Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:17

griebels schreef:
Sorane schreef:
Een dier blijft een dier. Je kunt een dier nooit 100% vertrouwen!

Dan moet je dat maar aan kinderen bijbrengen.

Valt me op dat je alleen op Desiree's posten reageert

lang verhaal, lees de vorige topics maar over dit onderwerp
Ik ben het ook totaal niet eens met desiree dat honden ex equo aan de mensen staan, daar komen ongelukken van. In een roedel zijn alle honden ook niet gelijk aan elkaar, dus waarom moeten wij dan opeens wél gelijk staan met de hond?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:19

Sorane schreef:
Honden die horen wel aan de lijn op straat! In een park waar geen kinderen zijn heb ik er helemaal geen probleem mee als een hond los rent. Maar zodra die tegen mensen op springt, of er zijn kids in de buurt dan moet je hem aanlijnen.

De hond is altijd nog minder dan de mens. Dus als er een keuze gemaakt moet worden over wie er aangelijnt wordt dan is het duidelijk dat dat niet de mens wordt!

Als ik met mijn ond ergens ben waar ze las mag ga ik haar niet aanlijnen omdat er n kind in haar buurt komt, Dat is de keus vd ouder om daar te komen waar honden los mogen. Die plaatsen zijn beperkt en dus heel makkelijk te vermijden!
Een hond vind ik zeker niet minder dan een mens, dat is wel n arrogante denkwijze (die alle mensen hebben). En sommige mensen zouden beter wel aangelijnt kunnen worden hahaha. Wel is het voor de leefbaarheid voor mens en hond goed om de hond zijn baas als roedelleider te laten zien, honden leven in troepen met een leider dus dat is een natuurlijke leefwijze voor een hond. Dat neemt niet weg dat ik het niet nodig vind dat mijn hond elk mens als leider moet zien, zeker niet! Wel moet je als roedelleider goed weten dat een kind voor een hond altijd lager in rangorde staat en dus moet jij als roedelleider de leiding nemen zodat je de hond niet verleid tot het nemen v beslissingen die niet gewenst zijn. Als je je hond uitlaat en toch beziog houdt zal de aandacht totaal voor jou zijn en ziet je hond die kinderen niet eens. Mijn hond kijkt er niet eens naar want ze is druk met mij bezig, ze vind het fijn om mij blij te stemmen want dan heeft ze mijn volle aandacht. Zo wordt t uitlaten v je hond ook veel leuker.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:22

Een hond is alleen minder dan de mens in de vorm van rangorde verschil. Als je als ouder in een losloop gebied voor honden komt met je kind, dan vind ik dat je niet hoeft te verwachten dat honden speciaal voor jou aangelijnd worden. Maar ik vind het toch altijd lief en aardig, als de baasjes de honden wel bij zich roepen als er een kind passeerd.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:22

Snap serieus niet dat dit topic nog open is. Smijt dan de vorige open en ga daar verder

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:30

Quellian schreef:
Snap serieus niet dat dit topic nog open is. Smijt dan de vorige open en ga daar verder

amen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:31

Welshcobfan schreef:
lang verhaal, lees de vorige topics maar over dit onderwerp
Ik ben het ook totaal niet eens met desiree dat honden ex equo aan de mensen staan, daar komen ongelukken van. In een roedel zijn alle honden ook niet gelijk aan elkaar, dus waarom moeten wij dan opeens wél gelijk staan met de hond?

wat desiree bedoeld is dat wij als mens wel hoger in rang staan als een (huis)dier, maar dat een hond niet minder waard is als een mens...
En ik ben het met haar eens...
Dieren waren er eerder als de mensen (wij stammen immers af van de apen)!! Alleen hebben wij met onze hersenen de wereld over genomen.
Is dat dan eerlijk om de hond maar meteen minder waard te laten zijn als de mens! Nee voor mij niet, voor mij zijn ze gelijk...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:34

Ik vraag me af wat er van de ouders terrecht was gekomen als ze wél vervolgd werden, denk dat ze dan het helemaal niet meer kunnen verwerken.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:35

slimmerik schreef:
Quellian schreef:

amen

Ik heb soms zo m'n momenten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:35

door_ schreef:
Deze discussie vind ik veel te ver gaan, maar goed....

Ik heb ook een hekel aan mensen die hun hond maar t pas en te onpas los hebben lopen....
Loop je op de stoep, ineens een natte neus over je hand, in je tas, whatever...
Okay, die honden zijn dan niet gevaarlijk, maar ik vind het wel storend, bovendien houden hondenliefhebbers er te weinig rekening mee dat er ook mensen bestaan die een angst hebben voor honden en dus ook een brave hond liever aangelijnd zien.

