Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Alinda, dat weet je niet want daar was je niet bijDe mentaliteit is wel veranderd hoor, maar ja, wie is daar de schuld van he
Kimmie_Paard schreef:er zijn ook mensen die dislecties zijn, en die worden hier ook afgekraat met leer eerst normaal tiepen dan lesen we mischien wat je te zeggen hebt, als je niet normaal typt maakt het mij niet zo uit wat jij te vertellen heb
Schimmelig schreef:Naast het Tem knopje misschien een knopje voor 'spellingscontrole'
Sander_ schreef:Maar er zit toch wel een groot verschil tussen 'Breezah'-taal en Nederlands met een X aantal spelfouten.
Zo heb je met 'Breezah'-taal vaak van die hoofdletters om en om, of dubbele I's, en ik denk dat het voor een dyslectisch persoon soms al lastig genoeg is om ABN te schrijven met de grammatica e.d., zonder ook nog eens te moeten letten op hOofDleTtersS om en om.
Het stoort mij in ieder geval enorm. Ik krijg dan echt het gevoel alsof een 3-jarige tegen mij praat. Gatsie zeg. Ik val zelf ook onder de categorie 'jeugd' zoals dat hier zo mooi in de titel van dit topic staat (...) maar ik typ dus wel normaal.
(Ik vraag me trouwens ook nog eens af of bij die kinderen ooit het normale ABN nog wel bijgeleert kan worden, want de totale grammatica met alle regels wordt totaal genegeert... Het zou voor mij niet de eerste keer zijn als ik iemand iets hoor zeggen in de trent van: 'Oh sorry voor de spelfouten, ja ik typ altijd in MSN- en Breezah-taal, behalve nu, daarom doe ik het al vanzelf en kan ik het niet meer tegenhouden.')
Sander_ schreef:Zo heb je met 'Breezah'-taal vaak van die hoofdletters om en om, of dubbele I's, en ik denk dat het voor een dyslectisch persoon soms al lastig genoeg is om ABN te schrijven met de grammatica e.d., zonder ook nog eens te moeten letten op hOofDleTtersS om en om.
Het stoort mij in ieder geval enorm. Ik krijg dan echt het gevoel alsof een 3-jarige tegen mij praat. Gatsie zeg. Ik val zelf ook onder de categorie 'jeugd' zoals dat hier zo mooi in de titel van dit topic staat (...) maar ik typ dus wel normaal.
(Ik vraag me trouwens ook nog eens af of bij die kinderen ooit het normale ABN nog wel bijgeleert kan worden, want de totale grammatica met alle regels wordt totaal genegeert... Het zou voor mij niet de eerste keer zijn als ik iemand iets hoor zeggen in de trent van:
'Oh sorry voor de spelfouten, ja ik typ altijd in MSN- en Breezah-taal, behalve nu, daarom doe ik het al vanzelf en kan ik het niet meer tegenhouden.')
Schimmelig schreef:Ik zie hierboven ook een aantal spelfouten
Sander_ schreef:Schimmelig schreef:Ik zie hierboven ook een aantal spelfouten
Ik zie het inderdaad, ja.Maar kan het nu helaas niet meer veranderen. Ach ja, een mens is geen machine, maar Breezah-taal is in ieder geval wel iets wat je kunt voorkomen.
Anoniem schreef:Voorkomen wel, genezen niet.
Sander_ schreef:[naam] schreef:Voorkomen wel, genezen niet.
Laten we hopen van wel, anders zullen sommige sollicitatiebrieven er in de toekomst zo uit gaan zien.![]()
(Ik acht de kans klein dat ze dan worden aangenomen, maar dat terzijde.)