Ernstig ongeval in Noordbroek,drie 13-jarige meisjes dood..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 23:49

& dankjewel

djuno

Re: Ernstig ongeval in Noordbroek,drie 13-jarige meisjes doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:50

als het die jongen is....dan voor hem is het alleen maar beter!
Beschuldig hem absoluut nergens van.....eerst maar eens afwachten wat het onderzoek uitwijst. Maar ookal komt daar uit dat hij onschuldig is en dit "gewoon" een heel naar ongeluk is geweest dan nog zou dit voor hem onverteerbaar zijn geweest (lijkt mij) en een loodzware last voor zijn verdere leven. Hier kom je, volgens mij, nooit overheen!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:52

djuno schreef:
als het die jongen is....dan voor hem is het alleen maar beter!
Beschuldig hem absoluut nergens van.....eerst maar eens afwachten wat het onderzoek uitwijst. Maar ookal komt daar uit dat hij onschuldig is en dit "gewoon" een heel naar ongeluk is geweest dan nog zou dit voor hem onverteerbaar zijn geweest (lijkt mij) en een loodzware last voor zijn verdere leven. Hier kom je, volgens mij, nooit overheen!

Lijkt mij ook...
Ik denk niet dat hij daar dan ooit overheen komt hoor!
Niemand niet.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:54

Echt een vreselijk ongeluk...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 00:09

Ja echt verschrikkelijk! Ik was buiten in de tuin bezig (ik woon ook in Zuidbroek, een straat verderop) en er gingen zeker 7 ambulances richting Uiterburen. Het is voor de boerderij van mn opa en oma gebeurd. Gister was op Hart van NL een uitzending, twee goede kennissen van mij waren ook aan het woord. De ene man woont er vlakbij en hoorde eerst met een NOODGANG (en we zijn op Uiterburen wel heel wat gewend inmiddels...) een auto voorbij scheuren en daarna de grote klap. Een vriend van een vriend van mij was ooggetuigde, die stond net een sigaret buiten te roken en zag het gebeuren. Echt vreselijk, zulke jonge kinderen. wat een drama, en ook voor die ouders van de bestuurder...tsjee het zou je zoon maar zijn. En voor alle familie en nabestaanden van de overleden meisjes, echt een onvoorstelbaar drama.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 00:30

jongen is dus ook overleden...
pfff ik blijf dit topic maar volgen, vind het echt naar!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 00:32

Nou dat is voor die jongen ook echt het beste. Ik hoorde dat ze inmiddels alle vijf zijn overleden trouwens.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 00:33

alle 5?
maar meiske van 12 had toch alleen een gebroken been?

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 00:35

tjeess......dan is het drama compleet...
Ik wacht de berichtgeving van morgen even af......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 01:33

MissHIS schreef:
Nou dat is voor die jongen ook echt het beste. Ik hoorde dat ze inmiddels alle vijf zijn overleden trouwens.

hmm lekker wilde verhalen weer.
hoeze beter voor die jongen? stel dat hij onschuldig was? en bovendien gun ik schuldig of onschuldig dit niet toe. 19 is ook veel te jong om te sterven! arme arme arme arme nabestaanden...

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 02:16

Gut, wat erg. Ik ben benieuwd of deze informatie nu klopt, en ze echt allemaal dood zijn. Dat is echt erg. 5 mensen, tegelijk.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 05:18

wat afschuwelijk ...

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:08

en zoals ik eerder al aangaf...

De meest wilde verhalen gaan meteen rond !!!
(de mens is een sensatiezoeker)
Ik hoorde dit, en ik hoorde dat...

Heb een beetje respect voor de nabestaanden...

pipeloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:09

ik wens alle nabestaande veel sterkte toe , het is onbegrijpelijk en triest .
Mijn zoon heeft 6 jaar lang met 1 van deze meisjes in de klas gezeten en ze zaten nu weer samen op de zelfde school .
Er is vandaag op school een stilteruimte ingericht waar een ieder zijn medeleven mag en kan uiten .

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:16

Vanmiddag spreek ik weer een aantal mensen van de WP, dan hoor ik wel hoe en wat het met iedereen ging, want opeens is het meisje dood, opeens heeft ze een gebroken been enzovoort..

Hierbij wil ik nog even heel erg veel sterkte wensen aan klas D1a, waar Petra inzat..

