Grote zoektocht naar vermiste meisjes en pedofiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Grote zoektocht naar vermiste meisjes en pedofiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:08

Luckystory schreef:

Met die vader van Nathalie heb ik echt medelijden. Die man is er echt kapot van. En kon er zelf ook niets aan doen, want hij was niet eens in de buurt. De eerste paar dagen toen het gebeurd was, was hij trouwens (volgens het nieuws) helemaal ingestort. En elke dag als hij op tv komt, ziet hij er net iets slechter uit. Die zit er echt helemaal door.

Daar had ik inderdaad nog het meeste medelijden mee, hoe hij de eerste keer een oproep lanceerde op tv en gewoon nauwelijks kon praten van verdriet, kreeg er bijna zelf tranen van in de ogen.

Over familieverhoudingen onthoudt ik alleen dat dat het nadeel is van nieuwe samengestelde gezinnen: na een tijd wordt het nogal moeilijk om te volgen welk kind nu bij wie hoort

Die sms die was binngekomen, was naar trouwens naar alle waarschijnlijkheid van een grappenmaker(leuk onderwerp om een grap mee uit te halen hé )

Citaat:
Dat ze denken dat ze ontvoerd zijn kan ik begrijpen, maar waarom zijn ze er zo stellig in dat het door meer dan 1 persoon gedaan is?

Als er uberhaupt al een ontvoerder is geweest en de kinderen niet ongelukkig in een van de grotten of rivieren zijn getuimeld, want daar zijn/waren ze ook aan het zoeken.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:24

Katleentje, dat haal ik zelf ook aan. Maar ik kan begrijpen dat ze vooralsnog aan een ontvoering wíllen denken. Maar die twee of meer personen begrijp ik gewoon niet.

Misschien een hele stomme vraag hé, maar moeder 1 heeft dochter al 5 jaar niet gezien. Ik neem aan dat die niet in de buurt was. Moeder 2 lag in het café. Maar waar ging vader 1 naar toe? Die ging toch eerder weg?

Ik vind het idd voor die andere vader echt verschrikkelijk... Hij staat gewoon machteloos en dit had überhaupt niet hoeven te gebeuren... Arme man.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:16

Dit staat nu op www.nu.nl:

Citaat:
LUIK - De hoofdverdachte in de zaak rond de verdwijning van twee meisjes in Luik heeft zijn hoofd kaal geschoren om zijn uiterlijk te veranderen. Ook zijn op de armen en benen van de man schrammen en schaafwonden aangetroffen.

Dat maakte justitie in Luik maandagavond bekend. Het kale hoofd en de verwondingen waren voor justitie aanleiding de aanhouding van de verdachte Abdallah Ait Oud met nog zeker een maand te verlengen.

De rechtbank rechtvaardigde de verdere aanhouding ook met de voorgeschiedenis van de verdachte. De man was in 1994 veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van vijf jaar voor de verkrachting van zijn nichtje. Ook was hij in 2001 opgesloten voor de ontvoering en verkrachting van een tienermeisje.

Het begint er nu toch steeds meer op te lijken dat die meisjes niet meer leven. Afschuwelijk!!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:42

Ik vind het wel heel vreemd dat die man verder aangehouden wordt. Ik heb namelijk in de media nog niet 1 sluitend argument gehoord dat hem met zekerheid als dader aanduidt. Volgens mij worden er vele dingen gewoon niet in de media naar buiten gebracht, want hun bewijslast tegen hem is maar heel povertjes. Het gaat allemaal over zijn verleden en speculaties. En die man was trouwens volgens getuigen die avond zo stoned dat hij onmogelijk zoiets complex als een ontvoering van twee meisjes had kunnen uitvoeren.
Ik hoop dat ze de juiste verdachte hebben. (alhoewel dat ik wel vrees dat ze niet meer leven als hij het inderdaad gedaan heeft)
Want anders zijn die onderzoekers veel tijd aan het verliezen.
Deze namiddag zou er in ieder geval meer duidelijkheid moeten komen, want dan worden er DNA resultaten uit het appartement van de verdachte publiek gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:09

