Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:58

Afbeelding

@ manie
Dit zou jou dus nooit overkomen?!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:59

Sorane schreef:
Die hond wist dondersgoed dat hij wat fout deed! Honden zijn dan dieren, maar zeer zeker niet achterlijk.

Daarom dat je ook je verantwoordelijkheid moet opnemen als er iets misgaat en niet de schuld op het dier mag steken. Doordat ze niet achterlijk zijn, moet je als eigenaar net extra opletten. En dat is hier dus niet het geval geweest!

manie

Re:

Ik vind jou nogal kortzichtig Sorane.
Ieder z'n mening.

Ups

Re:

@ Quellian: En hoe weet die hond dan dat een baby van 8 weken de baas is?

manie

Sorane schreef:
Afbeelding

@ manie
Dit zou jou dus nooit overkomen?!

NEE!

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:00

Sorane; Tjs...Als je duidelijk de baas bent, zal de hond neit veel doen. Heb zelf een Mastino, zier er heel 'gevaarlijk' uit. Vroeger vechthond geweest,en dat zit dus ook in het bloed. Maar...Hij zal noiot iemand kwaad doen. Hij heeft een goed hard. Hij zal je alleen iets doen, als je hem ECHT kwaad maakt, maar dan doe je ECHT iets fout.
Dus, misschien was dat baby'tje wel wakker, en was de hond adar. Dat baby'tje gewoon beetje dinge zitte doen bij die hond, zonder het besef dat het fout kan gaan. Hond word boos, en ja...

Chantal1973

Zo makkelijk om een mening te hebben en verwijten maar niemand weet echt wat er gebeurt is.
Hallo.. er is een baby dood van 8 dagen. Gebeten door een hond.
Het is verschrikkelijk en ik snap goed dat de hond ingeslapen is.
Het heeft geen zin om een schuldige aan te wijzen.
Het heeft alleen zin om hier van te leren.
Dieren en kinderen gaan niet samen zonder volwassen toezicht.
Natuurlijk zijn er dieren wat wel gaat maar waarom het risico nemen?
Het kan fout gaan dat wordt nu wel weer bewezen.

Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte met het verwerken van zon groot verlies

lies

Re:

Wrs kom ik nu over als de meest domme hondenbezitter ooit, maar ik vind dat de hond zich maar aanpast aan de komst van het kind en niet andersom.

In mijn huishouden staat de hond als allerlaagste in rang. En dat weet ie. Als mijn dochter zijn etensbak leeg wil eten ( ) dan mag ze dat van hem. Ze doet dat niet omdat ze dat niet mag van mij, maar ik wil het risico niet lopen dat hier kinderen in huis komen die de regels niet kennen en hij grijpt. De kat eet stiekem overigens ook de lekkere brokjes uit zijn voer en ook dat laat ie over zich heen komen.

Ik ben niet bang dat hij mijn dochter wat aan doet, want hij weet zijn plek. Helemaal onderaan. Overigens laat ik ze niet alleen hoor.

Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan. Het is maar een hond hoor

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:01

Farouche2 schreef:
Aachh! Arm kind, wat zal die een pijn hebben gehad...

Blijkbaar hebben deze ouders ook heerlijk liggen doorslapen terwijl hun kind toch minimaal moet hebben gehuild........

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:02

door_ schreef:
@ vanessa: ik krijg een kind, en denk maar niet dat mijn katten of honden ook maar zullen DENKEN aan het kwaad doen van mijn kind!
Voor die tijd heb ik ze al mores geleerd, de hond is ondergeschikt aan de baas, punt!

Ik ben het met je eens dat je de hond moet voorbereiden op de komst van een kindje, ik zal dat met de katten ook gaan doen, natuurlijk, maar misschien hebben deze mensen dat ook wel gedaan....

Ik gaf viennanova deze tip omdat ik weet hoe dit kan uitpakken, de hond van mijn ouders is namelijk ook op deze mnaier de soep ingedraaid, en een geweldig beest, maar dus niet te vertrouwen omdat ie zo dominant is... vandaar....