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:56

Welshcobfan schreef:
MissHIS schreef:

hmm lekker wilde verhalen weer.
hoeze beter voor die jongen? stel dat hij onschuldig was? en bovendien gun ik schuldig of onschuldig dit niet toe. 19 is ook veel te jong om te sterven! arme arme arme arme nabestaanden...

hoe zou jij je voelen als er door jou 3 meisjes omgekomen waren??? Dat is een hele hele hele zware last en een schuldgevoel die zijn weerga NIET kent. Geestelijk en mentaal is dit denk ik niet te dragen.
Nog even voor ALLE DUIDELIJKHEID....ik heb het hier niet over wel of geen schuld hebben.....dat maakt nl. niet meer uit....feit is dat de meisjes dood zijn

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:27

Ik vind het vreselijk .. echt.

Maar, helemaal dat die jongen waarschijnlijk veelste hard heeft gereden .. dat maakt het allemaal nog net even wat erger.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:32

Bas232 schreef:
Jongeren rijden harder....da's waar dus heb je meer dodelijke ongevallen....ook waar.....
Maar hoeveel ouderen gaan de fout in?
HEEEEEEEEEEEL veel, dodelijk, vaak niet.....
Rijden ze daarom beter....denk het niet.

Ze rijden op andere uren.....ouderen rijden meestal overdag.
Laat ze eens net zovaak als jongeren 's avonds of 's nachts rijden....domweg verplichten, wedden dat het net zo slecht afloopt?

Trouwens, uit geen enkel statistiek (die ik gezien heb) blijkt het aantal ongevallen per gereden kilometer.
Zou je zoiets zien, dan denk ik dat bv vertegenwoordigers er het slechste uit komen

Ik zou eens een statistiek willen zien waar je uit kan opmaken zoiets als ongevallen per gereden kilometer naar leeftijd.
Ik vind jou verhaal eerlijk gezegd nergens op slaan.

Het is gewoon een feit dat iemand van 19:

(ten opzichte van iemand met 20 jaar rijervaring)

* Weinig rijervaring heeft, daarbij zijn rijgedrag vaak overschat
* Meer gevoelig is voor machogedrag, (en daardoor dus harder gaan rijden op plekken waar het niet kan en risico's nemen)

Voorbeeld
Ik zie een vader van 40 met zijn 3 kinderen in de auto niet hard gaan rijden en onnodig risico's nemen.
Terwijl jongens met meiden bij zich in vaak heel 'stoer' gedrag moeten vertonen.

En dan jou verhaal, op andere tijden van de dag rijden? Ik weet niet hoeveel jij zelf op de weg komt maar in de ochtend en avondspits gebeuren heel veel ongelukken. De tijd van de dag maakt weinig uit. Het gaat gewoon om een stuk inzicht. Mensen die langer hun rijbewijs hebben en meer ervaring hebben weten ook beter de (verkeers)situatie in te schatten.

Maar even ontopic.

Ik zag vandaag het stuk in het dagblad van het noorden. Dat was enorm aangrijpend!

Vooral die foto van die boom, de max snelheid is daar 60? Aan de foto te zien hadden de auto en boom zoveel schade dat dit (bijna zeker) veel harder moet zijn gegaan.

Heel veel sterkte aan familie en nabestaanden!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:33

Jemig wat is dit erg..
Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft....
Dit is echt vreselijk, hier krijg je de rillingen van....

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:48

is er al wat bekend over het lot van het 12 jarige meisje en de bestuurder?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:50

Regelmatig kom ik nog wel eens op het forum fok.nl

Daar kwam ik dit tegen...

http://www.nieuwslokaal.net/video/ongelukzuidbroek.wmv

Citaat:
Zuidbroek: De bittere harde werkelijkheid doet pijn

Drie doden, twee zwaargewonden. Jonge mensen met een fataal onbevangen enthousiasme. Daar sta je dan Gert Brouwer... als journalist van het Dagblad van het Noorden. Een verschrikkelijk ongeluk. Ben je trots op je werk? Nee. Wat er zaterdagavond in Zuidbroek gebeurd is is zo verschrikkelijk. Op het moment zelf schakel je al je gevoelens uit en probeer je geconcentreerd zorgvuldig je journalistieke werk te doen. Feitelijk, informatief. Sensatie is niet gepast. Toch opereer je als journalist op de grens van respect en fatsoen. Waarom?

