Asielbeleid moet soepeler?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asielbeleid moet soepeler?

Ja
3 (20%)
Nee
12 (80%)

Totaal aantal stemmen: 15

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:14

Toe maar, wat een uitspraken weer Faye. Mij hoor je niet zeggen dat Nederland te vol is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:42

Als je niet het voorrecht had gehad te kunnen studeren en straks jarenlang op een flatje in de sociale woningbouw zou moeten wonen, zou je wel anders piepen!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:51

faye schreef:
Als je niet het voorrecht had gehad te kunnen studeren en straks jarenlang op een flatje in de sociale woningbouw zou moeten wonen, zou je wel anders piepen!

Iedereen in nederland kan gaan studeren. Je moet het alleen wel willen en kunnen. Het is niet meer als vroeger een voorrecht als je het niet haalt tegenwoordig dan ligt dat grotendeels aan jezelf.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:56

euhm volgens mij is nog altijd een vwo diploma vereist......

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:00

faye schreef:

Uh en die haal je dan toch zelf? Je kunt trouwens ook HBO gaan studeren hoor daar kun je ook nog een aardige boterham mee verdienen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:01

Bealy schreef:
Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen, dus waar iedereen nou zo bang voor is?

Afbeelding

Migratiesaldo EU-landen

Waarom zouden er nu juist in NEderland zoveel mensen vertrekken?

Ik kom niets te kort Whiz maar ik vind het erg verontrustend dat er steeds meer regels komen omdat er steeds meer mensen zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:03

Whiz schreef:
faye schreef:

Uh en die haal je dan toch zelf? Je kunt trouwens ook HBO gaan studeren hoor daar kun je ook nog een aardige boterham mee verdienen.

Goh, dus al die vmbo en mbo leerlingen zijn gewoon lui dat ze geen havo doen om een hbo schoolopleiding te gaan volgen? Wat een misselijke uitspraak!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:06

DAt mensen geen universiteit kunnen doen omdat ze het vwo niet aan kunnen daar kunnen ze niets aan doen. Mijn vriend is overigens begonnen op de mavo. Daarna MTS gedaan en toen HTS. En vervolgens cum laude afgestuurdeerd aan de technische universiteit. Een laatbloeier? Mogelijk. MAar wel een doorzetter. HIj had ook geen hekel aan studeren.

Toch wil ik niet beweren dat studeren voor iedereen is weggelegd. Je moet er de mens naar zijn. En soms moet je ook je grenzen kennen, want ik ben het niet niet eens met de uitspraak "je kan alles als je je best maar doet". Ik vind het zelfs een gemene uitspraak. Eentje die naar frustraties leidt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-06-06 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:06

@faye..... Lui? heb ik dat woord gebruikt? En ja ik ben er van overtuigd dat als je goed je best doet je van het vmbo ook naar het HBO kan.. duurt alleen wat langer en je moet wat meer doen.. Maar het kan zeker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:07

Ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt dat niet iedereen de vermogens heeft om dat aan te kunnen. Heeft niks met willen of er meer voor doen te maken

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:09

faye schreef:
Ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt dat niet iedereen de vermogens heeft om dat aan te kunnen. Heeft niks met willen of er meer voor doen te maken

Dat is dus echt onzin.. en mensen die daar echt absoluut het Vermogen niet voor hebben die zitten wel op speciaal onderwijs. Ik ken genoeg mensen die dat namelijk wel kunnen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:34

Dat is nog altijd niet iedereen

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:49

faye schreef:

Gut, oordelen is zó lekker makkelijk hé? Maar goed, ik heb lang genoeg in zo'n flat gewoond, na mijn verhuizing woon ik nu op een kamertje van ongeveer 10 m2. Maar ach, ik ben snel tevreden hoor.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:51

Laat ajb niet iedereen naar het HBO gaan, er is in nederland namelijk een tekort aan MBO'ers!

En daarbij, heel erg veel mensen die MBO doen/gedaan hebben kunnen de HBO ook wel aan. ik heb zelf MBO gedaan en maar een enkeling zat daar echt op zn max.

Al maakt dat voor de discussie niks uit. Ik vind nederland niet vol De randstad daarintegen wel

Verder is nederland een heerlijk land waarin iedereen de kans krijgt om te studeren!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:09

Bealy schreef:
faye schreef:

Gut, oordelen is zó lekker makkelijk hé? Maar goed, ik heb lang genoeg in zo'n flat gewoond, na mijn verhuizing woon ik nu op een kamertje van ongeveer 10 m2. Maar ach, ik ben snel tevreden hoor.