Bovendien mag je op veel plaatsen volkomen terecht) je hond niet eens loslaten.

Ik vind een hond wel minder dan een mens, gelijk staan met een dier, gelijke rechten met een dier, hoe zie je dat dan?
De mens staat boven het dier, en kan er een hele goede band mee hebben, tuurlijk, maar toch staat hij wat mij betreft lager in de rangorde...

Ik vind het ook niet normaal dat een hond iedereen kan lastig vallen zoals tegen iemand opspringen of zich opdringen. Dat moet je ze afleren. Dat heet opvoeden. MAar opvoeden zit niet erg meer in deze cultuur. Ook kinderen vallen zomaar andere mensen lastig, zelfs met scheldwoorden. Ook niet opgevoed. Ik vind dat een goed opgevoede hond best los mag lopen maar anderen met rust moet laten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:37

griebels schreef:
als de mens! Nee voor mij niet, voor mij zijn ze gelijk...

Vind je hondenbrokken ook zo lekker??? En de vlooien???

*valt van stoel en rolt over de grond*

edit: net als ik doe je je naam eer aan !!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 14-06-06 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:40

Mijn hond heb ik altijd los lopen, gewoon omdat we de riem beide niet prettig vinden. Hij luistert perfect naar me, ik heb nooit problemen gehad met handje likken of naar mensen toerennen.

Maarja als jij over straat loopt en je gaat gillend voor hem wegrennen dan is het natuurlijk erg leuk om mee te gaan rennen. Maar bijten zal hij nooit doen.

Het voorval dat gebeurt is heeft niets met opvoeding te maken maar met instinct. De hond voelde zich bedreigd door het zwakkere. Hierdoor keur ik het niet goed. Maar het is niet alleen de "schuld" van de hond. VIND IK

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:41

Een hond gelijk aan een mens, vreemde discussie hier zeg, ik vind mijn honden erg lief, maar gelijk aan een mens??? Nooit.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:42

Sorane schreef:
[
Ik heb het niet over auto's en brommers. Ik heb het over honden op straat. Als een kind op de stoep loopt, waar het mag lopen!, of in een park speelt, waar het mag spelen!, dan heeft het kind voorrang op de hond. De hond zou in dat geval aangelijnd moeten zijn.
[/quote]
maar kinderen zijn en blijven kinderen. Ze zullen proberen hun grenzen te verleggen, hun terrein uit te breiden. Ze blijven niet vanzelfsprekend op de stoep of in het park. Als ze de kans krijgen, zullen ze de straat op proberen te gaan. Je zult ze continu in het oog moeten houden. Lukt je dat niet, dan zul je hun bewegingsvrijheid moeten beperken. Het is echt een van de twee. Zo niet, dan kan het kind verongelukken. Daar heb je echt geen hond voor nodig. HEt verkeer is een grotere boosdoener dan een hond. DAt wilde ik maar zeggen.

Sorane schreef:

DAt kun je bij de meeste dieren nu juist WEL. Kijk, als je signalen niet ziet die een dier uitzendt, dan is dat jouw fout als mens zijnde. Mijn hond zal uit zichzelf niet naar een kind toe gaan om te bijten. MAar ik weet wel dat ze een klein kind heel erg eng vindt en het daarom uit de weg gaat. Ik waak daarover. WAnt ik weet dat als ze eenmaal het gevoel heeft geen kant meer op te kunnen, dat ze uit nood zou kunnen bijten. MAar dat is niet onbetrouwbaar van de hond haar kant.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:43

Binckydenice schreef:
Mijn hond heb ik altijd los lopen, gewoon omdat we de riem beide niet prettig vinden. Hij luistert perfect naar me, ik heb nooit problemen gehad met handje likken of naar mensen toerennen.

Maarja als jij over straat loopt en je gaat gillend voor hem wegrennen dan is het natuurlijk erg leuk om mee te gaan rennen. Maar bijten zal hij nooit doen.

Het voorval dat gebeurt is heeft niets met opvoeding te maken maar met instinct. De hond voelde zich bedreigd door het zwakkere. Hierdoor keur ik het niet goed. Maar het is niet alleen de "schuld" van de hond. VIND IK

Heb jij geluk dat ik niet de politieagent bent die je tegenkomt. Je hoort ook respect te hebben voor de mensen en kinderen die bang zijn voor honden. Die krijgen nl. een hartverzakking bij iedere loslopende hond.

