Gezin zoekt babynaam dmv advertentie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezin zoekt babynaam dmv advertentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:25

Tsja, ben sowiezo al niet zo gecharmeerd van namen die eindigen op -Y, vind het al snel 'dellerig' klinken, beetje Johnny en Anita gedachten krijg ik daarvan.

Dit doet me trouwens denken aan die Amerikaanse vrouw die een tijdje geleden was bevallen van d'r 18de kind en nog lang niet van plan was te stoppen. Overigens was het financiele houwen en stouwen van de familie voor het grootste deel afhankelijk van de kerk en andere liefdadigheidsinstellingen

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:48

Vanessa24 schreef:
Zelf vind ik het helemaal niet egoïstisch om te kiezen voor 1 of helemaal geen kinderen, iedereen moet doen wat ie niet laten kan.
Veel mensen vinden het zielig voor het kind als het geen broertje of zusje zou hebben, het zou verwend worden, omdat het niet leert delen.
Als je helemaal niet voor kinderen kiest, dan ben je pas voor sommige mensen echt verkeerd bezig. Want kinderen krijgen dat moet iedereen, want daar ben je tenslotte op aarde voor gekomen.
Dit is niet mijn mening, maar wat ik hoor van mensen om mij heen.

Ik wil helemaal geen kinderen, omdat ik ze niet leuk vind. En toch vinden mensen mij egoïstisch, omdat ik op deze manier alleen maar aan mezelf denk!

oh, ik dacht dat jij dat ergens stelde, dat dat egoïstisch zou zijn. Ik zal wel in de bonen zijn dan

En natuurlijk is het niet egoïstisch om geen kinderen te nemen, eerder andersom, want zelf ben ik ook niet altijd even blij dat mijn ouders mij hebben verwerkt (zij zelf ook wel eens trouwens ). Als ik niet was geboren had ik daar niks van gemerkt hoor.
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 15-06-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:54

[quote="Vanessa24"]Mensen met 'maar' 1 kind worden inderdaad uitgemaakt voor egoïsten, vraag me niet waarom, maar een hoop mensen vinden het zielig voor het kind wat geen broertje of zusje heeft.
Ook kindervrije mensen worden egoïsten genoemd, omdat zij helemaal geen kinderen willen en daardoor alleen maar aan zich zelf zouden denken.[quote]

Dat zou waarschijnlijk aan dit stukje liggen
Het staat misschien wat ongelukkig, maar ik bedoel er dus mee dat andere mensen het zo zien.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:57

Oh, dan zal dat het zijn

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:13

Quincy en Chelsey vind ik leuk! of Levy voor een jongen.

Ik moet er trouwens niet aan denken 15 kinderern .. pas was er op tv (bij jouw vrouw mijn vrouw geloof ik) een gezin met 8 kinderen en dat was al superdruk.. maar als die mensen gelukkig zijn

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:15

ZIGGY... mijn naam

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:37

Lijkt me verselijk!!!
Pff moet er echt niet aan denken, maar ieder zn eigen keus natuurlijk

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:50

goh en dan ben ik trots op mijn gezin met bijna 3 kindjes

Vanessa 24 ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat je geen kinderen wilt omdat je ze niet leuk vind....
heb je wel eens een baby van jezelf gehad dan ?
totdat dat gebeurt heb je geen idee hoe het is.
dat is mijn mening, verder moet iedereen het zelf weten natuurlijk of ze kinderen willen of niet en hoeveel dat is al helemaal aan de ouders zelf, al zou ik het dus egoistisch vinden om nog meer kinderen te nemen als je ze niet meer alles kunt geven wat ze nodig kunnen hebben, bijv met weet ik veel hoeveel kinderen op 1 kamer.
niet echt voldoende eten
niet voldoende scholing omdat dat nou eenmaal duur is....
dan zou ik het egoistisch vinden om er nog een bij te krijgen.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:28

Ivy, Amy, Remy, Lily

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:01

kekaro schreef:

Vanessa 24 ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat je geen kinderen wilt omdat je ze niet leuk vind....

dat is mijn mening, verder moet iedereen het zelf weten natuurlijk of ze kinderen willen of niet en hoeveel dat is al helemaal aan de ouders zelf, al zou ik het dus egoistisch vinden om nog meer kinderen te nemen als je ze niet meer alles kunt geven wat ze nodig kunnen hebben, bijv met weet ik veel hoeveel kinderen op 1 kamer.
niet echt voldoende eten

Krijgen we deze discussie weer... Beetje lastig om op de gok een kind te nemen omdat je het misschien toch nog wel leuk gaat vinden, stel dat je dat moet missen! Misschien wordt ze wel hartstikke ongelukkig als ze kinderen heeft, geen leven meer, niet zomaar weg kunnen (wat dat betreft heb je het met 15 beter voor elkaar, er is altijd wel een oppas ). Zit je daar met je gezinnetje... En dan mag je voor die tijd niet beslissen dat je geen kind wilt omdat je ze niet leuk vind?

