1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 03:20

Zolang we onderscheid blijven maken tussen allochtonen en Nederlanders zal er altijd gezeur blijven.

Sowieso zal er altijd gezeur blijven. Maar denk maar niet dat dat alleen in Nederland zo is. Kijk maar naar de Mexicanen in Californie, of gewoon uberhaupt African-Americans.
Het is zo lastig dat de meeste mensen uit het buitenland eerst de kleine, onbelangrijke, vervelende baantjes krijgen, en daardoor meteen met wat minachting bekeken worden. Daarna hebben zij het gevoel (terecht) dat zij net zo goed als een ander zijn en krijg je problemen.

Persoonlijk vind ik het prima als er mensen naar Nederland komen, omdat ze in hun eigen land niet goed behandeld worden/onveilig zijn, maar dan moeten ze niet Nederland onveilig maken. Van mij mag je een immigrant die zich niet gewoon kan gedragen ook zo weer het land uitzetten. Het is al vol genoeg. (dit moet je niet zo hard zien als het er nu staat) Ik ben toch wel voor je aanpassen. Als jij graag in Nederland wilt wonen dan mag je je ook wel een beetje aanpassen. Zeker ook omdat wij ook niet mogen doen wat we willen in landen als Turkije (of in Nederland zelf).

Ik weet wel dat ik als kind (en ik was echt een heel braaf iemand) vrij vaak op weg naar huis dingen als 'ga terug naar je vaderland' en 'ik weet waar je huis woont' te horen kreeg. 'ja lieverd, maar ik ben in mijn vaderland'. Nou hebben zij die dingen natuurlijk van anderen gehoord, dus zijn er dan ook wel Nederlanders die niet normaal tegen hen hebben gedaan, maar toch. Het zien niet allemaal lieverdjes.

Ik vind de 10% trouwens niet zoveel.
Ik ben zelf (volgens mij) niet rascitisch. Ik vind dat iedereen gelijk is, maar dat iedereen ook wel dezelfde regels moet volgen. Ook geen omgekeerde discriminatie.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:27

ik vraag me ook sterk af.... of een rasist weet dat hij rasistisch is. Ik denk dat niemand die benaming op zich wil nemen. Maar ondertussen.. hebben ze wel een gelijknamige denkwijze.

Anoniem

Re: 1 op de 10 Nederlands is Racistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:33

Ik denk dat racisme in de mensheid zit. Het maken van een onderscheid. Zich willen onderscheiden van een ander. Zich dmv onderscheid beter voelen dan een ander, zich beter kunnen voordoen dan een ander. Dit alles in het kader van het recht van de sterkste, overwinnen om te kunnen overleven.

Negers maken ook onderscheid onder elkaar een zwartere is minder dan een minder zwartere.

Ik denk dat racisme ook voortvloeid uit welvaart. Zij die zich anders gedragen vallen buiten de boot.

Ik ervaar hier in den lande onderscheid van de dorpelingen naar de randstadters. Ook een vorm van racisme, wordt nl op de zelfde manier over gepraat en gedacht. Iig niet voor vol aangezien, afgekeurd en niet voor 100% geaccepteerd. Zelfs naar de buurdorpen zijn ze niet 100% accepterend in hun beleving.

Niet iets van typisch Nederlands zijn, over de grens gaat het idem dito.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:39

RAndstadterds ja, BLUH! Arrogant volk, denken dat ze het hem helemaal zijn....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:40

Desiree schreef:

haha, dat bedoel ik nou.

jolijneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:44

ik zit in amsterdam op school, met een behoorlijk aantal buitenlanders, waar ze precies vandaan komen kan ik nooit onthouden, ik vind iedereen op elkaar lijken. wat me wel altijd opvalt is dat deze mensen heel zeker zijn van zich zelf (eigen dunk), er niet goed tegen kunnen als ze kritiek krijgen of als hen verteld wordt dat het niet goed is. en dat ze zich zelf afscheiden van de nederlanders.
ik denk dat dit met opvoeding te maken heeft, naar mijn idee mogen buitenlanders doen en laten wat ze willen huis, en alles is goed. en als ze buitens huis worden aangesproken hierop dan krijg je heibel omdat ze dat niet willen aannemen. ook valt mij op dat op plekken waar veel buitenlanders wonen daar het daar een stuk crmineler is dan op andere plaatsen. wel moet ik zeggen dat er ook een heel groot aantal is dat graag wil werken en hun best doen om zich aan te passen, en dat we ons daarop niet moeten verkijken, wat vaak gebeurd is dat als je een keer een verkeerde ervaring hebt met een buitenlander dat gelijk alle buitenlanders fout zijn. dat isn natuurlijk niet zo. maar het zijn voornamelijk de oudere mensen die hun best doen, de jongeren maken er een zooitje van.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:53

russel schreef:
Desiree schreef:

haha, dat bedoel ik nou.

Er zijn hele leuke mensen uit het westen hoor, ik ken ze namelijk wel. MAar om er te gaan wonen.....

Er heerst toch een andere mentaliteit en ik pas daar niet tussen. HIer in twente kan ik wel gemakkelijk er tussen.
Ook bij nederlanders onderling zijn er verschillen. En mensen kunnen niet altijd gemakkelijk met elkaars verschillen leven. Het geeft hun een onbehaaglijk gevoel.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:04

Als 1 op de 10 mensen racistisch is, dan zitten daar ook allochtonen tussen die racisitisch zijn, daar Nederland een hoog percentage kent van mensen met een allochtone afkomst. Dus ook allochtonen zijn racistisch.

Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik onderscheid maak tussen mensen. Ik heb zeer Nationalistische opvattingen. Er wordt in dit topic steeds 'geschermt' met allochtonen die het HBO volgen en dergelijk, maar men spreekt dan niet over de groep die overlast veroorzaakt. Dat is dus een loze vergelijking, want deze mensen wekken die racistische gevoelens niet op bij die 1 op de 10 mensen in Nederland.

Ik voel geen haat, maar ik vind wel dat iedereen in het land van herkomst thuis hoort, tenzij dat levensbedreigend is en dat is het niet voor mensen van Turkse en Marokkaanse afkomst, evenals voor Antillianen. Probleemveroorzakende allochtonen kosten mij iedere maand een flink deel van mijn salaris. Geld dat ik liever investeer in mijn autochtone medelander die het moeilijk heeft in plaats van in een project om 'foute' Antillianen weer op het rechte pad te krijgen.

Je kunt wel zeggen; ''maar er zijn ook goede''..... maar waar trekken we die grens? Als er 10 muggen op je kamer zitten waarvan er 3 prikken en gigantische pijnen veroorzaken...sla je ze dan allemaal dood of laat je ze allemaal leven?

Onze Nederlandse cultuur verdwijnt. Er is nog weinig van over. Onze voorvaderen hebben gevochten voor Nederland, hebben een cultuur gesticht die nu verdwijnt door mensen die hier komen en hun eigen cultuur hier willen vestigen. Rotterdam kent meer dan 50% allochtone inwoners. Dat is van de zotte. Hoe is het zover gekomen?

Ik voel geen persoonlijke haat tegen allochtonen. Ik vind echter wel dat we beter een investering kunnen doen in hulp bieden aan een land en inwoners om het welvarend te maken in plaats van de inwoners zich hier te laten vestigen. Bijv. Suriname is een zeer vruchtbaar land en kent vele grondstoffen die gewild zijn. Het ontbreekt daar aan kennis en organisatie wat maakt dat vele mensen daar arm zijn. waarom helpen we deze mensen niet het land op te bouwen, in plaats van ze hier te laten wonen.

Ik vind racisme niet raar, althans, de cijfers niet. Er is teveel gebeurd de laatste tijd, wat maakt dat emoties met mensen op de loop gaan. Uiteindelijk heeft de autochtone Nederlander steeds nog aan het kortste eind getrokken.

Het gaat niet om het ras, waar deze mensen van zijn, maar om de cultuur die ze meebrengen en die niet past in het Westen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:10

Desiree schreef:

[/quote]
haha, dat bedoel ik nou.
[/quote]
Er zijn hele leuke mensen uit het westen hoor, ik ken ze namelijk wel. MAar om er te gaan wonen.....

Er heerst toch een andere mentaliteit en ik pas daar niet tussen. HIer in twente kan ik wel gemakkelijk er tussen.
Ook bij nederlanders onderling zijn er verschillen. En mensen kunnen niet altijd gemakkelijk met elkaars verschillen leven. Het geeft hun een onbehaaglijk gevoel.
[/quote]

Leren aanpassen is ook een deugd, rustig afwachten wat de bedoeling is en om duidelijkheid vragen, nieuwe dingen leren ontdekken en meemaken. Bij mij heerst meer de sfeer "wat de boer niet kent dat lust ie niet" en dat is jammer. Ze horen al dat ik niet hier geboren ben, er wel al 11 jaar woon maar dat boeit ze niet, op het moment dat ze weten dat ik niet van hier kom, al bij eerste korte kontakt, heb ik al geen kans meer. Heel erg jammer, heel erg bekrompen en als je vraagt wat is er dan zo anders, dan weten ze het niet, boeit ze ook niet, jouw probleem. Maar voelt wel aan als pure discriminatie. Sjammer!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:54

russel schreef:
[

Leren aanpassen is ook een deugd, rustig afwachten wat de bedoeling is en om duidelijkheid vragen, nieuwe dingen leren ontdekken en meemaken. Bij mij heerst meer de sfeer "wat de boer niet kent dat lust ie niet" en dat is jammer. Ze horen al dat ik niet hier geboren ben, er wel al 11 jaar woon maar dat boeit ze niet, op het moment dat ze weten dat ik niet van hier kom, al bij eerste korte kontakt, heb ik al geen kans meer. Heel erg jammer, heel erg bekrompen en als je vraagt wat is er dan zo anders, dan weten ze het niet, boeit ze ook niet, jouw probleem. Maar voelt wel aan als pure discriminatie. Sjammer!!
[/quote]

Je mentaliteit aanpassen is iets heel anders dan je aanpassen aan mensen. Ik zou me wel aan kunnen passen maar dat wil nog niet betekenen dat ik me daar prettig voel. Mensen in de randstad gaan er bijvoorbeeld prat op dat ze direct zijn. Sja, noem het maar direct. Ik noem het zelf eerder brutaal en ongemanierd. Andersom zeggen ze weer dat mensen in Brabant achterbaks zijn. Ik zou eerder denken dat brabanders zich misschien wat voorzichtiger uitdrukken. Twentenaren kijken weer de kat uit de boom, maar ze zijn gezellig en ongecompliceerd. Qua mentaliteit pas ik er tussen zonder me aan te hoeven passen. Het kost me geen moeite. Mensen vragen aan mij "moest je niet wennen>?" Nee, ik heb niet hoeven wennen. Het is hier hardstikke fijn vertoeven.