Je kunt ze op twee manier voorbereiden om hun komst, ten eerste door er iets leuks van te maken, waardoor ze het kind veel sneller gaan accepteren. ten tweede door jaloezie, je kunt ook een hond leren dat een kind niet leuk is, omdat het geen aandacht meer krijgt, (letterlijk) in een hoek geschopt wordt omdat het ook maar half in de buurt van het kind begeeft.
Een dier is altijd de ondergeschikte, maar je kunt twee kanten uit.

Zoals ik jouw berichtje lees, heb ik het idee dat het bij jouw meer op een kwaadschikse manier zal gebeuren, misschien komt het op de manier waarop ikjouw berichtje interperteer.

Anoniem

manie schreef:

NEE!

HAHAHAHAHA sorry maar ik moet nu even lachen.

Laat verder maar. Je staat duidelijk niet met beide beentjes op de grond!

Je zal wel anders kletsen als je aangevallen wordt.
Ik kon ook de grote hond ook niet hebben. Resultaat een MEGA litteken op mn been.
Zelfs een volwassen vent kan aangevallen worden.

Elke86

manie schreef:
Blijkbaar hebben deze ouders ook heerlijk liggen doorslapen terwijl hun kind toch minimaal moet hebben gehuild........

Dat vroeg ik mij ook al af

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:03

Citaat:

Farouche2 schreef:

Sorane; Tjs...Als je duidelijk de baas bent, zal de hond neit veel doen. Heb zelf een Mastino, zier er heel 'gevaarlijk' uit. Vroeger vechthond geweest,en dat zit dus ook in het bloed. Maar...Hij zal noiot iemand kwaad doen. Hij heeft een goed hard. Hij zal je alleen iets doen, als je hem ECHT kwaad maakt, maar dan doe je ECHT iets fout.
Dus, misschien was dat baby'tje wel wakker, en was de hond adar. Dat baby'tje gewoon beetje dinge zitte doen bij die hond, zonder het besef dat het fout kan gaan. Hond word boos, en ja...

Sorry hoor, maar ik moest heel even lachen.....
Een baby van ACHT DAGEN.... die wakker is en dingen gaat ZITTEN doen bij die hond??? Whahaha...... tuurlijk, evil baby...
Een kind van ACHT dagen kan nog niet eens zitten, die kan huilen, kwijlen, poepen, piesen, slapen en eten.... that's it!
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:04

Tuurlijk kun je aangevallen worden, maar dat bekoop je niet meteen met de dood als volwassene!

Ups

Re:

@sorane: jij kunt beter stoppen met autorijden, fietsen, paardrijden, skeeleren, uitgaan, eten, medicijnen slikken.. enz
Ongelukken gebeuren overal! Dat zegt niks over een schuldvraag. Sommigen krijgen een lel van een paard. Hoor niet vaak dat er dan een paard wordt afgemaakt. Sommigen worden aangereden door een auto, wat net zo verschrikkelijk is voor de dader als het slachtoffer... Zo,n foto op het internet zetten vind ik dan ook geen enkele toegevoegde waarde hebben voor deze discussie... Er gebeurt altijd wel eens wat! That's live!!

_Spooky_

@ Vanessa: inderdaad een verkeerde interpretatie.... mn katten zijn mn alles, en tuurlijk zijn die ook belangrijk, maar, ik vind wel dat ze moeten snappen dat ze lager staan dan ALLE mensen in huis, dus ook de baby....

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:05

Nounou dat gedoe met: Wat een monster, zo`n monster zou je toch niet willen hebben! vind ik behoorlijke onzin, want als de ouders dit van hun hond hadden verwacht, hadden ze hem allang weggedaan denk ik. Dit kan bij elke hond voorkomen, ja ook bij jouw Fifi! Het is nou eenmaal zo dat die dieren nog instincten hebben, maar daarom is het nog geen monster! Als je die dieren niet kunt begrijpen, kun je ze misschien beter niet nemen...Natuurlijk blijven het dieren, daarom moet je altijd erbij blijven...
Maar dat gedoe met dat monster dat jullie eigenhandig nog wel afgemaakt hadden,...bah

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:05

manie schreef:
Ik zou die hond best in huis willen nemen!
Waarschijnlijk vind hij kinderen alleen iets minder geslaagd en is het verder een prima hond.
Blijkbaar hebben deze ouders dit ook nooit achter hun hond gezocht, dus waarom zou hij mij zomaar aanvallen.