Als de videoreportage gemonteerd is en het artikel geschreven begin je te piekeren. Het gebeurde blijft door je hoofd spoken. Het laat je niet los. Zoals zo velen die erbij stonden. Zoals heel Zuidbroek, Noordbroek, familie, buren, vrienden, kennissen, school. Zoals iedereen die af en toe zijn hart vasthoudt als jonge mensen in al hun spontaniteit en naitiviteit door gebrek aan levenservaring onverantwoorde risico's nemen. Het condoleanceregister van de website www.zuidbroekonline.nl spreekt voor zich.
Net als de buren, hulpverleners, politie, de burgemeester, vrienden heb ik met eigen ogen gezien en gevoeld welk hartverscheurend leed zich afspeelt in de harten van nabestaanden. Ouders die wanhopig bij het wrak van de auto willen komen om hun kinderen te zien. Kinderen die dan al dood zijn. Politiemensen die dat weten duwen de huilende nabestaanden met zachte hand en kalmerende woorden bij de plaats des onheils vandaan. Ze doen goed werk, maar hebben een verschrikkelijke taak.

Vele mensenlevens zijn verwoest. Een man komt aangefietst om te kijken wat er wel niet is gebeurd. Op dat moment arriveert een vierde ambulance. De fietser rijdt in de weg en moet uitwijken. Hij doet dat tergend traag en roept "ach, het is toch maar een oefening'. Sommige mensen weten niet wat ze zeggen. Weten niet wat ze aanrichten.

Een jongen reageert kwaad als hij me met de camera ziet lopen. "Schandalig dat je dit durft te filmen", roept hij dreigend. Ik zeg niets en loop weg richting de politiewoordvoerster die een persverklaring gaat leggen. De reactie van de jongen is begrijpenlijk. Ik voel me ook niet gelukkig. Aan de andere kant ben ik kwaad op hem vanwege onbegrip voor mijn journalistieke taak. Alsof ik een rampentoerist ben. Een sensatiejournalist? Waarom doe ik dit eigenlijk? Net als de jongen ben ik woedend. Waarom is dit gebeurd? Hoe kon dit gebeuren? Hoe kan ik onbesuisde automobilisten tonen dat hen dit ook had kunnen overkomen? Als mijn video en artikel over het Zuidbroekster drama een aantal doorgaans roekeloze mensen aan het nadenken zet om hun gedrag aan te passen heeft mijn werk tenminste iets bijgedragen. Helaas heb ik ijdele hoop. Ik loop al te lang mee. Net als veel hulpverleners.

Zaterdagavond 22.50 uur. Opnieuw alarm. De hulpverleningsdienst meldt op mijn pieper een ongeval met beknelling op de Unikenlaan in Stadskanaal. Ter plaatse blijkt er een auto op de zijkant aan de rand van het Stadskanaal te liggen. Een boom en een lantaarnpaal zijn geknikt. De chauffeur blijkt er toch zonder kleerscheuren vanaf te zijn gekomen. Ik maak videoopnamen. De weg ligt bezaaid met gereedschap dat uit zijn auto is geslingerd. Even verderop staat de bus naar Ter Apel te wachten. De passagiers staan buiten te kijken hoe de brandweer de straat aanveegt. Stel dat de auto frontaal op deze bus was gebotst? Je moet er niet aan denken. Maar nadat ik de video van Zuidbroek heb gemonteerd heb ik even geen zin om ook deze beelden nog te bewerken. Wat voor zin heeft het?

De volgende dag meldt de politie dat de 33-jarige chauffeur uit Nieuwediep onder invloed van 1,25 promille alcohol in zijn bloed heeft gereden. De man is al vaker voor rijden onder invloed aangehouden. Sommige mensen leren het nooit. Bij de motorkap van de auto die in Zuidbroek verongelukte stond een krat Heineken bier. De politie meldt dat ook van deze 19-jarige chauffeur uit Slochteren een bloedproef is afgenomen. Hier wordt de uitslag niet meteen vermeld. Waarom niet? Ik wil niet speculeren. Ik wil objectief blijven. Maar het is o zo moeilijk.

Gert Brouwer @ Nieuwslokaal.net

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:55

hoe is het nou met de jongen? dat 12 jarige meisje is toch niet overleden? waar komt dat vandaan

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:47

dat 12 jarige meisje is helemaal niet overleden
ze mag vandaag weer naar huis
vriendin van petra( die is overleden)
zei dat
en die zei ook dat het niet zo geweldig met die bestuurder ging
verder weet ik het
maar wil het toch wel graag weten

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:57

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:10

Heftig stuk van die journalist en sommige mensen denken niet na met hun oefening... ik neem niet aan dat de hulpdiensten dan ook gebruik maken van sirenes.