy schreef:
Ze had meteen zonder al die poespas haar diploma in Sarajevo mogen halen. Ze heeft zichzelf al die ellende weer op de hals gehaald door hier perse te willen blijven.
Imo had ze die energie beter kunnen stoppen in het leren voor haar VWO-examen en dan had ze die 9-ens misschien wel gehaald.

Ten eerste vind ik het niet zo raar dat ze hier wilde blijven en zeker niet dat ze daarvoor heeft gevochten.
Ten tweede had ik begrepen dat ze niet een gelijkwaardig diploma kon halen in Sarajevo, in ieder geval niet in hetzelfde tijdsbestek.
Ten derde vind ik dit er eigenlijk helemaal niet toe doen.... het gaat er nu om of ze welkom is om te komen studeren, niet of ze nou wel of niet haar VWO-diploma in Nederland had moeten halen.

1) Feit dat jij je dat kan voorstellen wil natuurlijk niet zeggen, dat ze daarmee toen de juiste weg bewandeld heeft
2) Daarom is haar ook de mogelijkheid geboden op de ambassade haar examen VWO te behalen.
3) Of ze welkom is, is natuurlijk erg persoonlijk. Wat mij betreft wel, al kan ik me goed voorstellen dat mensen, door haar hele voorgeschiedenis het toch een beetje gehad hebben met dit meisje.
De vergelijking met de al aanwezige Turken en Marokanen, gaat in mjin ogen volledig mank.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:41

@ Yousra: dat is wel waar..... nadat er Zuid-europeanen naar Nederland waren gekomen om te werken, was het ook buiten Europa bekend geworden dat hier arbeiders gezocht werden. Daarop zijn Turken en Marokkanen ook naar Nederland gekomen.
Doet er verder niet toe.... is voor dit onderwerp ook verder niet relevant, mijn opmerking was enkel omdat ik me nogal verbaas over Nadirs uitspraken.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:42

slimmerik schreef:
Erg off-topic maar de eerste gastarbeiders die op het bedrijf van mijn vader kwamen werken waren idd Turken en Marokkanen. Ik geloof dat alleen de Spanjaarden iets eerder waren.

Dat bedrijf van jou vader hoeft natuurlijk niet de eerste gastarbeiders hebben gehad

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:43

Maar toch is het zo.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:45

ruiterinrust schreef:
1) Feit dat jij je dat kan voorstellen wil natuurlijk niet zeggen, dat ze daarmee toen de juiste weg bewandeld heeft
2) Daarom is haar ook de mogelijkheid geboden op de ambassade haar examen VWO te behalen.
3) Of ze welkom is, is natuurlijk erg persoonlijk. Wat mij betreft wel, al kan ik me goed voorstellen dat mensen, door haar hele voorgeschiedenis het toch een beetje gehad hebben met dit meisje.
De vergelijking met de al aanwezige Turken en Marokanen, gaat in mjin ogen volledig mank.

1) daarom staat er ook dat ík me het kan voorstellen, dat anderen het minder juist vinden.... Prima, maar daar mag ik dan wel mijn mening tegenover zetten.
2) gelukkig maar!
3) De vergelijking met Turken en Marokkanen was een opmerking n.a.v. een bericht (of de berichten) van Nadir, waar ik me over verbaas.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:46

yousra schreef:
Maar toch is het zo.

Dat mag jij wel vinden.... maar een beetje kenner van de (Nederlandse) geschiedenis weet dat het anders is.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:47

En ben jij een kenner dan?

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:49

Aimee schreef:

Dat bedrijf van jou vader hoeft natuurlijk niet de eerste gastarbeiders hebben gehad

Klopt, ik weet het niet zeker.......

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:21

yousra schreef:
En ben jij een kenner dan?

Ach... ik studeer architectuurgeschiedenis aan de VU, maar we hebben ook het gros van de studieboeken geschiedenis in de kast (gelezen).

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:39

Ik heb niet alles gelezen Maar wilde nog wel even zeggen dat het (volgens) mij vreemdelingrechterlijk veel makkelijker is om voor een universitaire studie naar Nederland te komen dan voor een middelbare school opleiding.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:28

WildWings schreef:
Dat snap ik ook niet, ze wou alleen hier blijven vanwege d'r examen was 't verhaal.. en nu wilt ze ineens hier weer terugkomen voor een vervolgstudie. Tja, jammer dat er dan eerst maar halve waarheden zijn verteld.

Toch leuk voor 't meis dat ze d'r examen heeft gehaald.