Is net zo iets als een sigaret opsteken temidden van astmapatienten.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:43

Ja een kind van 8 dagen oud kan een hond in het nauw drijven ...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:44

Oprtalj schreef:
Sorane schreef:

Een mens ook niet. Toch ga ik met zowel mensen als dieren om. Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Het enige dat we kunnen doen is het risico op ongelukken zo klein mogelijk houden. Maar de kans op een ongeluk kunnen we nooit tot 0% reduceren. Dat is jammer, maar dat is niet anders. Ondertussen moet je gewoon van het leven kunnen genieten en leuke dingen doen met de familie, vrienden en dieren om je heen. Het feit dat mijn hond misschien niet voor 100, maar slechts voor 99,99% betrouwbaar is, gaat mij er niet van weerhouden om plezier te hebben met dat beest.

hehe, met jou kan ik praten! JIj bent tenminste redelijk!

Ik heb al eerder in dit topic gezegd dat je mensen in principe nog veel onbetrouwbaarder kunt vinden dan dieren, en ook het waarom. MAar sommige mensen blijven gewoon blind voor hun eigen mening en blijven stug volhouden dat dieren onbetrouwbaar zijn. Je kunt dan iedereen wel onbetrouwbaar noemen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:45

Welshcobfan schreef:
Desiree schreef:
Het is wel raar dat het zo vaak voorkomt he... kinderen die nietjes zetten in oren van honden.

Was dat niet gewoon een broodje aap verhaal? Aangezien het zelfde verhaal zoveel varianten kind: hond beet bij de 10de nietje, bij de 14de etc...

Ik ben blijd at de hond zélf de deur heeft open gedaan en niet de ouders die vergeten waren de deur dicht te doen. Want dat vergeef je jezelf nooit. Gelukkig worden de ouders niet vervolgd, dat kun je ze niet aandoen.

Was sarcastisch bedoeld. Omdat ik dat verhaal ook zo vaak hoor. HEt zal best een keer voorgekomen zijn, maar volgens mij niet zo vaak als beweerd wordt.

slimmerik

Re:

De discussie gaat weer 10 keer nergens over. Dus ik tem maar weer even....

vuurneon

Re:

Ik krijg al een hartverzakking bij loslopende honden, en dan heb je van die idiote mensen die dan weigeren het beest aantelijnen als ik het vriendelijk vraag omdat: hij niets doet. Nee ondertussen snuffelt ie wel aan me terwijl ik zowat flauwval van angst... Sommige mensen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:46

Quellian schreef:

Misschien topic splitsen dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:47

Desiree schreef:
Ik heb al eerder in dit topic gezegd dat je mensen in principe nog veel onbetrouwbaarder kunt vinden dan dieren, en ook het waarom. MAar sommige mensen blijven gewoon blind voor hun eigen mening en blijven stug volhouden dat dieren onbetrouwbaar zijn. Je kunt dan iedereen wel onbetrouwbaar noemen.

Wie is nu blind.....en doof daar bij !!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 14-06-06 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Re:

Er is 1 ding wat ik het allerergste vind: mensen die hun hond onderschatten en altijd zeggen: hij doet nooit iets! Ze kunnen nog een valse hond hebben en ze durven er geen kwaad in te zien. Dus ja, mensen zijn onbetrouwbaarder dan dieren.

Desiree

slimmerik schreef:
griebels schreef:
als de mens! Nee voor mij niet, voor mij zijn ze gelijk...

Vind je hondenbrokken ook zo lekker??? En de vlooien???

*valt van stoel en rolt over de grond*

edit: net als ik doe je je naam eer aan !!

Nu ben je niet redelijk meer en je toont ook geen respect voor iemand anders mening.

WAt heeft de smaak en de voeding van dieren te maken met wel of niet gelijk staan aan mensen? Als ik op jouw woorden af moet gaan, moet ik dus geloven dat dieren gelijk zijn aan mensen indien ze hetzelfde voedselpakket hadden? Wie is er hier nu dom bezig?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:49

Welshcobfan schreef:
Ja een kind van 8 dagen oud kan een hond in het nauw drijven ...

Nu ben je niet eerljk bezig want jij haalt mijn woorden uit het verband. Daarom is het misschien beter dat deze topic opgesplitst wordt, want het gaat allang niet meer over het 8 dagen oude kind en wel of geen schuld van de ouders. WAnt daar heb ik mijn mening over al over gegeven en als je dat gelezen had, had je dit niet gezegd.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:50

Ik behandel alle dieren goed, maar ik blijf wél de baas. Zijn ze nu minder dan mij? nee, maar ze hebben zeker niet dezelfde rechten als mij