En zou je ook zo tevreden zijn als je wist dat je de komende 20 jaar zo moest leven? Kijk, ik kan me voorstellen dat je dat in je studententijd prima vind, maar de meesten gaan er dan ook vanuit dat een dergelijke situatie tijdelijk is......

En Whiz...., jij zegt dus dat diegenen (en dat zijn er veel) die niet meer dan mbo kunnen eigenlijk niet willen. Ik vind dat een zeer naïeve en beledigende uitspraak. Schaffen we alle vmbo en mbo toch af? Wat nou niet kunnen, schop onder je reet, je zal!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:23

gek he,dat er uit nederland meer mensen vertrekken dan er binnenkomen.......
mijn ouders hebben ooit serieus overwogen om naar canada te emigreren,alleen was dat voor hen niet haalbaar,,,,,,,

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:56

nee, in Canada doen ze niet aan asielzoekers. En de import moet wel aan bepaalde eisen voldoen. Helemaal gezond zodat ze vol mee kunnen doen in het arbeidsproces, en de juiste diploma's en een klein kapitaaltje. In Canada zitten ze denk ik niet zo met de problemen elders in de wereld.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:26

@faye, Kun je nou niet samenvatten of hoe zit dat? Dat heb ik helemaal niet gezegt. En trouwens het voorrecht om te studeren, daar valt MBO ook onder. Want dan heb je toch ook een vervolg opleiding gedaan. MBO, HBO, Uni, allemaal vervolgopleidingen. Iedereen kan in principe verder studeren naast de middelbare school. Ook als is het kort-MBO daar zijn de eisen ook niet al te hoog voor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 05:57

Je hebt het misschien niet letterlijk gezegd maar je impliceert het wel, lees je eigen posts nog maar eens na.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:19

Er zijn volgens mij wel meer landen die hoge eisen stellen aan mensen die zich daar willen vestigen..

Of NL vol is weet ik niet. Als ik zo al die groene weilanden zie, en de Utrechtse heuvelrug bijvoorbeeld, ja, dan is NL inderdaad nog niet vol. Daar kunnen heus nog wel wat flats bij

Maar het sociale klimaat is momenteel niet echt heel erg aangenaam. Als dat zou veranderen, zou er misschien wel meer veranderen...

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:01

Zeker Cer, maar de maatschappij dat zijn we altijd nog zèlf met zijn allen, daar moeten we dus met zijn allen samen aan werken.

faye schreef:
En zou je ook zo tevreden zijn als je wist dat je de komende 20 jaar zo moest leven? Kijk, ik kan me voorstellen dat je dat in je studententijd prima vind, maar de meesten gaan er dan ook vanuit dat een dergelijke situatie tijdelijk is......

Wat ik weet is dat ik nu gelukkig ben, ook al woon ik ieniemienie, en dat is toch het belangrijkste. Zoals ik al zei: ik ben snel tevreden. Wat de toekomst me brengt zie ik dan wel weer. Ik ken ook de andere kant van de medaille maar geloof me, ik was er al héél, héél snel achter dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan wonen in een kast van een huis of het bezitten van materiële zaken. Ik ben me er overigens terdege van bewust dat ik het getroffen heb door hier geboren te worden, door kansen te krijgen. Ik vraag me vaak genoeg af waar ik dat aan verdiend heb.

Een mooie verpakking ziet er leuk uit, het is de inhoud die telt.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:23

Dat zeg je goed Bealy, met zn ALLEN. En niet alleen proberen het de 'nieuwe' inwoners zo makkelijk mogelijk te maken... die mogen er ook wel wat voor doen...

want dat gevoel bekruipt mij wel steeds meer hoor...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:25

Cer schreef:
Dat zeg je goed Bealy, met zn ALLEN. En niet alleen proberen het de 'nieuwe' inwoners zo makkelijk mogelijk te maken... die mogen er ook wel wat voor doen...

Ik kan je uit ervaring vertellen dat die ''nieuwe inwoners'' niets liever willen dan dat!!! Die willen juist in de maatschappij passen. Die willen graag werken, die willen meedelen in de maatschappij.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:34

Nou, dan ruilen we die in, tegen de personen (ongeacht wat t zijn) die niet willen meedraaien...

Dan krijgen we een heel harmonieuze maatschappij

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:45

Whiz schreef:
Cer schreef:

Ik kan je uit ervaring vertellen dat die ''nieuwe inwoners'' niets liever willen dan dat!!! Die willen juist in de maatschappij passen. Die willen graag werken, die willen meedelen in de maatschappij.

Ehm... niet over 1 kam scheren...