Privé internetten in 'baas' zijn tijd.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiaMora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:39

Ik zie het nog ooit wel een keer in de toekomst gebeuren dat je niet meer mag roken op het werk.

Zelf mag ik in mijn eigen huis (kantoor aan huis, personeel op kantoor) niet meer roken sinds de nieuwe wetgeving.

Drinken halen, of naar het toilet gaan zijn primaire levensbehoeften.

Persoonlijk vind ik het prettiger als mijn personeel even een blokje gaat wandelen in de pauze, veel gezonder als achter het schermpje van je pc blijven hangen.
Maar ik begrijp heel goed wat er zo leuk aan is

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:20

Ik Bok zoveel op mijn werk. Maar ach, ik kan zelfs wegblijven als ik zou willen, ik kan doen wat ik wil. Ik werk gewoon zelfstandig aan een project en het is mijn eigen verantwoordelijkheid dat bepaalde dingen bereikt worden. Hoe ik dat doe maakt niets uit.

Alles in goed overleg, het is een kwestie van geven en nemen. Ik doe thuis ook vaak dingen voor mijn werk, in mijn vrije tijd. Dat vind ik helemaal niet erg. Ik voelde me ook schuldig dat ik wel eens dingetjes print voor mijn studie op mijn werk, maar er werd me verteld dat ik dat zoveel mocht doen als ik wil. Echt fijn!

Als ik hoor hoe kinderachtig het er in sommige organisaties aan toe gaat... Dat werkt toch niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:46

Helaas kan lang niet iedereen die eigen verantwoordelijkheid aan

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:14

MiaMora schreef:

En fantastisch dat je regelmatig overuren maakt,
maar die worden wel gedeclareerd, en ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze uren aftrokken voor prive-activiteiten onder werktijd.

Bij ons worden overuren NIET uitbetaald!

Dus soms ben ik idd 9 uur op kantoor ipv 8....

Ik internet wel op kantoor, de ene dag meer dan de ander. Soms kan het gewoon niet, te druk. En soms kan het wel....
En soms blijf ik in de pauze achter mijn bureau .

Maar ik denk dat het wel afhangt van de mentaliteit binnen een bedrijf.

Ik word aan het eind van het jaar afgerekend op mijn omzet, heb ik mijn target niet gehaald, dan geen salarisverhoging....

Anoniem

Re: Privé internetten in 'baas' zijn tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:19

Tsja, ik werk natuurlijk niet voor niets op een afdeling 'nieuwe media'..

Nah ff serieus: Ik doe wel eens wat privé op mijn werk, maar dat zit er bij ons gewoon ingebakken, vakantiefoto's kijken enzo ook vaak... MSN is ingeburgerd in het hele bedrijf, staat standaard geinstalleerd op de pc's (en een alternatief op de mac's) etc. En ja, ik heb msn eigenlijk standaard aanstaan op mijn werk. Mag gewoon, doe het gewoon, ben ik druk, heb ik geen vensters openstaan. We gebruiken het ook veel als communicatiemiddel tussen collega's enzo.

En tsja, heb ik het eens wat drukker, moeten de vakantiefoto's wachten en werk ik een uurtje langer door. Zo lang ik voldoende productief ben is er niets aan de hand.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 01:43

Mijn baas heeft opdrachten waar hij zelfs internet voor zijn werknemers geregeld heeft

wij hebben in die dienst (waaronder 1 vaak terugkomende specifieke)
7 uurs dienst waarvan maar 3 uurtjes werk al met al bij elkaar...de rest is preventief aanwezig zijn (van 0.00 tot 7.00)

dus je vermaakt jezelf met het internet daar,de keuken(lekker eten maken ) en de gokautomaten..

als het werk maar op de juiste tijden gedaan wordt en uiteraard goed gedaan wordt dan no problem

mijn baas zegt: liever internet dan dat je in slaap valt
(want dat mag in dit beroep absoluut niet)

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 01:51

Ik werk op een receptie en ik mag internetten, tv kijken, huiswerk maken en msn-en, zolang ik iedereen maar meteen help.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:10

Een bedrijf met 100 man personeel waar iedereen dagelijks een kwartiertje prive op internet zit tijdens werktijd. Is per dag 25 uur. Mwah, zonder internet zou je dus met 3 man minder hetzelfde werk doen.
Reken maar uit wat het een bedrijf per maand kost.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:25

Citaat:
Mwah, zonder internet zou je dus met 3 man minder hetzelfde werk doen.

moe je geen bedrijf hebben dat websites maakt

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:32

Ik vind dat ook altijd van die suffe berekeningen. Je kunt ook de topsalarissen allemaal een paar procent verlagen, dan kom je aan dezelfde besparing

In veel gevallen zijn die werkuren helemaal niet zo absoluut en heb je ook te maken met de flexibiliteit van je organisatie, de manier van plannen, de hoeveelheid werk, de doorstroming van de verschillende zaken, vaste termijnen zoals de snelheid van post en goedkeuringen van besluiten, en nog zo'n tig andere factoren, die maken dat het allemaal net iets minder soepel verloopt.