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:17

hihi, leuk! Heb Wendy nog gekend op school! Is hun keuze, maar ik vind het persoonlijk niet zo fair tegenover de andere kinderen! Als je met vijven een slaapkamer moet delen enz... dat gaat er een beetje over...

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:13

eh in belgie is een man met 3 vrouwen en nu al iets van 32 of 33 kids waarbij 1 of 2 vrouwen in de tijd van dat artikel zwanger waren ook... mocht er een vrouw bijkomen ze is welkom, en ze wouden doorgaan tot minimaal 50 kids.. vind ik een beetje sneu, als jongste krijg je alleen afdankertjes en om met zn tiggen op 1 kamer te slapen lijkt me ook niks.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:13

misschien zouden die kinderen zelf hun mening hier moeten geven, denk dat ze er heel anders tegenaan kijken, als sommige van ons.
En de keuze van wel of geen kind nemen, dat moet je helemaal zelf weten.Een baby is geen rok/broek die je terug naar de winkel kan brengen als hij niet bevalt. Vind het opzich wel knap dat je nu al kan zeggen dat je geen kinderen wil. Of dat je er neit van hou, je bent dan wel eerlijk. Stel dat je een baby krijgt en je vind er geen bal aan, wat dan???(ik kan me dat geheel niet voorstellen, maar goed het kan dus)

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:14

Nimmy schreef:
eh in belgie is een man met 3 vrouwen en nu al iets van 32 of 33 kids waarbij 1 of 2 vrouwen in de tijd van dat artikel zwanger waren ook... mocht er een vrouw bijkomen ze is welkom, en ze wouden doorgaan tot minimaal 50 kids.. vind ik een beetje sneu, als jongste krijg je alleen afdankertjes en om met zn tiggen op 1 kamer te slapen lijkt me ook niks.

wie zegt nou dat dat kind de afdankertjes krijgt?? en met meedere op 1 kamer kan heel gezellig zijn. Alleen als je effe op je zelf wil zijn heb je een probleem

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:02

omdat ze rond moeten komen van de kinderbijslag, paps en moeders zijn te druk met andere dingen om te werken.....
lijkt me nou niet dat dat een vetpot is, zeker als de oudste 19 en de jongste 0 is.
en wat betreft met meerderen op een kamer, best gezellig ja.. tot op zekere hoogte en ze wonen in een gewoon 1 gezinswoning, dus volgens mij hebben ze vrij weinig privecy in en rond t huis
(overgins grappig detail: ze wonen in de zelfde plaats als dutruix vroeger)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:27

Zolang ze ALLES zelf betalen ok ,maar dat is onmogenlijk met zo veel kids. Daarom vind ik t aciciaal! Kinderen hebben op kosten v anderen, is niet netjes. En we leven niet meer in t jaar 1800 waar er geen voorbehoedsmiddelen waren.
Ik vind t niet normaal, maar dat is mijn mening.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:27

kekaro schreef:

niet echt voldoende eten

Ik hoef geen kinderen van mezelf te hebben om te weten dat ik ze niet leuk vind. Zo hoeven er duizenden mensen geen paard omdat ze weten dat ze het niet leuk vinden!

Over het wel of geen kinderen willen, daar heb ik zoveel discussies over gehad met mensen die wel kinderen hebben, zij lijken maar niet te begrijpen dat niet iedereen graag de zorg wil hebben over kinderen.