Volgens mij zitten ze ook op het verkeerde spoor .Ben bang dat dit zo'n zaak word die niet opgelost raakt.De dader heeft zijn hoofd kaalgeschoren ,dat is toch geen argument.Het was bloedheet er zijn dan meer mensen die dat doen en bovendien stond het hem niet vreemd.Paste wel bij het type mens.En onder schaaf wonden en schrammen zit ik ook altijd.Hij hoeft met zijn dronken kop maar ergens tegen aan te lopen.Ik vind voor al de moeder die dronken op cafè zat nogal mediageil.Ze loopt zo intrsant te doen.Ik denk dat ze die richting wel eens mogen gaan uitpluizen.De vader was dacht ik het jongste kind naar huis aan het brengen en daarom eerder weg.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:58

Eindelijk zeg Ik durfde al niks te zeggen over die verdachte... Ik heb al de hele tijd het gevoel dat er alleen op basis van het verleden gekeken wordt. Er blijven vage redenen komen waarom die man vast moet blijven zitten, maar iets concreets heb ik nog niet gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:02

Het kan natuurlijk zijn dat ze iets hebben ,wat niet aan onze neuzen gehangen word.
Maar het gene waar ik aan twijfel is waarom ze hem zolang kunnen vasthouden ,meestal moeten ze dan iets concreets hebben.

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:06

Hier in België is het dagelijks op de tv en overal waar je komt hangen de 'vermist' posters

echt afschuwelijk (voor de vader en de meisjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:33

silvana schreef:
Het kan natuurlijk zijn dat ze iets hebben ,wat niet aan onze neuzen gehangen word.
Maar het gene waar ik aan twijfel is waarom ze hem zolang kunnen vasthouden ,meestal moeten ze dan iets concreets hebben.

Precies, er zal dus echt wel meer bewijslast zijn!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:41

faye schreef:
silvana schreef:

Precies, er zal dus echt wel meer bewijslast zijn!

De advocaat heeft al gezegd dat ze in beroep zullen gaan, juist omdát ze niets concreets hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:51

Geen enkele rechter zal zonder bewijslast toestaan om iemand vast te houden. En dat niet alles aan de grote klok wordt gehangen lijkt me in het belang van het onderzoek.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:57

Het lijkt mij toch echter wel degelijk van belang dat de advocaat van de verdachte weet wat de motivatie is...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:06

En misschien houd deze de schijn wel op van niet om nog een beetje sympathie van het publiek te krijgen?

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:12

Persoonlijk denk ik tot nu toe (sinds er nog geen nieuws is van het DNA-onderzoek) dat de verdachte onschuldig is. En als dat zo is, hebben ze verschrikkelijk veel kostbare tijd verspild met hun onderzoek zolang op deze persoon te richten. Persoonlijk vind ik het een beetje kortzichtig om alleen deze man te beschuldigen, omdat ze misschien geen andere mogelijke verdachte hebben en omdat hij nu al zo'n strafblad heeft. En het moest maar zo zijn dat het iemand anders geweest is, die zal dus maar al te blij zijn dat er niet naar haar/hem gezocht wordt.

Trieste zaak.
edit: en ik heb werkelijk geen idee wat ik er allemaal van moet denken.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:30

luckystory schreef:
En die man was trouwens
volgens getuigen

die avond zo stoned dat hij onmogelijk zoiets complex als een ontvoering van twee meisjes had kunnen uitvoeren.

silvana schreef:
De vader was dacht ik het jongste kind naar huis aan het brengen en daarom eerder weg.

Ik bemoei me er ook mee, ik vin t een erg complex verhaal met alle vaders, moeders, verdachten en getuigen.

Wat ik gehoort heb was er maar een nuchtere getuigen en dat zou een 12 jarige jonge zijn geweest.

edit: kan me niet voorstellen dat een 12 jarige jonge al aan iemand kan zien of hij stoned zou zijn of niet. Ik wist op die leeftijd niet eens wat wiet was... :/

Wat ik ook vreemd vind is dat die vader dus eerder ging om t jongste kind naar huis te brengen. Welke vader met gezond verstand laat de rest van zijn kinderen dan bij t cafe?!? Die neem je dan toch ook meteen mee???

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:45

De eerste resultaten van de DNA-analyse op kleding en bezittingen van verdachte Abdallah Ait Oud hebben momenteel nog niets opgeleverd voor het onderzoek naar de verdwijning van de Luikse meisjes Stacy en Nathalie. Dat bevestigde de Luikse procureur-generaal Cédric Visart de Bocarmé dinsdagavond.