Plus dat je de goodwill van je werknemers ook niet te veel wilt verspelen, en een kinderachtige werkgever die mijn internettijd in minuten gaat berekenen, krijgt mijn werktijd ook in minuten berekend.

simone73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:45

ik kijk soms wel heel even op internet, maar echt lopen posten doe ik niet. maar als ik soms achter een computer van een collega zit en zie wat voor sites allemaal in haar favorieten staan, dan schrik ik wel eens. ik zou privé-sites al helemaal niet bookmarken op mijn werk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:06

Op mijn vorige werk kwam ik tussendoor wel op bokt en mailde ik ook wel prive. Zolang het werk het toelaat, zie ik het probleem niet.
In mijn huidige baan heb ik daar de tijd niet voor.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:11

Nog even voor het overzicht: ook hier worden overuren niet uitbetaalt. Dat hoort bij het werk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:19

Morrie schreef:
Citaat:
Mwah, zonder internet zou je dus met 3 man minder hetzelfde werk doen.

moe je geen bedrijf hebben dat websites maakt

Haha precies... Of zoals ik: ik zit bij de nieuwe media bij een uitgeverij. Daar drááit het om internet, internetradio, crossmediaal gebeuren enzo. Schiet niet op zonder

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:16

door_ schreef:
Niet mee eens... ik werk erg hard, mijn werktempo is gemiddeld twee keer zo hoog dan het tempo van mijn collega's, dus af en toe tussendoor wat internetten vind ik best kunnen.

Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je werk eronder lijdt, bij mij is dat dus niet zo, en daar zorg ik ook wel voor!

Als ik mijn werk aan het einde van de dag af heb is het goed. En dat heb ik Ja
wat ik van veel van mijn collegas niet kan zeggen, waardoor ik het weer af moet maken de volgende dag...
Mijn productiviteit is dus nog steeds hoog genoeg.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:14

Is toch simpel, als de baas het goed vindt, dat steld hij dat met de voorwaarden toch simpel op papier.
Heb je dat niet dan mag het niet en kan je op staande voet ontslagen worden.
Lijkt me niet moeilijk.
Tenzij je het in je pauzes doet Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:03

Ik zit dus best vaak op bokt tijdens mijn werk.
Ik heb al 100 keer aangegeven bij mijn baas dat ik met mijn werk mijn tijd niet vol krijg> Ik stel sommige opdrachten uit omdat ik anders de rest van de week niks te doen heb. Dat vind ik echt zonde, maar ja ik mag ook niet naar huis. Dus dan maar internetten.
Hopelijk komt er snel verandering in, want ik ben liever druk aan het werk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:21

Bas, in Nederland is het andersom. Als de baas het niet goed vind of beperkingen wil aanleggen dan zal deze een internetreglement moeten opzetten en bekend moeten maken aan het personeel. Zonder internetreglement heb je hier als werkgever weinig over te zeggen.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:22

Apple schreef:
Bas, in Nederland is het andersom. Als de baas het niet goed vind of beperkingen wil aanleggen dan zal deze een internetreglement moeten opzetten en bekend moeten maken aan het personeel. Zonder internetreglement heb je hier als werkgever weinig over te zeggen.

Da's toch raar?
Want je bent aangenomen om te werken, en niet om prive zaken te doen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:12

Ach heb op sommige stage bedrijven ook toemstemming gekregen om in die tijd te internetten, geen probleem ook voor t personeel als t werk er niet onder lijdt. en ook ik vind dat t geven en nemen is.
en ik werk momenteel ook bij een callcentre, en idd daar letten ze dr wel aardig op, maar toch zo nu en dan ff mn mail lezen als ik geen bereik heb (niemand de tel opneemt) moeten ze ook niet zeuren als ik iemand aan de lijn heb ben ik bloedserieus....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:52

Doe ik echt nooit. Daar heb ik stomweg de tijd niet voor!
De regels voor internet-gebruik zijn, dat je best beperkt prive-gebruik op het werk mag, maar beperkt uiteraard. Net als bellen. Ik pleeg weleens een belletje met mijn man, maar ga niet uitgebreid met een vriendin kleppen.
Wij mogen uiteraard geen sexueel getinte pagina's bezoeken, geen marktplaats e.d. en we mogen niet chatten.

maar ik kom echt niet aan prive-internetten toe op het werk, of het moet al zijn dat ik even een telefoonnr opzoek ofzo. Bokken heb ik nog nooit gedaan. Ik werk in een verpleeghuis, weliswaar in een kantoorfunctie, en echt, dan werk je je de rambam!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:27

wij hebben geen internet op het werk. En bovendien heb ik daar ook niet de tijd om te internetten. Maar ik denk dat je als werkgever je je mensen niet kunt verbieden om prive te internetten. Tenzij de werkzaamheden niet af zijn natuurlijk !
Msnen tijdens werktijd vind ik wel ver gaan, hoewel ik tijdens mn werk soms ook wel een tijdje met een vriendin aan de foon kan hangen. Dus eigenlijk in een zekere mate moet het kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:15

zolang mijn werk er niet onder lijdt vind ik het geen probleem. Ik heb het gewoon soms heel erg rustig en ja dan internet ik wel prive. of soms even berichtje tussendoor. soms heb je dagen dat je het nauwelijks doet en soms meer. ach en andere mensen zitten uren te banketstaaf met collegas in plaats van te werken en dat doe ik weer niet Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 07:29

Ik ben er ook wel enigszins verbaasd over hoe normaal iedereen het blijkbaar vind om in de baas zijn tijd te internetten.
Uiteindelijk word je betaald om te werken en niet om te internetten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:32

als er geen werk is, maar ik moet hier wel zitten, moet ik toch wat..

Je hebt ook bedrijven zonder productielijn bijvoorbeeld Knipoog