Een husky kan je wat dat betreft gewoon aan gort bijten hoor. Ik vind het jammer dat er in dit topic word beweerd dat honden en baby's bij elkaar levensgevaarlijk zijn. Is ook wel zo maar je moet gewoon weten wat voor hond je in huis hebt zodra je een kind krijgt. En deze hond is dus kennelijk ab-so-luut niet te vertrouwen en dus levensgevaarlijk. Heb dan ook geen medelijden op zich met de hond.

Maar onze vorige hond was ontzettend beschermend tegenover mij, vreemde mensen wilde hij liever niet bij mijn wieg en ging er dus voor zitten. Maar gevaarlijk was hij niet, toen ik net kon kruipen heeft hij mij ook een keer gered. Mijn moeder was de was aan het doen en ik was op de een of andere manier bij het trapgat gekomen, mijn moeder wilde dus al een sprint nemen maar nog voordat zij dit kon ging de hond al voor het trapgat liggen. En nee, dit verzin ik niet. Daarbij denk ik wel dat ik het gewoon getroffen had met zo'n ontzettende kanjer want dit soort honden zijn zeldzaam. Maar het ligt dus echt gewoon aan het type hond een karakter zit er eenmaal in en dat krijg je er niet 1 2 3 zomaar uit, als valsheid er eenmaal inzit krijg je het er niet tot moeilijk uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:05

Daar heb je wel een punt, ze moeten het kind toch wel gehoord hebben

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:06

Ups schreef:
@sorane: jij kunt beter stoppen met autorijden, fietsen, paardrijden, skeeleren, uitgaan, eten, medicijnen slikken.. enz
Ongelukken gebeuren overal! Dat zegt niks over een schuldvraag. Sommigen krijgen een lel van een paard. Hoor niet vaak dat er dan een paard wordt afgemaakt. Sommigen worden aangereden door een auto, wat net zo verschrikkelijk is voor de dader als het slachtoffer... Zo,n foto op het internet zetten vind ik dan ook geen enkele toegevoegde waarde hebben voor deze discussie... Er gebeurt altijd wel eens wat! That's live!!

Dus als jij je kindje dood in zijn bedje vind dan zeg je ook That's live!!?

Tja het is maar welke waarde je eraan hecht he!

Wat skeeleren, uitgaan eten ed met deze hond te maken hebben mag je me nog even uitleggen!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:09

door_ schreef:
@ Vanessa: inderdaad een verkeerde interpretatie.... mn katten zijn mn alles, en tuurlijk zijn die ook belangrijk, maar, ik vind wel dat ze moeten snappen dat ze lager staan dan ALLE mensen in huis, dus ook de baby....

Dat dacht ik al maar de manier waarop ik het las, had ik echt het idee van; 'nou die laat alle hoek van de kamer zien en zal de komst van een kind niet leuk maken voor een hond'.
Ik ben blij om te lezen, dat ik het niet goed heb begrepen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:10

Sorane schreef:

Dus als jij je kindje dood in zijn bedje vind dan zeg je ook That's live!!?

Tja het is maar welke waarde je eraan hecht he!

Wat skeeleren, uitgaan eten ed met deze hond te maken hebben mag je me nog even uitleggen!

Hierin ben ik het voor de verandering eens met sorane eens. Ik ben een enorme hondenliefhebber maar hij heeft dat kind doodgebeten en dat is een feit mensen...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:11

Ach... De hond wordt afgemaakt en dan is het hele probleem verholpen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:12

Quellian schreef:
Ach... De hond wordt afgemaakt en dan is het hele probleem verholpen

Dat is waar. Maar de ouders zijn hun kindje voorgoed kwijt en dat is in en in triest...

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:12

Ja, voor jouw mening is het probleem dan verholpen. Maar dat is het helemaal niet .