Complex
De procureur-generaal herinnert eraan dat de DNA-analyse een complex proces is en dat momenteel slechts de eerste, gedeeltelijke resultaten bekend zijn. "Het lab kon tot nu toe nog niets melden dat van belang kan zijn voor het onderzoek, maar de analyse duurt voort", klonk het. Er is dus nog geen enkel concreet element dat het onderzoek vooruit kan helpen.

Weggelopen
De speurders zetten intussen hun onderzoek voort. Ze kunnen nog geen enkele piste uitsluiten. Men houdt er rekening mee dat de kinderen weggelopen kunnen zijn, dat ze ontvoerd kunnen zijn door een familielid of een vriend, of door een onbekende.

De onderzoekers hebben nog heel wat werk voor de boeg. Vooral met betrekking tot de bepaling van het precieze tijdsgebruik op de avond van de feiten. Zelfs het precieze uur van de verdwijning van de meisjes is op dit ogenblik nog niet met zekerheid bekend.

Bron: www.hln.be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:29

De meisjes waren pas om drie uur vermist.Maar die kunnen bv.om 8 uur al ontvoerd zijn weet jij veel.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze weggelopen zijn.daar zijn ze toch nog net te jong voor om zich dagen te kunnen verstoppen.wat ik trouwens ook niet snapte waarom ze zo laat met speurhonden afkwamen.Drie dagen er na of zo.Hoe verser een spoor hoe beter een hond een spoor vind.Nu moesten die in een omgeving gaan zoeken waar al drie dagen jan en alleman over de sporen heen waren geweest.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:31

Wie zegt dat ze niet zijn weggelopen en verongelukt?

vanity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:11

Sylvia schreef:
Wie zegt dat ze niet zijn weggelopen en verongelukt?

Dan zouden ze volgens mij al lang gevonden zijn...

Gatver, krijg hier weer een heel naar gevoel bij, ik hoop niet dat die hele Dutrouxaffaire zich min of meer gaat herhalen....
En dat die onnozele pipo met zo'n strafblad alweer vrij rondliep vind ik helemaal onvoorstelbaar...

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:05

Ik ook! Zulke mensen moeten ze de maatschappij niet weer ingooien.

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:18

silvana schreef:
wat ik trouwens ook niet snapte waarom ze zo laat met speurhonden afkwamen.Drie dagen er na of zo.Hoe verser een spoor hoe beter een hond een spoor vind.Nu moesten die in een omgeving gaan zoeken waar al drie dagen jan en alleman over de sporen heen waren geweest.

Dat snap ik ook niet!

Maar ik hoop echt dat ze nog levend gevonden worden, als denk ik zelf dat die kans erg klein is, jammer genoeg

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:53

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:11

Citaat:
Getuigen hebben verdwenen meisjes gezien

HLN BREAKING NEWS
De zoekacties die momenteel aan de gang zijn langs de Quai Saint-Léonard worden uitgevoerd omdat verschillende getuigen hebben verklaard de twee meisjes daar gezien te hebben op de avond van hun verdwijning. Verschillende mensen hebben getuigd dat ze Stacy en Nathalie het Bedford hotel of het aangrenzende gebouw hebben zien binnengaan op de avond dat de meisjes zijn verdwenen. Het Bedford hotel telt vijf verdiepingen. Op de gelijkvloerse verdieping bevindt zich een leegstaande winkelruimte. Heel het gebouw wordt momenteel doorzocht.

Het verkeer wordt omgeleid en de hotelgasten worden verzocht om gedurende ongeveer een uur het gebouw niet te verlaten. Alle grote middelen zijn ingezet. De onderzoekers van de dienst DVI, een helikopter van de federale politie, speurhonden en talrijke agenten zijn ter plaatse. Volgens de magistraten die de leiding hebben in het dossier, gaat het om "een onderzoekstaak zoals een andere".

bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_22 ... n=homeArt2

Ach, arme meiskes.......

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:55

Dan maar hopen dat ze hier ook zijn.!
Hoe lang zijn ze nu eigenlijk al weg.??

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:40

Jeetje.. Die moeder had op z'n minst iets beter op kunnen letten Verward