Tuurlijk was het nooit haar bedoeling om na haar VWo examen terug te gaan. Anders had ze daar nooit zo'n heisa om gemaakt. Ik word een beetje moe van dit kind, bij mij heeft ze al haar krediet inmiddels verspeeld. Maargoed, ze doet maar lekker.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:31

Fitzroy schreef:

Vind dit een beetje kortzichtig... maar toe maar.
En anders? Was ze dan wel welkom geweest?

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:36

natasja50 schreef:
Het is weer ikke ikke ikke en de rest.....

Iedere Nederlander kan een studiebeurs krijgen toch?? En die studenten die het niet redden dat zijn gewoon luie (en domme)donders...

Dank je wel. Gevalletjes van ziekte e.d. is natuurlijk ook gewoon luiheid. Ik zat eigenlijk al 3 pagina's te wachten tot er weer vuilspuiterij uit jouw mond zou komen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:38

Ik ben ook blij dat ze is geslaagd, na alles wat we er voor hebben gedaan.
Al vond ik het wel een beetje overdreven dat er een cameraploeg bij ons op school stond, toen we onze cijferlijsten gingen ophalen..

Maar goed, ze is geslaagd, en dat wilde ze.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:55

Richtje schreef:

Ik ben maar even zo vrij om hier op te reageren, omdat ik me erg in het bericht van Fitzroy kan vinden. Anders was ze imo gewoon welkom geweest ja. Ik heb ook niks tegen buitenlandse studenten, vind het juist een goede zaak dat zoiets mogelijk is. Waar ik wel een probleem mee heb, zijn frauderende buitenlandse middelbare scholieren die de boel willens en wetens oplichten, en dan ook nog mensen zo gek krijgen dat ze haar nog meer geld gaan geven. Hoezo kromme wereld?
Ik hoop echt van harte dat ze haar behaalde diploma eens constructief voor haar vaderland gaat gebruiken als ze afgestudeerd is, maar ik heb er een hard hoofd in. Die blijft straks gewoon hier.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:58

En dan.. en als ze dan hier blijft????

Mijn vader is ook als buitenlandse student hier gekomen... Is ook gebleven en nu 2 grote bedrijfen met tal van mensen in dienst. (zorgt dus voor werkgelegenheid in nederland) Hij betaald Ontzettend veel belasting.,. waar onze studiefinancieringen weer mee betaald worden.

Wat is er mis mee om een master afgestudeerde in Nederland te houden?? Is alleen maar beter voor de economie en de welvaart.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:01

Daar is ook niks mis mee Whiz. Taida en haar aanhang echter hebben toch constant zo gehamerd op het feit dat in haar thuisland niks is, dat ze daar niks kan doen, dat alles zo vreselijk is, blablabla. Laat haar dan iets positiefs doen met alle fraude die ze gepleegd heeft, en zich inzetten voor de opbouw van haar vaderland, om haar familie en volk een goed bestaan te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:09

Richtje schreef:
Fitzroy schreef:

Hoezo kortzichtig? Al het haar om een diploma met goed cijfers te doen was geweest, had ze idd beter gewoon direct voor de optie examen in land van herkomst kunnen kiezen. Had haar een hoop energie gescheeld die ze in leren had kunnen stoppen. Bovendien lijkt me als je een "uitzonderlijk intelligente student"bent, je ook in deze situatie hogere cijfers had kunnen halen. Dus zo uitzonderlijk intelligent is deze dame niet, uitzonderlijk uitgekookt , dat wel

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:31

faye schreef:
Hoezo kortzichtig? Al het haar om een diploma met goed cijfers te doen was geweest, had ze idd beter gewoon direct voor de optie examen in land van herkomst kunnen kiezen. Had haar een hoop energie gescheeld die ze in leren had kunnen stoppen. Bovendien lijkt me als je een "uitzonderlijk intelligente student"bent, je ook in deze situatie hogere cijfers had kunnen halen. Dus zo uitzonderlijk intelligent is deze dame niet, uitzonderlijk uitgekookt , dat wel

Veel minder moeilijke situaties zorgen ervoor dat nog veel meer getalenteerde leerlingen niet eens hun examen halen....
Studeren heeft niets te maken met energie die je ergens anders aan verspild. Als je mentaal alles goed op een rijtje hebt, kun je ondanks andere energievretende activiteiten goed studeren. Heb je mentaal echter 'tegenslagen' en verder helemaal geen andere acitiviteiten, kan het nog zo zijn dat het studeren totaal niet gaat.

doeigeenbokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:33

Nouja zeg dat is toch niet eerlijk dan mogen anderen toch ook? >:(

doeigeenbokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:33

Echt niet eerlijk man.