Over het stukje egoïsme: een aantal keer heb ik hier gelezen dat mensen de ouders hier egoïstisch zouden zijn. Zolang ze de kinderen dingen kunnen geven die ze nodig hebben, dan is daar niets egoïstisch aan. Ik ben het wel met je eens, dat als de ouders daarin te kort schieten ze egoïstisch bezig zijn. Maar daar kunnen we niets over vinden in het artikel.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:08

Esmeralda schreef:
misschien zouden die kinderen zelf hun mening hier moeten geven, denk dat ze er heel anders tegenaan kijken, als sommige van ons.
En de keuze van wel of geen kind nemen, dat moet je helemaal zelf weten.Een baby is geen rok/broek die je terug naar de winkel kan brengen als hij niet bevalt. Vind het opzich wel knap dat je nu al kan zeggen dat je geen kinderen wil. Of dat je er neit van hou, je bent dan wel eerlijk. Stel dat je een baby krijgt en je vind er geen bal aan, wat dan???(ik kan me dat geheel niet voorstellen, maar goed het kan dus)

Niet aanvallend bedoeld, maar hoezo zou het knap van me zijn dat ik nu al weet dat ik geen kinderen wil? Dit heb ik al vanaf kleins af aan geroepen. Mocht ik ooit per ongeluk zwanger raken, dan is dat dan maar zo, ik zal dan mijn uiterste best doen om het kind een gelukkig leven te geven, maar ik zal nooit bewust voor een kind kiezen door te stoppen met de pil.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:23

misschien is knap niet het juiste woord, maar bedoel ermee. Als jij nu al weet en toen al wist dat je geen kinderen wil, nou dat is dan toch prima. Het is een ieder voor zich hoor. Wie zijn wij om te zegge, dat iedere vrouw kinderen moet krijgen. Zo bedoelde ik het. En of je er nu 0 of 20 wil, dat maken de ouders nog altijd zelf uit en niet je familie/omgeving ect.

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:27

Jessey

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:33

Esmeralda schreef:
misschien is knap niet het juiste woord, maar bedoel ermee. Als jij nu al weet en toen al wist dat je geen kinderen wil, nou dat is dan toch prima. Het is een ieder voor zich hoor. Wie zijn wij om te zegge, dat iedere vrouw kinderen moet krijgen. Zo bedoelde ik het. En of je er nu 0 of 20 wil, dat maken de ouders nog altijd zelf uit en niet je familie/omgeving ect.

Er zijn zoveel mensen die je aankijken alsof je niet van deze aarde komt als je zegt dat je geen kinderen wilt. Dus zodra ik ook maar half denk dat er iemand is die kinderen krijgen gaat verkondigen alsof het je picht is, schiet is gelijk al in de verdediging. (Niet dat jij dat deed)
Gelukkig leven wij nu in een tijd dat je zelf mag kiezen wat je wilt

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:48

Jessy, Lindsay, Felicity, Mandy, Quincy, Romy, Harry etc.

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:50

Vanessa24 schreef:
Er zijn zoveel mensen die je aankijken alsof je niet van deze aarde komt als je zegt dat je geen kinderen wilt. Dus zodra ik ook maar half denk dat er iemand is die kinderen krijgen gaat verkondigen alsof het je picht is, schiet is gelijk al in de verdediging. (Niet dat jij dat deed)

Ik heb een leraar Duits (die trouwens zelf geen kinderen heeft ) die áltijd met me in discussie gaat als we het weer eens over kinderen hebben... Waarom dan niet, wat vind je er stom aan, misschien zijn die van jezelf wel leuk.. Het schijnt zo moeilijk te zijn om te begrijpen dat anderen geen kinderen willen, zelfs als je ze zelf ook niet hebt.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:09

rommie schreef:
Vanessa24 schreef:

Ik heb een leraar Duits (die trouwens zelf geen kinderen heeft ) die áltijd met me in discussie gaat als we het weer eens over kinderen hebben... Waarom dan niet, wat vind je er stom aan, misschien zijn die van jezelf wel leuk.. Het schijnt zo moeilijk te zijn om te begrijpen dat anderen geen kinderen willen, zelfs als je ze zelf ook niet hebt.

Ik kan daar soms echt kwaad om maken, het begon al toen ik ging samenwonen met mijn vriend, want ja.. huisje, boompje, beestje he? Toen ik vertelde dat we gingen trouwen, het eerste wat de mensen zeiden:' ben je zwanger?' Huh?? hoe kom je erbij?
De meeste mensen bekijken het volgens mij zo: je kunt kinderen baren, dus moet je dat ook doen.

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:12

Ik vind de naam STOMMY wel toepasselijk.....

laat ik mij verder maar onthouden van de discussie